Stránka 1 z 1

Tlumičový olej

PříspěvekNapsal: 14.11.2006-03:03
od MatějXJ
Nevíte kolik se lije tl.oleje do 1 tlumiče na XJ 900 r.v.96. Jóó a ještě připadalo mi, že mám měkčí vidlice. Jakej tam mám nalejt olej, aby aspoň trochu ztvrdly. Dík za každou radu

PříspěvekNapsal: 14.11.2006-14:57
od Anonymous
Pájo manuál si stáhni zde- http://www.repairmanualclub.com/ .
Do svý bejvalý šestky jsem dal Denicol SAE20 a stejně to bylo měkký. Asi by pomohly spíš nějaký ty podložky jak už tady o nich někdo psal. :wink:

PříspěvekNapsal: 06.12.2006-18:01
od Anonymous
Já jsem nalil do vidlí na 600 do každý 375ml Shellu 10W a je to měkčí,než to bylo...asi by to ty podložky chtělo....

PříspěvekNapsal: 06.12.2006-19:31
od Peta
Podle manuálu tam má být 444cm 5W a vzduchová mezera 13cm.
Já tam mám vyměněné pružiny Wilbers, olej 15W, zašroubované na doraz a ujde to .

PříspěvekNapsal: 24.03.2007-02:22
od MatějXJ
Tak jsem olej vyměnil za 20W. Do každýho tlumiče jsem nalil 444cccm. Odzkoušel a paráda. Musel jsem i povolit šrouby na předpětí pružin.
Obrázek

PříspěvekNapsal: 25.02.2008-18:17
od Anonymous
chlapi jaký olej do xj 600 r.v97 a kolik, napište mi prosím přesný typ oleje, na tohle moc machr nejsem tak se raději ptám, tak se na mě nenaštvěte,dík

PříspěvekNapsal: 25.02.2008-22:10
od karlos
Já jsem tam dal Denicol CARTRIDGE FORKFLUID SAE 15. Projel jsem to a vypadá to gut (díky Miro). Pro tvrdší pérování jsou nutné podložky, více zde http://www.yamaha-xj.tomsmz.net/forum/viewtopic.php?t=272

PříspěvekNapsal: 25.02.2008-22:12
od karlos
Jo a ještě věcná: používej tlačítko "HLEDAT". Většina věcí je zde již popsána!

PříspěvekNapsal: 11.03.2008-12:43
od kubik1
kucí mam dotaz jestli můžu smíchat motul 20w30 (comfort) +motul 20w (expert) ja myslim ze by to nemelo vadit co?
ten 20w se chova i po zahrati jako 20w a ten druhej se chova jako 30w a po zahrati jako 20w chápu to dobre? diky radu.
ani jedna pixla mi totiz uznevyjde na obe vidle...
kubajz

PříspěvekNapsal: 11.03.2008-14:39
od TOMMZ
Se v olejích teda moc nevyznám, ale není nic lepšího než nerovnoměrně tlumící vidlice :smt023 :smt078

PříspěvekNapsal: 11.03.2008-14:52
od Anonymous
Já teda taky moc ne, ale co vim je, že třeba u J250 mi nezbylo nic jinýho, než s tim olejem laborovat, protože každá vidle byla vychozená jinak a tak sem do každý musel namíchat trošku jinej olej, výsledek 1* :lol: Nehledě na to, že klasickej tlumičák za 80,- je tak řídkej, že se musí zahustit... Vim, že je to blbý srovnání, ale nevidim na míchání nic špatnýho, pokud ty olej nejdřív pečlivě smícháš a tu směs naleješ do obou vidlí...

PříspěvekNapsal: 11.03.2008-20:39
od kubik1
jedna pixla je presna jak tady vyfotil MatejXJ "HEAVY 20W fork oil EXPERT" a druha je fork oil COMFORT HEAVY 20W30 ....
tak ja to teda smicham a uvidim :wink: budu jezdit comfortne jako expert :)

jeste jedna otazecka muzu smichat CASTROL 20W50 + MOTUL 20W50?
oba budou asi mineraly co?

PříspěvekNapsal: 12.03.2008-19:41
od lynx
Jo a přimíchejte tam na zahuštění trochu vazelíny :lol: . Ty poslední příspěvky je holé zoufalství - co takhle tam nalejt co tam patří a pokud je to "vychozené jinak" dát to do servisu.
Na některé rady by měl být zbrojní pas - můžou zabíjet :evil:

PříspěvekNapsal: 12.03.2008-20:57
od Radimathor
No nalil bych tam to co tam patří, protože laborovat může přinýst problémy, no prostě max. ty podložky bych dal, ale oleje bych tedy rozhodně nekombinoval. No jinak dělal jsem hydrauliku na letadlech zcela původním povoláním.

PříspěvekNapsal: 12.03.2008-23:02
od Anonymous
lynxi, proboha, nedělej z toho kovbojku :!: Nebudu Jawu dávat do servisu :lol: :lol: :lol: V jiný souvislosti sem o jinak vychozenejch vidlích nemluvil a ani nikdo jinej. Má rada byla, že pokud se smíchaj dva oleje stejného typu ale různý viskozity, a tato směs se naleje do obou vidlí, které jak předpokládám jsou jinak vpořádku, tak by to mělo být vpoho, protože do jawy se oleje normálně míchaj a ničemu to nevadí. Prostě vznikne jiná viskozita, toť vše. A laborování s olejem do vidlí je naprosto běžná věc, stejně tak jako podložky pod pružiny, nebo tvrdší pružiny. Nevidim na tom nic zlého a už vůbec ne nebezpečného, zdá se mi, že přeháníš... zbytečně...

PříspěvekNapsal: 13.03.2008-22:22
od kubik1
ty vidle smíchám uz sem se rozhod :twisted:
no a co se motoru týče koupim 3 litřiky motulu a kdyz bych musel dolejvat soupnu tam kastrol.

radimathor: to sme skorokolegové ja delam mechouše u CSA,jenze tam si clovek zajde do skladu pro novou plechofku a prachy neřeší 8)

PříspěvekNapsal: 14.03.2008-08:46
od lynx
Chotis: pohoda, je to váš boj :lol: . Neboj, nic nehrotím, jsem v klídku a jenom se bavím - konec konců ze stejného důvodu se občas mrknu na rady ptáka loskutáka :lol: :lol: :lol: . Jenom mi řekni jaký je rozdíl mezi Jawou a XJ. Jako že u Jawy na stavu tlumičů nazáleží a u XJ jo? Což už není otázka technická, ale přístupu k věci :P

PříspěvekNapsal: 14.03.2008-10:15
od Anonymous
Zase mě nutíš psát dlouhý články, no proč ne, vám to tu vadí, mně vůbec ne, tak se bav :wink: :D U 250 sem měl ten problém, že sem vypustil starý olej, nalil nový, tlumičák ve žlutém obalu za 80,- z benzinky. Byl strašně řídkej, když sem na vidle zatlačil rukou ještě bez kola, vrátily se prudce až na doraz, jak kdyby tam ten olej nebyl... TAk sem ho zase vypustil a zahustil ho převoďákem, to už zafungovalo, ale jedna se vracela viditelně rychlejc. Tak sem olej v ní zahustil ještě trochu víc, až šly stejně. Rozdíl mezi XJ a Jawou je aspoň pro mě propastnej, na XJ jezdim běžně 160 ve dvou, Jawa je výletní, běžná rychlost 60-70, vyhlídkové bublání. Nikde žádný vůle nemám, všechno funguje jak má a nehodlal sem rozebírat celej předek uprostřed léta jen proto, že jedna vidle má tlumič mírně vychozenější. Podvozkově je někde jinde a taky tak k ní přistupuju a jezdim na ní. Na druhou stranu je princip olejového tlumení u Jawy stejný jako u XJ, tak nevidim důvod, proč by míchání olejů, který nevadí Jawě, mělo vadit XJ. Když je ten olej kvalitní a liší se jen viskozitou. Jinak lynxi, mohl by ses mezi tím bavením trochu přemoci a napsat taky něco ve smyslu technické rady? Místo posmívání přidat názor s argumenty? Děkuji!

PříspěvekNapsal: 14.03.2008-11:11
od lynx
Když mě to plkání baví :lol: . Radu jsem dal - nalejt co tam patří. Je to nepopulární, ale jinou nemám. Na tunění moc nejsem a na Přemka Podlahu už vůbec ne :lol: Pokud chci nějakou "změnu", tak se informuju buď v Yamaze (Ulrych je velice vztřícný) nebo tady u Míry. Tady to beru nejen jako zdroj informací, ale i zábavy (viz třeba výměna oleje u Jawy :lol: ) . Tak si to tak neber, rady za každou cenu byly vtipný jenom chvíli :lol: :lol:

PříspěvekNapsal: 14.03.2008-11:20
od Anonymous
Co je vtipnýho na výměně oleje u Jawy? Klidně se mi posmívej, mně to nějak moc nevadí, ale to co si napsal vyznělo, jako že nikdo kromě servisu a Míry nedokáže správně poradit, jakože tohle fórum pak skoro ztrácí smysl... Zřejmě si chytřejší než my všichni tady a máš v tom jasno, lejt co předepíšou a nelaborovat. Fajn, to ti neberu, ale beru ti ten povýšeneckej styl, jakym to prezentuješ. Jen znova opakuju, že laborování s tuhostí tlumení je běžný, stejně jako nastavení předpětí pružin, prostě každýmu vyhovuje něco jinýho, tak si to nastaví a naleje hustší olej.

PříspěvekNapsal: 14.03.2008-11:51
od PIG
Chotisi nic si z toho nedělej, taky nejsem z té bohaté vrstvy abych všechno cpal do značkovýho servisu :wink: Jinak to že dávat a měnit vše za to co tam patří je sice v pořádku ale taky někdy trošku mimo mísu protože do starý Jawy se taky měl podle TP lít benzin s oktanovým číslem 86 a kde ho dneska chceš vzít? nikde. Stejně tak jako výrobce gum co píšou pro XJ, seženeš? ne. Takže Chotisi v klidu míchej a kašli na servis,mimochodem kde většinou platíš moc za něco co ani nestojí za to.

PříspěvekNapsal: 14.03.2008-12:02
od MatějXJ
A JÁ MYSLEL, ŽE PO ODCHODU P.TRIDACA TU BUDE KLID. A JSME ZAS U TOHO, VÝMĚNA TL.OLEJE A ZAS SE PÍŠOU ROMÁNY. TO SI NEMŮŽETE PSÁT SOUKROMĚ A PAK UDĚLAT ZÁVĚR A DÁT TO NA FÓRUM?

PříspěvekNapsal: 14.03.2008-13:11
od David Houda
Tak tak koukám co není předepsáno v příručce je na hovno a to co není or. je taky na hovno tak co se do toho srát a prostě to šoupnou do servisu. To je řešení. V tom případě už nevím proč se tázat o rady stejně nikdo raději neradí, protože potom stejně dostane pojeb a ještě z nej udělají vola. Rada dej to do servisu to je pěkně k . . . . . . :!:

PříspěvekNapsal: 14.03.2008-17:28
od roman3297
a tam ti stejně ten tlumičák namíchaj :lol: ale musíš míchat nejlíp v nějaký pet flašce, aby bylo v obouch tlumičích stejně od obojího, jen poměr si už nepamatuju :cry: pak se ti nemůže stát že jeden jde na doraz :wink:

PříspěvekNapsal: 14.03.2008-22:19
od kubik1
Míchání
Je možné míchat tlumičové kapaliny stejného typu, ale různých viskozit, aby se "naladily" charakteristiky podvozku. Abyste získali "poloviční" viskozitu mezi dvěma stupni, smíchejte 2 díly hustější (viskóznější) kapaliny s jedním dílem řidší kapaliny.
toto píšou na oleje.cz
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... oto_tlumic