Stránka 1 z 5
Jaký olej?
Napsal:
01.08.2005-06:51
od Anonymous
Čau lidi, budu měnit olej v XJ, tak nevim jakej by jí chutnal nejvíc.?
Chci nějakou plnou syntetiku. Teď jsem kloukal la
http://www.ruco.cz kde olej 20w40 neni.
Napsal:
01.08.2005-09:45
od OTIS
Tak tam dej 10W40. Tady mají (vzhedem k mému kraji) levno.
http://www.motoline.cz/index.php?cPath=298
Napsal:
01.08.2005-10:47
od Anonymous
Takže Aral? Máš ho vyzkoušenej? Aby neklouzala spojka.? Někde jsem tu četl, že na teploty nad 5 °C má být ten 20w40. Nebude to vadit?
Napsal:
01.08.2005-10:55
od OTIS
Já nemyslím jen ten Aral, je tam přece víc značek. Když se ti honí hlavou takové myšlenky, tak tam dej ten Castrol GPS- jak předepisuje Yamaha, je tam též za výhodnou cenu (u nás 330Kč). Jinak osobní odběr je možný v Č. Těšíně.
Napsal:
01.08.2005-11:24
od TOMMZ
zatím jediný mnou pozorovaný rozdíl mezi 10w a 20w je, že u 10w se řadí rychleji a hlučněji...prostě ten olej tak netlumí.
Napsal:
01.08.2005-11:29
od OTIS
To myslíš u zahřáteho motoru? Já bych řekl, že pro teplý motor je rozhodující ta druhá cifra.
Napsal:
01.08.2005-11:36
od Mira XJ
Dával jsem do motorky Motul 5100 ester 10w-40.
Poměr cena /výkon je super. Najezdil jsem na něm s pravidelnýma výměnama po 10 000km cca 30 t.km! Kamoš ho dává do ZXR600R a taky v pohodě - to je asi dvojnásobně silnější než XJ.
Napsal:
01.08.2005-11:52
od OTIS
A podobně dobré oleje budou od renomovaných značek jako třeba Repsolu, Aralu, Motorexu či Valvoline...,atd. Nevěřím, že nějaká taková značka ma výrazně "horší" olej. Měl bys volit prostě ten, který u vás seženeš nejvýhodněji. Každopádně u Castrolu jsou předražení.
Napsal:
01.08.2005-13:57
od TOMMZ
Je to jen můj(a pár známejch) subjektivní pocit.
Napsal:
03.08.2005-09:03
od Anonymous
Tak jsem koupil ten Motul 10w40. Už si na něm holka pochutnává.
Moc jsem s nim ještě nenajel, ale zdá se mi, že ten motor teď cvaká hlasitěji. Ještě se svezu a dám vědět.
Docela mě překvapilo jak voní. Asi do oleje přidávaj banány.
Skoro bych se napil.
Napsal:
03.08.2005-09:16
od OTIS
Pořád lepší když (za studena) cvaká, než aby byl ten zvuk "falešně" utlumený z důvodu ztuhlého oleje. A nebo už ten starý byl tak zabordelený, že to bylo spíš blatíčko než olej
Napsal:
03.08.2005-09:48
od Anonymous
Kdepak ten starej vytek jak voda.
Asi tam byl fak novej...řikal to předchozí majitel. Asi nekecal.
Mě to cvaká pořád.
Napsal:
03.08.2005-10:18
od OTIS
Pokud nemáš jistotu, lepší je to vyměnit.
Napsal:
03.08.2005-11:17
od Anonymous
Ono mi to cvakalo od spojky i před výměnou oleje....
Napsal:
14.08.2005-20:30
od Anonymous
Martine tak jí vem do MXR,mě taky cvakala a po seřízení karbeců je to daleko lepší,a pokud už máš v pr.. ten řetízek tak ti ho rovnou vymění a budeš mít zas na pár tisíc km vystaráno,ne?
Napsal:
05.09.2005-07:29
od TOMMZ
Motul 20w50
Napsal:
05.09.2005-10:15
od sjirka
Motul 10W50
Napsal:
29.05.2006-20:29
od Ales
Zdravím všechny, chystám se měnit po 6 t. km olej a mám menší dilema.
Vloni jsem v servisu odsouhlasil nalít tam prý výborný Q8 MOTO SBK 10W-40. Nyní jsem po něm pátral (žádné problémy nebyly) a zjistil jsem na internetu, že je "kvalitní pro závodní, terénní, silniční motky se suchými i mokrými spojkami" ale je
částečně syntetický . (čili polosyntetika)
Má charakteristiku JASO MA, ACEA A3-02. Možná, že hlavní je ta charakteristika - někde jsem o tom četl zajímavý a erudovaný příspěvek, ale jsem hlava dubová
a nevím kde.
Hlavně bych jsi ale nechtěl způsobit problémy, když tam naleju plnou syntetiku i s těmi "estery"
abych nenamíchal směs, která mě zastaví při 8 tis. otáčkách.
Napsal:
30.05.2006-08:22
od lynx
Obecně platí, pokračovat ve stejném typu (a nejlépe i značku) oleje jako tam byl. Změna pouze k "horšímu" . Syntetika - polosyntetika - minerál. Pokud po delším používání minerálu použiješ syntetiku můžeš úspěšně odepsat motor - ucpou se ti mazací kanálky a zadřeš to. Polosyntetika je OK, na tento typ motoru je ideální. Plná syntetika taky není všechno, nemusí vyhovovat všude. Jinak 6t km je na změnu oleje zanedbatelný, záleží co tam byl dřív.
