Stránka 1 z 2

Výměna podtlakové benzínpumpy za elektro

PříspěvekNapsal: 01.11.2007-11:54
od Anonymous
Zdravím všechny,
sezónu už jsem ukončil, tak se v tom hrabu a opravuju a mám pár otázek...
Nepředělával někdo podtlakové čerpadlo za elektrické? Zajímalo by mě, jak to el. čerpadlo vlastně funguje...
1) Má čerpadlo v sobě tlakový spínač a tím pádem jede jenom když v karbcích chybí benzín a po dosažení nějakého, předpokládám, že stačí dost nizkého tlaku, se vypíná a nebo snad tlačí pořád proti jehlám plováků v karbcích?
2) Spíná zároveň s otočením klíčku nebo až při startování. Osobně bych to zapojil hned na spínačku, aby to mělo nějakou výhodu oproti podtlaku aspoň při poloze ventilu na PRI.
3) Za kolik se dá sehnat starší čerpadlo, případně nemáto ho někdo navíc?
4) Předpokládám, že by neměl být problém ho nahradit čerpadlem podobných parametrů z jiné motky, co?
Díky všem za Vaše odpovědi

PříspěvekNapsal: 01.11.2007-15:09
od Anonymous
Tak se Ti přiznám, že mám elektriku, ale celý rok nevím ani žeto tam je ani že tam je nějaký ventil. Stojí týden, měsíc, den, zapnu klíček, natáhnu systič, cvrnknu a běží. Kdy čerpá kdy běží skutečně vůbec netuším. Nevím o čerpadle.
Ale je tam!! :shock: :?

PříspěvekNapsal: 01.11.2007-16:39
od Anonymous
Čerpadlo maká až při samotném startování. Když je dýl odstavená a já nenechám dostatečně netýct karbeci na PRI, tak zapnu klíček, sytič a cvrnknu do startéru, je slyšet, jak chvíli maká čerpadlo, zřejmě na prázdno, pak ztichne a to už hned chytne. Víc o tom nevím :wink:

PříspěvekNapsal: 02.11.2007-10:36
od Anonymous
Tak jsem si stáhnul servisní manuál a tam se k el. benzínpumpě píše, že by měla najet už po zapnutí klíčku a vypnout asi za 5s, kdy by měly být komory plné. Poté se má rozjet po nastartování, kdy v komorách začne ubývat benzín. Proto taky ty parádní starty po dlouhém stání a vyjetí benzínu při pozdím přepnutí na rezervu.
Přesně tak nějak si to představuju, takže se pustím do shánění el. čerpadla.

PříspěvekNapsal: 02.11.2007-10:41
od Anonymous
Vám se komory vážně plní při přepnutí ventilu na PRI???

Já jsem schválně nasadil průhlednou hadičku, abych viděl jak moc pomalu to tam teče, ale ono mi to tam neteče vůbec. Musím točit motorem, aby se to hnulo. Vypadá to, že bezín neprojde přes podtlakovou pumpu...

PříspěvekNapsal: 02.11.2007-11:03
od OTIS
Taky záleží kolik máš v nádrži benzínu. Karbecy jsou dost vysoko a když je hladina v nádrži nízko tak by to nemusí téct, nebo jen pomalu.

jaký čerpadlo?

PříspěvekNapsal: 02.11.2007-13:29
od kodl
já na své historické xj 900f nic takovýho nemám, pokud stojí víc nečž měsíc, otočím to cca 1o sec před nastartováním na pri, jinak všecko řeší podtlakový venil v kohoutku - takže opět platí, že novější nemusí být lepší... jo a pokud benzín dochází, tak to začne umírat válec po válci a dá se ještě tak 1 km opatrně ujet.

PříspěvekNapsal: 02.11.2007-17:00
od OTIS
Někdy i platí, novější lepší... Na novějších modelech 600div dali jiné palivové čerpadlo a je to lepší :wink:
260 16

A co se týká toho PRI, 900F má karbecy dost pod nádrží, takže tam může palivo rychle natéct, i když je nízká hladina. U 600D. je při téměř prázdné nádrži rozdíl výšky hladin minimální.

Obrázek Obrázek

PříspěvekNapsal: 02.11.2007-18:39
od Anonymous
To Kodl: Nevím jak u XJ900, ale mi se na XJ600 už jednou stalo, že jsem nepostřehl žádný úbytek výkonu, žádné vynechávání prostě vůbec nic a najednou jsem stál. Tak jsem přepnul na PRI a čekal jsem, že se karbce zaplaví, ale ono nic. Nezbylo mi nic jiného, než točit startérem. Bylo to nekonečné a když už se zdálo, že budu muset tlačit, protože baterka umírala, tak to začalo kuckat a pomalu chytat. Od té doby se mi to nestalo, protože si dávám pořádného majzla, ale chce to přepnout fakt rychle, jinak stojím.

To OTIS: Přesně tak, bude to rozdílem výšky hladiny v nádrži a karbcem. Ani benzín hold do kopce téct neumí. A o tom, že to bude s el. čerpadlem lepší, nepochybuju.

A proto se pokusím přes zimu nějakou sehnat a předělat to. Proto se ptám, jestli už to takhle někdo neřešil... Co???

PříspěvekNapsal: 02.11.2007-18:45
od Anonymous
Pomocí čerpadla se často tekutiny čerpají i do výše položených míst :twisted:

PříspěvekNapsal: 02.11.2007-21:00
od Anonymous
OTIS píše:Taky záleží kolik máš v nádrži benzínu. Karbecy jsou dost vysoko a když je hladina v nádrži nízko tak by to nemusí téct, nebo jen pomalu.


Ahoj ted to čoveče řešim v jiným tématu , ale hladinou to nebude mam plnou nádrž a taky nic, pomáhá jen když fouknu do nádrže tak to doteče ,ale při zapnutým kohoutu na PRI se nic nedeje, jo když odpojim palivák tak to teče a fachčí jak má, ale stejně nenapustí karbeci :-( musim holt po delším stání foukat - je to zábava :-)) ale 100% učinnost
Zajda

PříspěvekNapsal: 02.11.2007-21:06
od Anonymous
"Palivákem" myslíš filtr?
Jo tak přetlak v nádrži, by určitě pomohl, alek jakým způsobem do nádrže foukáš?
Můžeš sem hodit link na to téma, kde to řešiš...

PříspěvekNapsal: 02.11.2007-22:00
od Anonymous
ano palivák je filtr paliva první věc na hadičce od kohoutu nádrže. Víš co foukám to a zatim řešim jak ale mam v garáži docela schopnej kompresor, tak sem si říkal že když po delší době nechce motor naskočit tak strčim do nádrže ofukovačku omotanou hadrem , nebo tak neco a chvilku to tam pustim cca nevim jak dlouho prostě chvilku , tak se mi karbeci zalejou a je vše v pohode , jen se bojim abych to neulil. No nevim, řešim to tady koukni
viewtopic.php?p=13058#13058

Zajda

PříspěvekNapsal: 22.03.2008-14:54
od Anonymous
Ahojte,
tak jsem uskutečnil tu výměnu pal. čerp. a hádejte, co se stalo... motka startuje na první šup a to kdykoliv a po jakkoliv dlouhém stání. Prostě paráda :D A to jsem k tomu jako bonus přismolil takové elektronické udělátko, které mě včas upozorní kontrolkou "došel ti benzín vole, přepni na rezervu" a ještě měří teplotu motoru a signalizuje nízkou nebo naopak vysokou teplotu. Prostě zima je dlouhá a je třeba něco vyvíjet :lol:

PříspěvekNapsal: 22.03.2008-15:01
od PIG
:shock: šikovné panáček :D Hele tak dej ještě nějaký obrázky do alba, ať se i mrknem ne :wink:

PříspěvekNapsal: 22.03.2008-15:03
od Anonymous
JoJo... něco jsem blejsknul, tak časem to tady hodím.

PříspěvekNapsal: 22.03.2008-16:45
od Anonymous
Takže takhle jsem tam napasoval čerpadlo a filtr. Mimochodem čerpadlo pochází ze Suzuki.
2967
A takhle vypadá ta elektronika. Je to prototyp, tak po ověřovací sezóně se to pokusím miniaturizovat.
2968

PříspěvekNapsal: 23.03.2008-15:32
od David Houda
Co to sranda stála? (jen ta elektronika) Nechceš jsem hodit schéma? Díky.

PříspěvekNapsal: 23.03.2008-20:53
od Anonymous
No tak po zkoumání mojí pumpy sem zjistil že je vyfouklý těsnění takže ještě schánim, páč sem ted na moto nemel čas :( Redy dobrá práce :wink:

PříspěvekNapsal: 08.06.2008-11:01
od Anonymous
Tak jsem včera koupil čerpadlo z Kawy 750,doufám že bude fungovat,akorát mi neni jasný jak probíhá regulace tlaku,jestli už to maj čerpadla v sobě nebo jak je to udělaný,nerad bych měl pořád přelité karbece.Jo a kam ho mám připojit?Rovnou na spínačku?Díky.

PříspěvekNapsal: 16.06.2008-19:42
od Anonymous
Tak je to cerpadlo mitsubishi, ale kdyz ho pripojim na baterku jen tak na zkousku, tak docela hlasite vrci ale tah nic moc, spis teda nic nez moc, kdyz cerpadlo drzim nad nadrzi tak nedokaze nacucnout benal - cca 30cm. Je to normalni nebo to ma to cerpadlo za sebou? Taky sem myslel ze kdyz ho ucpu tak by melo vypnout, ale nic. Prosím poradte, nechci donekonecna foukat do hadicky.

PříspěvekNapsal: 16.06.2008-20:46
od Hynek
To čerpadlo ti samo nenasaje. Musí se zalít.Proto se dává pod nádrž aby do něj benzin natekl samospádem.A když je suchý tak samozřejmě vrčí,a tlak udělá jen a kapalinou ne se vzduchem,není to kompresor.

PříspěvekNapsal: 17.06.2008-16:36
od Anonymous
Díky,doufal jsem v to :D Už to mám všechno zhruba připravené,ale nevím co mám udělat s touto hadičkou a na jaké dráty připojit čerpadlo.Prosím o radu :idea:

[url]album_showpage.php?pic_id=3261&user_id=641[/url]

PříspěvekNapsal: 17.06.2008-16:56
od OTIS
Ta hadička sloužila pro staré čerpadlo tak hádám, že by se měl ten výstup utěsnit...
A co se týká zapojení, nejlépe mrknout na schéma (čerpadlo je dole v levé polovině) _jine/ruzne/OTIS_schema600.jpg

PříspěvekNapsal: 17.06.2008-18:49
od Anonymous
Moc díky Otisi :smt023

PříspěvekNapsal: 10.08.2008-09:29
od Anonymous
Tak uz mam cerpadlo namontovane,zatim ho mam na tvrdo na baterce a po jizde odpojuju,je to jen na zkousku.Zitra se pokusim ho pripojit na spinacku,ale do el.moc nevidim,chtel bych aby se rozjelo pri prvni poloze klicku a ne az po startovani.Kdyby jste mel nekdo fotku spinacky a vyznacil tam kam ho mam pripojit tak to sem moc prosim hodte.Je to r.93.

PříspěvekNapsal: 12.08.2008-19:59
od Anonymous
Tak jsem promeril kabely co jdou do spinacky a prekvapilo me,ze kdyz zapnu klicek tak neni v zadnym dalsim napeti,jedinej drat v kterym bylo napeti po zapnuti klicku,tak byl hnedej kabel co vede do budiku.Bohuzel netusim kam vede a bojim se,ze kdyz na nej povesim cerpadlo tak neco spalim.Napadlo me jedine na nej povesit relatko ktere pak bude spinat napeti rovnou z baterky.Ale je to takovy reseni,no nic moc.Kdo jste menili cerpadlo dejte prosim vedet jak jste to zapojili.Diky moc.

PříspěvekNapsal: 12.08.2008-20:08
od Anonymous
To tvoje řešení "nic moc" je jediné správné.
Pomocný obvod s pojistkou a cívkou relé a další obvod s pojistkou a čerpadlem přímo na baterku nebo do pojistkové skřínky.
Stejně tak se zapojují např. vyhřívané hefty.

Bohužel elektrické schéma v archivu je v tak mizerné kvalitě, že není čitelné.
Kdyby někdo měl možnost sehnat a oskenovat schéma v lepším rozlišení, dočkal by se jistě rázem velkého uznání.
2745

PříspěvekNapsal: 09.11.2008-08:49
od Anonymous
taky jsem měnil čerpadlo. Koupil jsem ho origo na http://www.moto-rabidus.cz/img/nd/Yamah ... n400k.html za 400Kč
(nalevo je elektrické - napravo podtlakové)

3827

Na zapojení opravdu co vymýšlet, držák a hadičky pasují na původní místo po podtlakovém. Zbylý vývod který na karburátoru zbyl po ovládacím podtlaku pro čerpadlo jsem zaslepil kouskem hadičky se šroubkem.

3828

Napájení pro čerpadlo je pak přímo od pojistky zapalování (ignition)
(jsem si říkal že když vypadne zapalování nepotřebuju čerpadlo - a obráceně)

Tohle čerpadlo pracuje na principu bzučáku, není to klasické rotační. Magnet ovládádá membránu, která jen kmitá. Jakmile tedy dojde v systému dosažení jistého tlaku přestane membrána kmitat a dávat tedy palivo.

Po pár dnech stání jsem to skusil, čerpadlo opravdu na pár vteřin naběhne.
Starty po delším stání se rapidně zlepšily.
Ale hlavně už nemusím mít hrůzu až mi zase dojde benzín, že vymlátím baterku než nastartuju (než se karburátory opět zaplní benzínem)

(ale stejně mě přes zimu čeká rozborka a sborka karburátorů)

PříspěvekNapsal: 21.11.2009-15:49
od Anonymous
Nadar kluci, tak v pondělí jsem se stal majitelem XJ600S z roku 92 a tohle téma mě zaujalo, protože hned při první vyjíždce směr na benzinku mi došel benzin a když jsem přepnul na rezervu, tak jsem startoval snad 5 min a ono nic, tak jsem zkoušel na PRI a taky nic. V nádrži benzin ještě šplouchal, ale pořád ne a ne naskočit. Tak nakonec jsem to vzdal a volal kámošovi, který přivezl benzin. Už jsem myslel, že ten palivový kouhout je po smrti a prostě nefunguje, ale očividně to při podtlakové pumpě je docela normální.