Airbox

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Airbox

Příspěvekod Anonymous » 10.05.2006-09:16

Zdar Chlapi,
vim že se tu toho ohledně škrcení napsalo opravdu dost, ale přece jen se chci poptat:
Dle TP mám 37Kw verzi a maximálku jsem z ní zatím dostal jen 150km/h (jak v jednom tak ve dvou) a víc ani 1km/h. Někde jsem tu četl že by to mohlo mít přiškrcenej vzduch.
Rozdělal jsem airbox a na gumovejch nátrubcích co jsou přitaženy na karbece jsou takový zahnutý hrdla nakonci trochu rozšířený.

Nevíte někdo jak má zevnitř vypadat neškrcený 54Kw airbox???
Nebo jestli se nemusí trochu obohatit směs???
Anonymous
 

Re: Airbox

Příspěvekod Anonymous » 11.05.2006-10:25

Jarda.XJ600N píše:Zdar Chlapi,
vim že se tu toho ohledně škrcení napsalo opravdu dost, ale přece jen se chci poptat:
Dle TP mám 37Kw verzi a maximálku jsem z ní zatím dostal jen 150km/h (jak v jednom tak ve dvou) a víc ani 1km/h. Někde jsem tu četl že by to mohlo mít přiškrcenej vzduch.
Rozdělal jsem airbox a na gumovejch nátrubcích co jsou přitaženy na karbece jsou takový zahnutý hrdla nakonci trochu rozšířený.

Nevíte někdo jak má zevnitř vypadat neškrcený 54Kw airbox???
Nebo jestli se nemusí trochu obohatit směs???


.. já mám teď už opravdu ověřenou neškrcenou verzi a žádný zahnutý hrdla v airboxu nejsou. Je tam jen a jen airbox bez hrdel. :-D
.. dle mého skromného názoru bych soudil, že pokud odstraněním překážky otevřeš karburátoru přívod vzduchu tak, aby bylo možné nasát větší objem, logicky budeš muset upravit i bohatost směsi tak, aby nebyla chudá... bohatá směs ničemu nevadí, je to vlastně jen plýtvání benzínem, ale chudá směs může vážně poškodit vnitřek motoru. Chudá směs totiž způsobuje předčasné samovolné detonace ještě před zážehem směsi svíčkou, čímž jednak snižuje efektivitu a tím i výkon a druhak tím zvyšuje pracovní teplotu ve válcích, které to samozřejmě ne vždycky dokážou ustát v pořádku...
.. být tebou se do toho odškrcení nepouštím sám doma, bude totiž potřeba kromě odstranění těch hrdel v airboxu ještě natryskovat a seřídit karbce.. což bych rozhodně svěřil člověku, který tomu dobře rozumí..
.. no a pak se taky nabízí myšlenka, proč rovnou nepořídit otevřené sání a nějaký z tryskových kitů, které umožňují zvýšení výkonu nad rámec plně odškrcené sériovky.. na stránkách DK racingu jsem si o tom přečetl pár řádků a celkem tohle řešení zvažuju... cena za kompletní kit je 3500,-...
Anonymous
 

Příspěvekod TOMMZ » 11.05.2006-14:16

No a cena za original trysky je 1200Kč:-) Dynojet jsem zvažoval, ale musel bych k tomu dát i odpovídající výfuky a na tuhle motorku je to zbytečnost a moc se to nevyplatí.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Re: Airbox

Příspěvekod Anonymous » 06.06.2008-08:45

Ondrey píše:.. já mám teď už opravdu ověřenou neškrcenou verzi a žádný zahnutý hrdla v airboxu nejsou. Je tam jen a jen airbox bez hrdel. :-D
.. dle mého skromného názoru bych soudil, že pokud odstraněním překážky otevřeš karburátoru přívod vzduchu tak, aby bylo možné nasát větší objem, logicky budeš muset upravit i bohatost směsi tak, aby nebyla chudá...

