Kontrola vůlí ventilů - zvládnu?

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Kontrola vůlí ventilů - zvládnu?

Příspěvekod Anonymous » 20.06.2007-06:54

Ahoj, tak jsem se rozhodl pro klid duše zkontrolovat vůle ventilů, kilometrově je interval v pohodě, nicméně časově ne - 2 roky. Navíc se mi zdá, že víc cvaká a to i ohřatá. Zase to může být třeba rozvoďák (44000km) Problém je, že teď mají všude v servisech plno. Na š120 jsem si normálka vůle šteloval, takže předpokládám. že kontrolu u XJ bych znáknout mohl, ale raději se zeptám, zdali na mě nečeká nějakej špek a jak protáčíte motor na prázdno, zadním kolem asi ne... Ptam se zatim jen teoreticky nic jsem zatim nezkoumal...
Za případný jednoduchý popis postupu bych byl dyžtak vděčný.
Díky
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 20.06.2007-08:32

ja som vole kontroloval teraz pred casom a nie je to ziadny problem
nejake tie veci zhodis aby si sa dostal k veku
motor sa otaca skrutkou na snimacovom tanieri pod lavym vekom (tusim je to 14-tka)
aby sa dali ventily merat, musis vacky pre vyfuk a nasavanie nastavit do takej polohy, aby ukazovali smerom od seba takto <() ()> (k snimacu nastav na tanieri poziciu "T" aby bola poloha presna) samozrejme musis mat k dispozicii kalibracne pruzky, ktore budes zasuvat medzi vacku a podlozku.
miery pre nasavanie su 0,11 - 0,15 a pre vyfuk 0,21 - 0,25 mm
ak pruzok ide tazko tam aj spat, daj mensi hrubku
ak pruzok ide tazko tam a spat lahko, je to OK
ak pruzok ide lahko tam, daj hrubsi pruzok
este jedna poznamka, motor musi byt uplne studeny, takze to napr. nechaj cez noc vychladnut
Anonymous
 

Příspěvekod Faudy » 20.06.2007-08:46

Pokud mas olejovy chladic, je pristup k viku trochu obtiznejsi...
Faudy
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 175
Registrován: 07.06.2005-13:19
Bydliště: Teplice

Příspěvekod lynx » 25.06.2007-09:15

Trošku si rejpnu :D K čemu ti to měření bude? V XJ to klepe furt a pokud máš špatné vůle tak s tím těžko něco uděláš - teda pokud doma nemáš sbírku podložek. Pokud nehodláš objet Evropu, tak se na to vykašli a v rámci předsezoní přípravy si to nech zkontrolovat v servisu. Je to za pár korun a nebudeš to muset rozdělávat dvakrát - mimo toho ti při tom vymění i ten rozvoďák (to už teda za pár korun nebude :lol: )
lynx
XJ štamgast
 
Příspěvky: 727
Registrován: 19.03.2006-17:08

Příspěvekod Anonymous » 25.06.2007-21:49

Nerej do něj, chce to mít f cajku :wink:
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 03.07.2007-12:05

Vůle jde zkontrolovat dobře, je to jen dost pracné. Já jsem na Sku musel rozebrat půl motorky včetně zmiňovaného chladiče oleje. Dělal jsem to poprvé a strávil jsem na tom celý den.
Pro angličtináře je celý postup skvěle popsaný v servisním manuálu.

Motor jsem podle manuálu protáčel zadním kolem tuším na 5 nebo 6. I tak to chtělo nějakou sílu, klíčem bych to asi nezkoušel.

Na žádnou záludnost jsem nenarazil a 3000, který po mě chtěli v servise jsou doma :D
Anonymous
 


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník