Stránka 1 z 2
Sviti kontrolka oleje
Napsal:
06.08.2008-02:10
od Anonymous
Po vyměně oleje(10w40motul)+filtru a ujeti 1000km se po jizdě za sirova(potřeboval jsem jet tak jsem nenechal motor ohřat)se mi stalo že se mi rozsvitila kontrolka oleje.Po chcipnuti a opětovnem natočeni a ujeti cca 300m(v obouch připadech)se kontrolka rozsvitila opět....Oleje dost tim to neni muže to byt tim že je motor studeni a olej nestiha stic do vani?Nebo filtrem?Vzhledem k tomu že Yamaha nema tlakove čidlo na mazani ale plovakove(ktere je uplně na hovno krom toho že vam to hlida hladinu oleje)Je to vada nebo je to normal popřipadě kde muže byt zavada...
Napsal:
06.08.2008-05:08
od OTIS
To určitě není normální stav a nejsme na Sibiři, aby studený olej nestíhal dotékat. Já si nemyslím, že hladinové čidlo je nahovno- vždy spolehlivě zareaguje když je málo oleje. Když to nepotřebuješ, můžeš ho odpojit.
Lidi si často stěžují na falešné signály čidla. Napadá mě, co tak ho vyčistit - třeba propláchnout tech. benzínem. Předpokládám, že u 900 to bude stejné - váleček, který je na spodku vany uchycen 2 šrouby.
Napsal:
06.08.2008-10:52
od roman3297
díky ta tip mám ted olej vypuštěnej, tak skusím rovnou i to čidlo pročistit, abych nemusel blbnout pak
Napsal:
06.08.2008-11:11
od Anonymous
Ottis:Tim naprd jsem myslel že pokud ti motor z jakeho koli duvodu přestane mazat tak ten motor u xjka zadřeš jelikož hladinove čidlo ti neukaže že to nemaže(bo ve vaně bude furt dost oleje)....Pokud maš pravdu tak je zajimave že se to stane jen u motoru kteri nema pracovni teplotu a ne u tepleho?pokud jsem nechal motorku běžet cca 5minut tak se zavada neoběvila...
Napsal:
06.08.2008-11:48
od OTIS
Ale častější poruchy mazání jsou právě důvodů nedostatku oleje. Pokud se nepletu, tak tlakové čidlo zareaguje, až když to nemaže... a motor se musí hned vypnout. Jedeš nemáš oči pořád na budíkách, k zadření stačí málo. Hladinové čidlo tě varuje dříve.
Já už měl vanu sundanou a dně je kal, který se nedostane výpustí ven -a ten se může dostat i do čidla. A právě tím zahřátím se třeba uvolní slepený plováček (či co tam je) v čidle. To jen teoretizuji, ale jinak si nedokáži vysvětlit, proč se tak děje zejména u starších ročníků.
Napsal:
06.08.2008-13:10
od Bartus
Něco podobného dělá i moje XJ, stačí aby hladina oleje se snížila ( v kontrolním okýnku o cca 5mm ) rozsvítí se za jízdy a po 1min zase zhasne. Stačí dolít olej po horní rysku a už to nedělá. Jak psal Otis budu čistit čidlo, když jsem servisoval motku, tak mi servisák tvrdil že je nastavené čidlo na větší citlivost. Ale tohle se tu už řešilo. Zkus dolít olej po horní rysku a pak dej vědět co a jak. Myslím si že to přestane.
Napsal:
06.08.2008-13:41
od zbynek
A tahle debata mne přivádí k otázce:
Když hladinové čidlo nevypovídá o mazání jako takovém, jen o množství oleje, bylo by možno zabudovat tlakové čidlo s kontrolkou, nebo ještě lépe tlakoměr, jak ho měly blahé paměti škodovky 110R? A pokud by to šlo, tak kam s ním? Před olejový chladič, za něj, či kam?
Napsal:
06.08.2008-14:04
od TOMMZ
jo to by šlo. A když už to budeš mít rozebraný, tak můžeš přidat i pár ventilů do hlavy
Napsal:
06.08.2008-14:16
od OTIS
Napsal:
06.08.2008-14:33
od zbynek
Nepodezřívejte mně hned z tunningu
Prostě trošku teoretizuju
Asi jako chudák Jindra s auto/moto/oleji, taky nechtěl za každou cenu ušetřit desetikačku na litru oleje, ale spíš se dopátrat skutečnosti, a hned se tady na něj sesypaly vosy, jak teď na mně
Prostě by mně zajímalo jestli ano, a pokud ano tak kam. Víc nic.
Napsal:
06.08.2008-14:34
od TOMMZ
Asi nejlíp za čerpadlo
Napsal:
06.08.2008-16:53
od OTIS
Vyhledej si výraz "čidlo" něco takového tam kdysi řešili
http://www.yamaha-tdm.cz/forum/Tady asi moc praktiků nebude.
Napsal:
06.08.2008-16:57
od mirekm
Mě se to stávalo loni při změně značky oleje za Silkolene, po výměně za starý dobrý Motul je klid. Jinak stačí držet olej na horní hranici. pokud víš, že tam olej je, tak je to v pohodě, i když rozsvícená kontrolka oleje je pěkně protivná.
Napsal:
06.08.2008-17:03
od Anonymous
Takřešeni je jednoduche dle servisaka z Yamahi stači olej dolit po horni risku(k rozsviceni kontrolky dochazi (při studenem motoru)při višich otačkach když čerpadlo veme větši množstvi oleje na mazani.Ja jsem olej měl danej na prostředek mezi risky(před jamahou jsem měl jine značky)
Jinak tlakove čidlo lze dodělat ale jak vam nepovim bo jsem se o to již nezajimal.
Jinak hladinove čidlo se ti nerozsviti pokud bude ve vaně dost oleje.Pokud motor prestane mazat(z jakeho koli duvodu)tak ti se to dozviš až když bude pozdě jelikož ve vaně bude dost oleje.Mno ale ja neslišel o tom že by se to někdy stalo:)))
Napsal:
06.08.2008-20:35
od sjirka
Navii píše:před jamahou jsem měl jine značky
jak vidím, tak jsi na tom stejně jak Yanoš
ten má taky Jamahu
Napsal:
06.08.2008-20:38
od Bartus
jj je to prověřené to říkám furt držet na horní rysce, už to praktikuju 4 rok
ale letos mě to čištění vany a čidla nemine.
Napsal:
06.08.2008-20:59
od OTIS
Každopádně to správně nefunguje, pokud musí být pro klid kontrolky hladina u horní risky. Mám sice 600, ale byl sem na dlouhých dovolených s chlapcama 900 a nevšiml sem si, že by museli hlídat horní risku.
Napsal:
06.08.2008-20:59
od Rix
Mě se rozsvítí kontrolka každý večer tak kolem šesté,signalizuje že mám zaprášené sací hrdlo.tak vždycky navštívím nejbližší hospodu a vše je zase v pohodě.
Napsal:
06.08.2008-21:25
od Anonymous
sjirka:Sem se trochu upsal
OPRAVA:Yamahu timto se velice omlouvam....
Napsal:
07.08.2008-06:52
od lynx
Rix: ono to není tak jednoduchý. Většinou v pátek se mi stává, že se to čidlo zasekne a pak má pravdu Bartus - je potřeba to dolejt až na horní rysku
Napsal:
07.08.2008-07:19
od TOMMZ
Já u 600 z 97 jsem taky nikdy nemusel hlídat horní úroveň oleje
ale u cata se mi občas rozsvítí když zrychluji do kopce z velmi nízké rychlosti...holt je olej kapalina a odteče.
Napsal:
07.08.2008-08:37
od Tomáš
lynx:včera se mě čidlo taky zaseklo až z toho je dovolená.
Napsal:
07.08.2008-08:50
od lynx
TOMMZ: to musí být dost pakárna, když ti ta kontrolka pořád svítí - pokud vím, tak cat zrychluje vždycky z nízké rychlosti
Napsal:
07.08.2008-09:16
od TOMMZ
Ono se to moc často nestává, abych jel 10% stoupání pod plným na jedničku nebo dvojku...a když tak stačí ubrat plyn a olej se vrátí:-)
lynx píše:pokud vím, tak cat zrychluje vždycky z nízké rychlosti
Co tím myslíš? Na dvojku už to nějak extra netáhne...nebo to aspoň už není moc cejtit.
Napsal:
07.08.2008-09:47
od lynx
Neber to tak vědecky
. Myslel jsem tím, že cat není schopen dosáhnout větších rychlostí, tak zrychluje vždycky z nízkých
. To víš, bude pršet, svině rejou
Napsal:
07.08.2008-16:01
od mahomaho
Mě se kontrolka u 900 začala rozsvěcovat když už jsem olej v okýnku skoro neviděl. Studený start,pořádné přidání plynu, jízda do prudkého kopce atd. rovnala se rozsvícení kontrolky. Moje xj si bralo tak 4dl na 1500-2000km takže se mi stalo že mi to ulítlo. Hladinové čidlo upozorní dříve.Neslyšel jsem o zadřeném xj900. Slyšel jsem o tlakovém čidle které se rozsvítilo po přidření nebo zadření motoru u jap. moto, spíš starší ročníky do 1995.Myslím si že tlakové čidlo je ok.Toš tak
Napsal:
09.08.2008-18:09
od Bartus
Tak jsem měnil olej a při tom teda shodil tu olejovou vanu a vyndal čidlo. Vana byla skoro uplně bez kalů, což mě přijemně překvapilo. Čidlo jsem vypláchl tak uvidím jak bude fungovat.
Napsal:
09.08.2008-20:14
od Rix
Bartus píše:Tak jsem měnil olej a při tom teda shodil tu olejovou vanu a vyndal čidlo. Vana byla skoro uplně bez kalů, což mě přijemně překvapilo. Čidlo jsem vypláchl tak uvidím jak bude fungovat.
je to právě o kvalitě oleje,přál bych vám vidět rozebraný motor třeba po mogulu,a rozebraný motor který jezdil třeba na oleji OMV.Kdo to neviděl tak by tomu nevěřil.
Napsal:
12.08.2008-14:18
od PIG
Jde to čidlo vyndat jenom když povolim ty dva šrouby co ho drží k té vaně?? nebo to musim sundat celý, ten spodek a dostanu se k němu až zevnitř??
dík
Napsal:
14.08.2008-10:18
od roman3297
vyndat jde, ale problém je se svodem docela tam překáží, hlavně na povolení a pak na dotáhnutí doporučuju malou golu, kterou bohužel nemám