Rozvody

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Rozvody

Příspěvekod Riiick » 20.05.2016-21:19

Zdravím přátelé, dělal jsem těsnění pod válcem a pod hlavou + gufera ventilů a pak to vše složil + nastavil podle návodu tady na foru rozvody... Aby byly vidět obě tečky na vačkách když je ryska na rysce na klice.. pak napnul napínák vše složil... natočil mašinu a jel se projet... ale problém, stalo se mi to již 2x... Jel jsem, docela jsem jí hnal až do těch 9tis. otáček, přijel domů ale jak jsem podřadíl z 2 na 1 kvalt tak mi motor chcípnul a po natočení prskal, střílel do laufa.. a po odendání víka ventilů byla jak výfuková tak sací vačka o zub mimo... Znovu opakuji stalo se mi to již po 2. Kluci to jsem takový vocas, že jsem to špatně udělal nebo jak je to možné ? Stalo se to asi po najetých km... Nevíte čím by to mohlo být ? Už mě to nebaví aby to pořád přeskakovalo, jestli nemáte nějaký nápad co jsem mohl udělat špatně, nebo kde by mohla být chyba tak to odvezu do servisu ať to seštelují a nastaví a uvidí se. Předem díky za odpověď
Riiick
 
Příspěvky: 18
Registrován: 13.12.2015-10:28
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 4BR
Rok výroby XJ: 1998

Re: Rozvody

Příspěvekod Koudy01 » 20.05.2016-22:27

A jak moc mas vyjete napinak? Takove pate zub od konca uz je na vymenu retezu. Zduraznuji, ze tohle nemam overeno osobne, ale pouze vycteno z diskuzi.
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: Rozvody

Příspěvekod Riiick » 21.05.2016-08:24

No napínák je tak v 65% odhadem... Taky mě napadlo jestli nemůže být vytahaný řetěz... Kdyžtak bych ho nechal asi vyměnit..
Riiick
 
Příspěvky: 18
Registrován: 13.12.2015-10:28
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 4BR
Rok výroby XJ: 1998

Re: Rozvody

Příspěvekod Riiick » 21.05.2016-17:21

Tak jsem dnes znovu rozdělal, znovu nastavil, znovu složil, jel projet a co se nestalo znovu.... jedu jedu jedu, najednou slyším takové divné klepání při akceleraci, furt to jelo skoro stejně tak to bez nějakého vytáčení odvážím domů.... a jak jsem jel tak přišel horizont a s tím takovej hup a jak se motorka pohoupala tak to asi přeskočilo znovu a už to jen střílelo do laufa... tak jsem to domů odtlačil... :( kouknul jsem na napínák a jak píšeš Koudy tak tam jsou 4 poslední zářezy... (když to nechám napnout jen pružinkou ta 6 zářezů, ale to se mi zdá málo tak to vždycky ještě trochu dopnu svoují silou a jsou tam 4) takže je to pravděpodobně na výměnu řetězu předpokládám
Riiick
 
Příspěvky: 18
Registrován: 13.12.2015-10:28
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 4BR
Rok výroby XJ: 1998

Re: Rozvody

Příspěvekod Koudy01 » 21.05.2016-22:44

Taky muzou byt slaby pruziny v napinaku, ale to bude asi malo pravdepodobny. A maji v nem byt dve pruziny viz. http://images.cmsnl.com/img/products/tensioner-assycam-chain_big4BR1221000-01_6589.jpg. Mas tam obe? Ja vymenu resil tedka v zime, jak to zacalo a nakonec dopadlo si muzes precist tady http://yamaha-xj.cz/viewtopic.php?f=4&t=261&p=37692&hilit=v%C3%BDm%C4%9Bna+rozvo%C4%8F%C3%A1ku#p37625
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: Rozvody

Příspěvekod Riiick » 22.05.2016-09:59

Kouknul jsem na ty pružiny a jsou tam obě... Příjde mi že to přeskočí vždycky buď když přibrzduju přední brzdou a nebo když podřadím... jako by něco ten napínák uvolnilo a přeskočilo to.... Jinak opravdu nechápu jak může napnutý řetěz přeskočit...

