Stránka 1 z 2

Nádrž v háji?

PříspěvekNapsal: 31.05.2011-17:25
od Vašek
Zdar chlapi,
před časem jsem tu řešil že mi teče benzin, kloudnýho výsledku jsem se ale nedobral a samo to přestalo. od ty doby (března) jsem nalítal cca 4 tis. km (jezdim kazdej den do prace)
Ted mi to ale začlo s plnou paradou znova. Benzin začíná odkapávat hadičkou, která je vyvedena k zadnímu kolu (asi odvětrání nádrže), když je v nádrži víc jak 5 litrů.. což je pěkně s prominutim na h***o. poptal jsem u par servisu cenu nový nádrže a málem mě klepla pepka. řekli si o 15 - 17 tisic.to je víc jak půlka ceny motorky.
Nemáte nebo nevíte kde sehnat výkres, popř. 3D model tý nádrže? abych věděl jak to uvnitř přesně vypadá? nebo jak nejlíp to spravit?
U jawky (350/634) jsem si už nádrž vařil autogenem pod vodou, a nechci to dělat znova..
Dík za každou radu

edit:/

Obrázek

benál odkapává z týhle červený hadičky, lidi poradte co s tim, nechce se mi kupovat nová/jetá nádrž. to přece musí jít nějak opravit :-) máte s tim někdo zkušenosti?
Prosím :-)

PříspěvekNapsal: 31.05.2011-17:54
od David Houda
Na internetu je mnoho inzerátů kde rozprodávají celé motorky po dílech. Starší nádrž nebude problém sehnat a určitě nebude stát 15.000,-Kč. :lol:

PříspěvekNapsal: 31.05.2011-19:48
od Vašek
já bych se práve nejdradsi kupovani nadrže obloukem vyhnul. co tam muze byt v haji, kdyz to odkapa tou hadickou dole? to by melo jit vymenit, ne?

PříspěvekNapsal: 31.05.2011-19:59
od HABERA

PříspěvekNapsal: 01.06.2011-13:22
od kodl
nemůže třeba ta trubička vevnitř nádrže být ohnutá? že by byla ulomená v polovině, je dost divná věc. horní konec trubičky by měl být nahoře za osazením hrdla nádrže - a je divný, že to nějakou dobu nedělalo a teď dělá.... Mě z toho ukápne leda když dám úplně po špunt a pak to nechám stát na slunku a rekreuju se v restauraci....

PříspěvekNapsal: 01.06.2011-14:17
od Michal
Nádrž máš vyndanou za dvě minutky.Vylít benzín a pořádně zkontrolovat než začneš shánět jinou.Byl by jsi první komu na Yamaze prorezla.Nesvítit zapalovačem-úraz jistojistý :D Tam se nemá skoro co posr... Těsnění pod kohoutem???

PříspěvekNapsal: 01.06.2011-16:29
od mirekm
Pokud ti neteče přímo nádrž (proražená, prasklý lem), tak ji není třeba měnit. Kvůli píchnuté gumě taky neměníš s celé kolo! V kohoutku je několik těsnění a s největší pravděpodobností je stačí vyměnit. Prodávají se jako "opravná sada", určitě to někde seženeš. Já to koupil v Yamaze Ulrich v Brandýse n/L. Tady je : http://www.wemoto.cz/bikes/Yamaha/XJ_60 ... epair_Kit/

PříspěvekNapsal: 01.06.2011-20:53
od Vašek
tak jsem to zkoumal, kohoutek je v naprostym pořádku. ta hadička, ze který to odkapávalo je kus vedle. Kdyz se podíváte do nádrže, je tam taková kovová roura, která má úplně nahoře otvor. Bohužel ta moje je s největší pravděpodobností uprostřed prorezlá. Tak jsem to všechno rozebral nádrž kouhoutek, hadičky, a vyčistil, co šlo. Tu hadičku která je vyvedena před zadní kolo, jsem zaškrtil, a už to neodkapává a drží i plná nádrž. V háji je jen to, že je to neopravitelná závada.. Nu ale co, s tim jsem si tu motorku kupoval, už je starší a já jsem vděčnej, že vůbec jezdí :-)
Navíc tak cca do měsíce bude mít najeto 60tis. takže dostane rozvodovej řetez, kterej se pomalinku začíná ozývat..

PříspěvekNapsal: 02.06.2011-14:46
od kodl
tak pomůže už jenom kamarád gynekolog a opravit to uvnitř nádrže horním otvorem .......

Re: Nádrž v háji?

PříspěvekNapsal: 20.04.2015-15:42
od david-marek
Ahoj mužes mi napsat kde jsi vzal ten obrázek s dílama??? potřeboval bych ho celej. Díky za info.

Re: Nádrž v háji?

PříspěvekNapsal: 20.04.2015-16:46
od Koudy01
david-marek píše:Ahoj mužes mi napsat kde jsi vzal ten obrázek s dílama??? potřeboval bych ho celej. Díky za info.


Schémata nejdeš zde:
http://www.partsdepot.cz/originalni-dily/motorky/Yamaha/1992/XJ+600S/

Re: Nádrž v háji?

PříspěvekNapsal: 20.04.2015-17:40
od david-marek
to není on. mám moto z roku 1992 a vůbec mi nesedí obrázky na Partsdepot.cz podle nich mám víko ventilů z ročníku 1998 a hlavně mám na hlavě válců z boku vyvedenou hadici a u palivove pumpy mam neco s dvěma drátkama.

Re: Nádrž v háji?

PříspěvekNapsal: 20.04.2015-17:53
od Koudy01
david-marek píše:to není on. mám moto z roku 1992 a vůbec mi nesedí obrázky na Partsdepot.cz podle nich mám víko ventilů z ročníku 1998 a hlavně mám na hlavě válců z boku vyvedenou hadici a u palivove pumpy mam neco s dvěma drátkama.



Víko ventilů je na všech ročnících stejný ne? Akorat v 1998 je misto jednoho sroubu sroub umoznujici pripojeni hadicky od chladica. Ta hadicka, co ti z boku vede, je na predehrev karburatoru a vede k elektromagnetu, kterej je umistenej zezadu na valcich ne? Hadickama toho bazmeku neproudi benzin, ale ohratej olej.
Palivovy cerpadlo je prisroubovany na ramu vzadu pod nadrzi - pod kohoutkem. Nevedou k nemu zadny draty, protoze pokud mas rocnim 1992, mas cerpadlo podtlakovy, nikoli elektricky.

Nahaz sem fotky hadicek, kde bude vyfoceny odkud vedou a poradime ti, kam je pripojit. Jestli je mas odpojeny...nebo co mas vlastne za problem? :)

Re: Nádrž v háji?

PříspěvekNapsal: 20.04.2015-18:01
od david-marek
Ok takže ten elektromagnet ma přívoz z boku hlavy a vede kam?? Potom na tom víku ventylů co mám dělat když nemám chladič mám oba zaslepit nebo co s nima?? jj něco mám odpojeny a nevím kam s tím.

Re: Nádrž v háji?

PříspěvekNapsal: 20.04.2015-18:04
od david-marek
ok jedu to vyfotit

Re: Nádrž v háji?

PříspěvekNapsal: 20.04.2015-18:14
od Koudy01
Na obou krajnich karburatorech je nahore na obrazku videt volna nezapojena trubicka. Trubicka jednoho karburatoru se pripoji na ten elektromagnet a trubicka od druhy do vika - pravdepodobne. Uz si to uplne nepamatuju. Ukaz fotky a bude to jasnejsi.

http://shadowfind.ca/ProjectPuzzle/P1020236.jpg

Re: Nádrž v háji?

PříspěvekNapsal: 20.04.2015-18:39
od david-marek
to my tak taky vychází. Akorát nevím jak nahrát fotky

Re: Nádrž v háji?

PříspěvekNapsal: 20.04.2015-19:55
od Koudy01
Tady je navod, jak sem vkladat fotky.
http://yamaha-xj.net/faq.php#f2r13

Re: Nádrž v háji?

PříspěvekNapsal: 20.04.2015-20:19
od Koudy01
Nasel sem fotku byvalky (taky to byla 1992. Kdo vi, jestli ho nemas zrovna ty). Na tom XJ, co mam tedka, ten ohrivac neni. Na fotce je videt, ze z pravyho krajniho karburatoru to je napojeni na ten elektromagnet a z levyho krajniho to vede mezi karburatorama do toho ventilovyho vika.

7127
7128

Re: Nádrž v háji?

PříspěvekNapsal: 21.04.2015-13:43
od david-marek
Tak tohle mi fakt pomohlo. Už částečně vím co kam přijde. A ty 2 šedy hadičky co jdou z přírub 1. a 2. karburatoru tak jedna jde do pumpy a ta odpojená jde do palivovýho kohoutu?? Jinak díky moc za rady a foto. :D

Re: Nádrž v háji?

PříspěvekNapsal: 21.04.2015-16:27
od Koudy01
david-marek píše:Tak tohle mi fakt pomohlo. Už částečně vím co kam přijde. A ty 2 šedy hadičky co jdou z přírub 1. a 2. karburatoru tak jedna jde do pumpy a ta odpojená jde do palivovýho kohoutu?? Jinak díky moc za rady a foto. :D


Presne tak. Jedna do pumpy ( ta je na foto pripojena ) a druha vede do kohoutku do spodni trubicky.

Re: Nádrž v háji?

PříspěvekNapsal: 21.04.2015-17:32
od marfyVFR
Ahoj. Když jste to tu tak pěkně nakousli, tak se zeptám. :) Jakou funkci má ten ohřev karburátorů, resp. při jaké teplotě otevírá a jaký význam (krom asi ekologického) má teplejší směs? Je poznat nějaký rozdíl s a bez? Novější modely to stejně nemají a co vím, podobné experimenty v historii proběhly (myslím GPZ900R, možná nějaká Katana...), ale masově se předehřev nikdy nerozšířil. Jen mě to zajímá, má-li někdo zkušenost. U manželky Diverzanta jsem ho odpojil, protože se rosily plovákovky a nechtěly se mi měnit hadičky.

Re: Nádrž v háji?

PříspěvekNapsal: 21.04.2015-17:53
od david-marek
Děkuji mockrát. Už jen nabít baterku a připojit nádrž. 8)
Jo a když tak koukam na tu fotku tak ty 2 hadišky nad pumpou směřující za motor jsou od nádrže??

Re: Nádrž v háji?

PříspěvekNapsal: 21.04.2015-19:28
od Koudy01
To sou prepady (nebo neco takovyho) z nadrze. Dole na nadrzi sou takovy dve trubicky a na ty se to pripoji. Druhe konec obou hadicek je volne a vede nekam pod motorku...

Re: Nádrž v háji?

PříspěvekNapsal: 21.04.2015-19:30
od david-marek
Ted jsem přijel z garáze a mám tam hadičku tvořenou ze spojek na 4-2-1. nikde jinde jsem to neviděl.

Re: Nádrž v háji?

PříspěvekNapsal: 21.04.2015-19:46
od Koudy01
marfyVFR píše:Ahoj. Když jste to tu tak pěkně nakousli, tak se zeptám. :) Jakou funkci má ten ohřev karburátorů, resp. při jaké teplotě otevírá a jaký význam (krom asi ekologického) má teplejší směs? Je poznat nějaký rozdíl s a bez? Novější modely to stejně nemají a co vím, podobné experimenty v historii proběhly (myslím GPZ900R, možná nějaká Katana...), ale masově se předehřev nikdy nerozšířil. Jen mě to zajímá, má-li někdo zkušenost. U manželky Diverzanta jsem ho odpojil, protože se rosily plovákovky a nechtěly se mi měnit hadičky.


Na 1992-1995 je to reseny takhle tim solenoidem a olejem. Na 1996+ je to elektricky :) Pokud rozumim spravne manualu, karburatory se ohrivaji do teploty 30-35°C, potom solenoid zavre ventil. A ten se znovu otvere az v momente, kdy teplota karboratoru (presne čtvrtýho karburatoru) klesne na cca 23°C.
U elektrických verzí se ohrev vypina pri 20-26°C a znovu zapína při cca 8-16°C.

Ma to hodne motorek. I Bandity atd. Reseny je to elektrikou, vodou nebo tim olejem.
Je to tam pry k tomu, aby za jizdy nezamrzal karbec a stabilizuje to jeho teplotu. V nasich podminkach to je ale asi docela zbytecny...

Re: Nádrž v háji?

PříspěvekNapsal: 21.04.2015-19:57
od Koudy01
david-marek píše:Ted jsem přijel z garáze a mám tam hadičku tvořenou ze spojek na 4-2-1. nikde jinde jsem to neviděl.


Fotku mas?

Re: Nádrž v háji?

PříspěvekNapsal: 21.04.2015-19:59
od david-marek
Jo mam ale muzu ti to poslat leda na mail.

Re: Nádrž v háji?

PříspěvekNapsal: 21.04.2015-20:02
od Koudy01
david-marek píše:Jo mam ale muzu ti to poslat leda na mail.


Poslal sem ti soukromou zpravu s mailem.

Re: Nádrž v háji?

PříspěvekNapsal: 21.04.2015-20:09
od david-marek
mas to tam