Stránka 1 z 1
Kde je zakopanej pes?
Napsal:
09.05.2011-17:26
od xstreetfighter
Zdar,
s XJ už jezdím skoro 10 let, ale pár posledních dní mě trápí problémy. Mám XJ 600, 1990, poslední typ před diversionem. Mám problém, který se projevuje "atypicky". Motor vždy nastartuje v pohodě, za studena i za tepla. Teď se mi ale stává, že po blíže neurčené době (někdy 15 kilometrů, někdy 40) začne motor hučet a dochází k výpadkům výkonu. Nejprve jsou to takové záškuby a posléze to už téměř vůbec nejede. Když dám v této situaci plyn na max, očividně se to dusí. Dělá to, ikdyž je palivový kohout na ON i na PRI. Myslím si, že je to něco s palivovou soustavou, ale benzín do karburátorů teče. V plokávové komoře je taky benzín, svíčky jsou nové a haží jiskru. Plováky chodí jak mají. když motor odstavím a počkám s kohoutem na PRI 5-10 minut, přijde mi, že tam jakokdyby nateče benzín a poté to jede dál, ale za pár kilometrů se to zase celé opakuje. Když se to začne jako kdyby dusit, zkoušel jsem zmáčknout spojku a vytočit motor, ten jde normálně až do omezovače, když spojku opět pustím a motor se spojí s převodovkou, problém pokračuje. Máte někdo zkušenost s něčím podobným?
Díky za každou radu
Napsal:
09.05.2011-18:37
od Jiri BN
Kohout jsi měl rozebraný?
Když jsi kontroloval plováky a výšku hladiny zkontroloval jsi membrány?
Po přidání a ubrání plynu jak rychle klesají otáčky?
Příčin může být mnoho včetně elektriky.... nepopsal jsi ty příznaky dostatečně.
Napsal:
09.05.2011-18:42
od xstreetfighter
kohout byl rozebraný, no problem, ale jak jsem psal, palivo přes něj teče, membrány jsou OK. Popisuje se to dost blbě, ale otáčky klesají "klasicky". Tam žádnou změnu nepozoruju. Zítra zkusím ještě jednou rozebrat karburátor, jestli jsem něco nepřehlédl. Nicméně na elektriku mi to nepřijde. Tam si myslím, že to v podstatě buď jede nebo nejede, že by elektrika takhle haprovala? Opravdu to spíše vypadá na problém s palivem. Zítra to zkusím přiblížit více.
Napsal:
09.05.2011-20:01
od Mira XJ
Bych to tipl,že máš někde skříplé nebo ucpané odvzdušnění nádrže.
Napsal:
09.05.2011-20:03
od Mira XJ
Otevři si víčko od nádrže a jeď se projet.
Napsal:
09.05.2011-22:26
od xy
...já jsem si ted užil spoustu cukání s vadným spínačem bočního stojánku, zpočátku jen při odjezdu po delším stání, tj. se studeným motorem, do úplného nefungování to pár jízd trvalo... někdy se projevoval už při prvním zařazení, jindy vynecháváním motoru (a tím cukáním) při jízdě
...neříkám, že jsi na tom stejně - ovšem pouze závada palivového systému to být nemusí, i elektrika dokáže pozlobit
...každopádně bych začal tou doporučenou projíždkou s otevřeným víčkem nádrže...
Napsal:
10.05.2011-07:26
od Drobeček
Prosím ještě jsi neuvedl jestli náhodou nemáš FILTR na benzínové hadičce.
Tyto starší modely (mám XJ900F ´84) velice trpí na dodávku paliva.
Podobné se mi stávalo po vložení palivového filtru jelikož stará XJ nemají čerpadlo tak nestíhal téct benzín do karbeců právě při té zátěži kdy je daleko větší spotřeba paliva. Ani se to dokonce neprojevovalo při klidné jízdě po městě od semaforu k semaforu
Pokud jsem vyjel na dálnici tak po nějaké době jízdy při 140 km/hod. a více najednou začala motorka znatelně ztrácet výkon jakoby jela jen na 2 válce. Stačilo ubrat plyn jet chvilku do 80km/hod. a zase to na nějaký čas pomohlo, ale při zrychlení se to během několika km projevilo znovu. Odmontoval jsem palivový filtr a bylo po problému.
Pokud teda nemáš fitr, tak bych hledal závadu v hladkém a dostatečném přívodu paliva.
Napsal:
11.05.2011-13:08
od xstreetfighter
díky za tipy, vše prověřím a znovu rozeberu až po víkendu, v práci je tohoteď moc a není čas, filtr zařazený v systému nemám, ale zkusím, co jste napsali. Po víkendu se ozvu. Zatím díky
Napsal:
15.05.2011-18:23
od xstreetfighter
vypadá to, že problém byl vyřešen, byly zanesené ty "spojovací" trubičky mezi karburátory, nedostávalo se tak benzínu do karburátoru 1 a 4. Do 2 a 3 tekl v pohodě, a tak tyhle válce "táhly" ty 2 zbylé. Do nich benzín tekl. Proto to dušení se. Když se motor odstavil, stihly se zaplavit všechny. Takže to byla taková spíše blbůstka...díky ale za pomoc
Napsal:
16.05.2011-17:44
od xstreetfighter
dnes jsem karburátory složil a namontoval na mašinu. Vše probíhalo OK a na 80 % to bylo opravdu tou nečistotou. Pak to chvíli ale zase netáhlo, ale tak nějak jinak než před tím, vzpomněl jsem si na rady o odvzdušnění nádrže. Klasické uspořádání je hadička->černé cosik->hadička. Černé cosik sem oddělal a nechal tam pouze tu kratší hadici a jel to projet opět asi 20 km a problém se už neobjevil. Snad byly tedy všechny příčiny odstraněny...