Číslo motoru

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Číslo motoru

Příspěvekod Anonymous » 20.02.2006-21:38

čau chlapi,
neznáte někdo na netu nějakou databázy kam by se napsalo číslo motoru a vyhodilo by to rok výroby...Nevím, jestli mám XJ 600 z r.v. 89/90-v TP je to 90, ale je to dotažený z reichu, tak víte co... kvůli náhradním dílům. Nebo aspoň nějaký nápad jak to zjistit. pak druhá otázka, Jaký tam mám nalít olej?Předešlý majitel si to nechal dělat v servise a já nevím, jestli tam dával minerál, polosynt. nebo plnou syntetiku, vím, že v této posloupnosti se to měnit může, ale ne nazpátky, co tam dáváte vy?Díky moc
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 20.02.2006-23:01

Já tam budu dávat 20W-40 jak je to v manuálu, ale někdo tam dává i polosyntetiku. Myslím, že u starší motorky je to jedno. S tím číslem ti neporadím.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 21.02.2006-01:22

Nekdo dokonce i syntetiku..:)
Osobne tam leju Castrol GPS 10W40....a mam pocit, ze v zime nic moc, pokud stoji masa venku, ztuhly olej je dost znat..:(
Cili nevim, kde a jak casto jezdis Laznikju, ale 20W40 mne zrovna idealni neprijde......
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 21.02.2006-08:11

Já myslím, že cifra 01, která je u mojí součástí VIN je rok výroby. Ty bys to tam měl mít snad taky.

Myslím, že na výrobci oleje nezáleží, ale pokud bych dal do starší mašiny moderní syntetiku, tak bych prodloužil intervaly výměny. Pokud mám 6tis., tak snad na 8 tis....?
Ono už je to přes 15 let a myslím, že ta kvalita oleje bude o něcem jiném. To máš stejné jako u straých Jawek, taky se tam nedává moderní olej v tom poměru jak bylo tehdy doporučované.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 21.02.2006-08:52

mě jde právě o to, že jestli tam ted byla treba plna syntetika a dam tam polo, tak mi to zacne rozpoustet carbon a nekde se mi to zadre. V tech olejich se nejak extra nevyznam, tak si rikam, ze se radsi zeptam. Mam od nej nejaky paragony a myslim, ze tam bylo ze tam davali olej 10w40 ale to nevim,jestli je to polo nebo plná. Moc se v tom nevyznam.Nejradsi bych tam daval nejakej motul,treba i trochu hustejsi...já měním olej i s filtrem každých 6000 (na dřívější yamaze).a k tomu číslu, nemaji takovou databázi třeba na STK? myslim, ze na tom stitku to zacina nejak, ze to r.v. nebude. Když se podívám a srovnám moje xj s jinými třeba na http://www.bikepics.com podle rocniku tak to vypada jako neco mezi rocniky 88-90, ale spis k tomu 90...
Anonymous
 

Příspěvekod Faudy » 21.02.2006-09:17

Karbon? Nekde v bloku? :smt021
Muzou se rozpoustet usazeniny ze starych oleju ruzne po motoru a pak ucpat olejovy kanalek, to jo. Ale problem muze byt pri naliti full-synt do motoru co jezdil na "slunecnicovej" olej. Ale kdyz nelejes mineral a jezdilo to na plnou jak pises, tak by se nic stat nemelo. Osobne bych zustal u kvalitniho mineralu, maximalne to polosynteticky gpso.
Jinak po vypusteni oleje by se melo dat trochu poznat, jestli tam byl mineral. Vetsinou nebyva tolik cernej, spis oranzovej (pokud neni moc najeto)....... :P
Faudy
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 175
Registrován: 07.06.2005-13:19
Bydliště: Teplice

Příspěvekod Anonymous » 21.02.2006-19:04

Ahoj Faudy. Mám XJ600N rok 96. Co do toho dáváš ty? Přesně číslo. Mám v tom tady už pěknej zmatek :smt017 . Každej říká něco jiného. Plná, polo minerál kdo se má pak v tom orientovat :smt089 . V manuálu je 20W-40, ale tady to nedoporučují tak už mi teda někdo řekněte co do toho mám dát. Jsem z hor(severní morava), ale v létě tu zima není. Dík
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 21.02.2006-19:29

Ty asi neznáš Faudyho stránky: http://www.volny.cz/hampster/xj/test.html
Vzhledem k tomu, že jezdlí -il na garančky tak si asi moc vybírat olej nemůže bych tipoval

Ale pokud nevíš jestli 10 nebo 20 tak se podívej na tabulku tady:
http://www.csmarketing.cz/znalost_viskozita.asp

Jinak info o olejích tu: http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=moto_4t
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 21.02.2006-19:40

S tím VIN se obrať na Yamahu, třeba mailem. Já jsem si to nechal ověřit i u našeho nejbližšího prodejce motodílů. I když prodává Husqarnu a Cagivu tak o XJ mi zjistil rok i barvu a odkud ta mašinka je.
01 tam máme skoro všichni, pokud je to z reichu, tak ti naši napsali do TP první uvedení do provozu, protože německy moc nevládnou a v německých papírech je EZ důležitější než baujahr. Tedy jestli ti naši napsali 99 tak bych si vsadil na rok 98.
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 21.02.2006-19:55

Ale já sem myslel to číslo vyražené na štítku z fabriky
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 21.02.2006-19:58

Tak jsem si početl, ale nic jsem nezjistil. Já se ptám na vaše zkušenosti! To je tak těžké napsat jaký olej používáte? V tech textech je pořád jen samé pozor na to a na to. Otisi ty už to máš vyzkoušené tak mi řekni přesně co tam dáváš. Nechci kupovat zajíce v pytli. Já vím že tam dáváš Castrol GPS, ale jaké číslo? Na to jsem se ptal. Rozdíl mezi olejema znám.
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 21.02.2006-20:06

Snad se tam dá trochu vyčíst rozdíl mezi 10 a 20.
Mě tam lejou to co je psáno v servisce - GPS 10W-40, ale taky tam je psáno GP 20W-40 takže si můžeš vybrat.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 21.02.2006-20:18

Tak jsem to z tebe konečně dostal:D. Dík
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 21.02.2006-21:33

Obrázek
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Anonymous » 21.02.2006-21:38

ok, tu yamahu zkusim, ale uvidi se, osobne jsou celkem ochotni (Velice dobre zkusenosti) ale ted se jim to tam nejak meni, yamaha corp. si to bere pod sebe a uz to neni yamamotosport nebo jak se to jmenuje tak to zkusim, za to nic nedam.a s tema olejama jeste furt mam gulas, kazdopadne s tou barvou se na to podivam, ze mineral neni tak cernej...
Dle mych zkusenosti se muze jit v "geometricke rade": mineral->polo->plná, ale ne obráceně právě, aby se nerozpustil ten carbon a neucpával ty kanálky...
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 21.02.2006-21:40

kurnik a ten castrol se mi zda, ze bude dost drahej, nemate nekdo zkusenosti treba s nejakym Motulem? Dava tam nekdo treba ten 5100? :?: :!:
Anonymous
 

Příspěvekod Mira XJ » 21.02.2006-21:41

Pánové v dílenské příručce a nikde jinde nenajdete jestli se tam má lít polosyntetika nebo syntetika nebo minerál. Včude je pouze doporučení výrobce, který SAE a API to má splňovat.
Takže XJ má napsáno SAE 20W40 SE nebo SAE 10W30 SE
Na každé flašce oleje kterou API kterej olej splňuje - minimum pro XJ je SE (písmeno po S jede podle abecedy - čím je písmeno dál v abecedě tím splňuje přísnější normu. - např olej kterej jsem použíla já - Motul 5100 ester splňuje normu SG). Teď ho dávám i do Fazera. Cenově je velmi dobrej a je to i ověřené kvalita. Když jsem měl Castrol GPS ,tak mě na XJčku občas kouzla spojka.
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod Anonymous » 22.02.2006-09:34

díky Miro, to sem potreboval vědět
Anonymous
 

Příspěvekod Faudy » 22.02.2006-09:57

Jaxemse uz zminil, pouzivam Castrol GPS 10W-40. To ze mi ho tam leje Vilda v servisu, to je vec jina. On by tam nalil i neco jinyho, kdybych chtel. Ale Beruska je na to zvykla. Jezdim do KISu v Usti. Nejdriv to byla Dzamaha, pak Honda, ted Suzuki, mechanos je stejnej. Nastesti :D

Castrol GPS
Vynikající syntetický olej SAE 10W-40, API SG do čtyřdobých motorů zajišťuje dokonalé mazání. Vytváří pevný ochranný mazací film, který odolává i dlouhodobému vysokému zatížení. Reaguje na změnu teploty motoru a poskytuje dodatečnou tepelnou i mechanickou ochranu. Zvyšuje výkon mokré spojky. JASO MA.

Jinak to "synteticky" neznamena plnou syntetiku, ale polo. Plna ma napsano na flasce full-synth (voll-synt), tohle je slivka :oops:
Faudy
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 175
Registrován: 07.06.2005-13:19
Bydliště: Teplice

Příspěvekod Mira XJ » 22.02.2006-13:10

Ten motul je to stejný! Taky všude píšou sntetiku,ale jedná se o polosyntetiku na syntetické bázi. Mě ten Castrol přišel moc drahý,tak jezdím na motul. Navíc se mě Castrol jako značka absolutně zprotivil. Jeden obchod mě prodal olej do auta za canu 250kč/litr a když jsem šel pro něj podruhý tak stál 600kč/litr!!! Vedoucí prodejny mě řekla,že dostali strašně po pérkách od oficiálního dovozce,tak to musejí prodávat za doporučenou cenu. Tak si vemte kolik musí mít na litru!!!! Prostě Castrol už ne.
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod TOMMZ » 22.02.2006-18:48

Já tam leju 20w50 od Motulu...tusim ze uplnej mineral. Tyhle motory nejsou nejak extra namahany(snad jedine tepelne), takze to staci.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Anonymous » 23.02.2006-12:26

ja sem daval 20w50 do XS 400, byl to mineral, a spokojenost nejvetsi, hlavne ta cena 150/l... ale do XJ chci neco lepsiho, nevim jestli by XJ takovej hustejsi olej delal dobre.S tema olejama je to strasny
Anonymous
 

Příspěvekod Pavel » 23.02.2006-17:47

Já do svého motoru leju už 5 let taky Motul 5 100 ester a spokojenost, cenově asi nejlepší :smt041 (a když seženeš sudovej tak je ještě levnější )
Pavel
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 158
Images: 79
Registrován: 11.07.2005-17:48
Bydliště: Světlá nad Sázavou
Kraj: Vysočina
Typ XJ: bmw 1150 rt
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod Anonymous » 23.02.2006-18:09

Ahojte. Co se týče oleje, tak výměnu většinou řeším servisem, kde mě tam lijou Motul 5100 15W50 s výměnným intervalem 6 tis. km. Technik říká že 15W je do vzduchem chlazené motorky typu XJ nejvhodnější. Jinak původ motorky by měl znát snad každý a i mě mrzí, že ho neznám. Také by mě tedy proto zjímalo kde se dá původ zjistit dle výrobních čísel.
Anonymous
 


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron