Demontáž nádrže - xj600

Demontáž nádrže - xj600

Příspěvekod codyk » 25.11.2009-19:23

Ahoj, zřejmě budu za joudu, ale zeptat se musím. Chci si vyměnit vzduchový filtr který je pod nádrží. V návodu jsem zjistil co a jak jenže tam není psáno jestli musím mít prázdnou nádrž. Co jsem se ptal kluků tak jeden říká že benzín nevyteče takže nemusím vysát nádrž další říká že nádrž musí být prázdná. Takže se ptám přímo vás protože vy to víte. Dík moc.
hezkou sezonu
codyk
 
Příspěvky: 75
Images: 5
Registrován: 11.10.2009-05:36
Bydliště: Kuřim

Příspěvekod Bartus » 25.11.2009-19:49

Nemusíš nic vypouštět, ale sežeň si 2 osobu co ti ji podrží než to vyměníš, nebudeš muset ji pak ani odpojovat, stačí vyšroubovat 2 šrouby a naklonit ji, ale bacha na palivový ventil.
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod codyk » 25.11.2009-19:56

Jj dík budu to dělat se švárou. Sorry za takový dotazy, ale oproti jawce je to úplně jiný a tak bude časem možná víc podobných dotazů. Raději se zeptám než něco dojebat.
hezkou sezonu
codyk
 
Příspěvky: 75
Images: 5
Registrován: 11.10.2009-05:36
Bydliště: Kuřim

Příspěvekod PIG » 25.11.2009-20:42

Ten palivovej sráč sundej, vevnitř je šroubek, tak povolíš a kohoutek sundáš.
Pak odšroubuješ ten blázinec za kterej se chytá sedlo u nádrže a pak ten šroubek u krku. Pak to v poho sundáš aj sám, jsou tam pak na vytažení ještě dvě jakýsi hadičky který vedou z nádrže až někam důle, tak si je odpoj u nádrže, kdyby sis to vytáhl i s nima tak je tam pak budeš muset složetě kamsi strkat.
benzin nevyteče neboj
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Příspěvekod Hynek » 25.11.2009-22:18

Tím šroubkem u kohoutku sundáš ten plastovej nástavec na ovládání kohoutku.Dej pozor aby jsi ho měl v poloze ON nebo RES .Nesmí být na PRI jinak ti poteče benzin.
Hynek
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 115
Images: 6
Registrován: 10.08.2007-19:28
Bydliště: Rtyně v Podkrkonoší

Příspěvekod Anonymous » 29.11.2009-11:55

Já sundával nádrž včera a benzín mi tekl ve všech polohách. No a protože jsem byl sám, tak jsem musel vypustit benzin. Jsem teda houby odborník, XJčko mám od minulého podělí, ale není to náhodou samospád? Čili benzin teče ve všech polohách a podtlaková (případně elektrická) pumpa zajišťuje jen dotačení benzínu do karburátorů protože jsou nad úrovní vypouštěcího hrdla nádrže?
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 29.11.2009-15:16

Téct ti může samo jen na PRI. Pokud teče i v jiných, tak máš třeba v kohoutu zaseklý ten ventil, co je ovládaný podtlakem. Nebo už špatný o-kroužek (viz šipka)Rozeber kohout a uvidíš.

Obrázek
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Radimathor » 30.11.2009-12:39

Taky mi to teklo ve všech polohách, jsem to ovšem ani nerozebíral.
Uživatelský avatar
Radimathor
XJ štamgast
 
Příspěvky: 523
Images: 8
Registrován: 17.02.2008-19:03
Bydliště: Praha 4
Kraj: Praha
Typ XJ: ZRX1200S
Rok výroby XJ: 2002

Příspěvekod Anonymous » 26.12.2009-22:49

Radimathor píše:Taky mi to teklo ve všech polohách, jsem to ovšem ani nerozebíral.


co se týče XJček jsem amatér ale nehrozí že ti pak benzín proteče zkrk karbece do motorku a hrozí zadření?
Anonymous
 

Příspěvekod OTIS » 27.12.2009-16:48

Vytékat by mohl začít pokud by plovák v karbecu neuzavřel ventil. Někde sem četl, že po položení motorky nateklo palivo do válce a po nastartování došlo k deformaci ojnice... :?
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Příspěvekod Pecuchen » 07.02.2011-14:17

Ahoj frajeři, pozastavuju se nad jistou situací, o které bych se s vámi chtěl poradit. V servisním manuálu se píše, že je při sundavání nádrže potřeba odpojit tři hadičky - pokud to překládám správně, tak palivovou (z palivového kohoutku), podtlakovou ("z motoru") a odvětrávací (z nádrže). První věc, která mě udivuje: ty odvětrávací hadičky tam mám dvě. Zadruhé: ty odvětrávací hadičky nikam nevedou (tím pádem je lze sundat i s nádrží a nemusí se odpojovat, ne?). Zatřetí: sundal jsem nádrž a z těch odvětrávacích hadiček mi teče benzín. Což mě zaráží nejvíc - jak je to možné, sakra? Kdyby z nich tekl benzín celou dobu, tak bych musel mít přes zimu nádrž dávno prázdnou; proč ale začal téct teď? Je možné, že jen proto, že je nádrž v nepřirozené pozici? Vůbec to nechápu. Dejte prosím vědět, co si o tom myslíte...
Uživatelský avatar
Pecuchen
 
Příspěvky: 23
Images: 2
Registrován: 24.08.2010-22:32
Bydliště: Věchnov

Příspěvekod Bartus » 07.02.2011-17:46

Ty hadičky slouží i jako přepad, je to normální, zacloumal jsi s nádrží při sundání, tak něco prostě vyteklo.
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Příspěvekod Zdeněk » 07.02.2011-18:21

Já nádrž sundal jen po odpojení 2hadic u kohoutku a sundání čuramentu na kohoutu a nádrž zvedl asi o 1 metr i s odvětrávacíma hadicema a dal ji na stůl a podložil, ať se neopírá kohout o stůl. Nic neteklo. Měl jsem asi větší půlku nádrže.

OTIS:Vytékat by mohl začít pokud by plovák v karbecu neuzavřel ventil. Někde sem četl, že po položení motorky nateklo palivo do válce a po nastartování došlo k deformaci ojnice...

Že by benzín, jako nestlačitelná kapalina v uzavřeném válci, ohnul ojnici se mi moc nezdá. Neměl by se "seknout" startér? On přece nemá takovou sílu, aby umožnil ohnutí ojnice, která je dělaná na nárazový tlak. Snad by neměl mít takovou sílu aby protočil motorem? Nebo se pletu? :oops: Bral bych třeba že prclo těsnění pod hlavou, to bych ještě pochopil.
Co vy na to?
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod Zdeněk » 07.02.2011-18:24

A kdyby nebyl plný válec, ale třeba jen z 1/3, tak by to po první otočce mělo vychrstnout kolem ventilu do výfuku.
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod Pecuchen » 07.02.2011-22:38

Díky za odpovědi, chlapi, až naplním nádrž, budu pro jistotu sledovat, jestli je to v pořádku, ale počítám, že by mělo být...
Uživatelský avatar
Pecuchen
 
Příspěvky: 23
Images: 2
Registrován: 24.08.2010-22:32
Bydliště: Věchnov


Zpět na Palivová soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron