Stránka 1 z 4

Dotaz na pal.kohout,čerpadlo

PříspěvekNapsal: 14.12.2016-22:14
od takjanevim
Ahoj,jsem tady nový,koupil jsem Xj900s rv,1996.
Mám jen pár dotazu ,v palivovém kohoutu je nějaká podtlaková membrána nebo je kohout napřímo?nebo je podtlaková membrána v čerpadle a nebo pokud nechám otevřenej pal.kohout,jsou karburátory pořád pod tlakem benzínu z nádrže?Ptám se proto že jsem zde hledal a nic nenašel,pořád čtu o benzínu v oleji apod.Necháváte třeba přes zimu otevřený pal.kohout nebo ho zavíráte?dík za odpovědi.

Re: Dotaz na pal.kohout,čerpadlo

PříspěvekNapsal: 15.12.2016-08:48
od Koudy01
U devitky palivove kouhout membranu nema. Kdyby mel, poznal bys to podle toho, ze z kohoutu vedou misto jedne hadicky dve. Kdyz oddelavas nadrz, narozdil od sestky (kde je kohoutek podtlakove) musis kohout zavrit. Jinak ti to pocaka ruce a motorku a zem a ...- proto vim, ze podtlakove neni :D

Jestli je neco v cerpadle netusim. To lehce zkusis, kdyz oddelas hadicku od cerpadla ke karbecum. Ale podle me to potece.

Re: Dotaz na pal.kohout,čerpadlo

PříspěvekNapsal: 15.12.2016-09:54
od takjanevim
koudy01-stím kohoutem máš asi recht,to tak bude ale čerpadlo už z názvu je membránové-podtlakové a když ti nejde čerpadlo tak nejedeš-stoho jen logicky usuzuju že když je motor vypnutý,kohout otevřený tak benzín do karbců se stejně netlačí bo ten tlak kaliny z nádrže drží nějaká membrána či co a dokonce,palivový kohout je níž než karbci takže by se tak hladina ani nedotlačila a proto tam je čerpadlo.já jen že když mě motorku dovezli z D.měl ji pán ročník 1939-jezdil málo.Já dostal značky a druhý den se udělalo tak pěkně asi cca před měsícem,hned jsem vyjel,první na pumpu a natankoval jsem 100 oktanů od OMV.Chytala studená,teplá na brnku,jela skvěle.pak jsem zajel asi 15 km k motorestu,dal si kafe a přes skleněnou stěnu pozoroval tu moji novou krásku.Dopiju a jdu,brnku vo starter a nic :roll: klasická panika,točím a nic,jedině pod plným plynem chytla,v otáčkách držela normálně ale na volnoběh a v nozkých točkách nešla.No jasně-100 oktanu mě rozpustilo nějaký bordel v karbcích a je vymalováno.dojel jsem dom,musel jsem jí držet pod plynem,proje křižovatkou horor,doma jsem laboroval,dva hrnce prostě nejely.zavolal jsem pordejce,ten teda ochotně motorku odvezl,vyčistil karbce,seřídil stíl že se musí vyměnit znovu olej(byl měněnej odemně) že je hafo benzínu.Motorka je hotová a já se ted bojí aby mě zase nějak netekl benzín do oleje atp.jak tady furt čtu ty horory.Uff-to jsem vypotil román :smt005 někdo kdo má ty devítky v malíku a řekne jak to tam tedy je?Dík

Re: Dotaz na pal.kohout,čerpadlo

PříspěvekNapsal: 15.12.2016-10:33
od Koudy01
Cerpadlo je membranove, jak pises. Ale myslim, ze normalne protika. A pumpovanim jen pomaha nasavat, kdyz je hladina nedostatecna. To znm. pokud mas v nadrzi tolik benzinu, ze hladina je nad karburatorama, zadny cerpadlo nepotrebujes. To zacne byt potreba, az je hladina niz.

Takhle fungovalo membranovy cerpadlo neeletricky. Elektricky bych rekl, ze funguje uplne stejne s tim rozdilem, ze membranu nepohani tlak motoru, ale elektrika.

To znm. membrana je v klidovym stavu otevrena. Z vrchu na ni tlaci pruzina a benzin muze normalne protikat. Tlak motoru nebo elektrika membranu zavira - tlaci proti pruzine. Na vyvodech z cerpadla sou zpetny ventily (opacny), to znm. ze kdyz cerpadlo saje ( membrana se pomoci pruziny vraci do otevrene polohy), otevre se ventil k nadrzi a zavre se ventil ke karburatorum = dochazi k nasavani benzinu do cerpadla. Naopak, kdyz je membrana tlakem motoru nebo elektrickym zarizenim stlacovana, dochazi k opacnymu deji - zavre se ventil z nadrze, otevre se ventil ke karbecum a nasate benzin se tlakem hrne do karbecu.

Takze kdyz se ti vysere cerpadlo, motorka normalne pojede, akroat vyuzitelnej objem nadrze se ti snizi treba jen na 10 litru = dokud hladina neklesne pod uroven hladin karburatoru.

Takze odpoved - pokud mas v nadrzi hladinu benzinu vyssi, nez je hladina karburatoru, benzin normalne protika. POkud mas v nadrzi min, benzin neprotika a je potreba cerpadlo.

Tvuj problem je v tom, ze ti netesni ventily nekterych karburatoru (pravdepodobne spatny o-krouzky) - protikaji, preplavuji se ti. Kdyz mas v nadrzi hodne benzinu a motorka stoji, pres spatny ventily ti protika do karbanatku benzin, motorka se prechlasta a jde nastartovat jen s plnym plynem. Tim prechlastavanim muze asi i dochazet k tomu, ze ti benzin tece do oleja. POkud mas ale v nadrzi malo benzinu, nic se ti nepreplavuje a motorka startuje normalne.

Mam u tebe pivo ;-) :-D

PS: 100 oktanovej benzin ti nic nerozpustil, jen se ti imrvere prechlastavaly dva valce - pod plynem jely, na volnobeh se zadusily prebytkem benzinu.

PS2 - nasiraci: Kdyby ses zeptal driv, usetril si kacaky za servis a oprava by stala 10kc za 4 o-krouzky :D :D :D

Re: Dotaz na pal.kohout,čerpadlo

PříspěvekNapsal: 15.12.2016-11:20
od takjanevim
Synku ty mě děsíš,pivo ti klidně dám ale do brna ti ho kupovat nepojedu ani pindolínem natož na motorce.Ty servismeni po vyčištění povdali že karbec složily,zapojili hadičku s vlaškou(valastně jako nádrž) a nechali 24 hodin zaplavený než to jako namontovali zpět do motorky aby se zjistilo právě jestli plovákový ventil zavirá a prej že je to ok,nic neteklo.při tom čištění zjistili že jsou ucpaný nějaký vzduchový trysky a docela festově,prý to bylo tim-tož nevim no,udělám rysku na okenku s olejem a budu sledovat. :smt009

Re: Dotaz na pal.kohout,čerpadlo

PříspěvekNapsal: 15.12.2016-11:23
od takjanevim
ještě dotaz-ty O-kroužky jsou normalní nebo nějakej spešl matroš aby je nerozpustil benzín???Já jen abych věděl,jak kdysi povdal jeden mistr na učnáku-zeptáš-budeš za blbce pět minut-nezeptaš se-budeš blbej celej život :lol:

Re: Dotaz na pal.kohout,čerpadlo

PříspěvekNapsal: 15.12.2016-12:21
od Koudy01
Ty o-krouzky urcite vymen. To bude ta hlavni pricina. Kdyz v obchode reknes, ze maji odolavat benzinu, budou vedet, co ti dat. Druhu je nekolik.

Re: Dotaz na pal.kohout,čerpadlo

PříspěvekNapsal: 15.12.2016-12:31
od takjanevim
hele a když vyndám karbce abych vyměnil ty O-kroužky,roštelujou se podtlaky nebo ne?Nebo sčím bych musel hejbat aby se roštelovali??

Re: Dotaz na pal.kohout,čerpadlo

PříspěvekNapsal: 15.12.2016-12:34
od Koudy01
Ted si nejsem uplne jistej, ale myslim, ze karburatory vyndavat nemusis, protoze viko plovakove komory jde normalne sundat i s karburatorama na motorce. Staci sundat jenom nadrz, ty vika plovakovej a vymenit o-krouzky ventilku. A v takovym pripade by se s podtlakama nemelo nic stat.

Pivo posilat nemusis, staci na jare srazu ;-)

Re: Dotaz na pal.kohout,čerpadlo

PříspěvekNapsal: 15.12.2016-12:41
od takjanevim
ty brdo a japa tam uvidim,jedině přes zrcátko,jako doktor mundi :D No neví nevím.

Re: Dotaz na pal.kohout,čerpadlo

PříspěvekNapsal: 15.12.2016-12:44
od Koudy01
Dyt ty plovakovky sou zezadu. Kdyz sundas nadrz, tak se na tebe smejou. Tam uvidis uplne v pohode.
Viz http://i.imgur.com/zLKwCSM.jpg

Re: Dotaz na pal.kohout,čerpadlo

PříspěvekNapsal: 15.12.2016-12:52
od takjanevim
Ty kluku jeden ušatej :shock: že ty si ze mě děláš jundu :D .Když sundám nádrž,tak se na mě smějou víčka od membrán,víčka,nebo lépe dna plovákovky jsou zespodu,no ni?

Re: Dotaz na pal.kohout,čerpadlo

PříspěvekNapsal: 15.12.2016-12:53
od takjanevim
aha foto,ale to šestka,není u devítky trošku jinak??

Re: Dotaz na pal.kohout,čerpadlo

PříspěvekNapsal: 15.12.2016-12:57
od Koudy01
Trosku jo - vsechno je to vetsi. Takze na to uvidis jeste lip ;-) :-D

Re: Dotaz na pal.kohout,čerpadlo

PříspěvekNapsal: 15.12.2016-13:01
od takjanevim
no uvidíme,řekl slepý.musím to řádně vočuchat až mě zítra borci dovezou motorku a když to nedej bože začne blbnout vyhrnu si rukávy a dál to znáš :P Né že bych byl levej
ale tyhle hodínářský práce nějak nemusím,už i proto že začínám být slepej jak patrona :lol: Jak tam je zajištěnej to futro jehlovýho ventylu stím o-kroužkem???

Re: Dotaz na pal.kohout,čerpadlo

PříspěvekNapsal: 15.12.2016-13:09
od Koudy01
Vyklepnes na bok. Je to tam jenom na tesno nasunuty. Ted nevim, jeslti je jedno, na kterou stranu. Jedna strana bude asi trosku roztemovana.
Ty plovakovny se na tebe nesmejou uplne tak jako u sestky, ale sou trochu natoceny dolu. Nicmene furt se tam uplne v pohode dostanes. Sundavat cely karburatory je zbytecny.

Re: Dotaz na pal.kohout,čerpadlo

PříspěvekNapsal: 15.12.2016-13:31
od takjanevim
To je dobrý vědět,tak dík :P

Re: Dotaz na pal.kohout,čerpadlo

PříspěvekNapsal: 15.12.2016-13:45
od Koudy01
V poho. Necht se dilo dari ;-) :-D

Re: Dotaz na pal.kohout,čerpadlo

PříspěvekNapsal: 15.12.2016-14:27
od marfyVFR
Jen si přihřeju polívčičku. Jestli je to u devítky podobný, jako u šestky, tak tady
http://www.motorkari.cz/tema/?t=188330

Re: Dotaz na pal.kohout,čerpadlo

PříspěvekNapsal: 15.12.2016-14:40
od Koudy01
To je presne vono :-) Stejny to nebude, ale podobny jo.

A tady jeste obrazek k te pumpe - pruzina je nadruhe strane, nez sem psal. Nicmene princip stejnej a cerpadlo v klidovym stavu s dostatecnou hladinou v nadrzi protika. Bo membrana tam neni pro zavirani a otvirani, ale pulzovanim pumpuje.
Obrazek http://www.honda-varadero-uk.org/wiki/img/wiki_up/fuel%20pump%20diagram.jpg

Re: Dotaz na pal.kohout,čerpadlo

PříspěvekNapsal: 15.12.2016-15:35
od takjanevim
No tož možná ale copak je v překladu "delivery valve"? dodávkový ventil(klapka,chlopen) takže si myslím že v klidovém stavu to (vypnuté zapalko) to tect nemůže.

Re: Dotaz na pal.kohout,čerpadlo

PříspěvekNapsal: 16.12.2016-08:09
od Koudy01
To je zpetne ventil. Jednim smerem tece, druhym ne. Proto je z druhe strany nez ten z nadrze....uz z principu, preci to nebude navrhnuty tak, aby ti to v pripade poruchy uplne odstavilo karburatorovou motorku.

Re: Dotaz na pal.kohout,čerpadlo

PříspěvekNapsal: 16.12.2016-09:25
od takjanevim
No já nevim,dnes mě dovezou moto,tak jestli zbude chvilka stahnu hadičku z karburace a bude jasno.

Re: Dotaz na pal.kohout,čerpadlo

PříspěvekNapsal: 17.12.2016-07:53
od takjanevim
Koudy01,tak si asi měl pravdu,čekal jsem v pátek na moto,jak jsem psal že mě jsi servis má dovézt a najednou telefon.Pry smontovali,seřídili a pry super,jeli to projet,jela jak z praku akorát po pár kilometrech se začala malinko ulejvat a tekl benzín z jednoho karburátoru,tak znova rozborka.Hodil jsem jim meilem jeden odkaz z motorkářu kde to borec řešil a došel k těm sedlum jehly,jsou tam i fotky ale zatím ani neodepsal.Ještě že není sezona,by mě kleplo.snad to do jara stihnou. :D

Re: Dotaz na pal.kohout,čerpadlo

PříspěvekNapsal: 17.12.2016-12:31
od Koudy01
Vymenit ctyri o-krouzky by do jara stihnout mohli. I kdyz, jestli sundavaji nadrz tak dlouho, jako si za to uctujou, tak nevim nevim.

