Stránka 1 z 2

Lepší benzín???

PříspěvekNapsal: 13.03.2006-22:49
od Anonymous
Chtěl bych se zeptat jestli máte někdo zkušenosti s "lepšíma" benzínama jako třeba V Power od shellu. Co vím tak v autech to jde docela poznat, ale hlavně motor se čistí. Nestane se nic kdybych na tohle zkoušel jezdit na XJ? Jde mi o to že motor už není žádnej nováček tak aby to pořádně spaloval a nepoškodil se vyšším počtem oktanů. :roll:

PříspěvekNapsal: 13.03.2006-22:58
od TOMMZ
Na XJ asi rozdíl nepoznáš bo to nemá vstřikování!! Jedině by ti to při delším ždímání max. výkonu mohlo poškodit sedla/ventily vlivem vyšší teploty(nemám s tim žádné osobní zkušenosti-je to jen můj názor).

Re: Lepší benzín???

PříspěvekNapsal: 14.03.2006-09:07
od Anonymous
cau, par kamosu to zkouselo a rikali ze sou to akorat vyhozeny penize, akorat jeden co jezdi s Valkirii rikal ze je to poznat....
Podle me vyssi oktanove cilo neznamena ze je benzin "vyhrevnejsi" ale ze motor min "klepe". navic sani a karburatory sou urcite stavene na benzin doporuceny vyrobcem, takze bys teoreticky lepsi benzin nevyuzil naplno.
To je muj nazor.

Re: Lepší benzín???

PříspěvekNapsal: 14.03.2006-09:33
od Bartus
Četl jsem jeden dlouhodobý test, kde jezdili stejné motorky na různý benzín a tyhle "lepší benzíny" vyšli nakonec hůře. Dokonce na brzdě se ukázal menší výkon. Podle mě jsou to taky vyhozené peníze. Ještě jsem neviděl výrobce, který by je doporučoval.

PříspěvekNapsal: 14.03.2006-11:35
od Anonymous
Strikacky se s tim vyrovnaji lepe, protoze kvuli lambde a detonacnimu cidlu jsou schpny prenastavit predstih. U karburatorovejch by se musel zmenit predstih rucne. Jde taky o kompresi pomer, cim vetsi kompresni pomer tim je potreba lepsi benzin. Pri kompresnim pomeru 1:8 by to nebylo znat vubec ba naopak.

PříspěvekNapsal: 14.03.2006-16:19
od Anonymous
To jsem chtěl vědět :lol: . Já sem si myslel, že to asi nebude k ničemu. Spíš mě šlo o to čištění než o vyšší výkon. Díky za názory :D

PříspěvekNapsal: 18.03.2006-09:23
od Mira XJ
V power tam klidně dávat můžeš,ale V-power 95!!!!! Cokoliv s větším oktanovým číslem ti je na prd. Na v power 95 jsem jezdil a na víkonu to nepoznáš,ale tak po 3-4 nádržích mě připad motor tižší a že šel líp za plynem - možná placebo efekt. :lol:
Nicméně tyhle motory (dokonce i fazer 600) byli stavěný na 91 oktanovej benál.

PříspěvekNapsal: 02.04.2006-20:43
od Anonymous
Kde nic neni, ani zazrak nepomuze. Jestli chces raketu, nesmis mit XJ..:))
....co se jizdnich vlastnosti tyce, je to stejny....nicmene s tim, ze to "cisti" motor nekecaji. Pokud na to jezdis pravidelne a pak napr. sundas hlavu, zjistis, ze bud nemas na pistech karbon skoro vubec, nebo jej velice lehce odstranis.....opravdu v tomto shledavam jediny rozdil.
Jinak je to jen marketingovy blabol.....bohuzel...

PříspěvekNapsal: 21.07.2007-11:40
od Anonymous
no mě to nedalo zkusil sem vpower a musím říct že jede mnohem líp a dá o deset víc maximálku než na normální natural

PříspěvekNapsal: 23.07.2007-08:21
od lynx
To je fakt dobrý :lol: . Můžeš sem hodit způsob měření před a po použití Vpowru? Víš takové běžné blbůstky - teplota, vlhkost, směr a síla větru, hmotnost, jízdní pozice .... Předpokládám, že k při zjišťování tak zásadního rozdílu (10 nejspíš km/h) v maximálce u tohoto supersportu jsi provedl důkladná měření - u Shellu to určitě ocení a budou co nejdříve publikovat ve svých reklamních materiálech. :lol: :lol: :lol:

