Stránka 1 z 1

olej do xj 900F

PříspěvekNapsal: 08.06.2009-18:29
od Anonymous
cusarna chlapi co lejete do tohodle stroje ja tam dal motul 10w40 jenze v manualu pisou 20W40 ten je ale dost malo co mineral motul 20W50?myslym ze by tam mel betj ten 20w pac kardan ma hypoidní prevod i v motoru.dekuju za postřehy..

PříspěvekNapsal: 08.06.2009-19:24
od Anonymous
Přejeme do Turecka pěkný den.

PříspěvekNapsal: 08.06.2009-19:48
od zbynek
Nemá kardan náhodou samostanou olejovou náplň? ;-)

Já používám minerál Motul3000 20W50 a bez problému.
Obrázek
Každý lije něco jiného a všichni jsou spokojení. Důležité, aby
1/ byl určený pro mokrou spojku
a
2/ bylo ho v motoru pořád dost.

olej

PříspěvekNapsal: 08.06.2009-20:28
od Anonymous
jojo to urcite ma jenze v motoru je stejnej system dve kolecka se sikmejma zubama a na ten 10w klouzla spojka tak nevim..tak tam dam tez mineral v roce 85 stejne asi sintetika nebyla..dekuju za radu pane :)

PříspěvekNapsal: 08.06.2009-20:41
od mirekm
bolek_xj píše:Přejeme do Turecka pěkný den.

Uč se, bude hůř! :P

PříspěvekNapsal: 09.06.2009-05:25
od Anonymous
Jenda: Klouzání spojky není tím, že tam dáš minerál a nebo polo či plnou syntetiku. Nejspíš to bude tím, žes tam dal olej do auta. Nenalils tam zbytek, co Ti zbyl z plechovky? :D

Re: olej

PříspěvekNapsal: 09.06.2009-05:47
od zbynek
Jenda píše:jojo to urcite ma jenze v motoru je stejnej system dve kolecka se sikmejma zubama a na ten 10w klouzla spojka tak nevim...

Nevidím souvislost klouzající spojky a systému dvou koleček se šikmejma zubama. Nebo, že bys to myslel jako dvě oddělené věci? Tak piš česky a ne turecky, pane.

Ke klouzající spojce ti odpověděl bolek_xj a k dvěma kolečkům se šikmými zuby asi tolik: moc to řešíš, pokud to výrobce navrhl jako mazání ze společné náplně motor-převodovka, tak to asi navrhl dobře, jak vidno na dlouhodobém testu, pane...
Obrázek

PříspěvekNapsal: 09.06.2009-10:15
od Drobeček
Tak se také trochu vmísím do této debaty :wink:
Já používám CASTROL GP minerál SAE 20W50 (dnes s přidaným označením Actevo)
Obrázek

Pokud vím (vyzkoušeno kolegou na XJ900F), tak polosyntetika ba dokonce plná syntetika NENÍ moc vhodná pro tyto naše staré veterány.
Opravdu může (také ale nemusí) začít klouzat spojka. Každopádně však bude mít motorka o dost větší spotřebu oleje.
U spojky asi záleží na výrobci lamel a také opotřebení. Další faktor může být ten, že jsou lamely zajeté na starý minerál a nemusí se se syntetikou dobře snášet. Pokud dáte novou spojku a zvyknete jí hned od začátku na syntetiku, tak se problém projevit nemusí a bude vše OK, akorát to bude více žrát olej. :wink:

Pokud jde o kardan, tak ten má vlastní olejovou náplň (cca 2dcl) a je třeba použít speciální olej pro to určený!!! Mění se po cca 30-40tis.km
Tento olej má být SAE 80W90 Hypoidní !!!

ObrázekObrázek

Re: olej do xj 900F

PříspěvekNapsal: 09.06.2009-11:49
od Anonymous
Jenda píše:cusarna chlapi co lejete do tohodle stroje ja tam dal motul 10w40 jenze v manualu pisou 20W40 ten je ale dost malo co mineral motul 20W50?myslym ze by tam mel betj ten 20w pac kardan ma hypoidní prevod i v motoru.dekuju za postřehy..


oznaceni 10w40 atd znamena akorat toto, 10w vyjadruje viskozitu, tedy tekutost oleje a urcuje prah cerpatelnosti za zimy, takze 10w se hodi do nizsich teplot a 20w do vyssich, protoze maji mensi tekutost pri pokojovy teplote ....proto ho stary motory min zerou. posledni 40ka pak vyjadruje maximalni teplotu, pri ktery jeste olej zvlada motor mazat ....v dobe pred 20 lety neexistovaly bezne tak kvalitni oleje jako dnes a moje Xj650 melo predepsany 10w30 ! a 20w40 pro vyssi okolni teploty ... kdybych mel dneska podle toho nakupovat tak nesezenu poradnej olej

....tzn nejdulezitejsi je jen u oleje dodrzet pravidelny vymeny, dostatecny mnozstvi, dale minimalni specifikaci a pak viskozni tridu - prvni dvoucisli, u vzduchace se tim da docela ovlivnit spotreba oleje, protoze olej pracuje za velkyho rozdilu teplot a uplne poslednim je tepelna odolnost, protoze vsechny dnesni oleje jsou lepsi jak byly pred 20-25 lety

