Údržba 600 Div - 92

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Údržba 600 Div - 92

Příspěvekod lynx » 22.03.2006-09:59

Potřeboval bych poradit. Po odpojení benzínových hadiček mi stále protéká benzín z nádrže ( v každé poloze ). Máte nějaký fígl nebo je ventil v prdeli ?
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod OTIS » 22.03.2006-11:11

Zkus ho rozebrat - je tam membrána, pružinka a ventil s o-kroužkem.
Něco z toho nemusí být v pořádku, nejspíš tam membrána. Nebo se tam dostal humus, který brání zavření ventilu, nebo se zasekl...
Jo a když to budeš mít rozdělané, zafixuj řádně trubičky, aby se ti nestalo toto: viewtopic.php?t=92
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod lynx » 22.03.2006-13:21

Jo, dík. Na ten odkaz jsem koukal. Problem je,že mám plnou nádrž - musím si někde půjčit kanistr.
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod lynx » 24.03.2006-10:30

Tak to vypadá na nějaký bordel, všechno je v cajku. Jinak delší trubička je vlevo :) , byla samozřejmě vypadlá, snad vteřinový lepidlo pomůže.
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod lynx » 03.04.2006-08:31

Pánové volám SOS. Odešlo mi zavírání sedla. Jak se dostanu na to zajištění bez nějakého poškození?
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod Anonymous » 03.04.2006-11:14

Nevim co presne Ti odeslo...ale jestli zamek, da se nahmatat primo bovden pod levym podsedlovym platem. Pokud za nej zatahnes, otevres si sedlo ( vyborny navod pro zlodeje ). Chce to trochu cviku, casu a umeni snaset bolest:). Nejhorsi, co se Ti stane bude to, ze Ti vyskoci bovden od zamku....ten staci pak jen vratit na sve misto.
Anonymous
 

Příspěvekod lynx » 26.05.2006-11:53

Tak zas jednou potřebuji poradit. Při studeném motoru (nechávám klapat tak pět minut a potom do tří km) se mi několikrát rozsvítí kontrolka mazání. Někdy stačí přibrzdit, jindy za jízdy chcípnout a hned natočit nebo musím vypnout a zapnout klíček. Potom co mě tak 2 - 3x vystresuje dá pokoj. Bude to nějaká konina, ale nechce se mi tam hrabat na slepo - mám zkušenost, že čím víc se člověk v mašině šťourá tím je horší výsledek. Předem dík za ověřené typy.
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod Pavel » 26.05.2006-12:17

Tak tohle mě kontrolka dělá taky, ale u mého stroje je to znamení že je olej na spodní hranici :lol: .To ale tvůj případ doufám nebude :P :P :P
Pavel
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 158
Images: 79
Registrován: 11.07.2005-17:48
Bydliště: Světlá nad Sázavou
Kraj: Vysočina
Typ XJ: bmw 1150 rt
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod Anonymous » 26.05.2006-12:17

Mě to taky občas dělalo. Hlavně když jsem moto nastartoval na bočáku. A párkrát to udělalo i za jízdy. Dolil jsem olej a vše v pohodě. :D
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 26.05.2006-12:19

Hi,
když nastartuješ moto, olej se čerpadlem tlačí skrz filtr, celý blok motoru, karburátory, víkem nad ventilama a pak zpět do vany. Část oleje se převodovkou "rozstříkne" po převodech a stěnách převodovky. Když je motor studený, je olej hustší a nějakou dobu mu trvá než se vrátí do vany. Dělá to zaručeně olej Castrol GP (ten používám já) apod.
Tím klesne hladina oleje ve vaně, což zaregistruje plovákový spínač na dně vany a kontrolka se rozzáří.
Pokud máš v moto oleje dostatek, pak se nemůže nic stát. Přesto je lepší u těchto olejů pohybovat se s hladinou oleje spíše u maxima.

Snad jsem pomohl.

Robertino Di
Anonymous
 

Příspěvekod lynx » 26.05.2006-12:44

Jo tam má být olej ? :D :D :D Problém bude spíš v elektrice. Někdy kontrolka zhasne po použití chcípaku, jindy musím použít klíček, jinak svítí furt. I když elektrika závislá na hustotě oleje je taky pěkná kravina :D :D
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod Anonymous » 26.05.2006-12:54

Hi,

v elektrice ? Hmmm... proč ne. :?
Přesto bych zkusil dolít decku oilu a když problém nezmizí ... :cry:
Rád se přiučím. :D :D :D
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 26.05.2006-13:02

Kolik tam ma oleje kdyz to stoji na rovine. pri startovani do prutsiho kopce se mi taky rosvitila, ale ted dbam na to aby olej byl na horni risce
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 26.05.2006-18:01

Taky se mi to moc nezdálo, ale stačilo dolít a bylo vše v pohodě. Jak už někdo psal, když je olej na hranici kontrolka svítí jak se jí zachce. Taky většinou za jízdy chcípnu a znova nastartuju a je klid, ale po návratu do dílny hned dolít :wink:
Anonymous
 

Příspěvekod TOMMZ » 26.05.2006-19:52

Já to nikdy nenechávám běžet na bočnim stojanu a kontrolka nesvítí...v opačném případě ano.

Pokud je problém fakt v elektrice, tak je to asi prácička pro experta.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod OTIS » 26.05.2006-20:51

Já sem nikdy takové problémy neměl -ani do kopce či bočním stojanu.
Jinak pro všechny případy vozím v podsedlovce asi 1.5 dcl oleje.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 27.05.2006-12:30

Já měl ten samej problém,po zahřátí motoru kontrolka zhasla ale než sem vyjel z garáže už zase svítila,hladina oleje byla nad spodní ryskou.Stačilo opravdu jen dolít pod horní rysku a i když je motor studenej tak se kontrolka nerozsvítí.
Anonymous
 

Příspěvekod lynx » 29.05.2006-08:12

To skutečně mám dolévat olej, když je na horní rysce :D ? Na jaře jsem měnil olej i s filtrem (2,5 l) a vyšlo to lehounce nad horní r. Po výměně bylo všechno v cajku. Kontrolka začla zlobit až po ujetí cca 1000 km. Vyzkouším ještě olej odpustit ( logiku to nemá, ale tonoucí se stébla chytá) i když se pohybuje na horní r. - a to by nemělo vadit. Proto jsem žádal o radu. Zatím mi to vychází na čidlo (plovák) a z toho moc radost nemám - to je věc na kterou by se měl člověk zpolehnout :(
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod OTIS » 29.05.2006-08:45

Takto to řešit je blbost.
Někdě jsem slyšel, že u starších modelů bývá problém u čidla. Takže buď ho vyměníš nebo to blikání budeš ignorovat a olej častěji kontrolovat opticky.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod lynx » 29.05.2006-09:21

No mě šlo o konkrétní zkušenosti s tímto problémem. Ještě vyzkouším pár ptákovin a vykašlu se na to. Rozebírat to kvůli tomu teď nebudu. Jenom mě fascinuje, jak i s těma nalítanejma km drží hladina oleje. Za měsíc jsem bez nějakého courání po vyjížďkách natočil 2t km hladina se ani nehla.
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod OTIS » 29.05.2006-09:28

Ono záleží, jestli jedeš třeba 500km v kuse, nebo to najezdíš vícekrát na kratších trasách.
Já mám spotřebu oleje 0.7l na 10 000 KM
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 29.05.2006-09:39

Hi,
musím souhlasit s OTISEM, upouštět oil z moto je nejen nelogický, ale prostě blbost. :lol:
Koukal jsem do Servisního manuálu a je to stupidně jednoduchej magnetickej spínač (snad i bezporuchovej). Neni elektricky zapojenej ani do řídící jednotky. Pár diod, pár drátu.... prostě nic složitýho. :D
Při výměně oilu ho můžeš vyndat a zkontrolovat, teď bych taky koukal jen do okna na rysku.
Spotřebu oilu máš slušnou, já jsem tak na 3 dcl na 6ooo km. :?
Anonymous
 

Příspěvekod lynx » 29.05.2006-10:34

V některých případech odpouštět olej blbost není. Možná se ti to bude zdát divný, ale už jsem viděl zadřený motor z přebytku oleje. Proto tam máš horní rysku - ta tam není abys ušetřil. V případě, že si klika nabírá olej přímo i z vany může dojít v případě vyšší hladiny oleje k jeho napěnění a případnému zadření - čerpadlo pěnu neveme. Při citlivější signalizaci může dojít k rozsvícení kontrolky i při částečném napěnění. Takže taková blbost to zase není.
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod Anonymous » 29.05.2006-10:52

Hi,
hmmmmm... to zní velice zajímavě, slovo blbost tedy beru zpět. :)
Nejsem žádný profík, jen uživatel a ve svých závěrech se mohu mýlit. Snad je to i lidské. :D
Nasadil jsi mi velkého brouka do hlavy s tvořením pěny v olejové vaně, myslel jsem si, že pěna může vzniknout jen když se do oilu nějakým způsobem dostane voda ...... já snad při další výměně zkusím nalít oil do mixéru a budu to pozorovat. :D :D :D
Díky.
Anonymous
 

Příspěvekod lynx » 16.06.2006-08:06

Tak mi to nedalo a zavolal jsem Maixnerovi. Závěr byl docela jednoduchý - prý když si pořídím Yamahu nemám se některým věcem divit, u R1 by mě to dělalo taky :lol: . Jsou dvě možnosti, buď výměna za 3t nebo ignorovat aohýbat hřbet. Možnost B vyhrála na celé čáře :lol:
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

S.O.S.

Příspěvekod lynx » 25.10.2006-17:57

Nevlastní čistě náhodou někdo starší (ale funkční!) teplotní čidlo z karburátoru? Odpadl mi kablík, je to neopravitelné a nové stojí litr. Už se mi hůř usíná, když sčítám náklady na příští sezonu :D
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků

cron