PříspěvekNapsal: 23.07.2007-11:13
od Mira XJ
Když jsem dal Vpower 95 do svýho fazera 1000 , tak při stejným tempu šla spotřeba o 0,5l/100 nahoru. Jinak jsem ŽÁDNOU změnu nezaregistroval. Zkoušel jsem to teď o víkendu v Alpách. Za mnou jelo moje bývalé XJ a zkoušeli jsme to na 3 nádržích, z nichž jsem jednu natankoval Vpower95. Oba ve dvou s kufrem, já první, takže jel za mnou v pytlu. On spotřebu 4,7l/100km a já spotřebu 5l/100km. Po natankování V poweru,on 4,8l/100km já - 5,5l/100km. Po vyjetí nádrže a natankování normálního benzínu se spotřeba vrátila na 5l/100km. Stejný terén,stejný vítr, stejný styl jízdy,stejná zátěž. Takže z mého hlediska se to rozhodně nevyplatí. :D
P.S.:Při průjezdu skrze Alpy (Graz - ST. Polten - TULLN -Hevlín- SUUUPEER cesta.) XJ v pohodě fazerovy stačilo. Možná bych řekl,že ve vracečkách Xj jelo líp,protože šel lépe dávkovat plyn a hlavně uzké pneumatiky nekladli takový odpor při klopení.Cestovka byla cca 100-120km/h)

PříspěvekNapsal: 23.07.2007-15:04
od Anonymous
není vpower stovka?

PříspěvekNapsal: 23.07.2007-15:14
od Anonymous
lynx píše:To je fakt dobrý :lol: . Můžeš sem hodit způsob měření před a po použití Vpowru? Víš takové běžné blbůstky - teplota, vlhkost, směr a síla větru, hmotnost, jízdní pozice .... Předpokládám, že k při zjišťování tak zásadního rozdílu (10 nejspíš km/h) v maximálce u tohoto supersportu jsi provedl důkladná měření - u Shellu to určitě ocení a budou co nejdříve publikovat ve svých reklamních materiálech. :lol: :lol: :lol:

Vy ho nepoužíváte :?:

:lol: :lol: :lol:

PříspěvekNapsal: 23.07.2007-15:15
od Mira XJ
jsou dva 95 a 100 ( a diesel :D )

PříspěvekNapsal: 23.07.2007-16:15
od Anonymous
100 oktanovy benzin hori pomaleji a proto je potreba zvetsit predstih u motoru, ktere nemaji lambdu a nemeni si predstih sami.

PříspěvekNapsal: 09.11.2008-11:51
od Anonymous
já jsem taky zkoušel 100oktan.
Jediný rozdíl byl v klidnějším volnoběhu.

Spotřebu jsem dodnes neměřil, dochází benzín - natankuju :lol:

PříspěvekNapsal: 09.11.2008-18:15
od kaplos
Já si myslím, že je to spíš takhle:
1) V Power, Carrera - paliva s dalšími přísadami (aditivy), které mají příznivější vliv na palivovou soustavu a spalovací prostor - např. snižují korozi kovových dílů palivové soustavy a spalovacího prostoru, umožňují odstranit pevné částice ze spalovacího prostoru - karbon. Výrobci na sebe berou dobrovolně i vyšší nároky na skladování a distribuci těchto paliv. Nejmarkantnější rozdíl se pozná až po dlouhodobém provozování motoru na tyto paliva - výkon motoru je dlouhodobě stabilní, nikoliv ho zvyšují. Pokud se použije u staršího motoru můžou se vyčistit sedla ventilů a zlepšit se těsnost spalovacího prostoru a nepatrně se zvýší i výkon motoru. To všechno nefunguje však bez kvalitního oleje.
2) Oktanové číslo - vyjadřuje sklon směsi paliva po stlačení k detonačnímu hoření (jednoduše dojde k samovznícení směsi ještě před zapálením jiskrou). Toto číslo se určuje na zkušebních motorech, kde jednou ze směsí je heptan a izo-oktan a druhým benzín. Pokud se tyto paliva chovají stejně, tak se benzínu přiřadí oktanové číslo, které vyjadřuje procentuální poměr heptanu a izo-oktanu. V praxi je detonační hoření nežádoucí při nízkých otáčkách a velkém zatížení motoru - dochází k tlakovým a teplotním špičkám ve spalovacím prostoru - lidově se tomu říká podpalování ventilů. Oktanové číslo se předepisuje podle kompresního poměru, výkonu a pracovního režimu motoru. Použitím paliva s vyšším oktanovým číslem se nic nezíská, ale ani nic nezkazí(kromě vyšší ceny).
3) Příprava směsi - karburátory, nepřímé a přímé vstřikování paliva - u všech těchto způsobů je snaha se dostat na hmotnostní poměr palivo/vzduch 1:20 - tedy lambda rovno 1. Modernější systémy dokážou tento poměr paliva a vzduchu za všech podmínek lépe regulovat.
4) Předstih zapalování - jde jen o to, že směs paliva potřebuje nějaký čas na prohoření. Proto při vyšších otáčkách se palivo musí zapálit dřív a dochází k zvětšení předstihu zážehu. To se provádělo mechanicky pootočením rozdělovače, nyní to provádí elektronika.

PříspěvekNapsal: 09.11.2008-20:12
od Radimathor
Krásný rozbor paliva, pravda to je. Já osobně jezdím na Shell jak plechovkou tak i na na Xj a jsem spokojen. Myslím, že 100ok je naprosto zbytečný kupovat.

PříspěvekNapsal: 09.11.2008-23:22
od Anonymous
no ono by do toho chtelo terba zminit to, ze vsechny benziny v CR a nejen tady jsou z centralni rafinerie takze je to uplne suma fuk, kde se tankuje, pokud pominu kvalitu danyho zazemi benzinky :-) takze nejlepsi je kupovat tam kde je osvedcena kvalita, coz zrovna v CR Shell neni, to je akorat osvedcena drahota :-) a oktanovy cislo? kazdy motor ma predepsany oktanovy narok, vyssi mu neuskodi, nizsi ano, ale je to jen o tom, aby motor neklepal a s palivem plnicim minimalni oktanovy narok klepat nebude, takze asi tak :-)

PříspěvekNapsal: 25.03.2009-15:01
od Anonymous
zdravim, jednou jsem se omylem na benzince přehmát a natankoval tam ten jejich "lepší benzín" a jedinej efekt byl vítr v pěněžence na vlastnostech to poznat nebylo možná to bylo ještě horší

PříspěvekNapsal: 30.07.2009-20:00
od mirekm

PříspěvekNapsal: 31.07.2009-06:19
od Anonymous
po tom co jsem přesedlal jsem skusil párkrát natankovat wp100.
Nic jsem za jízdy nepoznal, ale pokaždý mě nějak rychle došel benzín. :|

možná pokyd bys odlaldil motor na brzdě tak to znát bude, ale jinak vítr v peněžence a v nádrži :lol:

PříspěvekNapsal: 31.07.2009-07:44
od lynx
mirekm: teď jsi zasadil šetřílkům těžkou ránu :lol: Podle příspěvků většina očekávala po natankování "lepšího" benzínu zázračné snížení spotřeby a zvýšení výkonu - a ono nic = podvod :lol: Ještě pár takových odkazů a špatně skončíš :lol: :lol: :lol:

PříspěvekNapsal: 31.07.2009-15:11
od mirekm
Tak jsem to taky myslel, WP 100 je tak pro nějakýho supersporta, pro "obyčejnou" xj stačí Natural 95 (pokud ten není pančovanej ředidlem nebo technickým benzínem) :P

PříspěvekNapsal: 23.08.2009-16:53
od Anonymous
Po trošce laborování, pár desítkách tisíc km a něco měření na brzdě, bych to osobně zhodnotil takto. Na sériovém motoru lepším palivem nic nezískáte (a můžete hejbat předstihem jak chcete). Po úpravě motoru ŘJ+vačka to jsou taky pořád vyhozený peníze. Teprve s dalšíma úpravama, jako větší komprese, je víc oktanů znát (někdy i nutnost).
Co se týče V-Poweru, tak po natankování oproti kvalitní 95 žádný rozdíl (tedy krom ceny). Má ale jednu výhodu a to, že čistí a udržuje motor v kondici - čistej. Takže drobný navýšení výkonu a snížení spotřeby po pár tisících km. Navíc jsem se u tohoto benzínu nesetkal s horší kvalitou, narozdíl od klasický 95ky.

PříspěvekNapsal: 23.08.2009-20:30
od Drobeček
Moje "stařenka" šlape nejlépe na klasický SPECIÁL 91.
95 ji nevadí, ale v papírech je psaný NORMAL tak proč tam cpát něco lepšího a také dražšího, že? :roll:

PříspěvekNapsal: 10.09.2009-07:42
od lynx
K zamyšlení ........
4430

PříspěvekNapsal: 10.09.2009-08:00
od Anonymous
My máme elektrickou kopírku. :D

PříspěvekNapsal: 02.11.2009-09:19
od PIG
Tady máte nějaký čtení o "lepším" :D
http://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-t ... 14694.html

PříspěvekNapsal: 02.11.2009-23:40
od Mara
lynx píše:mirekm: teď jsi zasadil šetřílkům těžkou ránu :lol: Podle příspěvků většina očekávala po natankování "lepšího" benzínu zázračné snížení spotřeby a zvýšení výkonu - a ono nic = podvod :lol: Ještě pár takových odkazů a špatně skončíš :lol: :lol: :lol:


Musim zde trochu oponovat, kdyz jsem koupil sve XJ , tak ten clovek evidentne tankoval u nejakych NOname benzinek. Svitilo hladovy oko a v sirokym okoli tam jiny pumpy nebyly , tak sem tam cmrndnul trochu u prvni pumpy, s tim ze dojedu do prvniho mesta a tam natankuju neco lepsiho. Natankoval jsem tedy pak u prvni OMV , ten jejich carrera benzin . Nejen ze se zlepsila kultivovanost chodu motoru , plynulost nastupu vykonu , ale i spotreba byla nizka. na plnou nadrz sem dojem az domu cca 400km to je cca 6l/100km. ale nejednalo se o zadnou sporadanou jizdu , rychlost se stale pohybovala kolem 160km/h a i vyse.

Muj nazor na tyhle paliva je takovej, ze se asi nevyplati je tankovat porad, ale zatim u kazdyho vozidla sem to delal tak ze sem to jednou za cas natankoval , protahnul sem to vozidlo a vzdy ho to jakoby ozivilo, jako kdyby to procistilo vsechny usazeniny...