Stránka 1 z 2
Lepší benzín???
Napsal:
13.03.2006-22:49
od Anonymous
Chtěl bych se zeptat jestli máte někdo zkušenosti s "lepšíma" benzínama jako třeba V Power od shellu. Co vím tak v autech to jde docela poznat, ale hlavně motor se čistí. Nestane se nic kdybych na tohle zkoušel jezdit na XJ? Jde mi o to že motor už není žádnej nováček tak aby to pořádně spaloval a nepoškodil se vyšším počtem oktanů.
Napsal:
13.03.2006-22:58
od TOMMZ
Na XJ asi rozdíl nepoznáš bo to nemá vstřikování!! Jedině by ti to při delším ždímání max. výkonu mohlo poškodit sedla/ventily vlivem vyšší teploty(nemám s tim žádné osobní zkušenosti-je to jen můj názor).
Re: Lepší benzín???
Napsal:
14.03.2006-09:07
od Anonymous
cau, par kamosu to zkouselo a rikali ze sou to akorat vyhozeny penize, akorat jeden co jezdi s Valkirii rikal ze je to poznat....
Podle me vyssi oktanove cilo neznamena ze je benzin "vyhrevnejsi" ale ze motor min "klepe". navic sani a karburatory sou urcite stavene na benzin doporuceny vyrobcem, takze bys teoreticky lepsi benzin nevyuzil naplno.
To je muj nazor.
Re: Lepší benzín???
Napsal:
14.03.2006-09:33
od Bartus
Četl jsem jeden dlouhodobý test, kde jezdili stejné motorky na různý benzín a tyhle "lepší benzíny" vyšli nakonec hůře. Dokonce na brzdě se ukázal menší výkon. Podle mě jsou to taky vyhozené peníze. Ještě jsem neviděl výrobce, který by je doporučoval.
Napsal:
14.03.2006-11:35
od Anonymous
Strikacky se s tim vyrovnaji lepe, protoze kvuli lambde a detonacnimu cidlu jsou schpny prenastavit predstih. U karburatorovejch by se musel zmenit predstih rucne. Jde taky o kompresi pomer, cim vetsi kompresni pomer tim je potreba lepsi benzin. Pri kompresnim pomeru 1:8 by to nebylo znat vubec ba naopak.
Napsal:
14.03.2006-16:19
od Anonymous
To jsem chtěl vědět
. Já sem si myslel, že to asi nebude k ničemu. Spíš mě šlo o to čištění než o vyšší výkon. Díky za názory
Napsal:
18.03.2006-09:23
od Mira XJ
V power tam klidně dávat můžeš,ale V-power 95!!!!! Cokoliv s větším oktanovým číslem ti je na prd. Na v power 95 jsem jezdil a na víkonu to nepoznáš,ale tak po 3-4 nádržích mě připad motor tižší a že šel líp za plynem - možná placebo efekt.
Nicméně tyhle motory (dokonce i fazer 600) byli stavěný na
91 oktanovej benál.
Napsal:
02.04.2006-20:43
od Anonymous
Kde nic neni, ani zazrak nepomuze. Jestli chces raketu, nesmis mit XJ..
)
....co se jizdnich vlastnosti tyce, je to stejny....nicmene s tim, ze to "cisti" motor nekecaji. Pokud na to jezdis pravidelne a pak napr. sundas hlavu, zjistis, ze bud nemas na pistech karbon skoro vubec, nebo jej velice lehce odstranis.....opravdu v tomto shledavam jediny rozdil.
Jinak je to jen marketingovy blabol.....bohuzel...
Napsal:
21.07.2007-11:40
od Anonymous
no mě to nedalo zkusil sem vpower a musím říct že jede mnohem líp a dá o deset víc maximálku než na normální natural
Napsal:
23.07.2007-08:21
od lynx
Napsal:
23.07.2007-11:13
od Mira XJ
Když jsem dal Vpower 95 do svýho fazera 1000 , tak při stejným tempu šla spotřeba o 0,5l/100 nahoru. Jinak jsem ŽÁDNOU změnu nezaregistroval. Zkoušel jsem to teď o víkendu v Alpách. Za mnou jelo moje bývalé XJ a zkoušeli jsme to na 3 nádržích, z nichž jsem jednu natankoval Vpower95. Oba ve dvou s kufrem, já první, takže jel za mnou v pytlu. On spotřebu 4,7l/100km a já spotřebu 5l/100km. Po natankování V poweru,on 4,8l/100km já - 5,5l/100km. Po vyjetí nádrže a natankování normálního benzínu se spotřeba vrátila na 5l/100km. Stejný terén,stejný vítr, stejný styl jízdy,stejná zátěž. Takže z mého hlediska se to rozhodně nevyplatí.
P.S.
ři průjezdu skrze Alpy (Graz - ST. Polten - TULLN -Hevlín- SUUUPEER cesta.) XJ v pohodě fazerovy stačilo. Možná bych řekl,že ve vracečkách Xj jelo líp,protože šel lépe dávkovat plyn a hlavně uzké pneumatiky nekladli takový odpor při klopení.Cestovka byla cca 100-120km/h)
Napsal:
23.07.2007-15:04
od Anonymous
není vpower stovka?
Napsal:
23.07.2007-15:14
od Anonymous
Napsal:
23.07.2007-15:15
od Mira XJ
jsou dva 95 a 100 ( a diesel
)
Napsal:
23.07.2007-16:15
od Anonymous
100 oktanovy benzin hori pomaleji a proto je potreba zvetsit predstih u motoru, ktere nemaji lambdu a nemeni si predstih sami.
Napsal:
09.11.2008-11:51
od Anonymous
já jsem taky zkoušel 100oktan.
Jediný rozdíl byl v klidnějším volnoběhu.
Spotřebu jsem dodnes neměřil, dochází benzín - natankuju
Napsal:
09.11.2008-18:15
od kaplos
Já si myslím, že je to spíš takhle:
1) V Power, Carrera - paliva s dalšími přísadami (aditivy), které mají příznivější vliv na palivovou soustavu a spalovací prostor - např. snižují korozi kovových dílů palivové soustavy a spalovacího prostoru, umožňují odstranit pevné částice ze spalovacího prostoru - karbon. Výrobci na sebe berou dobrovolně i vyšší nároky na skladování a distribuci těchto paliv. Nejmarkantnější rozdíl se pozná až po dlouhodobém provozování motoru na tyto paliva - výkon motoru je dlouhodobě stabilní, nikoliv ho zvyšují. Pokud se použije u staršího motoru můžou se vyčistit sedla ventilů a zlepšit se těsnost spalovacího prostoru a nepatrně se zvýší i výkon motoru. To všechno nefunguje však bez kvalitního oleje.
2) Oktanové číslo - vyjadřuje sklon směsi paliva po stlačení k detonačnímu hoření (jednoduše dojde k samovznícení směsi ještě před zapálením jiskrou). Toto číslo se určuje na zkušebních motorech, kde jednou ze směsí je heptan a izo-oktan a druhým benzín. Pokud se tyto paliva chovají stejně, tak se benzínu přiřadí oktanové číslo, které vyjadřuje procentuální poměr heptanu a izo-oktanu. V praxi je detonační hoření nežádoucí při nízkých otáčkách a velkém zatížení motoru - dochází k tlakovým a teplotním špičkám ve spalovacím prostoru - lidově se tomu říká podpalování ventilů. Oktanové číslo se předepisuje podle kompresního poměru, výkonu a pracovního režimu motoru. Použitím paliva s vyšším oktanovým číslem se nic nezíská, ale ani nic nezkazí(kromě vyšší ceny).
3) Příprava směsi - karburátory, nepřímé a přímé vstřikování paliva - u všech těchto způsobů je snaha se dostat na hmotnostní poměr palivo/vzduch 1:20 - tedy lambda rovno 1. Modernější systémy dokážou tento poměr paliva a vzduchu za všech podmínek lépe regulovat.
4) Předstih zapalování - jde jen o to, že směs paliva potřebuje nějaký čas na prohoření. Proto při vyšších otáčkách se palivo musí zapálit dřív a dochází k zvětšení předstihu zážehu. To se provádělo mechanicky pootočením rozdělovače, nyní to provádí elektronika.
Napsal:
09.11.2008-20:12
od Radimathor
Krásný rozbor paliva, pravda to je. Já osobně jezdím na Shell jak plechovkou tak i na na Xj a jsem spokojen. Myslím, že 100ok je naprosto zbytečný kupovat.
Napsal:
09.11.2008-23:22
od Anonymous
no ono by do toho chtelo terba zminit to, ze vsechny benziny v CR a nejen tady jsou z centralni rafinerie takze je to uplne suma fuk, kde se tankuje, pokud pominu kvalitu danyho zazemi benzinky
takze nejlepsi je kupovat tam kde je osvedcena kvalita, coz zrovna v CR Shell neni, to je akorat osvedcena drahota
a oktanovy cislo? kazdy motor ma predepsany oktanovy narok, vyssi mu neuskodi, nizsi ano, ale je to jen o tom, aby motor neklepal a s palivem plnicim minimalni oktanovy narok klepat nebude, takze asi tak
Napsal:
25.03.2009-15:01
od Anonymous
zdravim, jednou jsem se omylem na benzince přehmát a natankoval tam ten jejich "lepší benzín" a jedinej efekt byl vítr v pěněžence na vlastnostech to poznat nebylo možná to bylo ještě horší
Napsal:
30.07.2009-20:00
od mirekm
Napsal:
31.07.2009-06:19
od Anonymous
po tom co jsem přesedlal jsem skusil párkrát natankovat wp100.
Nic jsem za jízdy nepoznal, ale pokaždý mě nějak rychle došel benzín.
možná pokyd bys odlaldil motor na brzdě tak to znát bude, ale jinak vítr v peněžence a v nádrži
Napsal:
31.07.2009-07:44
od lynx
Napsal:
31.07.2009-15:11
od mirekm
Tak jsem to taky myslel, WP 100 je tak pro nějakýho supersporta, pro "obyčejnou" xj stačí Natural 95 (pokud ten není pančovanej ředidlem nebo technickým benzínem)
Napsal:
23.08.2009-16:53
od Anonymous
Po trošce laborování, pár desítkách tisíc km a něco měření na brzdě, bych to osobně zhodnotil takto. Na sériovém motoru lepším palivem nic nezískáte (a můžete hejbat předstihem jak chcete). Po úpravě motoru ŘJ+vačka to jsou taky pořád vyhozený peníze. Teprve s dalšíma úpravama, jako větší komprese, je víc oktanů znát (někdy i nutnost).
Co se týče V-Poweru, tak po natankování oproti kvalitní 95 žádný rozdíl (tedy krom ceny). Má ale jednu výhodu a to, že čistí a udržuje motor v kondici - čistej. Takže drobný navýšení výkonu a snížení spotřeby po pár tisících km. Navíc jsem se u tohoto benzínu nesetkal s horší kvalitou, narozdíl od klasický 95ky.
Napsal:
23.08.2009-20:30
od Drobeček
Moje "stařenka" šlape nejlépe na klasický SPECIÁL 91.
95 ji nevadí, ale v papírech je psaný NORMAL tak proč tam cpát něco lepšího a také dražšího, že?
Napsal:
10.09.2009-07:42
od lynx
K zamyšlení ........
Napsal:
10.09.2009-08:00
od Anonymous
My máme elektrickou kopírku.
Napsal:
02.11.2009-09:19
od PIG
Napsal:
02.11.2009-23:40
od Mara
Musim zde trochu oponovat, kdyz jsem koupil sve XJ , tak ten clovek evidentne tankoval u nejakych NOname benzinek. Svitilo hladovy oko a v sirokym okoli tam jiny pumpy nebyly , tak sem tam cmrndnul trochu u prvni pumpy, s tim ze dojedu do prvniho mesta a tam natankuju neco lepsiho. Natankoval jsem tedy pak u prvni OMV , ten jejich carrera benzin . Nejen ze se zlepsila kultivovanost chodu motoru , plynulost nastupu vykonu , ale i spotreba byla nizka. na plnou nadrz sem dojem az domu cca 400km to je cca 6l/100km. ale nejednalo se o zadnou sporadanou jizdu , rychlost se stale pohybovala kolem 160km/h a i vyse.
Muj nazor na tyhle paliva je takovej, ze se asi nevyplati je tankovat porad, ale zatim u kazdyho vozidla sem to delal tak ze sem to jednou za cas natankoval , protahnul sem to vozidlo a vzdy ho to jakoby ozivilo, jako kdyby to procistilo vsechny usazeniny...