Zdravím všechny motorkáře, ať už jezdí na čemkoliv.
Přeji pevné zdraví, hodně štěstí a dlouhou sezonu 2016, aspoň tak, jako byla 2015.
Chci se podělit o drobnou zkušenost se starším motorem, třeba bude někomu užitečná:
Mám XJ900F s vyměněným motorem. Rám je 92, ale motor podle VIN někdy 86 - 87.
Mám ji od roku 2009, postupně jsem něco upravil, servisuju si drobnosti sám a větší věci v PPT OLOMOUC.
Motorka mi brala trochu olej - ze začátku dost - tak 0,5 l na 1000 km.
Použil jsem přísady BISHOP, které používám do auta - na XSARA 1,4 z roku 2001 bezvadně zafungovaly.
Takže jsem letos před začátkem sezony použil postup jako u auta:
- před výměnou na cca 50 km odkalovací přísadu
- po výměně přísadu na uvolnění pístních kroužků
Nekupoval jsem to sólo do motorky, jen jsem spočítal kolik do auta a kolik do motorky - ono je to balení na hodně oleje, asi jsou auta, kam se dává 8 litrů oleje.
A letošní sezonu jsem odjezdil jen 3000 - a olej je pořád na rysce maxima.
U auta jsem poznal rozdíl při jízdě do kopce - klasika - to znáte.
Do kopce, kde jezdím léta, jsem s autem po koupi jel na trojku, protože to netáhlo.
Po ošetření motoru jezdím na 4 v pohodě.
U motorky to takhle nepoznám, ani si nebudu vymýšlet, že to jezdí líp.
Jen podle toho oleje poznám prokazatelně, že se něco změnilo.
Při další výměně tam zase dám jinou přísadu do motorového oleje - to už jsem tady psal, že ji používám.
Doufám, že to nebude jako reklama vymazáno, a jestli jo, tak se omlouvám.