....jinak sice tam je prevod se zakrivenyma zubama kuzelovych kol ale nejedna se v ZADNEM pripade o hypoidni prevod, je to obycejny prevod kuzelovymi koly se zakrivenymi zuby ktery nema mimobezne osy kol. sice je na kardanu napsano "Hypoid gear oil" ale zaroven specifikace GL4! a to je obycejny prevodovy olej treba 80w90, hypoidni oleje maji specifikaci GL5 ...takze zadny strachy o to ze by moh zacit hucet kardan jako se to stane u auta s hypoidnim prevodem pri pouziti GL4 oleje ....GL5 v tomhle pripade je pouze na prilepsenou

PříspěvekNapsal: 09.06.2009-16:39
od lynx
Teda mě úplně fascinuje ta lidská tupost. Téma oleje se tady probíralo snad stokrát a vždycky se najde nějaký hňup, co se zeptá znovu. Smekám před vytrvalostí těch, co jsou ochotní stále ještě vážně odpovídat.

Jenda: pokud tě urazily výrazy "tupost" nebo "hňup" nerozčiluj se, nebylo to míněno jako nadávka. Byla to pouze co nejpřesnější charakteristika - osobní terminus technikus :smt077

Bolek: promiň, vím že jsem právě zradil svoje zásady :lol:

PříspěvekNapsal: 09.06.2009-19:14
od Anonymous
Hm tak se nezlob ze sem tak tupej,naštestí se najde i nekdo kdo zná věc a poradí.tak dam též 20w50..dekuji panové mnohokrát za cenné informace :D

PříspěvekNapsal: 10.06.2009-19:49
od Chose
Lynxi nenavážej se tak do kluků který neznáš,to se pak většina novejch lidí bude mít strach na něco na foru zeptat aby jsi je pak předevšemi nezepsul jak malý ,Jardy".
Já tě znám a vím že jsi rozumnej chlap, ale oni ne.

Osobně si myslím že od toho bylo forum vytvořeno a je přístupné všem co se o Xj.a dění kolem zajímají.

PříspěvekNapsal: 10.06.2009-22:07
od zbynek
Zadavateli dotazu bylo odpovězeno, takže si dovolím trochu odbočit.
Mým (a nejen mým, z XJéčkářů vím minimálně o třech) druhým e-domovem je Poradna na Jawamania.info. Na jednu stranu jsou tam otázky zodpovídané potisící a prvé (typicky: čím a v jakém poměru mažete, jaký je kód originální Jawa červené, jak "zvíšit víkon u Pyjonýra", jak na papíry 125ccm postavit stopětasedmu, atd, atp...) až by to jednoho unavovalo, ale na druhou stranu to tam prostě žije a člověk se rád mrkne co se urodilo ne za den, ale za posledních dvacet minut. Jasně, je tu ta skutečnost, že skladba uživatelů je někde jinde než na XJ foru, tady (až na pár vyjímek) všichni pracují a tam je převaha studentů, ale to zdravé jádro jsou také už dospělí pracující Jawaři (a že je tam pěkná směska, od doktorů medicíny, přes doktora práv, konstruktéry, učitele, hasiče, programátory až po velmi šikovné zámečníky, svářeče.....)
A kdo nechce neodpoví (nebo odkáže na Vyhledávání), a kdo chce tak odpoví i po x-té. Možná to tam občas vypadá jak na tržišti, ale i v záplavě balastu se objeví perly. A tady mám občas pocit, že se snažíme (nebo máme snažit) pouze o zveřejňování perel. Čistých, sterilních, suchých perel. A nic víc.
Chápu, my jsme zde krátce a fáze "balastu" už asi proběhla před naší érou, ale na rovinu, kdybys po mně lynxi (a to si Tě vážím) taky vyběhl takovýmto způsobem, tak obratem požádám admina o zrušení účtu a budu si XJ-drandit světem sám. Což by byla škoda, jak pro nás (určitě), tak pro ctěnou XJ-společnost (snad) také, ne?

PříspěvekNapsal: 11.06.2009-09:30
od lynx
Tak jo. Už to tady taky proběhlo, ale jak je vidět opakovaná tvorba je v oblibě, tak se k tomuto nešvaru přidám. Je jasné, že stále se opakující dotazy nejsou výsadou xječkářů. Ale může mi někdo odpovědět jak je možné, že zrovna studenti (převažují na Jawamanii) neumí vyhledávat informace na netu - nebo dokonce ani na jednom foru. Co teda vlastně umí, když většina studia je postavena právě na vyhledávání informací? Nebo se to už změnilo a teď jde o dokola se opakující obtěžování druhých? Ono je totiž mnohem pohodlnější vznést dotaz, než se o něco samostatně pokusit, i když jde o tak primitivní věc jako je vyhledávání.
Zaplať bůh (jak říkáme mi ateisti), jsem se dopracoval do stádia, kdy si můžu dovolit tem luxus hodit za hlavu všeobjímající lásku, narovnat hřbet a říkat co si myslím. A na plnou hubu, ten risk že přes ní dostanu mi totiž za to stojí :D . Takže pánové pokud se tady zase někdo zeptá na stokrát obehrané téma, opět se dozví, že je hňup. A pokud se odhlásí tak mu ještě vzkážu, že je připosranej hňup, co neumí uznat vlastní chybu. Na druhou stranu si vemte , že všichni účastníci akcí (a stále je jich víc) místní drobné (doporučuji studium bandit fora) rejpání přežili a vykrystalizovali v docela slušnou společnost xj pohodářů. Věřím, že i Jenda přežije moje poznámky a někde se spolu vyfotíme jako s Tridacem. A pokud ne a nafoukne se a zmizí - jeho boj, jeho volba.
:smt098 :smt098 :smt098 :smt098 :smt098

PříspěvekNapsal: 11.06.2009-10:06
od Anonymous
Dostal se mi do rukou motorový olej Madit speciál 1OW40 za dobrou cenu
a chtěl bych se tímto zeptat, zda má s ním někdo konkrétní zkušenosti, zda jde použít na můj bejk a zda mi nebude prokluzovat spojka.
Prosím nemá cenu odpověď typu že jsem pako , ža to zde již bylo probráno jak píše ten Lynx
a že si to mám vyhledat. Na tento olej jsem ve vyhledavači nic nenašel.
Děkuji za odpověď.

PříspěvekNapsal: 11.06.2009-10:30
od lynx
Alberte jseš pako, koukej si zagooglit :lol: :lol: :lol:
Pokud je to toto http://www.slovnaft.sk/sk/obchodni_part ... ve_motory/ tak by použít šel, přesto bych použil poněkud profláklejší značky :P, šetřit můžeš na manželce, ale na mašině ? :shock: :lol:

PříspěvekNapsal: 11.06.2009-11:20
od Drobeček
Taky bych se toho bál. Ono šetřit zrovna na oleji...
Kolik by tě stál 1l toho MADITu? Vyplatí se to?
Když to fungovat nebude vyliješ totiž 3l oleje a stejně se vrátíš k původnímu. Jestli ho máš zadarmo tak to zkus :wink:

PříspěvekNapsal: 11.06.2009-11:32
od Anonymous
Tak díky za názory, dnes ho tam dám, protože mám najeto nějakých 12000km od poslední výměny a uvidíme, co to udělá.
To si bude bejk chrochtat, jak dostane novou šťávičku....

P.S. Opel Cadet 1.3i rok 1986

:roll: :roll: :roll:

PříspěvekNapsal: 11.06.2009-12:23
od Anonymous
:D Co jsme asi tak mohli čekat!!!

PříspěvekNapsal: 11.06.2009-12:26
od Hynek
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :smt021 :smt021 :smt021

PříspěvekNapsal: 11.06.2009-15:35
od Anonymous
Vyjádřím se k tomu, jako známej extrémista, taky. Všichni mají pravdu.
Ale nejlepší orba jednoho do druhého se provádí tradičně v zimě.
Obrázek
Teď se nekecá, teď se jezdí. :lol:

PříspěvekNapsal: 12.06.2009-07:43
od Drobeček
Albert píše:Tak díky za názory, dnes ho tam dám, protože mám najeto nějakých 12000km od poslední výměny a uvidíme, co to udělá.
To si bude bejk chrochtat, jak dostane novou šťávičku....

P.S. Opel Cadet 1.3i rok 1986

:roll: :roll: :roll:


Ty WOE tak co se ptáš, když ho tam stejně nakonec naleješ :roll:
Jestli máš na starém oleji a filtru 12 tis. tak ten nový bude určitě lepší i kdyby byl do friťáku. :lol:

PříspěvekNapsal: 12.06.2009-15:13
od mirekm
Drobeček píše:
Albert píše:Tak díky za názory, dnes ho tam dám, protože mám najeto nějakých 12000km od poslední výměny a uvidíme, co to udělá.
To si bude bejk chrochtat, jak dostane novou šťávičku....

P.S. Opel Cadet 1.3i rok 1986

:roll: :roll: :roll:


Ty WOE tak co se ptáš, když ho tam stejně nakonec naleješ :roll:
Jestli máš na starém oleji a filtru 12 tis. tak ten nový bude určitě lepší i kdyby byl do friťáku. :lol:

Jestli je to do Kadeta, tak tam už bych nechal ten starej na dojetí :-), jestli do xj-čka, tak je to zločinec! :evil:

PříspěvekNapsal: 12.06.2009-15:34
od Anonymous
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


pří-zpěvky své beru jako oživení tématu...

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

PříspěvekNapsal: 12.06.2009-15:58
od mirekm
Albert píše::lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


pří-zpěvky své beru jako oživení tématu...

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Je mi to jasný, že ti Drobeček skočil na špek nebo spíš na MADIT! :D

PříspěvekNapsal: 12.06.2009-16:18
od Drobeček
:smt069 :smt069 :smt069
si du raději hrát z balónkem...
že já vůl se angažuji :lol: