Ahoj, tak postupně dávám své XJ do pořádku, ale překvapilo mě toto: Moto jsme odvezl do garáže, vyčistil palivovou soustavu a pak týden stálo na stojánku (teď nevím zda byl kouhout na ON či na PRI, protože mám hloupý zvyk z jawy při chcípnutí dát kohout do vodorovné polohy), poté jsem k moto přišel, chtěl ji nastartovat, ale jak jsem zmáčkl startér ozvala se hrozná kovová rána, jak když se něco potká a moto nenastartovalo. Při opětovném pokusu se ani neroztočil startér. Stačilo však 30s až minutu počkat, a moto bez problému naskočila a jakoby nic..několikrát jsem moto chcípl a pokusil se nastartovat a v pohodě...tak jsem to neřešil a řekl jsem si, že asi byl benzín ve válci a jak jsme to nastartoval tak chytnul...jenže teď jsem byl v neděli opět v garáži vyměnit ohlá řidítka. Po výměně, kdy jsem několikrát otočil plynem (kohout asi opět na PRI nebo já nevím) jsem moto chtěl nastartovat a problém se opakoval. Opět kovová silná rána a moto zhaslo. Opět to nešlo nastartovat a po 30s až minutě to bez problému chytlo a jakoby nic...čím to může být? Může za to opravu zbytek benzínu, otočení plynu při PRI při vypnutém motoru nebo je to něco jiného? Docela ve mě hrklo, když to vydalo tu ránu a pak nic....díky za radu, snad to bude nějaká prkotina...
edit: předtím to samozřejmě nedělalo....resp mám to asi měsíc najel jsem 250km..stálo mi to třeba týden v garáži na bočním stojánku a v pohodě....začlo to dělat, až když sem vyčistil tu palivovou soustavu...během čištění jsem lehce foukl do hadičky co jde z kohoutku do čerpadla, abych zjistil zda je průchozí, pač nešla sundat..lehce zabublalo v čerpadlu...jinak jsem vše čistil rozebráním a profouknutím kompresorem a vše poskládal zpět jak to bylo..
edit2: našel jsem tady téma, že by to mohlo být uhlíkama na startéru a že pomůže je zakulatit, resp. jejich hrany..čím se to nechá udělat a dostanu se k tomu normálně na motoru? Nikdy jsem to nedělal a nerad bych to pokazil
edit3: na m.cz jsem našel, že to může dělat i špatně seřízená směs, že jak se to zastaví tak se ozvou všechny vůle v motoru. Dál jsem se dočetl, že to udělá volnoběžka, která může dostat zpětný ráz, při pustění tlačítka startéru, jak je tlak ve válci či co.. má někdo nějakou zkušenost? Příští týden to povezu do servisu nat o seřízení, tak zda by to po tom mělo zmizet nebo je to fakt uhlíkama? Když bylo tepleji tak to startovalo normálně, začalo to, až teď, po vyčištění té palivové soustavy a co začala věttší zima