Zaradenie "jedničky" pri sytiči a vyšších otáčkach

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Zaradenie "jedničky" pri sytiči a vyšších otáčkach

Příspěvekod Anonymous » 26.03.2007-06:59

Ahojte,

naštartoval som moje XJčko so sytičom a aby som "nesmrdel" rodine pod oknami, tak som chcel hneď kúsok popojet. Ale keď som dal jedničku, tak to škrípalo, ako keď na aute človek preradí bez spojky, alebo ju skoro pusí, resp. mi to tam jedničku nechcelo vobec pustiť. Je to normálne, že keď je moto v nejakých (2-3000) otáčkach, že je problém tam dať jedničku, alebo čím to je sposobené?

Maťo
Anonymous
 

Příspěvekod lynx » 26.03.2007-07:08

Bude to nejspíš slepená spojka. Loni mi to občas, při delším stání, taky dělala. Byla to kombinace minerálního oleje Motul a málo dotažené spojky (což byl větší díl). Pokud se to bude opakovat, lehce přitáhni spojku a měl by být klid.
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod Anonymous » 26.03.2007-07:38

Skúsiť to možem, ale tento rok som už niekoľkokrát jazdil ... tak neviem, či to bude ono. Matne si spomínam, že keď som mal kedysi JAWKU, tak mi to tuším robilo taky.
Anonymous
 

Příspěvekod Bartus » 26.03.2007-08:34

Podle mě je 3000 na řazení jedničky poměrně dost, když startuju studenou motorku se sytičem a mám na otáčkoměru kolem 3000 tak mi to prdne taky, zkus ubrat sytič a zařadit v nižších otáčkách.
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod OTIS » 26.03.2007-08:46

To bude určitě slepená spojka. Já s tím měl u jawy velké problémy, když jsem používal převoďák PP90. Vhodnější olej vyřešil.

Jaký typ oleja tam máš načepovaný?
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 26.03.2007-09:19

To sa musím pozrieť. Menili mi ho, keď som kupoval moto v bazáru. Je to Shell, ale typ asi ani na nálepke nebude.
Anonymous
 

Příspěvekod Mira XJ » 26.03.2007-09:37

No 3000 otáček je na řazení jedničky fakt dost.
Jednou jsem to zkoušel taky a taky to šlo přes zuby. Slepenou spojku jsem rozhodně neměl.
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod Anonymous » 26.03.2007-15:04

Tak ten moj olej je Shell VSX4. Neviem ale, či je to dobrá, alebo zlá správa.
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 26.03.2007-15:25

Těžko říct, nikde sem tady na fóru nenašel, že by tento olej používal :roll:
Ještě to vyzkoušej a pokud to není problém vysokých otáček zkus jiný olej.

Koukám, že ten VSX4 stojí něco kolem 190Kč, za podobnou cenu koupíš Repsol Sintetico či Valvoline Durabled a ty jsou na XJ majiteli otestované.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 26.03.2007-19:38

Lynx, Otis:
Slepená spojka :roll: , zkoušeli jste to někdy? Bych se moc divil kdyby to vaše XJ nedělali taky. Ten problém je sice v oleji, ale ne v typu. Ve 3tis jedničku je hodně i na ohřátej motor potažmo olej, natož na studenej. Nesmí se pospíchat :D XJ takovej rámus nedělá a tolik zase nesmrdí :D holt to musí okolí vydržet :D
Anonymous
 

Příspěvekod lynx » 27.03.2007-07:11

Máš pravdu, 3t je hodně. Jenže já se snad za celý rok nerozjížděl se sytičem. Vždycky natočím a jdu se v klidu přebalit, přitom na dvakrát stáhnu sytič - než se vykopu z baráku je motor ohřátý - přesto se mi stávalo, že při prvním zařazení (po 14 dnech stání) následovalo cvaknutí a skok. Potom už byl klídek - po konzultaci v servisech (Maixner a jeden místní u nás) byly pouze dvě řešení - vyměnit olej (za jinou značku) nebo častějc jezdit - vyhrála vyrianta B :lol:
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod Anonymous » 27.03.2007-15:29

lynx:
přesně ták, nejdřív navrknout a než se voblíknu tak už to je akorát, pak sundat sytič a hurá. Pokud spěch, pak chcípnu, cvaknu jedna, nadlábnu přes spojku a zase hurá. Ale nejni nad to nechat jí trochu vyhulákat :lol: alespoň všichni ví... :lol:
S tím olejem bývá spíš problém, že některý oleje tzv. kloužou na spojce. Nepoužívám Castrol ani Motul ani jiné super značkové oleje a nikdy jsem tenhle problém neměl ani po zimním stání ani u XJ ani u Bandasky.
Anonymous
 

Příspěvekod MatějXJ » 28.03.2007-01:16

Já než tam šoupnu 1, tak asi 5 krát promáčknu spojku. Není to z mojí hlavy, ale tuten problém jsem měl taky a funguje to. :smt116
MatějXJ
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 279
Images: 113
Registrován: 16.07.2005-12:29
Bydliště: Kadaň

Jakt to dělám já :-)

Příspěvekod Anonymous » 03.04.2007-00:58

Ahoj,

já to dělám tak, že mašinu na sytič nastartuju. A když začne vrčet na těch třech tis. ot., zmáčknu spojku, "sundám" sytič, otáčky začínají klesat, kopnu tam jedničku a rychle zase zapnou sytič. Musíte tomu pak malinko pomoct plynem, aby vám nechcípla... No, a když jsou otáčky zpět na 3 tis., můžete s tím krapet popojet...

Ondra

P.S.: Maťo, zdravím :-)
Anonymous
 

Příspěvekod kubik1 » 05.04.2007-02:38

jojo kazdej den rano mi jednicka hrooozne kopne jako Matej 1-2xpromacknu spojku a do toho trochu pridam plyn. otazka 3 fteřin a pak to jde jak po masle 15W50 :wink: a hura do prace
XJ 900F rok 1991 4BB
kubik1
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 126
Images: 16
Registrován: 24.05.2006-06:06
Bydliště: Praha 4

Příspěvekod Anonymous » 14.04.2007-20:12

Souhlasím s Matějem, taky mě to dělá, je to podle mě běžný a řeším to stějně. Dvakrát promáčknu spojku, a taky počkám, až otáčky spadnou pod 1500... Jezdím na Castrol GPS 10W40
Anonymous
 

Příspěvekod TOMMZ » 14.04.2007-20:54

Spojka se dá rozlepit zařazením jedničky a popojetím s vypnutým motorem a zmáčknutou spojkou....ale potřeboval jsem to jen na MZ.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Anonymous » 16.04.2007-09:02

Vetsina motorek ma treci spojku. U tedlech spojek i v se smacklou spojkou se nejaka mala sila bude prenaset na zadni kolo. Pokud tam mas 3000, tak se kola na vedlejsi hrideli stejne tocej. Na vystupni stojej. Takze kdyz tam tu jednicku budes davat opatrne, tak budes cesat zuby i kdyz ti nelepi spojka a motor je teply. Jedinej zpusob, kdyz uz neni zbyti (pokud muzez nerad z neutralu v techto otackach.), tak je to tam kopnout rychle a silou. Zvakne to jako krava, ale nebudes cesat zuby.

Spojka u 9tky se mi lepi, pouzivam motul ester. Zjisti se to tak, ze bez motoru se zaradi za 1 a zkousi se motorka roztlacit se zmacklou spojkou.
Nikdy jsem problem se slepenou spojkou nemel, protoze startuju se zmacklou spojkou a starter to utrhne.
Anonymous
 


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník