Stránka 1 z 1

Shell Advance VSX 4 15W50 polosyntetika XJ 900

PříspěvekNapsal: 25.09.2009-14:17
od Mara
Je tento olej vhodny pro XJ 900 Diversion 1996 , kdyz nevim co tam predtim lilli ? Dik za odpovedi. Kdyz by ste mi radili nejakej jinej jen kvuli cene, tak nemusite , ja bych ho mel od kamarada za 170Kc/l .

PříspěvekNapsal: 28.09.2009-07:50
od kaplos
Tento olej řešil na 6 už Dobko :( [url]viewtopic.php?t=920&highlight=[/url] a pomohla změna oleje - nyní tam mám Motul Ester 5100 a v pohodě. Zkus projít tu složku [url]viewforum.php?f=37[/url] a vhodný olej určitě najdeš :lol: .

PříspěvekNapsal: 28.09.2009-09:01
od PIG
Na to, že seš IT, tak bys mohl umět hledat na foru! A když ti nemusíme radit jinej kvůli ceně, tak ať ti kamarád aj poradí jestli ho tam můžeš lít.
Kaplos: výborně.

PříspěvekNapsal: 28.09.2009-20:47
od Mara
No jo nicmene tam to resili pro 6tku , kdyz sem tak jel forum , tak vetsina spekulaci o olejich je smerovana spise na 6tku. Ja se radeji ptam i pro 9tku , precijen je to muj prvni 4t motocykl hned po Jawe kam sem lil Mogul PP90 - tak nevim jesli tam nejsou nejaky smerodatny veci , jako ze ta moto toci vic , ta zas min, jestli nejaka z nich nepotrebuje mazat lip ... Ale jestli to teda chapu a resili tam jen to ze v 3000ot , kope jednicka , coz je naprosto pochopitelne a zadnej jinej problem to nedela. tak ho tam naleju.Hlavne taky jezdim tak ze kazdej den rano motorka vyjede a vracim se vecer, takze nehrozi neco jako delsi stani (nepocitam zimu). Jinak jestli muzu poradit , tak reseni , jak zaradit jednicku se syticem , kdyz potrebujete hned jet ( treba aby ste nesmrdeli , nebo v noci kvuli kravalu ) , odstrcte se s motorkkou z mista ,lehce stahnete sytic,tak aby to nechciplo a zaradte to kdyz se bude hejbat, nebude to takova slupka .

PříspěvekNapsal: 28.09.2009-22:06
od mirekm
Klidně ho tam nalej, nic tím nezkazíš. Cena je teda dobrá. Hlavně s ním dej i novej filtr.

PříspěvekNapsal: 28.09.2009-22:15
od Mara
Filtr uz mam, dnes sem mel tak trochu stesti a byl sem neco odvest v Norinberku , tak sem ho tam rovnou jeste s nejakejma blbostma koupil u Louise a hned vedle v Yamaze sem si prohlidnul tu novou 6tku Div a koupil si tam privesek na klice :)

PříspěvekNapsal: 29.09.2009-16:55
od kaplos
Problém co se řešil nebyl ani tak o řazení jedničky ve 3000 ot/min., ale v tom, že než se prohřál pořádně olej, zůstala zalepená spojka a proto při prvním zařazení jedničky motorka zhasla. Vím o čem mluvím, motorku mám od Dobka a skutečně tenhle problém tam byl. Olej od Motulu to prostě nedělá. Jen jsem se chtěl podělit o zkušenost.

PříspěvekNapsal: 29.09.2009-21:23
od Mara
Tak ja to udelam tak , ze ho tam dam a uvidi se , pak alespon sdelim zda to opravdu dela nebo ne , a kdyz to bude delat , tak me to asi ani nezabije , pri me frekveci jezdeni , me stejne bude cekat vice vymen do roka. Tak bych teda pak presel dystak na ten Motul. A kdyz by to bylo jo hodne spatny , tak ho preleju do svyho zavodniho Favorita , ten snese snad vsechno. http://www.youtube.com/watch?v=4f5c3nKA ... re=related

PříspěvekNapsal: 29.09.2009-21:38
od TOMMZ
->Dobko

To jako běžně řadíš z neutrálu při stání na jedna ve 3000 ot.? Chudák převodovka :shock:

Co jsem měl XJ, tak jsem stále jezdil Motul a bez problémů.

PříspěvekNapsal: 30.09.2009-11:05
od Mara
Taky sem nad tim premyslel a byl sem se jeste ten den podivat co je to za otacky a takovy zverstvo sem nedelal ani u jawy.

PříspěvekNapsal: 30.09.2009-16:43
od kaplos
Možná to špatně z mé odpovědi vyznělo :shock: . Motor se lehce prohřál, běžel bez problémů na volnoběh, ale přesto nešla poprvé zařadit jednička bez toho, aniž by zhasnul motor :twisted: . Proto tvrdím, že problém nebyl vázán na řazení jedničky ve 3000 ot/min, ale na olej. VSX4 jsem vylil a je po problémech :P .

