Stránka 1 z 2
Kolisani vykonu xj900 div
Napsal:
23.03.2010-19:25
od Mara
Dnes sem jel trochu sviznejsi jizdu 6-9000ot/min a najednou doslo k poklesu vykonu, projevuje se to tak ze od 5000ot, kdy za normalnich okolnosti motorka poradne zatahne za ruce, zacne kolisat tah motoru a otacky se jen zvolna zvysuji, navic neplynule. Za poslednich nekolik dnu sem najezdil cca 800km a nemam v nadrzi stry benzin, minuly tyden sem menil svicky (po jejich vymene sem zaznamenal lehke zvyseni vykonu a plynulosti tahu od spodu). Podotykam ze nejde o pocit ze by jela hur, proste najednou z niceho nic pri te sviznejsi jizde prestala od 5000ot tahnou. Prvni co sem udella, bylo ze sem odkalil karburatory, ale tam nebyla ani kapicky vody ci smitko bordelu. Dalsi vic do ktere se chci pustit je vymena palivoveho filtru a vycisteni kohoutu na nadrzi. Napada nekoho na co bych se mel jeste podivat, ci co vsechno jeste skusit, kdyz uz se v tom budu hrabat? Samozrejme muzete poradit cim by to bylo i zjine oblasti nez je palivova soustava, to je pouze ma domenka.
Dik za rady.
Napsal:
23.03.2010-19:53
od Mara
Tak nejak mi to porad vrta hlavou, tak sem tu jeste trochu prolejzal forum, mozna sem si sam odpovim a podezreni presouvam na podtlakovy cerpadlo a to proto, ze kdyz prilozim ucho k motoru a natahnu ruku abych otocil klickem, tak neslysim zadny zvuk jeho cinnosti.
edit: Tak po zbeznym kouknuti po tme s baterkou a podle obrazku se u me nejedna o podtlak ale o el. cerpadlo.
Napsal:
24.03.2010-08:33
od Jarek
To je dost těžký, pokud ti funguje to čerpadlo tak dál zkus vzduchový filtr. Je tu i možnost že můžeš mít lehce zanesemou některou hlavní trysku v karbecu a pak mě napadá už jen elektrika, kolem 4000 tis přepíná předstih do druhé polohy pokud nepřepne tak to bude dělat něco takového.
Ještě napiš trochu podrobněji to chování - jde to při jízdě vytočit do maxima? a v těch maximíálních ot. jak se chová, udrží je? jak reaguje na mírné a rychlé otočení plynem?
Napsal:
24.03.2010-13:37
od TOMMZ
Než se pustíš do eletriky, mrknuls na víčko nádrže?
Napsal:
24.03.2010-16:10
od Tommy XJ
Psal jsi, že jsi minulý týden měnil svíčky. Zkus tam dát zpět ty staré. Už se mi stalo, že jsem koupil svíčku a ona byla vadná. Vyreklamovali mi ji.
Napsal:
24.03.2010-17:03
od Mara
ted zrovna ji rozebiram, abych se dostal k cerpadlu, zatim je to pro me TOP 1 podezreli, jelikoz predtim mi po otoceni klicku vzdy vrklo a nyni, kdyz otocim klickem tak se ozve pouze nejake rele v podsedlovce a to je vse, do maxima za jizdy sem ji od vyskytu teto zavady nezkousel vytocit, nicmene na miste kdyz vemu za plyn, tak plynule bez skytnuti vyleti az do omezovace. Chovani, no jak to lepe popsat, od cca 5tis ot. to zacne ztracet vykon a chova se to jak kdyby nedotekal benzin, moto zrychluje, ale jsou citit mirny zaskuby zpusobujici nepravidelnost zatahu, dokonce mi skoro az prijde, jako by si treba nejaky valec, zacal upadat, tim jak mu nedoteka dost paliva, vecer budu moudrejsi a vlozim sem dalsi poznatky, ted sem se vratil z prace, tak sem se do toho pustil, nicmene zitra na ni stejnak poletim do skoly.
Napsal:
24.03.2010-17:21
od Mara
Hm, tak cerpadlem to asi neni, to dava dost, ale stejne mi vrata hlavou, proc nesepne hned po otoceni klicku do polohy ON, zacne strikat az pro startovani a nasledne strika dal. Takze otazka u XJ900Div, jak to mate s cerpadlem po otoceni klicku vy co to mate z vyroby? Jak to cerpadlo funguje dava porad, nebo nejaka elektronika ho po chvili vypne a pak ho zas treba zapne ( ze bych mel treba v tomhle problem )? Ted to jdu projet, treba uz nebude zlobit.
edit: tak posledni poznatky jsou takovy, ze tan tah je neplynulej uz cca od 3tis ot. a naopak sem zjistil ze od 7,5tis ot. se to ustaluje. behem proturovani na miste 1x skytla do vyfuku. No jdu tam skusit dat ty stary svicky, na ty to sice jelo hur, ale nabylo to takhle hrozny, tak uvidime.
edit: Tak sem vymenil svicky, ale bez uspechu na zlepseni, je to porad stejne. Nekdo tu neco psal o predstihu, mohl by nekdo podat blizsi info ? pripadne co v el. , el. se nebojim.
