hlučné řazení

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

hlučné řazení

Příspěvekod Anonymous » 08.01.2009-11:59

Ahoj lidi, tak jsem se po enduru (XTZ) stal vloni majitelem (hrdým) XJéčka. Teď přes zimu ho chci nachystat na sezónu a hlavně se chci zbavit nepříjemného chrastění při řazení. Spojku už víc nepřitáhnu - pak už prokluzuje, vyměnil jsem pružiny ve spojce - pravda, byly trochu unavené, ale, co jsem to zkoušel ještě, když v prosinci nemrzlo, trochu projet, tak mi nepřijde, že by se to příliš zlepšilo - jen mačkání páčky je teď namáhavější. Prosím tedy o nápady, co bych s tím mohl urobit - předem díky!!!
Anonymous
 

Příspěvekod Bartus » 08.01.2009-12:25

Můžeš to chrastění nějak popsat? Takhle přes net si prd dokážu představit o co asi jde :wink: Pokud jde o hlučný zvuk při zařazení nižší rychlosti, tak s tím neuděláš nic, je to Yamaha smiř se stím a pokud ti chrastí samotná spojka, použij tlačítko hledat ( je nahoře nodrý nápis hned pod tím obrázkem co bliká ) a najdeš spoustu zajímavých postřehů, až se budeš divit :D

PS. pokud chrastí spojka pružiny to nezpraví, odešla ti kluzná ložiska na spojkovém koši.
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod Anonymous » 08.01.2009-13:10

Zvuk Ducati ale za rozumnější peníze. :D
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 08.01.2009-14:19

bolek_xj píše:Zvuk Ducati ale za rozumnější peníze. :D


Dukati = kýbl hřebíků. Yamaha je proti tomu tichá vážka :D
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 08.01.2009-17:22

No, právě, že jsem pročetl kde - co, a asi proto mi nedošlo, že to málo popisuju. To chrastění jsou zuby převodovky, jakoby spojka špatně rozpojovala, ale když ji přitáhnu, tak prokluzuje. Proto jsem vyměnil ty pružiny. Dával jsem teď i nový olej.
Anonymous
 

Příspěvekod Jiri BN » 08.01.2009-21:04

Pokud ti jde lehce přes zuby z 1 na 2 a opačně tak je to normální. Vůly páčky seřiď podle manuálu. A vyzkoušej dát na rovině 1 pokud bude mít motorka snahu se rozjíždět tak bude problém přímo ve spojce. Rozebrat zkontrolovat koš zda nemá otlaky od lamel, lamely přeměř podle manuálu a zkoukni plechy zda nejsou vyhřátý nebo křivý.
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod Anonymous » 10.01.2009-18:30

chlapi já se trochu připletu do tématu.
je možné,že když jedu na neutrál z kopce asi tak 30km/h a chci hodit jedničku nebo dvojku,tak to nejde? zmáčku spojku na doraz,ale kvalty tam nenarvu.je to normál,nebo mám hledat chybu.díky
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 10.01.2009-18:51

Jezdit z kopce na neutrál je přežitek z dvoutaktů! U moderních 4t motorek na to radši zapomeň. Ale k tvýmu dotazu - jako že nejde zařadit vůbec nebo to jde přes zuby? Přes zuby to je v pořádku, že to nejde vůbecm tak to už je asi něco špatně...
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 10.01.2009-18:54

Neutrál je tam jeden proto, že se používá jen při stání.
Dvojka by tam se správným meziplynem jít měla. Ale asi bych to netejral. Čím méně takových pokusů, tím Ti motyka vydrží déle.
Anonymous
 

Příspěvekod karlos » 11.01.2009-11:18

Juro nejsi ty jura? Jednička se řadí POUZE když je vozidlo v klidu. Jakékoliv, moto, auto, náklaďák (u tanku nevím).

Dvojka by tam s meziplynem mohla jít, ale jak je psáno výše, nevyřazuj při jízdě z kopce, co když ti selžou brzdy (nebo pistole)?
Kdo to nikdy nezkusil, tak neví, o čem to je...
karlos
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 259
Images: 5
Registrován: 16.03.2007-05:12
Bydliště: Šakvice

Příspěvekod Anonymous » 11.01.2009-13:20

karlos píše:.... co když ti selžou brzdy (nebo pistole)?

pak už jedině sešlápnout pořádně zadní brzdu a udělat si hezkou plošku na gumě :smt077
Anonymous
 

