Stránka 1 z 1

do nekonečna karburátory...

PříspěvekNapsal: 05.10.2016-07:58
od djangi
Řada z Vás (nás :-D) tohle už slyšelo na posledním XJ srazu, bojuju s tím však do teď...
Mám XJ600S Diveresion r.v.92 s prvním typem karbeců, papírově 40kW, ale dle trysek (105;102,5;102,5;105) by měla být otevřená... Najeto 91tis km

Servis 1. No jde o to, že než jsem motorku kupoval byla na seřízení, motorka sice jela, ale na volnoběh se zalívala, střílela do výfuku (někdy i do sání), žrala 6-10l/100km a měla šílenou výkonostní díru mezi 3-4tis/ot. Volnoběh držela třeba nějakých 1200-1500ot., ale když jsem jí prohnal po dálnici, tak z ničeho nic pak držela 2000ot. a až po chvíli to spadlo. Jooo a koncovky výfuku byly černé jak uhel...

Servis 2. Na jaře jsem se tedy nasral a dal motorku zase do servisu, dodal jsem druhou sadu karbecu s tím, ať mi složí konečně něco funkčního. Dopadlo to tak, že karbecy snad jen vyčistil a seřídil podtlak (nepodíval se ani jaké tam jsou trysky..). Čili motorka jezdila úplně stejně jako předtím..

Servis 3.Po 2měsících jsem se teda nas*al a šel si to udělat sám, vytáhl jsem druhou sadu karbecu, rozdělal to na prvočinitele, hodil do ultrazvuku, vyměnil veškéré Okroužky (i na přírubách), jediné co zůstalo staré je těsnění plovákovek a těsnění "unašeče trysek" (trochu se bojím jestli není problém tady...). No karbecy jsem složil seřídil hladiny tuším na nějakých 13mm, seřídil podtlaky a směsové šrouby jsem nastavil na 2ot. dle příručky. Chod nebyl pro mě pořád uspokojivý, jenže už jsem neměl čas to dál řešit, tak jsem jezdil... motorka při běžné jízdě žrala najednou 4-5l (při full gasu, ale stejně žrala 10/100 :-D) jenže volnoběh (cca 1100ot) začala držet až po cca 30km jízdy, jinak se motor buďto převaloval na cca 500-800ot. nebo chcípl...
Po XJ srazu jsem se teda zase na*ral, motorku zahřál a snažil se nastavit směsové šrouby, dle ucha dokud stoupaly otáčky jsem se dostal na 1 a 4 válci na 3ot.; na 2 a 3 na cca 3,5ot. Motorka chytla pravidelný chod na volnoběh atd, stačí ji zahřát cca 3-5km a drží celkem pěkně volnoběh jééénže... zase mlsá 6l+/100km a má výkonovou díru zase od těch cca 3,5-4,5tis ot. Koncovky osmahlé teď nejsou... tak já už fakt nevím...

Re: do nekonečna karburátory...

PříspěvekNapsal: 05.10.2016-10:31
od nevo7
Je to asi o laborovaní. Sú to predsa len staršie stroje. Ja mám až 5 otáčok bohatosti, aby boli sviečky červenkasté, žerie to tak 4,7l /čo je dosť na turistickú 600vku/. A štartovať za tepla musím s pridaním plynu /ako na starom Favoritovi/. A chýba mi tam asi 20 koní. No je to iná koncepcia, ako by si skôr človek zvykol na motky po r. 2000.

Ale asi by som sa viacej sústredil na synchro karburátorov, po správnom vykonaní, by to malo pekne štartovať na sytič, držať nejaké otáčky po odsytičovaní. Ale je jasné, že to potrebuje viacej zahriať, moja tiež po 3 minútach na mieste má pod 1000 otáčok, po zahriati pri jazde potom už drží to čo má nastavené /mám tam tak 1300, lebo pod tych 1000 mám pocit, že to každu chvíľu zomrie, i keď manuál hovorí o dosť nízkych otáčkach/.

Re: do nekonečna karburátory...

PříspěvekNapsal: 05.10.2016-11:08
od Koudy01
Jak vysoko mas dany jehly? Dej je o zarez dolu. Mas to v otackach asi moc bohaty. Mezi 3,5 - 4,5tis. ot. to je tak prechlastany, ze se to dusi. Ve vyssich otackach, uz to ten prebytecne benzin nejak pozere...asi

Re: do nekonečna karburátory...

PříspěvekNapsal: 05.10.2016-16:05
od marfyVFR
Ahoj, nevím, jestli to pomůže, ale popíšu Ti svoje nastavení.
Takže, máme doma (je manželky, ale nejezdí na ní, proto máme) rakouskou verzi z 1994 s 40 kW v papírech. Základní osazení karburátorů bylo 102,5-100-100-102,5. To je asi kvůli vyšší nadmořské výšce. Trysky jsem samo vyměnil za 105-102,5-102,5-105. Maximálka zůstala stejná (zhruba 200 tacho) a spotřeba je pořád mezi 5-5,5, což mi přijde v pohodě. Bralo mi tak všechno, kromě EXUPa (přes 7) a VFR (pod 5). Rozdíl ve výkonu +- žádný. Dále motorka slušně chytala studená i teplá, ale po studeném startu se dlouho ohřívala a i po 5ti minutách ohřevu se skoro nedalo rozjet bez částečného sytiče. Stejně tak, když zůstala půl hodiny někde stát. Šrouby bohatosti byly na 2,5 ot., tak jsem přidal na 3 a o moc lepší. Spotřeba opět stejná. Běžně se pohybuji mezi 4-6tis. ot. Poslední úpravu, co jsem dělal, bylo posunutí jehel na 3. zářez. Původně byly na prvním, tj. nejníž, ale to už jsem neodzkoušel, protože to bylo letos a na motorce jsem seděl naposledy, když jsme se stěhovali a převážel jsem je na barák, na podzim 2014. Stydím se, ale prostě nebyl prostor ani čas. :oops: Moje chvíle ještě přijde a pak budu mít skoro nového veterána. :lol:
Ještě jedna věc mě potrápila a to těsnění kolem jehlového ventilu. Né sedlo, ale O-kroužek, co je pod sítečkem, když vyndáš celý plovák. Vrazil jsem tam tehdy první těsnění, co jsem našel, ale časem budu měnit za odolnější.
Jo a když už jsi v tom, zkoukni memrány a vyměň palivový filtr.
Jestli jsi to dočetl až sem, tak hodně štěstí. :D

Re: do nekonečna karburátory...

PříspěvekNapsal: 05.10.2016-17:31
od Koudy01
Za 5,5 sem s XJ jeste nejel. Jednou za 5, ale to sem jel 40km 4 hodiny.

Fakt zkus dat ty jehly dolu, pokud bude kam. Na xj900 to udelalo pres litr na 100 a motorka zacala tahnout od spodu.

Re: do nekonečna karburátory...

PříspěvekNapsal: 05.10.2016-18:01
od marfyVFR
Koudy>Slušnej maratón. :wink:

Ještě mě napadá, máš tam origo výfuky? Sezónu '98 jsem jezdil na XJ z '85 se svody a koncovkou Termignoni a mezi cca 4,5 a 6 byla výkonová díra.

Re: do nekonečna karburátory...

PříspěvekNapsal: 06.10.2016-18:11
od Mira XJ
NA takto staré motorce co je z gumy už je po smrti. Sundej karburátory a zkontroluj gumy co jsou mezi karburátorem a hlavou. Z těch gum sundej i ty stahovací pásky a pomačkej je jestli nejsou prasknuté. Pokud ano - vyměnit 4 ks stojí kolem 800kč. Pak taky určitě vyměň ty O krouzky na těch lovákovkách. Stojí to pár korun.

Re: do nekonečna karburátory...

PříspěvekNapsal: 08.10.2016-09:55
od djangi
Okrouzky jsem menil jak uz jsem popisoval, nad jehlama jsem taky přemýšlel, mam je tusim na 2zarezu, horsi je taky to, ze mam 2druhy jehel... V kazde sade karbecu bylx jine... Jinak gumove příruby jsou styrele, ale ne praskle na skrz....