Napsal:
24.03.2010-20:48
od Mara
TOMMZ píše:Než se pustíš do eletriky, mrknuls na víčko nádrže?
Jo to sem jeste nezkouse, no zitra az pojedu tak skusim jet kousek s otevrenou nadrzi a uvidime.
Napsal:
25.03.2010-07:50
od Jarek
Podle toho co jsi napsal bych řekl že tam bude nějaký problém se směsí, vsadil bych si na tu hlavní trysku.
edit: teď jsem se díval, přístup jak k penězům - dá se k ní dostat až po demontáži plovákové komory.
Napsal:
25.03.2010-10:20
od TOMMZ
Jezdit s otevřenou nádrží je docela risk. Jen zkus, zda přes víčko prochází vzduch. Snad někdo poradí, kde přesně. Já osobně jsem to nikdy nezkoušel.
Napsal:
25.03.2010-10:29
od Mara
No to najdu kudy jde ten vzduch, Myslel sem ze bych jel jen kousek s pootevrenou, to poznam na 150metrech zda je to OK, nebo to porad zlobi, chtel sem to skusit uz rano, ale jel sem s tankvakem, tak az po obede pojedu zpet, tak si ho hodim na zada a skusim to. Jo jinak jel sem po dalnici, tak sem si trochu hral, kdyz za to vemu a chci akceleraci hned, tak to dela ty me popisovane neduhy, ale kdyz jen pomalu otacim plynem a rozjizdim se pomalu treba na 160, tak to neskubne. To skytnuti do vejfuku to udelal, kdyz treba 3x rychle za sebou otocim lehce pynem, takovy to vrn,vrn,vrn ,ale to snad nebude takovej problem, udela to jen nekdy a stavalo se mi to snad i driv.
edit: tak tim podtlakem v nadrzi ( ucpanym odvzdusnovakem ) to taky neni.
Napsal:
25.03.2010-21:48
od Mira XJ
málo vzduchu nebo benzínu.
jak je na tom palivový filtr?
Vyndej vzduchový filtr a jdi se projet. Pak napiš poznatky:o)
Napsal:
25.03.2010-22:19
od Mara
Mira XJ píše:málo vzduchu nebo benzínu.
jak je na tom palivový filtr?
Vyndej vzduchový filtr a jdi se projet. Pak napiš poznatky:o)
K tomu se zitra asi nedostanu, planuju o vikendu se do toho poradne pustit, spis sem chtel do konce tydne nasbirat co nejvice poznatku od vas, abych mohl pak nejakej den skusit vse najednou.
Filtr zkontroluju, jen mi je divny, ze by se to , kdyby to bylo filtrme ci smesi, zmenilo tak rychle, to byl opravdu jen okamzik, motorka jela jako drak a vzapeti zacla trucovat. Zkusim vse co napisete co muzu udelat sam doma. kdyz uz budu cistit ty karburatory, tak premyslim ze bych je i seridil , podtlaky... No uvidim zda sezenu budiky.
Napsal:
30.03.2010-16:35
od Mara
Tak uz sem prisel na zavadu, mam praskly 2 podtlakovy memrany v karburatoru, soupatko s jehlou se u dvou karbecu ani nehne, a po demontazi toho vycka sem zjistil, ze je opravdu trhle. Poradi nekdo kde nejlevneji sezenu a s rozumnou dodaci lhutou?
Napsal:
30.03.2010-19:45
od PavelRce
No tak to ti nezávidím, jsou mastný.... Jedině zkus sehnat karburátory z bouračky, pokud teda nejsi pověrčivej
zkus ebay.com nebo ebay.de
Akorát musíš sehnat někoho, kdo je zaregistrovanej...
koukni občas se objeví:
http://cgi.ebay.de/Yamaha-XJ900-Vergase ... 3a52231f83http://cgi.ebay.de/yamaha-xj-750-xj-900 ... 25599e34b4http://shop.ebay.de/i.html?_trkparms=65 ... m14&_pgn=1
Napsal:
30.03.2010-19:53
od Mara
Napsal:
30.03.2010-22:44
od PavelRce
Hele, já teda nevím jak moc a kde je to prasklý, Ale je to asi pryž, já bych možná zkusil specielní vteřinový lepidlo na lepení gumového tesnění do hydrauliky. Lepí se s ním těsnící kroužky vyráběné na zakázku z metráže, musí to supr držet, protože tam jsou velký síly, otěr i olej.
Lepěj to na tupo k sobě. Možná bych zkusil slepit na tupo k sobě i tu prasklinu.... Byla by to asi hodinářská práce, ale možná je tu naděje...
Napsal:
30.03.2010-23:24
od Mara
PavelRce píše:Hele, já teda nevím jak moc a kde je to prasklý, Ale je to asi pryž, já bych možná zkusil specielní vteřinový lepidlo na lepení gumového tesnění do hydrauliky. Lepí se s ním těsnící kroužky vyráběné na zakázku z metráže, musí to supr držet, protože tam jsou velký síly, otěr i olej.
Lepěj to na tupo k sobě. Možná bych zkusil slepit na tupo k sobě i tu prasklinu.... Byla by to asi hodinářská práce, ale možná je tu naděje...
Jak tak koukam na ty ceny, tak to asi urcite budu zatim resit nejakym provizornim resenim, ktery se pokusim uvest co nejvic k dokonalosti, i kdyby to melo zabrat pul dne. zatim mam pripraveny ty sprcky, pak tenky latexovy rukavice ze stary moto lekarnicky, a hodne premyslim o motorarskym silikonu - ze bych jako napatlal tenoulinkou vrstvicku po cely plose, pak teda jeste skocim koupit to lepidlo na duse. Nejakou z tech veci zitra vyzkousim. Ty moje membrany sou hlavne uz dost jety, a na okrajihc hodne okoraly a zpuchrely, takze se budu repasovat spis nejak celoplosne, samozrejme tak aby fungovaly co nejlepe.
z ktere strany to nejcasteji opravujete? od soupete, nebo z vrchu? pripadne z obou stran? ja mam zatim v planu to udelat ze strany od soupete ( neco mi logicky rika ze to pak bude spis pritahovat tu mou zaplatu ke stare membrane ), pak se jeste pokusim zrepasovat ten vnejsi lem.
Taky me jeste napadlo ,nejak zrepasovat i ty sbyli dve co sou v poradku, abych jim co nejvice prodlouzil zivot, rikal sem si taky, ze kdybych na vsech ctyrech provedl stejnou repasy, tak by mohli mit i stejnou ci podobnou tuhost, takze by se to pak mohlo chovat dobre a lib by se to serizovalo.
Napsal:
30.03.2010-23:45
od Bartus
Říkal jsem to tady už milionkrát, ale pro jistotu ještě jednou. Zavolej si k zastoupení yamahy a zjisti si prvně cenu tam, možná budeš překvapený. Nevím jak vy, ale já bych si do karbců nikdy žádnou sračku nenapatlal, jak vám to povolí tak to máte v kanálcích a v motoru a pak to čistěte. Bléé.
Ale na mě nedejte, já jen své motorce věnuji plnou péči.
Napsal:
31.03.2010-00:05
od Mara
Bartus píše:Říkal jsem to tady už milionkrát, ale pro jistotu ještě jednou. Zavolej si k zastoupení yamahy a zjisti si prvně cenu tam, možná budeš překvapený. Nevím jak vy, ale já bych si do karbců nikdy žádnou sračku nenapatlal, jak vám to povolí tak to máte v kanálcích a v motoru a pak to čistěte. Bléé.
Ale na mě nedejte, já jen své motorce věnuji plnou péči.
No to udelam hned zitra dopoledne, uz vecer, sem rozeslal par mailu, ale na tu membranu sem prisel nekdy kolem 5h to uz meli vsude zavrino, navic sem nebyl u netu, abych si sehnal cisla a volal. Jinak jak nad tim porad tak premyslim a koukam po netu, jak ty membrany vypadaji, tak si zacinam myslet ze ty membrany co tam mam ja sou domaci vyroby. 1. maj jinou barvu - takvou okrovou. 2. je na ni lepeny spoj , od stredu ven, jako by byla delana z prouzku gumy.
No ale stejen to musim nejak provizorne spravit, pokud bych mel kupovat obe nove ( jako ze bych spis koupil vsechny 4), tak na to ted zrejme mit nebudu, vzdyt mi nedavno prisel balik doplnku, pak taky sedlo... do toho potrebuju hadry, helmu. No neni to nejlevnejsi konicek.
Napsal:
31.03.2010-07:35
od TOMMZ
Možná lepší to na měsíc odstavit než si třeba způsobit ještě větší problémy....
