Stránka 1 z 3
Spotřeba + ovlivňující faktory - xj600
Napsal:
20.06.2005-11:17
od Anonymous
Ahoj, mam na svým xj6 rv98 spotřebu něco kolem 6l/100, je to normální? Navíc předchozí majitel tvrdil tachometrových 180km/h, nicméně se nemohu přes 170km/h dostat. Vzduchový filtr je nový. Nejde mi ani o maximálku, jako o to, jestli je vše jak má. Kámoš mě upozorňoval, že to můžou být rozštelovaný podtlaky, nebo prasklá membrána v karburátoru -ech. Jo ma najeto 41tis.km.
Díky za názory.
Napsal:
20.06.2005-11:33
od Mira XJ
Něco je špatně!!! 6l/100km je moc a 170km/h zas málo.
Není to dovoz? - uškrcený?
Každopádně si nech prvně změřit podtlaky od toho se odvíjí vše.
Dále zkus třeba takovou kravinu
1, Točí se ti dobře kola? - hoĎ XJčko na stojan a rukou protoč kola jestli nemáš nejsou přibržděný - zatuhlé pístky.
2, Jak ho budeš mít na stojanu, tak vem kolo a zkus sním zahejbat na všechny strany -jestli není v háji nějaký ložisko na kolech - nikde nesmí být žádná vůle!!!
3, Podhuštěný pneu?
Říkáš ,že máš vzducháč novej - je čistá ta roura,kterou nasává motor přes vzducháč vzduch?
U karbeců jdou seštelovat jen podtlaky, bohatost směsi - má vliv jen na přechod z volnoběhu a hladina v karburátorech.
Prasklou membránu poznáš,když nepůjdou seštělovat právě ty podtlaky.
Napsal:
20.06.2005-11:48
od Anonymous
Uškrcený by to bejt nemělo, kola jsou v poho, přední levej kotouč trošku škrtá, ale neni to nijak dramatický a kotouč neni po jízdě teplejší než druhej. Ložiska taky OK. Takže omtknu ještě přívod vzduchu a pak dyžtak necham poštelovat podtlaky.
Jo ty pneu, měnil jsem je a servisu jsem důvěřoval, raději je proměřim.
A ještě, nevíte v Plzni a okolí o servisu, kde by mi ty podtlaky seřídily? Je to náročný nebo na počkání?
Díky za info
Napsal:
20.06.2005-12:48
od Mira XJ
Změření a seštělování je tak otázka hodiny se vším všudy.Pokud to nepůjde seštelovat, tak to je už otázka jiná.
Změření je hned. Štelování je horší, protože by se měla sundat nádrž (ale nemusí) a je vcelku blbej přístup k těm šroubkům kterýma to štěluješ - hlavně k tomu prostřednímu - fuj. Nehledě n to,že se o všechno pálíš,protože se to štěluje na teplým motoru.
Plzni o žádným servisu nevím.
Napsal:
19.05.2009-20:54
od Racek
Tak sem dneska odvez miláška na tlaky a seřízení karburátorů a ještě pár drobností, tak sem zvědavej jak to bude pak vypadat...dostala už před měsícem novej vzducháč a pořád jí chutná 7-8 litrů , no a podle toho co tu většina z vás popisuje že 4,5 - 6 litrů , tak už sem z toho rozčarovanej
Pravda ale je že pod 3000 otáček škube a cuká a pak najednou vyrazí , a je za mnou prej cejtit nespálenej benzín,... tak snad po seřízení už to bude ono
Napsal:
19.05.2009-21:12
od xy
...seřízení karburátorů by tomu mohlo pomoci, uvidíš...
...samozřejmě provoz motorky není ekorally, ale 7-8 litrů je na šestku fakt hodně - mně na vyjížďce na srazu vyšlo 4,16, běžně tak 4,8, na dálnici kolem šesti litrů...
Napsal:
20.05.2009-20:33
od Anonymous
Když nechceš sundavat nádrž, abys snadno mohl seřídit bohatost, tak se můžeš kouknout na svíčky. Jestli jsou černé, tak to máš moc bohaté.
Napsal:
20.05.2009-21:48
od Anonymous
ja se nedostanu pod 6L, to bych musel jet jak s fechtlem, typicky 6-6,5L ale mam to bohaty kolem volnobehu.
Napsal:
20.05.2009-21:53
od Anonymous
Jindra píše:...ale mam to bohaty kolem volnobehu.
