Stránka 1 z 1
přivod benzinu
Napsal:
10.06.2005-06:19
od Anonymous
zdravim vsechny majitele xjcek,
u kohoutku privodu benzinu jsou tri polohy, rezerva, normalni a pak jedna poloha, kdy je kohoutek otoceny vodorovne se zemi, nevite na co tato poloha je, kdyz jsem masinu kupoval tak majitel taky nevedel. Nekde jsem nahodne cetl ze by mohlo jit o naplavovani karburatoru, nevite tedy, kdy se to pouziva a v cem to spociva.
diky
Napsal:
10.06.2005-06:30
od Mira XJ
Je tam RES - klasická rezerva.
ON - tato poloha jede přes čerpadlo
PRI - funguje napřímo - slouží třeba po dlouhé přestávce (zimě) na naplavení karburátorů. Jinak bacha nezapomínat na přepnutí zpátky!!! - tato poloha vyjede nádrž do mrtě - nemá rezervu!
Napsal:
10.06.2005-08:03
od Anonymous
Polohu PRI vcelku často používám po týdenní odstávce bo jinak dost dlouho trvá než se dostane palivo do válců a motor chytne. Jakmile motor chytne přepnout na polohu ON!! Při poloze PRI by se snad mohl poškodit motor
Napsal:
10.06.2005-11:58
od Mira XJ
Motor se zcela jiště nepoškodí,ale problém je právě s tím,že pak dojedeš na sucho - protože nádrž dojedeš domrtě.
Zápach z benzínu
Napsal:
19.11.2008-10:59
od Anonymous
Plácnu to sem, i když by si to možná zasloužilo vlastní řádek. Mám takový "nepodstatný" problém, mašina po dojetí stále smrdí benzínem, a to i po delší době = vychladlá. V létě i při vysokých teplotách se to nedělo, a nyní při 10oC to je příšerný. Jelikož je to 92´tak bych to viděl, na nějakou hadičku či podobně, nemáte někdo zkušenosti, které místo je toto háklivé? nikde to netěče tak, aby se vytvořila kapka. Nic není vidět.
Napsal:
19.11.2008-12:14
od Radimathor
Podívej se na hrdla u karburátorů jak je sání, jsou tam na každým dvě stahovací sponky, mě to taky smrdělo a zjistil jsem, že jsem to měl povolený, akorát musíš sundat nádrž kvůli místu.
Napsal:
19.11.2008-12:40
od Anonymous
Jo jo, tam někde je zakopaný pes, akorát mám samozřejmě dotankováno do plný, takže vyčerpat, rozebrat, ..... atd. tak hledám spíše na co se mám připravit.
Napsal:
19.11.2008-13:19
od Anonymous
Já myslím, že když nádrž odšroubuješ z rámu a trochu přizvedneš a někdo Ti jí tak podrží, tak to uděláš bez sundavání hadiček či kohoutu.
Jen z kohoutu je potřeba sundat to černé plastové udělátko.
Napsal:
19.11.2008-14:25
od Bartus
Jde to sundat i s plnou nádrží a tím kohoutem, chce to jen trošku šikovnosti a 2 člověka co ti to pak podrží, vyndávám takhle KN filtr vždy na jaře na vyčištění.
Napsal:
19.11.2008-18:06
od Anonymous
Zvládl jsem výměnu vzduch. filtru tímto způsobem, sám a se skoro plnou nádrží. XJ jsem měl asi týden tou dobou. Sice to muselo vypadat příšerně
ale zdařilo se, takže to zvládneš taky.
Napsal:
20.11.2008-07:20
od lynx
Napsal:
20.11.2008-08:09
od Anonymous
Ano jak jsem napsal v prvním příspěvku, potřebuji kontrolovat ( a patrně vyměnit ) benzínové vedení, a to bez vyčerpané a patrně i odpojené nádrže stopro nepůjde.
Napsal:
20.11.2008-09:14
od lynx
Sundáš i plnou nádrž. Teda pokud ti zavírá kohout, pokud ne, připrav si 1500kč a nemusíš nic hledat.
Napsal:
20.11.2008-10:17
od Anonymous
Lynxi, já chápu, že tě to pobavilo, ale mně opravdu ty hadičky nešly dolů, resp. jedna a já je nechtěl rvát. Tzn. sem to zkusil takhle a šlo to. Jednou rukou sem držel nádrž a druhou šrouboval šroubky airboxu, nic nezvládnutelnýho
Napsal:
20.11.2008-14:38
od Radimathor
Ty hadičky na kohoutu půjdou sundat - stačí vzít do stříkačky s jehlou silikonový olej a podstříknout je , jde to sice blbě, ale pak jdou krásně dolů. A plná nárž moc neváží, taky jsem to s ní dělal a sám. Nebo bych se u tebe mohl stavit a kouknem na to spolu jestli chceš.
Napsal:
20.11.2008-15:31
od karlos
Napsal:
21.11.2008-15:13
od lynx
karlos: omyl, neodpovídám na všechno,jenom na píčoviny. Je tady totiž jinak nuda - proto mám taky tolik příspěvků. Mě prostě baví sledovat (a glosovat) blbosti, na které narážím - je osvěžující, vidět, že na tom nejsem ještě tak zle
. Technika je tady do detailu popsaná, stačí hledat. Srazy jsou věcné téma - teda pro ty co se zúčastňují. A pak je tady sekce na vymýšlení kravin (viz třeba kontrola prostoru pod airboxem při přizvednuté nádrži - perla perel
) a tu miluju. Naštěstí jsou tady stálice, které nikdy nezklamou. Každé ráno se těším, zda něčím přispějí. Potom stačí vložit třeba jenom obrázek a další porce obveselení je k mání. Bohužel i v této kategorii máme úmrtnost - s určitou nostalgií vzpomínám třeba na jednoho mladého automechanika
P.S.: lidskou blbost nejde porazit, ale jde se jí bavit. Proto virus asi nebudu (ten může vážně škodit), ale škodolibej parchant jsem určitě
Napsal:
21.11.2008-16:18
od Anonymous
Lynxi, fakt nikdy nezklameš... Asi budu muset odpovídat častěji, ať se ti každý ráno líp vstává
Ale lidská blbost vypadá trochu jinak, než zvedání nádrže za účelem kontroly airboxu...
Napsal:
21.11.2008-18:10
od karlos
Napsal:
23.12.2008-13:24
od Racek
Ahoj , jakou má funkci poloha kohoutu FUEL , podle mě je to stejný jako PRI jestli se nemýlim , otevřeno bez podtlaku samospádem , mám pravdu? A ještě něco , původní majitel mi upozorňoval že nefunguje rezerva , že mu došel benák ale na rezervu už to pak nenatočil , ale teď sem se taky dočetl v manuálu že se má zastavit , přepnout na PRI , natočit a pak přepnout na RES. Zajímá mě jestli je to tedy tak že když během jízdy dojde a než se stačí přepnout na RES , tak jestli je normální že už se nechytne a musí se to provést tak jako je to v manualu. Mám teď zrovna kohout venku a podle nalezených fotek tady na diskuzi jsem zjistil že nemám sítko na trubičce rezervy, může teda asi bejt i přívod jen rezervy zanesenej nečistotou , a nebo by se zanes celej přívod benáku?? Asi bude nejlepší vzít hadičky , petflašku s benzinem , inj. stříkačku jako podtlak a zkusit to , nerad bych se prndal do kohoutu
...Dík Radim
Napsal:
23.12.2008-13:40
od OTIS
Ten kohout klidně rozeber/vyčisti není to nic složitého. A když už ho budeš mít rozdělaný tak ty trubičky pořádně zafixuj clanek.php?post=728
Starší modely mají podtlakové čerpadlo závislé na chodu motoru, takže bych hádal, že ten problém s rezervou bude v tom že to přepneš až když stojíš...
Napsal:
23.12.2008-14:14
od Anonymous
Chce to potrénovat a vyzkoušet najít ventil i během cestování, aby Ti to pak trvalo co nejkratší dobu.
Jestli máš čerpadlo, máš tam benzín za 3 sekundy. A to hravě zvládneš, protože docházení benzínu se projeví poklesem výkonu a trvá možná 15 sekund, než to chcípne. Rychle přepnout a nechat tam co nejvyšší kvalt, aby to mohlo táhnout. Jak zmáčkneš spojku, je malér.
Podíval bych se na tu trubičku od rezervy, jestli není ulomená.
Mrkni sem - viewtopic.php?t=92
Napsal:
23.12.2008-14:47
od Racek
Dík za rady , hele tohle je asi to čerpadlo že jo?? ale příde mi to nabastlený z jinýho stroje a jen tak na pásku volně ložený , to asi takhle bejt nemá...
Napsal:
23.12.2008-15:03
od Anonymous
Já nevím, jak má vypadat na 92. Elektrické je na stejném držáku, ale má válcový tvar.
Napsal:
23.12.2008-15:22
od MatějXJ
To to je 92 a měla to samý, teda kromě tý st.pásky
Napsal:
23.12.2008-15:28
od Racek
Jééé to je krásně čisťounkej moturek , taky si to hezky poladim , ten muj po prvnim shození nádrže volá po důkladnym vyčištění.... jo eště jeden problém mam , spotřeba, při jízdě sice ve dvou ale do 110 km/h jezdim tak za 6,8 a to mi na XJ 600 přijde hodně, filtr sem zkouknul ale je čistej, tak asi nechat poštelovat karburátory.
Napsal:
23.12.2008-15:39
od MatějXJ
Racek píše:jezdim tak za 6,8
tak jezdi a nepočítej.