Takže nejspíš budu muset nechat udělat ten řetěz... Koukal jsem že ten DID se dá sehnat kolem 1400,- kč .. Tak buď ho koupím a udělám si to doma, nebo to dám do nějakého servisu...
Riiick
 
Příspěvky: 18
Registrován: 13.12.2015-10:28
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 4BR
Rok výroby XJ: 1998

Re: Rozvody

Příspěvekod Koudy01 » 22.05.2016-14:20

Ti preskakuje, kdyz brzdis motorem - to vlastne pusobi na retez "opacna" sila nebo jak bych to formuloval. Asi ti fakt nezbyde nic jinyho, nez ho zkusit vymenit. Jeste muzes zkontrolovat vodici listy, ale na tech asi nic neuvidis.
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: Rozvody

Příspěvekod Riiick » 22.05.2016-16:50

To jsem si přesně myslel... Tak jo, koupím nový řetěz.. http://www.motoretezy.cz/cz/e-shop/1380 ... 92-01html/ Tenhle DID vychází asi za nejlepší peníz + k němu koupím třeba 2 spojky navíc kdyby se nepovedlo :) A ještě dotaz, dá se to tak nějak zvládnout když je motor v rámu ? Za mě je tam místa dost, jen se ptám, že máš osobní zkušenost tak jestli neporadíš :) jinak díky
Riiick
 
Příspěvky: 18
Registrován: 13.12.2015-10:28
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 4BR
Rok výroby XJ: 1998

Re: Rozvody

Příspěvekod Koudy01 » 22.05.2016-18:31

Presne ten sem kupoval i ja...Delal sem to s motorem v ramu, ale musi dolu kapota, karburatory (asi by to slo i s nima, ale kvuli lepsimu pristupu sem je shodil taky) a chladic. Pokud se rozhodnes to delat doma, muzu napsat postup, jak sem to menil ja a par postrehu.
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: Rozvody

Příspěvekod Riiick » 22.05.2016-19:28

Dobře, tak já ho objednám a zkusím to udělat doma. Supr, tak to jsi hodný, můžeš mi to prosímtě teda sepsat ? Moc se mi to hodí :) Se sundáním nádrže, airboxu, karbeců a chladiče počítám... ono tam jinak fakt není k hnutí... Díky moc
Riiick
 
Příspěvky: 18
Registrován: 13.12.2015-10:28
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 4BR
Rok výroby XJ: 1998

Re: Rozvody

Příspěvekod Koudy01 » 22.05.2016-20:55

Tak ja to zkusim, treba tomu bude trochu rozumet. Jak se k tomu retezu dopracujes a jak ho nastavis asi vis, kdyz mas jeho serizovani na dennim poradku :D tak jenom jak probihala ta vymena...vychozi stav byl tedy takove, ze sem mel sundany viko ventilu a vymontovane napinak. Vacky byly porad na miste.
- Okoli retezu sem vystlal hadrama, aby mne nic nespadlo dovnitr. To sem tak mel po celu dobu prace.
- Fortunkou odbrousil roznytovany hlavicky cepu jednoho clanku, aby bylo mozny retez rozpojit. Dost to drzi, takze i po odbrouseni to chce retez podlozit kusem dreva nebo tak necim a majzlikem tomu trochu zvrchu od sebe pomoct.
- Konce rozpojenyho retezu sem zajistil tak, abych zamezil jejich spadnuti dolu do motoru.
- Odsrouboval sem vacky. Je dulezity si pamatovat, ktere domecek byl kde (myslim je na nich ale i oznaceny, ktere kam patri) ,ale to asi taky vis.
- Na jeden konec staryho retezu sem napojil retez nove (viz. foto v tematu, na ktery sem tu odkazoval) a sroubem pod vikem od zapalovani pomalu otacel motorem, tak abych nove retez provlikl durch motor. Pritom sem tahal za oba konce, abych retez udrzel napnute (lepsi je mit pomocnika).
- Stare retez sem odpojil, vzal spojku a nove retez spojil. To chce trochu fistrona. Jde to tezko a navic musis trefit hodne direk.
- Nakonec zbyva spojovaci clanek slisovat. Chce to supleru (ja mel digitalni - meri i setiny mm) a zmerit sirku uz z vyroby spojenyho clanku. Slisovane clanek musi mit sirku stejnou nebo aspon co nejvic podobnou. Lisoval sem na doporuceni z diskuzi pomoci malyho sveraku a dvou maticek, ktery das do oblasti cepu. To je ale pekne na ho*no, pac je to malinky, maticky furt nekde padaji, posouvaji se atd. Maticky sem teda zahodil a pouzil na to plisek z clanku puvodniho retezu. Pokud mas puvodni retez Morse (z vyroby motorky), mas vyhrany, protoze ten ma oproti DIDu sirsi cepy -vetsi diry v plisku. Pokud byl stare retez uz DID, chce to diry na cepy trochu zvetsit - provrtat. Tento plisek sem vazelinou "nalepil" na lisovane clanek, pres nej sverak a pomalicku dotahovat a opakovane merit sirku clanku - lepsi nez uprostred clanku je to asi na kazdym konci, abys pohlidal to, ze ma clanek po cele delce sirku stejnou. Pri prvnim pokusu sem spojovaci clanek dotahoval rychleji nez pomalicku, takze sem ho slisoval moc. Byl uzsi nez ostatni a spatne se ohybal. Takze opet majzlik, rozpojit, spojku zahodit, vytahnout druhou a pro velky uspech operaci zopakovat. To se uz povedlo.
- Posledni akci pred nastavenim rozvodu je snytovani spojky. Bracha mne z jedne strany retezu podrzel velky kladivo (10kg palicu) a z druhe strany sem pres tupe majzlik rozklepaval cepy spojky. Chce to spoustu malych ranek. Ne do toho mlatit silou, ale fakt vic lehkych uderu kladivem a opet postupne merit sirku cepu. Mel by si jeho prumer oproti puvodnimu rozklepat tak o 2 desetiny mm. Jde to celkem dobre. A je hotovo.

Pak nasleduje klasicky serizeni rozvodu, takze nasadit vacky, nastavit, zasunout napinak,....

Snad sem na nic dulezityho nezapomnel. Celkem nic na tom neni, dulezity je se nebat. Ja z toho obavy mel :D

Na zaver jedna poznamka - opatrne na dotahovani prutokovych sroubu chladica. Kdyz se to prezene, zavit na chladicu rad praska - fotek je plne internet ( mne pro jistotu praskl ten prutokove sroub :) ). To stejny plati u toho jednoho prutokovyho sroubu od vika ventilu. Taky sem nekde cetl, ze ho uz nekdo zalomil.

Ty mas ale stejne kliku, ze ti to vzdycky preskocilo jenom o zub a nepotkal se ti motor. A nebo XJ ma tak uzasne motor :smt007
Uživatelský avatar
Koudy01
XJ štamgast
 
Příspěvky: 800
Images: 62
Registrován: 26.09.2011-18:49
Bydliště: Brno-venkov
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: XJ600S
Rok výroby XJ: 2001

Re: Rozvody

Příspěvekod Riiick » 22.05.2016-23:00

Koudy díky moc za návod. Rozvoďák jsem objednal a o víkendu se do toho pustím. Pak sem napíšu jaký je verdikt :) Ok dám si na ty šrouby pozor. No nevím, vždycky to přeskočilo tak, že motor běžel ale klepal jak diesel a střílelo to brutálně do laufa... takže jsem vždycky rychle vypl a už věděl co mě čeká :D
Riiick
 
Příspěvky: 18
Registrován: 13.12.2015-10:28
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 4BR
Rok výroby XJ: 1998

Re: Rozvody

Příspěvekod Riiick » 28.05.2016-21:27

Tak píšu ohledně stavu rozvoďáku.

Objednal jsem rozvoďák ze stránky viz. odkaz výše. Přišel mi domů, teď o víkendu jsem jel z města na vesnici kde mám motorku a připravil si vše potřebné k operaci.

1. Přichystal jsem si nářadí a postupně odstrojil vše potřebné (nádrž, airbox, karburátory, svíčky, olej. chladič, víko ventilů)
2. Motor jsem natočil podle snímače otáček aby Tčko směřovala na tu šipečku či co to tam je, pak sundal výfukovou vačku a zaaretoval si drátem rětěz na dvou místech tak aby mezi těmito dvěma body bylo určité místo pro odbroušení nýtku řetězu a možnou manipulaci s oběma kusy rozpojeného řetězu.
3. Vzít nový rětěz, napojit ho drátem na starý, sehnat si další dvě ruce na výpomoc a točit motorem a postupně protahovat nový rětěz dokavaď neproleze celým motorem a pak oba konce opět uchytit drátem tak, aby nespadli do motoru
4. Vzal jsem sponku, nasadil jí na rětěz a táta má lisovačku na rětěz od motorovky, tak jsme to použili k rozplácnutí nýtku
5. Nasadil jsem výfukovou vačku, nastavil rozvod, nasadil domečky, vše zkontroloval jestli je dobře nastavené
6. Zpětná montáž všeho co bylo demontováno

Tak snad jsem nezapomněl v tom postupu něco napsat.. Je to jen orientační jak jsem to dělal.

BTW: Když jsem u šponováku dával prostřední šroub na který tlačí pružinka tak mi zůstala při utahování hlava šroubu v ruce a závit zůstal ve šponováku (tedy se utočil). Táta mi řekl, že to nemohlo prasknout teď při utahování, ale že podle praskliny už to muselo být ruplé dýl a teď že se to jen podělalo úplně... Takže jsem našel stejný šroub, důlčikem doprostřed udělal dirku a na stolní vrtačce rovně provrtal tak, aby do něj mohla jít pružinka... Takže jsem to po domácku opravil...

Motor běží, motorku jsem projel po vesnici a zatím bez problému... Tak uvidíme, co to bude dělat na delší projížďce kolem bydliště...

Každopádně díky za rady a snad to bude i někomu dalšímu k užitku, kdyby měl podobný problém :)
Riiick
 
Příspěvky: 18
Registrován: 13.12.2015-10:28
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 4BR
Rok výroby XJ: 1998


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků

cron