-> Vyjadřuje změnu viskozity v závislosti na teplotě (obvykle ho najdete na podrobnějším popisu vlastností oleje). Čím vyšší je viskozitní index, o to menší je pokles viskozity při nárůstu teploty. Cílem je vyrábět oleje s co nejvyššími hodnotami viskozitního indexu, tzn. jejichž závislost na teplotě je co nejmenší. Toho se v současnosti dosahuje používáním syntetických základových olejů.
Jinými slovy je to jeden z důležitých ukazatelů kvality oleje.V dnešní době se jeho top hodnota pohybuje kolem 180.
Nějak sem se nudil.. tak sem zkusil dohledat jak s tím indexem u konkrétních olejů. Zaměřil jsem se na pár známých vzorků 10W-40.
Denicol Biker 4T - index 153
Repsol Sintetico - index 155
Valvoline Durablend - index 155
Denicol PRO 2000 - index 168
Castrol GPS - index 154
Motul 5100 - index 157
Mobil Extra 4T- index 157
Je to jen srovnání, nechcu z tohoto dělat žádné závěry. Snad jen, že nadprůměrná cena oleje nemusí vždy znamenat nadprůměrné vlastnosti.