PříspěvekNapsal: 30.09.2009-23:41
od Mara
Dnes bude prez noc kosa, uvidim co to rano udela , uz sem ho tam nalil. Von se dystak najde grif , jak ji tam radit bez chcipnuti vzdyt sem mel i fichtla.

PříspěvekNapsal: 01.10.2009-06:20
od Bartus
Mara píše:vzdyt sem mel i fichtla.


Ano fichtl je velmi podobný XJ, dokonce si myslím, že to japončici okopírovali a vyrobili Xj-čko :lol: :smt033 Ty budeš taky dobrý materiál.

PříspěvekNapsal: 01.10.2009-15:30
od mirekm
Dřív se do leteckých motorů lil benzín, protáčením se naředil olej a tím se snížila viskozita studeného oleje, pak se nastartovalo a nechalo se to blafat než se benzín odpařil. Dobrej grif ne? :P :P :P

PříspěvekNapsal: 02.10.2009-17:58
od Mara
Popisuju prvni zkusennosti , uz druhe rano teplota vzduchu kolem 5 stupnu nastartuju , jednicka sice lupne o neco malo vice nezli predtim , nicmene motor nezdechne, hluk prevodovky se snizil a razeni jde vice z lehka, nevim sice co tam bylo za olej predtim , ale nebyl na tom spatne, menil jsem ho spise preventivne , pac predchozimu majiteli se neda nikdy na 100% verit .
Hodim sem jeste poznatek co to udela az to necham stat dele, treba tyden ... , ale to se asi stane az zacne snezit :D Jo a jeste spojka ta NEklouze.

PříspěvekNapsal: 28.10.2009-22:34
od Mara
Tak sem hodim dalsi skusennosti, aby ta puvodni debata mela smysl. Uz je to mesic co na ten olej jezdim , ted ma motorka kvuli pocasi i delsi nekolikadenni pauzy , uz sem rano startoval i v teplote pod nulou a zadne chcipnuti v dusledku slepeni spojky, motorka , radi lepe , nezli s puvodnim olejem , prevodovka neni slyset. Mohu vrele doporucit . Otestovano na XJ 900 Diversion r.v. 1996

Motorex 15w50 polosynta

PříspěvekNapsal: 25.03.2011-13:56
od Tazman
Já tento olej teď dal do své xj 600. Motor se docela stišil, ale hůř se vyřazuje neutrál a trochu se lepí spojka. tak snad se to srovná :-)

PříspěvekNapsal: 25.03.2011-14:59
od mahomaho
Já nechápu jak se ti může trochu lepit spojka, možná toho vím ještě málo.. Shell vsx je podle mě jeden z nejlepších olejů pro vzducháče a používal jsem ho u své bývalé (xj900 rv96), ale říkám jedním dechem,odborník nejsem a s nikým se nehádám. Jestli se ti lepí "trochu spojka" tak to myslím není shell-em vsx.

Re: Shell Advance VSX 4 15W50 polosyntetika XJ 900

PříspěvekNapsal: 01.02.2013-20:27
od Mara
Tak teď s odstupem času mohu hodnotit ten Shell - NEDOPORUČUJU ho. Už po několikáte jsem ho šel měnit, ale tentokrát sem ho nemohl sehnat. Vzal jsem tedy Motul a rozdíl je neskutečnej. S tím motulem se lépe řadí, spojka o které sem myslel, že je na konci života, zas notmálně funguje a neklouže, Celkově má motor tišší chod.

Re: Shell Advance VSX 4 15W50 polosyntetika XJ 900

PříspěvekNapsal: 01.02.2013-21:08
od PIG
taky jsem ho dvakrát dával, zdá se mi to samé co tobě... ale motor rachtá jak potróblé :smt011
na jaře dávám castrol 20w50 :smt007

Re: Shell Advance VSX 4 15W50 polosyntetika XJ 900

PříspěvekNapsal: 02.02.2013-01:33
od TOMMZ
motul 20w50 doporucuju. par let jsem na to jezdil a vse ok.

Re: Shell Advance VSX 4 15W50 polosyntetika XJ 900

PříspěvekNapsal: 02.02.2013-15:00
od mirekm
Mara píše:Tak teď s odstupem času mohu hodnotit ten Shell - NEDOPORUČUJU ho. Už po několikáte jsem ho šel měnit, ale tentokrát sem ho nemohl sehnat. Vzal jsem tedy Motul a rozdíl je neskutečnej. S tím motulem se lépe řadí, spojka o které sem myslel, že je na konci života, zas notmálně funguje a neklouže, Celkově má motor tišší chod.

2 roky jsem tam (xj900s) dával Shell Advance VSX 4 10/40( byl k dostání v nejbližším obchodě) a naprosto bez problémů. Nyní jsem přešel (opět) na Motul 5100 10/40, naprosto bez problémů a beze změny v chování motoru. Snad jen s pocitem nového oleje se může subjektivně znát, že jde motor lépe. A taky, že je Motul o něco dražší? :-).