Co vím, tak bohatost na 600 jsou dva závity. A to je nastavené a s otáčkama to nemá nic společného.
Napsal:
20.05.2009-23:29
od Anonymous
když se motám "kolem komína" tak mi spotřeba vychází cca 4,7/100 a to nejezdím ani trochu turisticky
na delším tripu mi spotřeba vyšla cca 4,1/100... nestěžuju si
Napsal:
21.05.2009-08:13
od Mira XJ
Pro každého je turisticky trochu jinak. Moje turistika začíná 100 a končí 160. (Mluvím o okreskách).
Napsal:
21.05.2009-20:21
od Anonymous
bolek_xj píše:Co vím, tak bohatost na 600 jsou dva závity. A to je nastavené a s otáčkama to nemá nic společného.
No, volnobeznej vzdusnik (sroub volnobehu) pracuje jen pri zavreny skrtici klapce, to opravdu nema navaznost na otacky. Tim ze bych musel jet pomalu znamena ze bych vubec za to netahal a jel co nejekonomicteji - vysoka volnobezna spotreba zvysuje celkovou spotrebu, na nizky zatizeni z kopce a ve meste pracuje motor dost. Svicky mam spravne zabarveny, na zvyseny otacky je citit vejfuk normalne, ale pri volnobehu je lehce citit palivo z vyfuku a hur to startuje za tepla, kdyz je zima, je to OK. Jenze v servisni dokumentaci neuvadi pocet otacek na sroubku vzdusniku volnobehu a tenhle vejfuk co tam mam a hlavne svody, neumoznujou abych tam strcil sondu analyzatoru(vejfuk neni pruchozi a svody nemaj sroubovy zatky pro sondu) a naladil to na spravnou lambdu :-/ protoze tohle bych si akorat moh seredne rozladit, ale poznacil jsem si polohu a az se dostanu domu tak asi nezbyde nez to naladit na ucho, vyzkouset, pripadne vratit zpatky. V otazce chodu motoru nesnasim kdyz neco neni jak ma byt a rad bych startoval na drc i 5min po vypnuti aniz bych musel motor protocit a z laufu vybeh na chvili cernej oblacek saziz paliva.
Napsal:
22.05.2009-21:06
od Racek
Tak si zejtra jedu pro stroj... byly tam blbě hladiny v karburátorech, nějaký přihnutý plíšky nebo co.
Tlaky prej v poho... 0,2 ...bohužel nevim co to znamená
, takže se mi netlemte
Sem hlavně zvědavej na tu spotřebu
Ták už sme oba doma , je to ůplně něco ji nýho , do vysokejch de pořád dobře a od spoda je to jiná motorka než třed tim
Nemusím ani tak vytáčet a zvládá všechno do 4000 otáček , teď už jen sledovat spotřebu abych byl dokonale spokojenej
Napsal:
10.07.2009-20:53
od Racek
Tak s odstupem času musim říct , že nic moc.
Od plný nádrže do reservy 185-195 km bez rozdílu jestli ve dvou nebo sám , jestli daleko nebo kolem komína, jestli jezdim okolo 90km/h nebo hodně razantně atd... , prostě pořád 7litrů ať dělam co dělam. Zaráží mě ale že víc než 7,5 litru to nejde i když dostává pod vocas.
Servisman mi řikal že mi to přisává vzduch ještě před filtrem v těch cucákách co dou do airboxu (sou už tvrdý) a taky to prej fouká pod svodama.
Myslíte že by to mohlo dělat třeba i 2litry na spotřebě
Napsal:
10.07.2009-21:27
od Radimathor
Šmarjá ty máš spotřebu jak já když to GSXRo tahám 7-11 tis. Nebude to váhou
, jak máš polohu jehly v karbecu?? Já ji měl na krajní rysce a žralo mi to taky tak tak jak píšeš, jakmile jsem udělal chudší směs (druhá strana ryska) tak to jelo furt stejně, akorát to míň papalo.
Napsal:
11.07.2009-09:04
od PIG
Tak nech opravit ještě to co říká "servisman" akorát jestli jenom ladil plýšky v karburátorech, tak bych hledal problém i tam
Dej to do nějakýho esvědčenýho servisu někomu kdo tomu rozumí a máš POKOJ!! Takhle budeš celý léto špekulovat, ve finále tě to bude stát ještě víc a efekt nula.
