Stránka 1 z 1
Kontrola vůlí ventilů - zvládnu?

Napsal:
20.06.2007-06:54
od Anonymous
Ahoj, tak jsem se rozhodl pro klid duše zkontrolovat vůle ventilů, kilometrově je interval v pohodě, nicméně časově ne - 2 roky. Navíc se mi zdá, že víc cvaká a to i ohřatá. Zase to může být třeba rozvoďák (44000km) Problém je, že teď mají všude v servisech plno. Na š120 jsem si normálka vůle šteloval, takže předpokládám. že kontrolu u XJ bych znáknout mohl, ale raději se zeptám, zdali na mě nečeká nějakej špek a jak protáčíte motor na prázdno, zadním kolem asi ne... Ptam se zatim jen teoreticky nic jsem zatim nezkoumal...
Za případný jednoduchý popis postupu bych byl dyžtak vděčný.
Díky

Napsal:
20.06.2007-08:32
od Anonymous
ja som vole kontroloval teraz pred casom a nie je to ziadny problem
nejake tie veci zhodis aby si sa dostal k veku
motor sa otaca skrutkou na snimacovom tanieri pod lavym vekom (tusim je to 14-tka)
aby sa dali ventily merat, musis vacky pre vyfuk a nasavanie nastavit do takej polohy, aby ukazovali smerom od seba takto <() ()> (k snimacu nastav na tanieri poziciu "T" aby bola poloha presna) samozrejme musis mat k dispozicii kalibracne pruzky, ktore budes zasuvat medzi vacku a podlozku.
miery pre nasavanie su 0,11 - 0,15 a pre vyfuk 0,21 - 0,25 mm
ak pruzok ide tazko tam aj spat, daj mensi hrubku
ak pruzok ide tazko tam a spat lahko, je to OK
ak pruzok ide lahko tam, daj hrubsi pruzok
este jedna poznamka, motor musi byt uplne studeny, takze to napr. nechaj cez noc vychladnut

Napsal:
20.06.2007-08:46
od Faudy
Pokud mas olejovy chladic, je pristup k viku trochu obtiznejsi...

Napsal:
25.06.2007-09:15
od lynx
Trošku si rejpnu

K čemu ti to měření bude? V XJ to klepe furt a pokud máš špatné vůle tak s tím těžko něco uděláš - teda pokud doma nemáš sbírku podložek. Pokud nehodláš objet Evropu, tak se na to vykašli a v rámci předsezoní přípravy si to nech zkontrolovat v servisu. Je to za pár korun a nebudeš to muset rozdělávat dvakrát - mimo toho ti při tom vymění i ten rozvoďák (to už teda za pár korun nebude

)

Napsal:
25.06.2007-21:49
od Anonymous
Nerej do něj, chce to mít f cajku


Napsal:
03.07.2007-12:05
od Anonymous
Vůle jde zkontrolovat dobře, je to jen dost pracné. Já jsem na Sku musel rozebrat půl motorky včetně zmiňovaného chladiče oleje. Dělal jsem to poprvé a strávil jsem na tom celý den.
Pro angličtináře je celý postup skvěle popsaný v servisním manuálu.
Motor jsem podle manuálu protáčel zadním kolem tuším na 5 nebo 6. I tak to chtělo nějakou sílu, klíčem bych to asi nezkoušel.
Na žádnou záludnost jsem nenarazil a 3000, který po mě chtěli v servise jsou doma
