Stránka 1 z 2
Množství oleje
Napsal:
08.04.2010-21:49
od Anonymous
Zdravím příznivce jedné stopy, měl bych takový dotázek. Tento týden jsem u své xj600n poprvé sám měnil olej i s filtrem. Tj. chvíli jsem nechal běžet mašinu, vypustil jsem starý olej, vyšrouboval starý filtr a ještě chvíli jsem nechal kapat starý olej. Pak jsem zašrouboval výpust oleje, natřel těsnění nového filtru olejem, nějaký nový olej jsem nalil přímo do filtru a filtr zašrouboval a nakonec jsem nalil nový olej tak, abych byl mezi ryskami. Pak jsem asi dvakrát, po chvilkovém běhu motoru, ještě doléval po troškách olej, protože jsem chtěl být spíš u té horní rysky. Jenže pak jsem nechal motorku trošku déle stát a zjistil jsem, že mi olej překročil i horní rysku (hladina je mimo okýnko), takže bych se chtěl zeptat, jestli vadí, když je oleje trochu víc?
Napsal:
08.04.2010-22:24
od Bartus
Pokud jsi ho nenalil o litr tak se nic neděje. Pár kapek navíc se ztratí
Dolívej vždy, až ti steče to co jsi už nalil. A nebo si odměř množství oleje které tam patří a nemusíš nic řešit.
PS. doplň si prosímtě profil, dík
Napsal:
09.04.2010-12:08
od Anonymous
A neměl si to náhodou na policajtovi?
To už se mně, šikulovi, taky jednou povedlo a pak jsem odpouštěl
Ale jinak já leju těsně nad horní rysku záměrně běžně, když to mám totiž mezi ryskami, občas problikává hladina oleje, což se mi nelíbí, takto je po problému.
Napsal:
09.04.2010-14:06
od codyk
i já jsem si asi před měsícem měnil olej i s filtrem. stejný postup jako ty a taky jsem jaksi přepískl množství oleje. zpočátku jsem to tak prostě nechal a jezdil. pak jsem kdesi na netu četl diskuzi, kde ve většině příspěvků bylo řečeno, že moc oleje taky škodí a tak jsem pár deci upustil, jsem tedy v normě a mám klidné spaní.
Napsal:
09.04.2010-16:58
od Anonymous
Zdravím a děkuji za odpovědi. Co se týče množství oleje, o který jsem přelil horní rysku, tak litr to určitě nebude, tolik toho oleje jsem zase neměl
. Měl jsem tři litrové flašky Motulu 5100 10W40, dvě láhve jsem do motoru vylil celé a ze třetí mi zbylo, dle rysky na lahvi, asi něco přes čtyři deci. Takže jsem do motoru nalil cca 2,6l oleje. Jinak mašinu jsem měl samozřejmě postavenou na hlavním stojanu
Prozatím asi olej odlévat nebudu, ale už jsem měl připravenou injekční stříkačku a infuzi, abych mohl nějaký olej odčerpat přes víčko od oleje
edit: jo a v profilu jsem už něco vyplnil, ať tu nejsem moc anonymní
Napsal:
09.04.2010-18:05
od TOMMZ
U 10W ti to za chvilku spálí motor, když budeš jezdit svižně, takže budeš dolévat. Vhodnější je 20W. Je snad psanej i v manuálu(už jsem se do něj teda dlouho nedíval).
Napsal:
09.04.2010-19:48
od Anonymous
no čoveče já tam liju taky motul 5100 10w40, mám od výměny nějakých 5tis km a olej drží pořád stejnou hladinu... a to jezdím velmi svižně
Napsal:
09.04.2010-20:08
od zirklev
Já tam nacmrndám asi 2,5 l a mám to okýnko zaplavený až nahoru, vloni jsem dal 20W 50 a motka je tišší, takže letos jsem ho tam dal taky. V manualu je 20W40, ale ten jsem nikde nenašel.
Napsal:
09.04.2010-21:33
od TOMMZ
->golfi
estlis jezdil při teplotách nad 25stC a rychlostech nad 130km/h např. pár hodin po dálnicích nebo takto jedeš i po okreskách a drží hladina, tak je to skoro až zvláštní....