Edit: ano, svody i vyfuky jsou série, jen jsem si na xj srazu vsiml, ze mam ve vyfucich vetsi průchod (mam 4DG).
Jinak muj VMax je ted cca 190-195, kdyz to takhle drzim 150km v kuse, tak si papne tech 10...

Re: do nekonečna karburátory...

PříspěvekNapsal: 08.10.2016-10:43
od Koudy01
djangi píše: Jinak muj VMax je ted cca 190-195, kdyz to takhle drzim 150km v kuse, tak si papne tech 10...

Tak to mozna nebude chyba ve spotrebe motorky, ale spis ve volbe motorky :)
Teda jako spokojeny a hrdy XJckar samozrejme musim prohlasit, ze si zvolil nejlepsi motorku na svete 8) :D Nicmene k tvemu jezdeckemu stylu je XJ asi pomerne nehodici se nacini.

Re: do nekonečna karburátory...

PříspěvekNapsal: 08.10.2016-10:46
od djangi
Takhle jedu tak 2-3x do sezóny... Jinak jsi asi 5 clovek, co do me huci at presedlam... :D nicmene to pořád neresi problém :)

Re: do nekonečna karburátory...

PříspěvekNapsal: 08.10.2016-10:48
od Koudy01
Kombinovat dva odlisny typy karbanatku asi taky nebude uplne to pravy orechovy. Zameril bych se na jednu ctverici a tu naucil jezdit.

Re: do nekonečna karburátory...

PříspěvekNapsal: 08.10.2016-10:52
od djangi
Právě, ze nekombinuju a navic jsou to stejne typy karbecu, je ty jehly jsou tusim ruzne dlouhe... Jiank jezdim budto jednu nebo druhou sadu....

Re: do nekonečna karburátory...

PříspěvekNapsal: 10.10.2016-12:23
od DuroM
Na mojej 900vke som Ti spominal.... Od zakupenia cca 4000km s tym, ze pocas zimnej uzavery som dal karbce dole a 3 zo styroch zapchaty vzdusnik a 4ty rozpadnute ovladanie hlavnej trysky t.j. podtlakove dvihanie supatka....

Ako toto jazdilo neviem, ale nasledovalo rozobratie celej sady na atomicku uroven... okrem vylisovania, vsetko co slo bolo vonku a cistene kazdy kus samostatne cisticom karbecov a jemnymi medenymi drotikmi... este stastie ze som ciastocny ITckar

Nasledovala skladacka a vymena vsetkych styroch ihlovych ventilov na vstupe (jeden sa po cca 5tich minutach zvykol seknut a cerpadlo tlacilo benal cez prepad), potom este hladiny v plovakovkach. Nasledne synchronizacia a "bohatost" som odflakol zakladnym nastavenim, tusim 1,75 otacky (tejto zimy sa pokusim nastavit poriadne aj tuto cast). Ked ide na volnobeh nie je to taky ten TIP TOP zvuk sem tam sa kuckne... ale to mohlo byt prave tou bohatostou

Zatial na tej mojej "Baculke" jazdim cca 4,6l okresky 90-100km/h a dilanica 130-140km/h cca 5,7... Som ale ako vies starsi paprda, takze okrem obcasnej mysicky ked ma serie plechovka predomnou tak za to moc netaham... Tusim 1/3 plynu davam tak raz za mesiac ;). Pokial ide o volnobeh tak kym nie je ozaj tepla tak je dost dole.. teraz som dal cca 1100 az 1200 lebo ked som bol na Orliku tak mi chlapi vraveli ze tych mojich 1000 a menej je mmmaaaaallllooooo....

Nic len rozobrat myslim KOMPLET ROZOBRAT... vycistit myslim KOMPLET VYCISTIT... pomenit o kuzky (hlavna tryska a nastavovanie bohatosti)....poskladat a nastavit (gumy na hlave hlavne stare zvyknu tahat falosny luft - jednu mam prasknutu a teda idem zhanat nove)...

Ale vsak toto vsetko vies... o moc ine ako JAWA to nie je... CI????? Ze by som sa zasa mylil ;)

DuroM