čau a mohl bys poslat nějakou fotku jak to bez těch hrdel vypadá? vždyť to by pak nesedělo na těch karburátorech.. taky řeším to stejný... hrdla mám zůžený a nevím co s tím... ořezat se to nijak asi nedá a su z toho v úletu :roll:
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 07.06.2008-10:03

nemáte teda nikdo nějakou fotku otevřenýho airboxu? prosím - potřeboval bych to vidět a koupit :)
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 19.06.2008-09:17

tak jsem objednal podle manuálu ty mezikusy z yamahy (jeden stojí asi 165Kč) a víte co mi přišlo? úplně to stejný hrdlo jako tam mám teď!!! :evil: přitom v technickým rozkreslení součástek mají nakreslený ty mezikusy bez toho zahnutýho zúženýho hrdla.

tak by mě zajímalo kde jste kdo vzali nějaký ty široký mezikusy. fakt tomu nerozumim :roll:
Anonymous
 

Příspěvekod TOMMZ » 19.06.2008-09:22

Nejsem sice moc v obraze, ale pokud jsi objednával dle VIN, tak je možný, že ti poslali škrcenou verzi.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Anonymous » 19.06.2008-13:39

právěže jsem objednával podle katalogovýho čísla (resp. objednával to mechoš) a když se ptal známejch v yamaze, tak mu řekli, že jinej než jeden jedinej druh se objednat nedá... tak sme to prubli a došlo mi to stejný co mám :shock: :?
Anonymous
 

Příspěvekod lynx » 19.06.2008-13:54

Jest-li jsem to dobře pochopil jde ti o otevření mašiny. Ty "gumový" mezikusy jsou u každého karburátoru dva. První je mezi airboxem a karburátorem a je skutečně jeden typ - nemá totiž s otevíráním nic společného. Druhý je mezi karburátorem a hlavou a ty už rozdílný jsou. Pokud je máš zdraví (vzhledem k roku výroby budou už asi trochu spuchřelí) a nevadí ti kutilské manýry můžeš je vyříznout = otevřít na plný průtok.
P.S.: upřimné gratulace k mechanikovi :?
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod TOMMZ » 19.06.2008-13:56

Zkus nafotit jak vypadá tvůj airbox....já si nevzopmínám, že bych tam měl nějaký zahnutý hrdla.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Anonymous » 19.06.2008-14:04

http://1st.wz.cz/DSC00650.JPG
ty hrdla vypadají přesně takto.. uvnitř jsou prostě zůžený tak na velikost palce ruky a zahnutý lehce do strany (tady na fotce není vidět)


lynx píše:Jest-li jsem to dobře pochopil jde ti o otevření mašiny. Ty "gumový" mezikusy jsou u každého karburátoru dva. První je mezi airboxem a karburátorem a je skutečně jeden typ - nemá totiž s otevíráním nic společného.

já jsem kupoval mašinu jako otevřenou americkou verzi, ale tady jsem se dočetl, že tam žádný zahnutý hrdla být nemají :shock: navíc v technické dokumentaci jsou ty mezikusy prostě krátký rovný a široký (tak sme s mechošem došli k závěru, že to je divný a bude se to asi trochu dusit a proto to saje tolik paliva).

lynx píše: Druhý je mezi karburátorem a hlavou a ty už rozdílný jsou. Pokud je máš zdraví (vzhledem k roku výroby budou už asi trochu spuchřelí) a nevadí ti kutilské manýry můžeš je vyříznout = otevřít na plný průtok.


mezi karburátorem a hlavou mám ty mezikusy normální nezůžený a toto neřešim.

lynx píše:P.S.: upřimné gratulace k mechanikovi :?

mechanik je v tom podle mě nevině. prostě mě řekl 2 možnosti v čem to může být (nedomykavost čočky jehly v šoupěti kvůli schodku => objednal sem jetej karbec kvůli šoupatům a jehlám a druhá možnost je ta, že to má málo luftu a proto to saje víc paliva) a domluvili jsme se na zkušebním zakoupení jednoho dílu do toho airboxu na zkoušku => přišlo to stejný co mám. :?
Anonymous
 

Příspěvekod TOMMZ » 19.06.2008-18:15

V albu jsem podobnou fotku nenašel gallery/album.php?album_id=8 a sám si to už nepamatuju, tak asi moc nepomůžu.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Anonymous » 20.06.2008-09:17

nevadí, aspoň někdo byl ochotnej a snažil se poradit! něco jsem se dozvěděl a to mi stačí, takže díky chlapi aspoň za toto!
Anonymous
 


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník