Stránka 1 z 1

Celou zimu palivový kohout na PRI

PříspěvekNapsal: 25.03.2010-21:52
od Anonymous
Zdravím všechny,
Podělím se s váma o dnešní mé zděšení. Poprvé po zimě jsem přišel k motce a nalezl pod moto na zemi skrze filtr proteklý olej. Sahnu na olejovy filtr a okolo kapky ... vcelku divný když jsem olej měnil v polovině minulé sezony a žádný obdobný problém jsem nezaznamenal. Zkusim ho dotahnout a ještě šel tak o čtvrt otáčky, no budiž, říkám si zima a roztažnost materiálu třeba udělala své. Utáhnu a po dvou hodinách ani kapka.
Ale druhé mé zděšení když chci standartně zaplavit karbce přepnutím palivového kohoutu do polohy PRI. Palivový kohout je již v této poloze, a to nejspíš od konce prosince, tedy 3 - 4 měsíce.
Sitič na půl, start a nic až do vyklepání baterky...
Teď otázka: Co se může stát při zapnutém pal.kohout v poloze PRI takto dlouhou dobu? Může mít toto spojitost s protéčeným olejem skrze filtr? Asi ne ale už mě napadaji ty nejhorší scénáře.
Díky za náměty

PříspěvekNapsal: 25.03.2010-22:04
od Mira XJ
Podívej se okýnkem kolik máš oleje! to je to nejdůležitější! Už jsem zažil že kamarád měl taky dlouhou dobu na PRI a netesnili mu uzavízací ventilky v karburátorech. Za tu dobu co to měl odstaveno se mu stalo to že přes karburátory se mu dostal benzín do válců a přes ně protekl do oleje.
Jinak je normální že po dlouhé odstávce xjčka a bandity obvzlášť nechcou chytat. Prvně protoč bez sytiče,pak vytáhni sytič a BEZ plynu startuj. Jak uslyšíš náznak toho že se snaží chytnout ,tak dál toč startérem a přidej trošku plyn. To by bylo aby nechytla. Nestartuj dýl jak 10s. v kuse

PříspěvekNapsal: 25.03.2010-23:36
od TOMMZ
Není lepší to občas při slušný teplotě protočit i v zimě. Já to takto praktikuju pár let. Nějak motorky nezazimovávám a místo toho je občas protáhnu. Pak nejsou takovéhle problémy.

PříspěvekNapsal: 26.03.2010-13:00
od Anonymous
Jinak dnes motka naskočila asi po patym natočení. Menší projížďka zda se vše ok.

TOMMZ: :wink: Ja tomu taky neříkám zazimování, tak jednou až dvakrát zazimu ji natočím i v rámci možností projedu, popř. dobiju baterku. Ale při poslední projížďce koncem prosince jsem nechal palivový kohout v PRI. Tudíž co se mohlo stát. Pokud uzaviraci ventyly uzavřely karburatory, když byly naplněny bezninem, tak by se nic stát nemělo, snad... pokud třeba propustily benzin a protekl přez karburatory do valcu a pak do oleje může být problém? Například nasražena vlhkost v ojeji by se měla odpařit. Ale co s bezninem, ktery by tam mohl protect? Odpaří se také? samozřejmě nemluvím o tom že tam bude pullitru benzinu, ale nějaké drobné množství.
Ale to už je snad pouze teorie. Uvidím při delší cestě.

PříspěvekNapsal: 26.03.2010-13:43
od Hynek
Když je to jen malé množství tak se odpaří ,horší kdyby ho tam nateklo víc.To by se naředil olej ,stratil by viskozitu a mohl by se zadřít motor.