Napsal:
31.03.2010-09:45
od Mara
Tak nova stoji 4000,-/1ks , tak to opravdu ne. Takze teda jedine celej karburator, ten sem videl za 3500,-, jeste musim zjistit v jakym sou v nem stavu membrany.
Napsal:
31.03.2010-14:20
od Rix
Mara píše:
Jak tak koukam na ty ceny, tak to asi urcite budu zatim resit nejakym provizornim resenim, ktery se pokusim uvest co nejvic k dokonalosti, i kdyby to melo zabrat pul dne. zatim mam pripraveny ty sprcky, pak tenky latexovy rukavice ze stary moto lekarnicky, a hodne premyslim o motorarskym silikonu - ze bych jako napatlal tenoulinkou vrstvicku po cely plose, pak teda jeste skocim koupit to lepidlo na duse. Nejakou z tech veci zitra vyzkousim. Ty moje membrany sou hlavne uz dost jety, a na okrajihc hodne okoraly a zpuchrely, takze se budu repasovat spis nejak celoplosne, samozrejme tak aby fungovaly co nejlepe.
nastříhej tam rybářský gumáky a máš to na věky.
Napsal:
31.03.2010-14:39
od Mara
Tak sem to zatim docasne opravil a jede hned jako blazen. vystrihnul sem si 2 kolecka z rukavic a lepidlem na duse, sem je prilepil k te membrane. Zmizely veskere priznaky co sem tady popisoval a taky jede mnohem lip nez kdyz sem ji koupil - 1 membrana musela byt uz asi nacata, Ted to tahne hezky odspoda az nahoru bez skubnuti...
Zaroven mi je jasny, ze to co sem tam udella je prasarna, ale mam jeste jeden napda, nez investuju nemale penize do origo reseni. Napadlo me tohle
http://pryz.rempo.net/specialni-pryze-silikon-paraguma-neopren-potravinarska-pryz-butyl-viton-hypalon/membranove-platno je to material primo na to, kdyz bych tu stredovou diru udella pruraznikem o neco mensi, tak by se mi po nasazeni, prohla trochu do konusu a membrana by bala za par korun na svete. to se mi uz jako prasarna nezda.
Napsal:
31.03.2010-16:39
od Jiri BN
Tím slepením jsi zcela změnil vlastnosti té membrány...
http://www.moto-rabidus.cz/img/nd/YamahaXJ900Diversionrv1996/karburatory_3500kc.html a za polovinu je pošleš dál bez šoupat
Napsal:
31.03.2010-16:57
od Mara
O tech uz vim, vecer by mi od nej mel prijit mail, v jakem stavu tam ty membrany jsou. To ze sem zmenil jejich vlastnost vim. Ale porad je lepsi, kdyz to ty soupata zvedne aspon nejak.
Napsal:
31.03.2010-19:18
od PavelRce
Jestli jsou ty tvoje membrány v tak špatném stavu, tak bych raději koupil ty starý karburátory a vymělil to..... Když je budeš vyrábět, tak nikdy nedocílíš správné reakce na podtlak a myslím, že o synchroním chodu karburátorů asi nebude moc být ani řeč. Za čtyři nový by byla celá mašina. Ještě zkus zavolat sem:
http://www.motoboardel.cz/kontakt.html tahá i bouračky převážně z Itálie, je rozumnej a mám osobně dobrou zkušenost.....
Napsal:
31.03.2010-19:37
od Anonymous
chlapi vysvětlete mi pls proč tam ty šoupata vlastně jsou já znám obyčejný karbce z jawek kde to bylo jasný ale ty mi furt uniká smysl těch šoupátek když pod nima jsou klapky
Napsal:
31.03.2010-19:39
od Mara
PavelRce píše:Jestli jsou ty tvoje membrány v tak špatném stavu, tak bych raději koupil ty starý karburátory a vymělil to..... Když je budeš vyrábět, tak nikdy nedocílíš správné reakce na podtlak a myslím, že o synchroním chodu karburátorů asi nebude moc být ani řeč. Za čtyři nový by byla celá mašina. Ještě zkus zavolat sem:
http://www.motoboardel.cz/kontakt.html tahá i bouračky převážně z Itálie, je rozumnej a mám osobně dobrou zkušenost.....
Dik za info, poptam se tam.
Napsal:
31.03.2010-19:44
od PavelRce
Protože když u motorky s obyč karburátorem přidáš rychle plyn v malých otáčkách, tak způsobíš to, že se značně ochudí směs a motor se tak bude do otáček dostávat pomalu. (malá rychlost proudění vzduchu v dýze karburátoru)
Takhle si motor cucne vzduchu a benzínu pouze ve správném poměru k sacímu podtlaku. A vlastně pak jde motor lépe za plynem.