20W50 by měl být použitelnej i při vyšších teplotách, takže je snad jedině lepší.
Napsal:
11.04.2010-20:25
od Anonymous
Jo, tohle znám. Motorka mi olej nežere, dokud nespěchám po dálnici. Jak jedu dýl nad 6000 ot., tak ubejvá před očima:-)
Při oleji 10W40 jsem za sezonu dolejval skoro litr. Po přechodu na 15W50 se to rapidně zlepšilo a dolejvám max. 2 decky. Takže konečně mi na sezonu stačej 3 litry. 2,5 na výměnu a zbytek pro strejčka Příhodu.
Olej v motoru
Napsal:
24.05.2010-13:24
od DickSz
jen tak pro zajímavost - podle manuálu jsem hledal nejlevnější olej. Moje xj z roků 92 má motor z roků 86. Podle specifikace vyhovuje M 8 AD. Tak ho používám.
Studený motor neklepe, nekouří, přestal prosakovat.
Ale přidal jsem aditivum protože mám osobně dobrou zkušenost.
Re: Olej v motoru
Napsal:
24.05.2010-15:16
od mirekm
DickSz píše:...nejlevnější olej. Moje xj z roků 92 má motor z roků 86. Podle specifikace vyhovuje M 8 AD. Tak ho používám.
Studený motor neklepe, nekouří, přestal prosakovat.
....
Jaké specifikace máš na mysli?
olej
Napsal:
24.05.2010-16:47
od DickSz
V manuálu je stanoven minimální požadavek podle API.
Nemám to v hlavě a manuál momentálně 77 km, ale je to přesně M8AD.
Re: olej
Napsal:
24.05.2010-20:21
od mirekm
DickSz píše:V manuálu je stanoven minimální požadavek podle API.
Nemám to v hlavě a manuál momentálně 77 km, ale je to přesně M8AD.
Nejsem specialista chemik, ale důvěřuji odborníkům, kteří tvrdí, že něco jiného je olej motorový (pouze) pro auta a něco jiného pro motocykly, kde kromě motoru se ještě maže převodovka a spojka. Ale jestli ti to funguje ...... Není nad úsporu:-). Že bych ten zázrak taky vyzkoušel, když tvrdíš, že přestal klepat, kouřit a prosakovat ? Jestli teda neumřel!
olej
Napsal:
24.05.2010-20:48
od DickSz
Nenene, vrčí jak divoký
To není záležitost chemie.
Nemůžu to nikomu radit, protože za to nejsem schopen nést odpověnost.
Můžu to zkoušet jen na své motorce, protože její havárie je můj problém.
Ale asi už jsme všichni přišli na to, že tento svět je poháněn obchodem.
A tomu se podřizuje všechno.
Dnešní motory jsou vyrobeny nesrovnatelně precizněji, než motory v 60. nebo 80. letech. Mají stále kvalitnější paliva i maziva. A přesto se s nimi z hlediska servisu zachází (podle doporučení výrobce) stále opatrněji.
Ale je to jen moje zkušenost podepřená trochou teorie ze školy.
Někdo to tady už psal - ono je v podstatě jedno (nebo skoro jedno
) jaký je tam olej. Ale musí ho tam být dost. Lepří nouzově převoďák, než málo toho nejkvalitnějšího.
Všimli jste si, že se při výměně motorového oleje v automobilu nepoužívá vyplachovací olej?
Zjistili jstem že se při výměně oleje nevypouší ze zahřátého motoru, ale odsává přes plnící hrdlo? A klidně ze studeného motoru?
Ale když chcete mít "záruku mobility" tak Vám stejně nezbývá, než to přijmout.
Napsal:
24.05.2010-21:23
od mirekm
Souhlasím, že je lepší "nějaký" olej než žádný, ale jen nouzově a na chvilku. Dnešní motory jsou opravdu precizněji vyrobeny, ale i podstatně výkonnější a zatíženější a podle odborníkú je podstatné prodloužení životnosti motorů min z poloviny zásluhou moderních olejů. Jinak mám kamaráda, který taky zkoušel levné náhrady až motor zadřel - vřetenový olej (obráběcí stroje) si prostě nerozuměl s teplotami ve spalovacím motoru
. Taky mi nevěřil ....
Napsal:
24.05.2010-21:50
od DickSz
Máš naprostou pravdu. Proto jsem psal že to není chemie. Je to o viskozitě, teplotě a tlaku
:-):-)
Napsal:
25.05.2010-06:57
od Jarek
Jaká aditiva používáš?
Napsal:
25.05.2010-07:34
od DickSz
BISHOP'S
Napsal:
26.05.2010-15:32
od mirekm
Nějak mi zmizela ta úspora - dávám cca 3,5 l Motul á 230,
proti tomu tedy 3,5 l M8AD á 90 + Bishops 4601 2xá 280 + starosti. Myslím, že v tomto případě jasně vítězí osvědčený Motul 5100.
Napsal:
26.05.2010-16:58
od DickSz
Podle tvé kalkulace 200 korun. Dávám 2,5, resp 2,8 l oleje.
Ale já jsem nepsal o úspoře - mrkni na text výše. Hledal jsem nejlevnější olej. Aditivum dávám v každém případě.
Napsal:
26.05.2010-19:15
od Jiri BN
Pokud hledáš nejlacinější olej, tak tady je:
http://www.floowie.com/read/letak13cz-sm/ s aditivem by to mělo být ok.
Napsal:
26.05.2010-19:36
od kaplos
Celá popsaná alchymie dost připomíná výrobu zlata kováním olova...
Za sebe raději vyměním experimenty za jistotu, že se celou sezónu budu bez problémů vozit.
Napsal:
26.05.2010-21:47
od DickSz
As jsem mohl předpokládat, žo to takhle dopadne.
Nechtěl jsem diskuzi a hodnocení.
Každý jdeme životem se svými názory.
Respektuji každého a očekávám totéž.
Typicky české reakce.
Někdo jezdí na motorce, někdo je motorkář, někdo studoval provoz motorových vozidel a co s tím souvisí. Včetně provozních hmot.
K tomuto tématu se již nebudu vyjadřovat.
Napsal:
27.05.2010-10:28
od Racek
DickSz píše:As jsem mohl předpokládat, žo to takhle dopadne.
Nechtěl jsem diskuzi a hodnocení.
Každý jdeme životem se svými názory.
Respektuji každého a očekávám totéž.
Typicky české reakce.
Cos čekal , tady je to samej profík , jak nevyužíváš služeb servisu YAMAHA a něco si uděláš nestandartně svépomocí tak to dostaneš okamžitě sežrat a když už neví jak z tebe udělat vola , tak začne někdo z pravopisem...
Napsal:
27.05.2010-11:56
od PIG
Prosim tě dyť to není pravda!!
Akorát se nesmí někteří patmati divit, že si z nich někdo dělá prdel, když se tady týden velice baví o tom jak uplést z hovna bič.
tím teď nemyslim DickSze tady v tom vláknu, ale reaguju na tvůj příspěvek
Napsal:
27.05.2010-20:46
od Racek
To je tvůj názor , já to beru , ale jinak se tu občas někdo chováte ke ,,svejm,,(známe se osobně)
a k nám (známe se z klávesnice , jak se tu kdysi rádo psalo ,,virtuálové,,)
. A to je myslím pravej kámen úrazu.
Na jednu stranu to i chápu , nikomu to nevyčítám , občas se tu objeví dost divný otázky , taky se třeba pobavim, ale v tomhle případě mi to nepřišlo na místě no... je to ale zase jen můj názor , nechci se tu hádat o pitomostech , o tom to tady přece neni že jo.
Napsal:
28.05.2010-12:08
od TOMMZ
Vůbec tě nenapadám, ale taky mě nenapadá, co ti to tvoří mezi prsty
Smajlíky ne
Napsal:
28.05.2010-20:25
od PavelRce
Tak ušetřit je vždycky dobrý, ale na oleji?
Vždyť to je to nejdůležitější pro motor.
Je případná úspora při laborování úměrná riziku poškození motoru?