Stránka 1 z 1
XJ 900F, 600 Diversion (spotřeba oleje, srovnání)
Napsal:
07.06.2005-22:27
od Drobeček
Tak co je tu ještě někdo s "VETERÁNKY"
Napsal:
30.06.2005-11:41
od OTIS
Drobečku, možná už sem se na to ptal (su hlava děravá), kolik zhruba papká tvůj stroj oleje
a jaký tam dáváš?
Napsal:
30.06.2005-11:59
od Drobeček
OTIS píše:Drobečku, možná už sem se na to ptal (su hlava děravá), kolik zhruba papká tvůj stroj oleje
a jaký tam dáváš?
Tak leju tam klasické "GP" od CASTROLU.
No a papá... to snad vůbec. Stačí mi to vždy od výměny k výměně.
Tj. 1x za sezónu (po cca 4-5tis.km) vždy před zimou i s filtrem aby spinkala v nových plenkách.
Přez sezónu vůbec nedolejvám
Napsal:
30.06.2005-12:07
od OTIS
I přes jeho stáří to svědčí o kvalitě motoru. V jakých otáčkách jedeš na nejvyšší rychost třeba 100?
Já dolívám 0.5 max. 1 dcl na 1000 Km (což je prý u 600 běžné)
Napsal:
30.06.2005-12:16
od Drobeček
Já mám vysledováno že při 5rychlosti a 6tis.ot. jedu kolem +- 130km/h.
Olej nepapala ani ta původní a to měla tak o 50tis. více najeto.
Asi staré XJ prostě olej nepapají
Napsal:
30.06.2005-12:24
od OTIS
Asi máš pravdu
, ale i tak do staré nepůdu
. Zajímala by mě spotřeba XJ 600 starší generace.
Napsal:
30.06.2005-12:29
od Drobeček
Tak to nevím, jelikož stou nikoho neznám.
No upřímě mě se líbí více zase ty starší. Byly takové víc propracovanější. Ty Diversiony jsou už "šité horkou jehlou".
Zase je to ale novější technologie
Každá má prostě něco do sebe, je to jako ženský.
Napsal:
30.06.2005-12:38
od OTIS
Já netvrdím, že by se mě ty starší nelíbily. Ve starém motokatalogu udávají dokonce výkon 73k a v testu Motocyklu sem četl, že v akceleraci byla schopna do 140 Km/h porazit tehdejší CBR 600 (?). Ale pokud vím, 600 nedělaly N verzi a já S nechcu. Navíc zachovalou ve slušném stavu bych asi těžko sehnal. Když už ji někdo má, tak proč by ji prodával, ta ho přežije...
Napsal:
30.06.2005-13:37
od TOMMZ
Staré XJ mají ovšem o dost horší jízdní vlastnosti. Můj jedno kotouč brzdí blbě a na XJ 750 to nebrzdí skoro vůbec! Gumy uzší a neviděl jsem dělat nějáké sportovní....na což kámoš doplatil pádem i v 50km/h....prostě to jsou motorky s lepším výkonem, ale jinak horší.
Ale ten výkon teda stojí za to, na 750tce jsem se nemohl udržet při zrychlení. Že by to bylo tím cestovním posezem
Napsal:
30.06.2005-13:41
od Drobeček
Já teda svou "900" se svejma 150kg ukočíruju docela dobře
Napsal:
30.06.2005-13:46
od TOMMZ
Tyjóó to děláš čest svému nicku
Napsal:
30.06.2005-13:47
od OTIS
Tak teď už chápu, proč pokukuješ po větších objemech...
Napsal:
05.02.2007-18:36
od Anonymous
Tak já náhodou staré XJ 600 vlastním. Abych řekl pravdu jak se někdo zde zmínil připadá mi krásnější než nový Diverzion. Nevím jak je to zjízdníma vlastnostma na Diverzionu,nikdy jsem na tom neseděl,ale staré XJ je celkem pohodlný stroj,který bude mít horší jízní vlastnosti,ale bude to dáno spíš stářím než spracováním. Vždyť má oproti svému nástupci i silnější trubky na teleskopech. Teď právě předělávám celý podvozek,měním co se dá i dokonce nový centrální tlumič a řízení mám na kuželíkových ložiscích.Pak Vám dám vědět jaký je to rozdíl.
