Stránka 1 z 1
XJ 600 Nechytá
Napsal:
09.07.2016-17:49
od Orlov
Pánové prosím o radu. Měl jsem mojí XJ600 rv.96 nějakou dobu odstavenou a když se poté motorku nastartoval motor choval "divně". Nešel do otáček, vynechával atd. Jakožto starý jawař jsem se rozhodl, vyčistit karburátor a zjistil jsem, že to asi nebyla nejlepší volba
Karburátor jsem rozdělal, vše vyčistil, do ničeho důležitého jsem myslím nerýpal, čím bych ho rozhodil a když jsem ho nasadil zpětně na motorku, nastal problém. Motor točí, benzín do karburátoru jde, jiskru hážeme ale nechytáme. Ani náznak. Nevíte prosím, co jsem mohl dodrbat a jak bych mohl svou chybu napravit?
Všem děkuji za případné rady. J
Re: XJ 600 Nechytá
Napsal:
09.07.2016-18:16
od nevo7
Či sa tým čistením nevyčistila jedna dierka a špina nabehla do druhej. Bolo to čisté, aj plavákové komory?
Asi by som skúsil dotiahnúť šróby bohatosti a povoliť na predpis /ale ten neviem u xj - jedine pozrieť manuál/.
A všetko okolo karbecov je dotiahnuté /či to nechytá vzduch, iskru hádže vonku, ale vo vnútri môže byť slabá/.
Re: XJ 600 Nechytá
Napsal:
11.07.2016-09:02
od Orlov
nevo: děkuji za odpověď. Zkusím tedy znovu nastavit tu bohatost ale nejde mi do hlavy, že i se špatně nastavenou bohatostí to nemá snahu vůbec naskočit. Problém se slabou jiskrou bych asi vyloužil, před měsícem chytala motorka na drc a do zapalování jsem nijak nerýpal ale i přesto ze zeptám. Je nějaká možnost, jak vyzkoušet, zda-li to hází jiskru pod tlakem?
Re: XJ 600 Nechytá
Napsal:
11.07.2016-11:24
od PIG
hladiny!
jaký jsou svíčky hned po startovacích pokusech?
Re: XJ 600 Nechytá
Napsal:
12.07.2016-17:18
od nevo7
Je nějaká možnost, jak vyzkoušet, zda-li to hází jiskru pod tlakem?
To neviem, ale iste sa dá vypozorovať sila iskri. Pekne silná modrá farba je dobrá. Aj trošku poškodená sviečka môže hádzať slabú iskričku, ktorá sa sfúkne pod tlakom v motore.
Re: XJ 600 Nechytá
Napsal:
12.07.2016-18:10
od Koudy01
Taky si to mohl ulit.
Ja bych nabil baterku, dal hodne benzinu do nadrze (at je hladina v nadrzi vys, jak hladiny v karburatorem), kohout otocil na pul hodky na PRI, aby se karbece samospadem napustily, mezitim vyndal vsechny svicky a ocistil, prepnul kohout zpatky na ON a bez sytica cca na 1/4 plynu startoval. To bych zkusil ja. Pokud si nesahal na smes a pred tim to jelo, nehybal bych s tim.
Re: XJ 600 Nechytá
Napsal:
18.07.2016-13:50
od Orlov
Tak už chytla
děkuji všem za rady. Nakonec pomohla Koudyho rada a neustálé točení startérem. Ovšem to by nebylo ono, aby nenastal další problém. Motorka už nyní chytá opravdu na drc, akorát při zahřívání (2-3minuty po startu) začnou padat otáčky. I když zvýším volnoběh, chvilku je to dobré, pak zase otáčky začnou padat a motorka zdechne. Nevíte kde může být problém? Přisávám někde falešný vzduch?
Děkuji
Re: XJ 600 Nechytá
Napsal:
18.07.2016-17:23
od Koudy01
Pokud si mel sundany karburatory a montoval je, bylo by dobry udelat synchronizaci. Na ty srouby od serizovani smesi si nesahal?
Re: XJ 600 Nechytá
Napsal:
18.07.2016-20:15
od Orlov
Koudy: do šroubů na seřízení směsi jsem nerýpal ale situaci jsem uvážil a už na to sám nestačím, takže to dám do servisu ať na synchronizaci mrknou a když už v tom budou ať karburátor seřídí celkově
Re: XJ 600 Nechytá
Napsal:
19.07.2016-13:28
od PIG
Většina ze starého složení tady, ví proč a nebo jak opravit to když ti to nechytá atd... jenže vy kurva neposloucháte !!!!!!
každá rada marná, proto tu odpovědí celkově ubylo, hlavně od těch "zdatnějších" ! nazdar.
ty vole ve třetí odpovědi píšu hladiny, ty se za dvě dál zeptáš čím to může být že volnoběh stojí za starou piču.... masakr.
Re: XJ 600 Nechytá
Napsal:
19.07.2016-19:11
od Koudy01
Ja si nemyslim, ze to bude hladinama - ty se jen tak z niceho nic nerozdrbou (neni to Jawa, MZta nebo tak neco)....a naopak si myslim, ze kdyz se tady bude v odpovedich picovat, ubyde i tech novych, co se na neco ptaji.
Re: XJ 600 Nechytá
Napsal:
19.07.2016-20:27
od PIG
může to mít třeba jako já, na hovno ventilky co pouští do komor benzín, někde nečistotu která se uvolnila vlastně při "čištění", O kroužky kolem kterejch to tam může týct jak z prokoplýho kýbla, proto se ptám na hladiny, jako při nastartovaným motoru, všechny 4 jak jsou "vysoko". taky jsem si je naladil rádoby správně na stole a pak mokrá zkouška uplně z prdele a motorka se chovala všelijak.
nic už mlčim, hodně zdaru přeju a mluvím sprostě protože su buran z vesnice a navíc uklidňuje mě to
čus
Re: XJ 600 Nechytá
Napsal:
19.07.2016-20:29
od PIG
a zkoušej to a studuj, to se poddá, hned se na to vysrat a dát to do servisu to je na hovno
Re: XJ 600 Nechytá
Napsal:
19.07.2016-21:40
od Koudy01
PIG píše:může to mít třeba jako já, na hovno ventilky co pouští do komor benzín, někde nečistotu která se uvolnila vlastně při "čištění", O kroužky kolem kterejch to tam může týct jak z prokoplýho kýbla, proto se ptám na hladiny, jako při nastartovaným motoru, všechny 4 jak jsou "vysoko". taky jsem si je naladil rádoby správně na stole a pak mokrá zkouška uplně z prdele a motorka se chovala všelijak.
nic už mlčim, hodně zdaru přeju a mluvím sprostě protože su buran z vesnice a navíc uklidňuje mě to
čus
Hezky
Kdyby si to takhle hezky konkretne napsal a popsal hned. Beztak by se na to zameril a poradne prekontroloval.
a zkoušej to a studuj, to se poddá, hned se na to vysrat a dát to do servisu to je na hovno
Souhlasim!
Re: XJ 600 Nechytá
Napsal:
20.07.2016-07:30
od PIG
zdá se mi to nebo někdo dycky založí téma pak zdrhne a povídáme si tam my2?
kdoví jak s tím dopad kemoš
Re: XJ 600 Nechytá
Napsal:
20.07.2016-10:35
od Orlov
Ano, jsem debil a neumím si zkontrolovat nebo seřídit hladiny ani ostatní věci na karburátoru. Přiznávám se, tak už se nemusíš dál rozvášňovat. Proto jsem se rozhodl pro servis. Četl jsem si tady na foru spoustu příšpěvků na tohle téma ale nějak sem z toho uplně blbej. Než bych se dopátral k problému, tak je po sezóně a já budu zas houpat nohama a čekat na jaro
Někdy je lepší si přiznat chybu než si hrát na hrdinu a doprasit to ještě víc
Re: XJ 600 Nechytá
Napsal:
20.07.2016-16:11
od nevo7
No veď tu máš návod, z inej diskusie:
Re: seřízení směsy
Příspěvekod kristensenj » 31.12.2015-14:54
Na seřízení karbců a směsi je v první řadě potřeba vědět v jakém stavu ten motor je, takže minimálně svíčky vzducháč, tlaky ve válcích a ventilový vůle a nepoškozený gumový příruby. Pokud to je vše v cajku tak potom má smysl seřizovat karbce. Řeči o tom že to nejde "na ucho" a na barvu svíček jsou jen výmluvy těch co tomu nerozumí, protože kdo je odkojenej z učňáku na karburátorech ten si v poho s tímhle poradí. Před seřízením směsi je potřeba mít karbce vyčištěný a hlavně funkční, včetně hladiny paliva ! O tom se rozepisovat nebudu. Za ty roky se mě osvědčilo seřizovat směs společně s podtlakama, při nejmenším tam mít aspoň naházený budíky a sledovat zda se něco nemění. Pokud se vám stane že si šroub směsi zašroubujete a nevíte kde byl, nevěšet hlavu, jde to, je to někdy zdlouhavé, ale jde to a funguje to. Z lehoulinak všechny šrouby dotáhněte na dosed a když nevíte třeba ani základní nastavení uváděné výrobcem, tak je povolte o jednu otáčku všechny, to bude stačit. Mělo by to jít nastartovat, nechte to ohřát pokud by to chcípalo tak lehce přidat na dorazu volnoběhu aby to běželo cca 1000-1300. Až se to ohřeje tak začněte každej šroub směsi povolovat, vždy o čtvrt otáčky na všech karbcích a mrkněte na otáčky motoru, měly by lehce stoupat, takhle pokračujem po čtvrt otáčkách až do momentu kdy z nejvyšších otáček lehce klesnou, !vždy hejbejte s těma šroubama stejně! v momentě kdy vám nestoupnou ale klesnou, se vraťte zpět o čtvrt otáčky do bodu kdy byly nejvyšší, pro kontrolu se dá že pokud s každým pohnete o čtvrt otáčky vpřed nebo vzad měli by poklesnout, pokud karbce makaj tak jak maj dokáže toto ovlivnit i jeden karbec samotný. Tím by mělo být nastaveno vhodné směsi, kouknout na podtlaky, poskládat co je třeba, vyzkoušet jak jde za plynem, zda nemá díru, helmu na hlavu a provětrat to pár kilometrů, cca 30-50km s občasným vyhnáním do maximálních otáček, při tom opět sledovat jak plynule zrychluje a jak reaguje na plyn, zda nestřílí nebo se neděje něco nenormálního. Vrátím se, zajdu si na oběd počkám až to vychladne a vyházím svíce, měly by být všechny stejně zabarvené lehce do oranžova-cihlově, pokud jsou zcela nové tak to někdy trvá více KM než se obarvěj. Já na svém po tomto seřízení všechny šrouby směsi z této polohy dotahuji o cca 5-10 minut (rozuměj prostě podle hodinek ) Tím jsme seřizováním u konce a měli by jsme se těšit pohodovému ježdění bez starostí. Nebráním se jiným názorům, klidně mě to okomentujte, rád se přiučím
Re: XJ 600 Nechytá
Napsal:
26.08.2016-20:44
od MirKov
Zdravim,
takovej laickej dotaz. Vsechny 4 srouby na serizovani smesy jsou vymene za nove (ja je nemenil, ale jsou krasne stribrny takze predpokladam, ze jsou meneny).
Otazka, co muze byt za problem kdyz po jizde jsou dva vysroubovany skoro do pulky sve delky ( coz je tak 6-7 otacek)?? Pred jizdou jsou zasroubovany vsechny na doraz a pootoceny zpet o jednu otacku. Jedna se o spatne srouby ( zavit ci neco) nebo je neco spatne s moto.
Moto nejede jak ma, obcas ve vyssich rychlostech vystreli z vyfuku, obcas se ji nechce jit za plynem, je potreba 3-4x uplne ubrat a zase pridat aby napr ze 120 zase zrychlovala, jako kdyz chyta druhy dech. Kdyz ho pak chytne neni problem jet i 190..
Diky
Re: XJ 600 Nechytá
Napsal:
26.08.2016-21:44
od Koudy01
Nechybi ti pod tema dvouma sroubkama pruzinky nebo o-krouzky? Vysroubuj jeden, co drzi a jeden co se povoluje a podivej se, v cem se lisi. Predtim nez ten dobrej vysroubujes, ho ale zasroubuj a pritom pocitej otacky, at ho potom nastavis stejne.
Re: XJ 600 Nechytá
Napsal:
28.08.2016-11:13
od MirKov
Koudy01 píše:Nechybi ti pod tema dvouma sroubkama pruzinky nebo o-krouzky? Vysroubuj jeden, co drzi a jeden co se povoluje a podivej se, v cem se lisi. Predtim nez ten dobrej vysroubujes, ho ale zasroubuj a pritom pocitej otacky, at ho potom nastavis stejne.
Vsechny 4 jsou stejny, pod vsema je podlozka. Dle me ale jdou sroubovat strasne zlehka ( jednim prstem..).
Muze mi nekdo zjistit nebo zmerit jaky srouby tam maji byt? Presnou delku, zavit atd?
Dekuji moc.
M.
Re: XJ 600 Nechytá
Napsal:
28.08.2016-11:48
od nevo7
To sa mi nezdá, rukou to nemôžeš potočiť, sú schované vo valčekoch karburátora. Jedine, že by ich niekto dal tak moc dlhééééé.
Tu je obrázok, kde sú tie šróby, zozadu a zospodu karbecov
Re: XJ 600 Nechytá
Napsal:
28.08.2016-20:03
od MirKov
http://www.jpeg.cz/obrazek/ejc6Spatne sem se vyjadril a popsal o jaky srouby jde. Jsou to ty viz foto.
Diky
Re: XJ 600 Nechytá
Napsal:
29.08.2016-10:13
od nevo7
Si mohol včera už napísať, som synchronizoval karburátory, robí, sa to cez tie šróby.
Je to M6, 10mm dlhý závit. Pod sebou má medenú podložku. Normalne to imbusom dotiahneš, rukou to nemôže ísť ľahko /lebo nedotiahnuté by to tam ťahalo falošný vzduch, alebo aj olej by vytekal/.
Re: XJ 600 Nechytá
Napsal:
29.08.2016-12:33
od MirKov
Ok koupim teda ty M6 10mm se zapustenou hlavou na imbus a vymenim. Dotahnout na "krev"?
Ted jsou tam s krizovou hlavickou..Takze urcite byli meneny.
Re: XJ 600 Nechytá
Napsal:
29.08.2016-18:26
od Koudy01
Original je krizove (napr.
http://www.davidreiss.com/secacarbs.JPG nebo
http://jeanot-lemecano.fr/wp-content/uploads/2014/07/DSC_0098.jpg). Ale nekdy dou dost spatne povolit a strha se hlavicka, tak se to meni za imbusy (asi). Koukni na google, velka vetsina je s krizama. Nebo na partsdepot - tam to mas i uvedeny - original je krizove a narazuje ho imbus, bo je lepsi na dotahovani a hlavne povolovani....Normalne se to dotahne a ma to drzet dotazeny.
Re: XJ 600 Nechytá
Napsal:
30.08.2016-07:17
od MirKov
OK diky vsem.
O vikend dotahnu na pevno a zkusim projet.
M.