Napsal:
02.06.2006-20:55
od kubik1
XJ 600 dedek rok 86
REPSOL 15W50 a jak si brblá
akorat jsem zjistil bohuzel az doma pri vymene filtru ze u toho noveho neni velkej O-krouzek pod kryt fitru ani ten mensi do sroubu...
Napsal:
30.08.2006-17:38
od OTIS
Tak sem od Castrolu utekl k Denicolu za poloviční cenu.
www.denicol.cz Krom trochu lepší funkce spojky s Denicolem žádný rozdíl nepociťuju.
Napsal:
19.03.2007-20:10
od Anonymous
Dilema mezi Denicolem a Motulem vyřešila zpráva o tom, na co motorka jezdila do teď, takže zůstává Motul 5100 Ester 10W40. Cena solidní a používá ho spousta lidí, koukám i tady
Snad dobrá volba.
Vzhledem ke specifikaci uvedené v manuálu se v dnešní době asi šáhnout vedle fakt nedá
Napsal:
20.03.2007-17:23
od Anonymous
Já také mám ve svém XJ Q8 MOTO SBK RACING 15W-5O, a zatím pohoda spojka neklouže, cvaká v normě, studené starty v poho,souhlasím že pokud není přímo nutné měnit značku tak nechat stejnou, protože na co je každý zvyklý tak se mu nechce moc do nového to platí jak pro lidi tak i pro techniku. Jinak, ale všude na netu píší i u samého dealera mám potvrzeno že tento druh oleje je plná syntetika, akorát na jednom vebu (nevím již který) mají ve svém e.shopu napsáno plná syntetika a obrázek polosyntetiky ,upozornil jsem je na tuto nesrovnalost jestli opravili nevím koupil jsem ho přímo u hlavního dovozce za 180 za litr.To již, ale dávno neplatí.Odkaz na technický list:
http://obchod.top-oil.cz/www/prilohy/tl ... _15w50.pdfodkaz na stránky dealera:
http://obchod.top-oil.cz/katalog/zbozi/ ... =&trideni=
Napsal:
20.03.2007-20:06
od Bartus
Já měl od Q8 sprej na řetěz a moc rád jsem se vrátil k Motulu i když je 2x dražší. Tím nechci hanit jejich oleje, určitě jsou dobré. Jen s tou značkou nemám dobrou zkušenost. To mazivo bylo všude jen né na řetězu
Včil jsem si v akci u Louise koupil čistič a mazivo na řetěz od Castrolu ( až ho prubnu poreferuju ), ale to je jiná diskuze, Otis by mě spéroval že to míchám sem
Napsal:
21.03.2007-13:12
od MatějXJ
Vždycky když jsem něco koupil, tak sem se ptal na co jezdili a pokračoval jsem v tom. Takže teď jezdím MOTUL 5100 10W 40.
Napsal:
05.04.2007-09:54
od Anonymous
Mno jelikož mám XJ cca nějakých necelý 4 týdny a olej byl měněn naposledy před 6000km ale už 26/10/2005 tak ho hodlám vyměnit...
Už jen proto, že jsem doháněl kamaráda, tak jsem za ní vzal na dvojku dokopce řadil jsem na 9tisíc a ejhle těsně než jsem tam hodil trojku se mě rozsvítila kontrolka mazání. Asi jen na 3 sec. ani jsem nestihl zabrzdit a zhasla. Oleje mám dostatek, ale asi to bude mít už zasebou.
Předchozí majitel jezdil na Repsol sintético 10W40 tak budu asi pokračovat. A jelikož na to jezdí "konkurence HONDA" kterou mám hned za barákem asi 100metrů, tak by neměl být problém pořídit. Jen je otázkou zakolik. A YAMAHA je na druhý straně města, takže s filtrem by taky neměl být problém, snad to zvládnu vyměnit doma. Jen nevím, kde tu máme ekologickou likvidaci vyjetých olejů. Nevěděl by někdo z okolí?
Možná nechám vyměnit v servisu a nebudu muset řešit starej olej...teda spíš tu vodu, co tam bude.
Napsal:
05.04.2007-10:20
od OTIS
Ale první si zjisti, kolik ti budou účtovat za litr, abys pak nelitoval!
Co se týká likvidace, u nás máme sběrný dvůr technických služeb (popeláři) a ti jsou povinni to odpad odebrat (nejen oleje). Pokud to tam dáš jako soukromá osoba nic to nestojí. Myslím, že to je v každém městě.
Napsal:
10.04.2008-17:26
od PIG
Zdarec! Tak si taky přihodím k olejům. Minulý týden jsem nalil jakýsi Texaco, polos.10W40 za 140litr je to určený pro motorky a jezdil jsem na něj 500km. Jsem myslel že se mi ten motor rozsype, hlavně jak byl teplej. Děs a hrůza, rachotu jak kdyby potřeboval generálku. A ty ventily...
Takže: Žádný americký sračky nebrat! Koupil jsem v Yamaze Yamalube 20W50 (mám pocit že to pro yamahu dělá stejně Motul nebo kdo) a to je jinej medíček
motor si teď spokojeně vrní
to je asi tak všecko. Čus
Napsal:
31.05.2008-11:01
od Anonymous
Napsal:
20.01.2009-10:22
od Racek
Chlapi , mam v XJ olej MOTOREX FORMULA 10W40 , je dobrej? Někdo mi řikal ať tam dam radši MOTUL , tady jsem se z vašich příspěvků dočet že je lepší už pak neměnit značku oleje , typ oleje je jasnej ... pořád polosyntetiku
...ale proč zůstávat u jedný značky, to už je asi pak jedno , nebo se pletu? Samozřejmě kvality olejů se podle značky budou asi lišit , ale to je podle mě asi všecko. Motor tim podle mě nijak nepoškodim když je to pořád 10W40.