Ona už to bude vlasně skoro nová motorka,vše je po generálce a to i motor.
A co se týče žraní oleje tak,když jsem jí koupil žrala něco kolem litru na tři tisíce km a to tam byl motul 10W40. Pak jsem druhý rok laborobal zhustším olejem Castrol GP 20W50 a to byl můj konec,žralo to tak litr na tisíc.
Po generálce motoru jsem se vrátil opět k motulu 10W40,po pětistech km jsem dolil asi dvě deci a pak už nic,ujel jsem cca pět tisíc km a olej se drží pořád na stejné hladině. Takže spokojenost. A co týče gum na starší motorky,není jich takový výber,ale dá se úplně s přehledem vybrat.
Napsal:
18.05.2007-08:04
od Anonymous
Na XJ900 jezdim na 5tku pri 4000ot - 90km/h.
Olej mi to zere minimalne. Za 6000 nedolivam, hladina v okenku jen lehce ubide. Po 6000 menim olej.
Napsal:
21.05.2007-14:39
od Anonymous
Já sem se zděsil když sem se po 2500km podíval do toho okýnka a olej nikde...dolil sem tam skoro 9dcl, zhruba tak do tří čtvrtin okýnka.Včera sem najel 350km a už je to tak v půlce
Napsal:
21.05.2007-14:45
od OTIS
A co tak zkusit dát hustější olej, nějaký minerál - 20W50?
Napsal:
21.05.2007-15:06
od Anonymous
Teď tam mám Motul 10W50,tak bych mohl zkusit hustší až to budu komplet měnit.
Napsal:
22.05.2007-06:38
od Jiri BN
Napsal:
22.05.2007-08:09
od OTIS
Že ti to kazím...já nevím esi jsou tyto oleje plné syntetických sraček vhodné. Jsou asi dost řídké což problém moc nevyřeší. Chce to něco minerálního, které jsou trochu hustější a utěsní lepší motor. Třeba něco takového:
http://nas-obchod.cz/index.php?pid=26http://www.eshop.lavio.cz/produkty_deta ... 3&tree=147Navíc s takovou spotřebou cpát olej okolo 250 Kč je dosti nehospodárné.
Napsal:
22.05.2007-09:25
od Anonymous
Z toho minerálu mám trochu obavy aby to neudělalo víc škody jak užitku
cena je sice fajn ale nějak v to nemám důvěru.Bych to asi viděl na kompromis,tudíž polosyntetiku.
Napsal:
22.05.2007-09:44
od Jiri BN
Podle mě ten minerál 15W50 musí mít stejnou "hutnost"(tekutest - viskozitu) jako polosyntetika 15W50. A liší se jen výrobou.
Navíc ten minerál má specifikaci API SL a já mám za to že do motorek s mokrou spojkou by se takto vysoké označení nemělo dávat, protože jsou tam přísady pro lepší "klouzavost" ložisek a tedy může klouzat spojka.
Jestli se pletu tak mě opravte.
Napsal:
22.05.2007-10:27
od OTIS
Když se podíváš do technických listů tak většina olejů má vyšší API a přitom uvádí SG. Proto se u moto používá označení JASO. Třeba ten tvůj Motul, prý pro něj v normě API není místo
http://www.motostar.cz/eshop/zobrazeni_ ... ucts_id=66Viskozita je stejná, ale co jsem četl syntetické oleje mají pevnější olejový film, ale taky je tenčí. Proto ti tak "neucpe" ty vůle jako minerál. Jeden borec si prý dal do staré vyběhané mašiny syntetiku a prý mu to čerpadlo nebylo schopno nasát.
A Zbyno tvůj názor na minerály jsi nejspíš pochytil od dědy či pradědy. Zkus zalovit i jinde
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare
Napsal:
06.07.2007-15:33
od OTIS
Takže spotřeba oleje za dovolenou vychází mě průměrně na 1,2dcl/1000. A to velká část přes alpy, kdy XJ dostalo pohulit jak ještě nikdy. Taky velký kus po dálnicích.