Mimochodem na vyjížďkách na srazu jezdím i pod 4, na posledním 3,7 a když se přesouvám kolem 150ti po dálnici tak víc jak 5,5 nechce!!
Asi jsem si holt zvolil dobrej servis, drahej sice jak cip, ale mám klídek.
Ty hele, a nemáš ju zavřenou na 25kW?
jako to co píšeš žrala mě když byla uškrcená a tak jsem se mohl posrat a nešla o moc miň
Napsal:
11.07.2009-09:58
od Racek
Radimathor píše:jak máš polohu jehly v karbecu??
Jo tak to se mi zeptej , do toho sem se ještě neprndal
, to bych s toho pak moh mít taky dvouválcový GéeSo.
Hele já ještě zkusim utěsnit ten airbox a uvidim. Pak budu chytřejší.
Pravda je že přívod vzduchu je v tomhle asi jeden z nejdůležitějších faktorů co se týká spotřeby.
Jinak kámoš má taky GSXR 750 rok 93 , a jezdí do práce za 17 litrů
a netočí to, a na dálku 7 , tak nevim jestli tu nemáme nějakej kosmickej benzín
Napsal:
11.07.2009-15:02
od lynx
Vzhledem ke stáří mašiny jsou ty "cucáky" nejen ztvrdlý, ale i děraví. A ty co jsou pod karburátorama jsou na tom ještě hůř. Řešil jsem u svého XJ to samí. Někdo by ti asi navrhnul, že stačí zahradní hadice , ale přesto doporučuji koupit originální díly a vyměnit. A pozor překvapení pro patmaty - výměna je na tolik jednoduchá (a nemáš co rozštelovat) že to uděláš za chvilku sám doma. Pokud teda nechceš zkontrolovat i natryskování. Pak to do toho servisu dej. Já jsem tam měl trysky neprosto nesmyslných rozměrů - asi nějaký domácí šikula (předchozí majitel) usoudil, že na takovou prkotinu stačí sám a řádně je přeměřil a vytunil
(výsledkem byl samozřejmě nižší výkon za cenu zvýšené spotřeby
) Nebo, že by to dělal jen na dojetí ....... ?:lol:
Napsal:
11.07.2009-22:35
od Racek
Tak sem to přetěsnil , teď si prozatim nevcucne navíc ani píď , ale je to jen na zkoušku jestli to bude znát , když jo tak koupim nový ty gumy , ale to asi bude rupa origo.
No sakra na ty trysky sem se moh podívat , já to přečet až teď a už to mam zase v hromadě.
Zejtra když bude počasí tak razíme někam na vejlet , tak to hned poznam jestli to je znát. Kdyžtak to zas shodim a mrknu na ty trysky , ale jak poznam jestly sou to ty správný , je to nějak označený? To sou ty shora co sou hned v hrdlech sání?
Jinak dík za info...
Napsal:
12.07.2009-16:44
od Mira XJ
Jestli ti to někde nesaje falešnej luft je jednoduchej test. Nastartuj motorku a kolem karbeců šplíchni sprej ( třeba čistič brzd) pokud se okamžitě zvýší otáčky - je to netěsný. to stajný udělej kolem airboxu - ale nešplíchej do sání.
Napsal:
13.07.2009-16:12
od Racek
Mira XJ píše:ale nešplíchej do sání.
Jo myslíš jako sme to dělali v zimě u Pragy V3S , čuchnout éteru a nebo hořící noviny do sání...
Neboj do sání vim že ne
, až budu přepínat na rezervu tak to hned uvidim jestli to bylo tim , zatim je efekt po utěsnění nežádoucích štěrbin takovej že mi to v nízkejch cuká , ale jen když je hodně horká a popojíždí se , nebo když to necham teplý třeba hodinku stát , tak pak se jí nechce naskočit , asi se odpaří benzín nebo co , musim přidat a pak to chytne ale moc se jí nechce až za chvíly , studená chytá supr , když se dobře chladí tak jede taky dobře , jestli je to tim hicem nebo co ... nevim
teď mi napadlo , jestli by tomu nepomohlo elektrický čerpadlo , mam furt to starý podtlakový...
Napsal:
13.07.2009-20:13
od Anonymous
elektrický čerpadlo je dobrý pokud někde motorka dlouho stojí. Nebo když to dojde benzín. Jinak je vcelku naprd, starý podtlakový je spolehlivější
Napsal:
13.07.2009-21:33
od Anonymous
Racek píše:Mira XJ píše:ale nešplíchej do sání.
Jo myslíš jako sme to dělali v zimě u Pragy V3S , čuchnout éteru a nebo hořící noviny do sání...
Neboj do sání vim že ne
, až budu přepínat na rezervu tak to hned uvidim jestli to bylo tim , zatim je efekt po utěsnění nežádoucích štěrbin takovej že mi to v nízkejch cuká , ale jen když je hodně horká a popojíždí se , nebo když to necham teplý třeba hodinku stát , tak pak se jí nechce naskočit , asi se odpaří benzín nebo co , musim přidat a pak to chytne ale moc se jí nechce až za chvíly , studená chytá supr , když se dobře chladí tak jede taky dobře , jestli je to tim hicem nebo co ... nevim
teď mi napadlo , jestli by tomu nepomohlo elektrický čerpadlo , mam furt to starý podtlakový...
mas prilis bohaty volnobezny smesi, studeny starty to zlepsuije a teply zhorsuje, zpusobuje to i to cukani, protoze se to na nizky otacky prechlasta ...dobre nastavit to jde jen pomoci analyzatoru, protoze se jedna o nastaveni sroubkama ....mel jsem to samy
Napsal:
13.07.2009-21:53
od Anonymous
BEGY píše:elektrický čerpadlo je dobrý pokud někde motorka dlouho stojí. Nebo když to dojde benzín. Jinak je vcelku naprd, starý podtlakový je spolehlivější
Nedá mi to neoponovat. Membránové čerpadla jsou tam proto, že je počítáno s tím, že nenajezdí motorka statisíce kilometrů, nejezdí denně, nenajezdí mnoho kilometrů a proto je zcela dostačující toto čerpadlo na tu chvilku životnosti. Jinak celý svět používá elektrická čerpadla v automobilovém průmyslu všude na světě, protože jsou mnohem spolehlivější, kvalitnější, levnější a určená pro denodenní práci mnoha tisíc kilometrů. A určitě to není otázka, zda moto nebo auto někde dlouho stojí. U motorky je to otázka, že víceméně proudí benzin samospádem, kdežto u auta musí být nasávaný a dodávaný do čerpadla nebo karburací. Proto byly u membránových dříve klapky na ruční pumpování aby se benzin nasál. U motorky to zajišťuje samospád. Ale kvalitou je to skutečně nesrovnatelné a pokud to jde, lze jen doporučit elektrické čerpadlo.
Napsal:
13.07.2009-22:03
od Anonymous
jestli je el. čerpadlo levnější netušim (pochybuju) ale elektrický se používají u spíš proto, že moderní motory jsou stříkačky kde potřebuješ mít tlak paliva. Membránový čerpadlo ti tlak neudělá
Napsal:
14.07.2009-07:00
od Anonymous
ten tlak stříkaček dělá vstřikovací čerpadlo, nikoliv podávací. Tam je to jedno které mu podává benzin. Elektrická jsou díky své účinnosti a spolehlivosti.
Ale dalo by se to shrnout, výrobci dobře vědí proč které čerpadlo kde používají. My to nevyřešíme, můžeme to jen vylepšit.
Napsal:
15.07.2009-11:57
od Racek
Jindra píše:mas prilis bohaty volnobezny smesi, studeny starty to zlepsuije a teply zhorsuje, zpusobuje to i to cukani, protoze se to na nizky otacky prechlasta ...dobre nastavit to jde jen pomoci analyzatoru, protoze se jedna o nastaveni sroubkama ....mel jsem to samy
To zvládnu udělat doma
je na to potřeba spešl náčiní?
Napsal:
20.09.2009-11:21
od Hynek
Tak vcera jseme si udělali výlet asi 220 km Jel jsem s maminou a jel s náma ještě syn na Suzuki 125 DR ,takže piánko .Na 190 km jsem tankoval 7,1 litru.Ani jsem tomu nechtěl věřit .Spotřeba 3,7 l
Napsal:
24.10.2009-21:11
od codyk
Moc pěkná spotřeba. Já se pohybuju furt na 5l a je jedno jestli jedu sám nebo ve dvou. Jak se dá docílit takové spotřeby?
Napsal:
26.12.2009-22:56
od Anonymous
já jednou měřil spotřebu a bylo to 4,3l/100km, a to mi přišlo že jsem jí moc nešetřil...