Re: Dotaz na pal.kohout,čerpadlo

PříspěvekNapsal: 17.12.2016-14:04
od takjanevim
neučtujou zaplatPanbůh nic,je to v rámci reklamace,jenom chtěl lowe za odvoz a dovoz,čemuž rozumím.psal jsem ji to o těch kroužkách a několikrát i řikal když jsem snima mluvil ale mám pocit že je akorát nasírám jako když doktorovi řekneš jakou máš diagnozu dřív než tě vyšetří. :D

Re: Dotaz na pal.kohout,čerpadlo

PříspěvekNapsal: 20.12.2016-22:52
od DuroM
No zdravim.... pani.

Drbal som sa minulu zimu s karbcema na svojej XJ900 Diversion (kurna neodpustim si, vsak Koudak vie, GT verziu).

Pokial ide o tecuce karburtoty resp. benzin co sa tlaci... po nastartovani to pekne vidiet ako tecie benal cez prepady... tak nepomoze nic lem pozriet ihlove ventily v plovakovkach... mne jeden tiekol resp. nezatvaral... zistit sa to da len ked vezmes karbce, bez plovakovych viecok, do rukoch a pretacas a pretacas.... a pretacas a vidis plovak ide dole a hore a ejhle zrazu sa zasekne... prosto tie hlinikove ventilceky sa rokmi vychodia a vysuchaju a potom sa krizia v sedlach ventilov. Jeden ventil cca 12Evri krat styri a mas cca 50Evri, kupuje sa cele sedlo s O-kruzkom a ihla s gumenou spickou (v Polsku som ale myslim videl ihlove ventily lacnejsie).

Pokial ide o pripchate trysky, tak ja som mal na masine co urobila za poslednych 10roky cca 10tis km pripchate tri karburatory... a stvrty mal rozsypane podtlakove dvihanie hlavnej trysky. Hlavna tryska resp. ta co je z troch kusov... dva z mosadze a "O kruzocek" tie boli take "zasrate" (slusnejsie to napisat neviem), ze som ich nedokazal ani prefuknut. Cize rozobrat, vylestit handrou a znova vyskladat, co neslo tak precistiti vlaskami z licnoveho kablika. A pokial ide o trysky vzdusnikove tak tie boli tiez eno nuno... tj. detto, vlasocky a cistit. A nasledne synchronizovat (nejak som to urobil, ale viem uz teraz ze sa to da lepsie).

DuroM

Re: Dotaz na pal.kohout,čerpadlo

PříspěvekNapsal: 21.12.2016-09:19
od takjanevim
50E?css,to je prkotina,tady na parts depot chtěj za jednu sadu 1020kč x 4 = 4080kč-to je tprv bomba ale ted k věci,co člověk to názor,to je známá věc.Každej měnil něco jinýho a to bylo to správné řešení ale kdybych měl vyměnit vše o čem je řeč musel bych asi udělat banku a to se píše že XJ je super držák,začínám pochybovat.

Re: Dotaz na pal.kohout,čerpadlo

PříspěvekNapsal: 21.12.2016-15:28
od nevo7
takjanevim píše:Každej měnil něco jinýho a to bylo to správné řešení ale kdybych měl vyměnit vše o čem je řeč musel bych asi udělat banku a to se píše že XJ je super držák,začínám pochybovat.


Ak motorka jazdí, asi by som servis riešil postupne, časom. Dá sa jasne aj na začiatku do motorky za pár sto eur nasypať pár tisíc, ale každý rozumný si radšej kúpi niečo novšie /z pohľadu mňa ako turistu/. Výmena tlmičov, pružín, hadíc, pneu, platničiek, repas motora, .....
Alebo ísť na to postupne, ak si kúpim starší stroj, určite výmena pneu za nové, kontrola dotiahnutia skrutiek, výmena oleja a filtrov, to toľko nezaberie finančne a vyčistenie brzdových stmeňov. A môžem sa v kľude voziť. Časom môžem vymeniť si platničky, nebrzdí, tak dám pancierové hadice, nastavím ventily, vymením brzdovú kvapalinu, či primárnu reťaz, či chcem nový brzdový kotúč. To sú pre mňa detaily, bez ktorých bude ta motorka, ak to má človek v hlave, jazdiť aj bez zbytočných investícií /jasne, že na začiatku krátke výjazdy /nie hneď dovolenka v Španielsku/, oboznámenie sa so staronovým strojom a časom sa príde na to, kde treba investovať/.

Re: Dotaz na pal.kohout,čerpadlo

PříspěvekNapsal: 21.12.2016-18:17
od Koudy01
Drzak to je, ale i na XJ je guma gumova, plast plastove a kov kovove - kdyz clovek koupi takovou starou vranu jako XJ, musi s nejakou tou pocatecni investici pocitat. A je jedno, jestli to je Honda, Yamaha, Suzuki nebo Hyosung. Dyt to ma 20 let. To uz je veteran.