Příspěvekod lynx » 11.01.2009-18:08

karlos: jednička se řadí stejně jako ostatní kvalty - v závislosti na zatížení, rychlosti a částečně oteček motoru. Proč bych měl zastavovat, když chci přejít na rychlost "krokem". Pokud se ti s naloženým náklaďákem v těžkém terénu nepodaří podřadit za jedna před zastavením kol, může se ti stát, že se už nerozjedeš. Tahle pověra vznikla v době, kdy se synchrony dávaly až od dvojky - spousta dovedů pak nedokázala podřadit a tak se rozšířilo, že to nejde a že se: "Jednička se řadí POUZE když je vozidlo v klidu." :wink: :P :lol:
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod Anonymous » 11.01.2009-18:29

lynx píše:Pokud se ti s naloženým náklaďákem v těžkém terénu nepodaří podřadit za jedna před ...

No tohle ale my s cesťákama nemůžeme znát... :D
Možná Babera, až jednou nechtěně a z nerozvážnosti zajede do terénu... :D
Anonymous
 

Příspěvekod karlos » 11.01.2009-19:22

lynxi: pokud někdo napíše, že mu nejde zařadit jednička při 30km/h z kopce, tak předpokládám, že nemá mnoho zkušeností (samozřejmě se nechci nikoho dotknout). Pak mu spíš radím, ať řadí jedničku když stojí.
Jistě, zkušený matador jako ty nebo já :-) dokážeme řadit jedničku za jízdy. Chtěl bych tě vidět, jak valíš 30 (to je skoro krokem :-) ) a mrskneš tam za jedna. Možná na TDM, když je to ta "téměř dokonalá motorka" :-)
Kdo to nikdy nezkusil, tak neví, o čem to je...
karlos
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 259
Images: 5
Registrován: 16.03.2007-05:12
Bydliště: Šakvice

Příspěvekod lynx » 12.01.2009-07:10

Zkušený matador jako ty ví, že pokud je to blbost ve 30, přibrzdí na dvacet km/h a v pohodě podřadí. A to nemusí mít takový klenot mezi motorkama jako je TDM 8) :lol: :lol: :lol:
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod Anonymous » 15.01.2009-18:49

to vím že se tam nemůže dát jednička v jízdě.jen jsem chtěl vědět jestli to jde a nebo ne.mě tam ale nejde ani ta dvojka ani s meziplynem.klidně bych tam dal i trojku,jenže když nejde dvojka,nejde ani trojka,že! jinka díky za postřehy.
Anonymous
 

Příspěvekod TOMMZ » 15.01.2009-19:28

Opravdu se na neutrál moc nejezdí. XJ má docela krátké rychlosti a zvlášť jednička je spíš na jízdu krokem v koloně(s tim má cat docela velkej problém...chudinka spojka).
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Bartus » 15.01.2009-22:29

4 JURA: až sleze ta bílá sračka, tak se můžem domluvit a projedu ti to a řeknu co a jak :wink:
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod Anonymous » 16.01.2009-07:41

Bartus: o.k.tak se pak domluvíme.asi to bude nejlepší řešení když to někdo projede,aspon nemusím zbytečně vyšilovat.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 16.01.2009-17:30

Tak na motorce jsem vyrazoval leda na Jawe, protoze s jejima 4ma kvaltama bud clovek z kopce musel jet na plnej plyn nebo jen brzdit motorem a pri obojim poslouchat vytocenej motor, no a taky kdyz tehdy ja-socka mel prazdno v nadrzi a musel jsem na rezervu dojet domu :-D ale na japonskem 4taktu vyrazovat? :-) to neeeeee :-)
Anonymous
 

Příspěvekod Mira XJ » 16.01.2009-22:25

Proč nejde řadit? Protože motorky nemají synchrony. Což znamená že svým způsobem řadíte do stojícího kolečka. Protovám jde třeba blbě řadit pokud uplně vymáčknete spojku a chviličku počkáte se zařazením dalšího kvaltu. Je to pak pořádná rána. Nejlepší je řadit s mírným prokluzem spojky. Naoru se takto řadí krásně -s mezi plynem. dolů už je to mnohem horší. krásně to popsal Mire Rollinger v nedávném článku na motorkářích o převodovkách.
To mám z toho života jakej vedu, to mám z toho s kým se tahám!
Mira XJ
XJ štamgast
 
Příspěvky: 679
Images: 0
Registrován: 06.06.2005-12:53
Bydliště: Pohořelice

Příspěvekod Anonymous » 17.01.2009-01:22

máš link?
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 17.01.2009-07:39

Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník