Shrnutí olejů Motul 10W40 vs 20W50

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

Shrnutí olejů Motul 10W40 vs 20W50

Příspěvekod Krteczek » 24.01.2012-03:39

Zdravím,
jsem tu úplně nový a o olejích už jsem si tu toho přečetl celkem dost, ale i po tom všem jsem plný rozporuplných názorů.

Někdo píše, že po 20W50 (vyvarujme se označování olejů termíny: minerál, polosyntetika, syntetika..) motorka tolik necvaká. Jiný píše, že při použití 20W50 se mu těžce řadí... velmi rád bych tedy finálně shrnul rozdíly mezi těmito dvěma oleji. Osobně se rozhoduji mezi oleji Motul, pravidelně jezdím i ve vyšších rychlostech (v rámci možností mého stařičkého XJčka = >130km/h), nejčastěji ve městě. Olej mi trochu uniká, proto mě láká volba 20W50 (tedy oleje s vyšším viskozitním indexem).

Zkusím zde tedy shrnout co jsem zjistil a vás prosím o potvrzení, vyvrácení či doplnění informací:


Motul 5000 10W40 ( http://maziva.heureka.cz/motul-5000-4t-10w-40 )
cca: 200,-/1l
+ lepší startování při nízkých teplotách
+ rychleji dosáhne provozní teploty
- dražší
- náchylnější k průsakům a odpařování

Motul 3000 20W50 ( http://maziva.heureka.cz/motul-3000-20w-50-4t )
cca: 160,-/1l
+ vhodnější pro provoz ve vyšších teplotách (vedra, vysoké dlouhodobé otáčky) kvůli menšímu odpařování a případným průsakům
+ levnější
+ tlumení cvakání
- může být tužší řazení
- pravděpodobně "těžší" startování
- dělší doba zahřívání na provozní teplotu


Dodatek: Motul 5000 10W40 se prodává i s označením 5100 10W40 nebo 5100 Ester 10W40 ale žádné zásadní rozdíly (vyjma ceny) jsem mezi nimi nenašel.

Dobré informace ohledně olejů jsem našel zde: http://oleje.cz/index.php?left=main&page=mot_visko
..z informací tam vyplývá, že nejideálnější pro naše podnebí by bylo použití oleje 20W40, který jsem ale bohužel od firmy Motul nenašel.

PS: Vlastním XJ 600N 1992 a návodu který mám pro XJ 600S 1994 (je mezi N a S nějaký jiný rozdíl než kastle? A je rozdíl dvou let zanedbatelný?) je uvedeno, že:
"DO 15°C motorový olej SAE 10W30 třídy SE"
"NAD 5°C motorový olej SAE 20W40 tídy SE"
...tento text je tak geniálně napsaný, že z něj vyplývá, že pod 5°C nemáme používat olej žádný, mezi 5°C - 15°C máme smíchat oleje oba nebo si vybrat a nad 15°C už zase žádný olej nepotřebujeme :shock: :lol: (toto samozřejmě berte jako nadsázku :wink: )

Takže jaký olej by se vlastně optimálně měl používat u staršího XJčka?

[TOTO NENÍ DISKUZE O ZNAČKÁCH OLEJŮ]
Uživatelský avatar
Krteczek
 
Příspěvky: 17
Registrován: 24.01.2012-01:15
Kraj: Praha
Typ XJ: Yamaha XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1992

Re: Shrnutí olejů Motul 10W40 vs 20W50

Příspěvekod TOMMZ » 24.01.2012-07:42

Docela jsi ty výhody olejů srovnal, takže by to mělo být jasné. Jen ty horší starty jsem nepozoroval.
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Re: Shrnutí olejů Motul 10W40 vs 20W50

Příspěvekod Radimathor » 24.01.2012-12:34

Rozdíl mezi N a S je kromě kastle i jiný budíky, vše ostatní je naprosto stejný. Akorát, že v 1992 se N nedělalo, to přišlo až myslím v 95r.
Všudezdejší
Uživatelský avatar
Radimathor
XJ štamgast
 
Příspěvky: 523
Images: 8
Registrován: 17.02.2008-19:03
Bydliště: Praha 4
Kraj: Praha
Typ XJ: ZRX1200S
Rok výroby XJ: 2002

Re: Shrnutí olejů Motul 10W40 vs 20W50

Příspěvekod mahomaho » 24.01.2012-15:38

Největší rozdíl je v tom že 5000 je POLOSYNTETIKA a 3000 MINERÁL proto je 3000 levnější. Do xj by měla být POLOSYNTETIKA . Jinak oleje se tu stokrát řešili - mrkni do historie.
život je cesta, čím dál tím líp
Uživatelský avatar
mahomaho
XJ štamgast
 
Příspěvky: 525
Images: 36
Registrován: 01.10.2007-07:48
Bydliště: Neveklov Val.Mez.
Kraj: Středočeský
Typ XJ: kdysi xj900 diversion
Rok výroby XJ: 1996

Re: Shrnutí olejů Motul 10W40 vs 20W50

Příspěvekod Krteczek » 24.01.2012-15:48

Radimathor píše:Rozdíl mezi N a S je kromě kastle i jiný budíky, vše ostatní je naprosto stejný. Akorát, že v 1992 se N nedělalo, to přišlo až myslím v 95r.


Já mám 1992 a je to Nko.. nemá to sice napsaný na boku, ale je to normálně origo bez plastů..

Vzhledem k infu na http://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_Diversion to vypadá, že se v Evropě všechny XJčka od roku 1992 (včetně) označují slovem Diversion a pak už se dělí jen na N/S dle kastle a budíků.

PS: Proč mám v TP uvedeno 37kW, když oficiálně má mít moto cca 45kW? Dříve se motky škrtily na 37kW?

mahomaho píše:Největší rozdíl je v tom že 5000 je POLOSYNTETIKA a 3000 MINERÁL proto je 3000 levnější. Do xj by měla být POLOSYNTETIKA . Jinak oleje se tu stokrát řešili - mrkni do historie.


Dle článku na http://oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus3 se už několik desetiletí vůbec nemáme řídit dělením olejů na syntetické a minerální, vzhledem k tomu, že každý olej obsahuje syntetická aditiva..
Uživatelský avatar
Krteczek
 
Příspěvky: 17
Registrován: 24.01.2012-01:15
Kraj: Praha
Typ XJ: Yamaha XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1992

Re: Shrnutí olejů Motul 10W40 vs 20W50

Příspěvekod Bartus » 24.01.2012-18:06

pokud máš 92 a n-ko jak píšeš, tak máš bouračku, kde se nikomu nechtělo opravovat plasty a udělali z toho naháče. n-ko se vyrábělo opravdu až od 95 roku. a z výkonu si nic neděléj, inspektoři tam vypisujou cokoli, hoď si to na brzdu a nech si to změřit. já na svém xj najel více než 50 000km a jezdil jsem vždy na 10w40, ani vyžší teploty - chorvatsko ve vedrech mi nebraly více oleje. ale je to na tobě, pokud jezdíš, tak ho za sezónu 2x vyměníš a můžeš porovnat. nejlíp si vyzkoušej sám, co ti bude sedět.
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Re: Shrnutí olejů Motul 10W40 vs 20W50

Příspěvekod OTIS » 24.01.2012-18:52

Pokud bych se chtěl pokusit snížit spotřebu oleje, tak určitě sáhnu po tom s vyšší viskozitou. Jednu dobu sem aj o takové změně uvažoval, ale nějak na to nedošlo (to bralo tak 0.7l na 10tis km). A po 65 tis nějak spotřeba začala klesat... . Teď mám téměř 90 tis. a olej už nežere skoro vůbec :smt017 ...tak to neřeším.

mahomaho píše:Největší rozdíl je v tom že 5000 je POLOSYNTETIKA a 3000 MINERÁL proto je 3000 levnější. Do xj by měla být POLOSYNTETIKA . Jinak oleje se tu stokrát řešili - mrkni do historie.

Myslím že o takových olejích jaké jsou dnes se jim v době vzniku XJ ani nesnilo. Každý moderní olej zcela jistě převyšuje kvalitu-parametry těch, které byly doporučeny v té době :wink:
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Re: Shrnutí olejů Motul 10W40 vs 20W50

Příspěvekod motorkar0784 » 24.01.2012-19:40

5000 je polosyntetika a jak jsi psal 5100 Ester že mezi nima není rozdíl tak právě 5100 je plná syntetika a když tady laborujete mezi 10W40 a 20W50 tak proč nezkusit střední cestu v podobě 5100 Ester 15W50? Tam je teda akorát cena kousek vejš, někde 220-250kč bo tak nějak. Je to teda plná syntetika a nebo ještě plnou syntetiku v podobě 5100 Ester 10W50 v ceně taky kolem 200kč za litr?
motorkar0784
 
Příspěvky: 26
Registrován: 13.01.2012-17:33
Kraj: Maďarsko
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2000

Re: Shrnutí olejů Motul 10W40 vs 20W50

Příspěvekod Krteczek » 24.01.2012-22:31

Bartus píše:pokud máš 92 a n-ko jak píšeš, tak máš bouračku, kde se nikomu nechtělo opravovat plasty a udělali z toho naháče. n-ko se vyrábělo opravdu až od 95 roku


Tak jsem se snažil tvůj názor někde podložit a skutečně jsem na http://www.totalmotorcycle.com/Yamaha-M ... Guides.htm našel Nko až od '95. Takže mám tedy asi po nehodě osekaný Sko.. čemuž by odpovídaly i budíky, který podle mě nemaj originál vnitřnosti. Tak díky, že už mám alespoň v tomhle jasno :)
Výkon bych si celkem rád nechal někde změřit, ale s tím si asi počkám až na sezónu..
Právě dneska už jsem si objednal Motul 3000 20W50 3l za 495,-, tak doufám, že jsem žádnou zásadní chybu neudělal.. :)


OTIS píše:Myslím že o takových olejích jaké jsou dnes se jim v době vzniku XJ ani nesnilo. Každý moderní olej zcela jistě převyšuje kvalitu-parametry těch, které byly doporučeny v té době


S tím 100% souhlasím :)


motorkar0784 píše:5000 je polosyntetika a jak jsi psal 5100 Ester že mezi nima není rozdíl tak právě 5100 je plná syntetika a když tady laborujete mezi 10W40 a 20W50 tak proč nezkusit střední cestu v podobě 5100 Ester 15W50? Tam je teda akorát cena kousek vejš, někde 220-250kč bo tak nějak. Je to teda plná syntetika a nebo ještě plnou syntetiku v podobě 5100 Ester 10W50 v ceně taky kolem 200kč za litr?


Nepsal jsem, že mezi nima není rozdíl, psal jsem, že jsem žádnej nevypozoroval.. takže tobě děkuju za nastínění rozdílů mezi těmito oleji, ale i tak vzhledem k článku o mýtech v popisu olejů nechápu jaký je v dnešní době rozdíl mezi syntetickým a minerálním olejem, když oba obsahují určité množství syntetických aditiv.
Předpokládám tedy, že "syntetický" olej obsahuje menší množství minerálních látek a větší syntetických, kdežto "minerální" olej obsahuje větší množství minerální složky a menší množství syntetické složky.
Pak je tedy vhodná otázka, v čem je vlastně pro motor skutečný rozdíl mezi "syntetickým" a "minerálním" olejem?!


A na závěr: Vzhledem k dnešním kvalitám olejů už je předpokládám úplně jedno jestli po "syntetickém" oleji použiji "minerální" a naopak nebo není?

Ještě jedna otázka extra: Provádí se během výměny oleje u motorek výplach nějakým čističem nečistot než se nalije olej nový?


PS: Geniální článek o motorových olejích: http://www.mjauto.cz/newdocs/oleje.htm (krásně vysvětluje výhody a nevýhody minerálních a syntetických olejů atp.)
Uživatelský avatar
Krteczek
 
Příspěvky: 17
Registrován: 24.01.2012-01:15
Kraj: Praha
Typ XJ: Yamaha XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1992

Re: Shrnutí olejů Motul 10W40 vs 20W50

Příspěvekod OTIS » 25.01.2012-10:11

Ne žádné výplachy se při výměnách nedělají.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Re: Shrnutí olejů Motul 10W40 vs 20W50

Příspěvekod TOMMZ » 25.01.2012-13:06

Když budeš aktivní, tak můžeš sundat "vanu" a vyčistit bordel, co tam steče. Snad Bartus to dělal.

297
TOMMZ
Site Admin
 
Příspěvky: 2303
Images: 1515
Registrován: 02.06.2005-14:45
Bydliště: Praha 2
Kraj: Praha
Typ XJ: Thundercat
Rok výroby XJ: 2000

Re: Shrnutí olejů Motul 10W40 vs 20W50

Příspěvekod boban » 25.01.2012-14:04

Uživatelský avatar
boban
XJ štamgast
 
Příspěvky: 347
Images: 63
Registrován: 05.01.2008-18:53
Bydliště: Podhradní Lhota

Re: Shrnutí olejů Motul 10W40 vs 20W50

Příspěvekod Bartus » 25.01.2012-16:49

jo já to kdysik čistil, trochu blbý přístup na některé šrouby ale jinak v pohodě,ale pokud se do toho pustíš tak počítej s novým těsněním pod víko.
Pozdrav z černé díry
http://www.bartus.eu

Sedím na stromu a nejsem dřevorubec :-)
Bartus
XJ štamgast
 
Příspěvky: 1395
Images: 162
Registrován: 15.12.2005-10:24
Bydliště: Petřvald u Karviné
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: Suzuki DL1000 BMW 1150 GSA
Rok výroby XJ: 2005

Re: Shrnutí olejů Motul 10W40 vs 20W50

Příspěvekod OTIS » 25.01.2012-18:02

1198 1193

A když už se k tomu odhodláš, tak taky propláchni to čidlo hladiny oleje.
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Re: Shrnutí olejů Motul 10W40 vs 20W50

Příspěvekod Krteczek » 25.01.2012-21:59

TOMMZ píše:Když budeš aktivní, tak můžeš sundat "vanu" a vyčistit bordel, co tam steče. Snad Bartus to dělal.

297


Koukal :shock: jsem dnes jak to tam dole vypadá a moc se mi do sundavání vany nechce :smt009 . Uvidím jak nadšenej budu v den výměny oleje..


Bartus píše:Jo já to kdysik čistil, trochu blbý přístup na některé šrouby ale jinak v pohodě,ale pokud se do toho pustíš tak počítej s novým těsněním pod víko.


Právě díky přístupu se mi do toho určitě moc chtít nebude. BTW: Kde kupujete díly na XJ jako právě třeba těsnění atp :?:


OTIS píše:A když už se k tomu odhodláš, tak taky propláchni to čidlo hladiny oleje.


Předpokládám, že propláchnout ho nebude nic složitýho, když už by byla vana dole, že.. Tvoje fotky ukazují stav ihned po sejmutí a po vyčištění? Protože jestli je to zasviněný jen takhle málo, tak mi to přijde jako vcelku kontraproduktivní práce (alespoň v mém případě).. čekal bych tam víc bordelu.
Uživatelský avatar
Krteczek
 
Příspěvky: 17
Registrován: 24.01.2012-01:15
Kraj: Praha
Typ XJ: Yamaha XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1992

Re: Shrnutí olejů Motul 10W40 vs 20W50

Příspěvekod OTIS » 26.01.2012-06:13

To těsnění normálně v Yamaze. Moja motorka je o 10 let mladší než tvoja a tento stav byl někdy co já vím ve 30 tis (to sem dělal kvůli opravě závitu výpustky). Takže je možné že tam budeš mět větší humus za ty roky... Samozřejmě to při výměně sundávat nemusíš, to ti bylo naznačeno jen kdybys chtěl být hodně aktivní 8)
Uživatelský avatar
OTIS
XJ veterán
 
Příspěvky: 3033
Images: 1863
Registrován: 02.06.2005-19:24
Bydliště: Brno
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 2001

Re: Shrnutí olejů Motul 10W40 vs 20W50

Příspěvekod PIG » 26.01.2012-08:28

Ty otisovi usazeniny jsou tam určitě proto, že jezdí "kadla kadla" :D já jsem tam nic takovýho neměl, myslim..

jinak taky jsem se nemohl rozhodnout kterej olej, tak jsem to vyřešil 15W50 :)

http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1296
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Re: Shrnutí olejů Motul 10W40 vs 20W50

Příspěvekod DOS » 26.01.2012-10:13

Jinak do motocyklových olejů se pustil i domácí výrobce tak jen pro rozšíření výběru.
http://www.mogul.cz/shop.aspx?podskupina=75
Např. tento http://www.mogul.cz/zbozi.aspx?kod=V531492312 mají teď u nás v HK v prodejně PARAMO za 132,-kč/litr.
DOS
občasný přispěvatel
 
Příspěvky: 113
Images: 13
Registrován: 22.01.2007-12:18
Bydliště: Hradec Králové
Kraj: Královehradecký
Typ XJ: XJ 550 XL700V
Rok výroby XJ: 1981

Re: Shrnutí olejů Motul 10W40 vs 20W50

Příspěvekod PIG » 26.01.2012-10:18

DOSi díky za info!! To jsem potěšen, myslím že na jaře podpořim našeho výrobce, zkusim tu 15W50.
Uživatelský avatar
PIG
XJ štamgast
 
Příspěvky: 793
Images: 184
Registrován: 09.10.2007-03:16
Bydliště: Vranovice
Kraj: Jihomoravský
Typ XJ: 600N
Rok výroby XJ: 1999

Re: Shrnutí olejů Motul 10W40 vs 20W50

Příspěvekod xy » 26.01.2012-23:54

...ad výkon: na 37 kw byly škrceny motorky pro Německo, kvůli pojištění - ne proto, že by se právě tohle číslo někomu líbilo :roll: , taky jsem jednu takovou měl...
...kam nevidím, tam neletím...
xy
XJ štamgast
 
Příspěvky: 333
Images: 4
Registrován: 13.08.2006-21:23
Bydliště: Ouběnice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: fzs 600
Rok výroby XJ: 1998

Re: Shrnutí olejů Motul 10W40 vs 20W50

Příspěvekod David Houda » 11.03.2012-21:33

Tak jsem pro tuto sezonu přešel na olej Castrol 20W 50 - za cenu 140 Kč/litr.

Něco jsem načetl a proto volba 20W 50, doufám že si bude broukat. :D
Uživatelský avatar
David Houda
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 255
Images: 10
Registrován: 13.11.2007-13:42
Bydliště: Sedlec - Prčice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1997

Re: Shrnutí olejů Motul 10W40 vs 20W50

Příspěvekod boban » 12.03.2012-16:25

Uživatelský avatar
boban
XJ štamgast
 
Příspěvky: 347
Images: 63
Registrován: 05.01.2008-18:53
Bydliště: Podhradní Lhota

Re: Shrnutí olejů Motul 10W40 vs 20W50

Příspěvekod Krteczek » 13.03.2012-00:59

Tak už proběhla výměna za Motul 3000 20W50, ale zatím je brzo na jakékoliv závěry.

Bohužel mi přes zimu vykapalo celkem dost oleje a neměl jsem po ruce nic lepšího než nějaký olej do auta, kterým jsem spolu s trochou nového doplnil hladinu pro první zimní start a zahřátí oleje před vypouštěním.. tak doufám, že jsem neudělal žádnou fatální chybu. :?

Trochu mě zarazilo, že jsem jedničku nemohl na stojanu vytočit na víc než 4-5000/ot... po prvním ujetém kilometru už zase motorka ochotně táhne až k omezovači. (předpokládám, že nejsem jediné prase, kterému se sem-tam stane, že na dvojku táhnu až k omezovači) :lol:

První věc kterou jsem ale zpozoroval byl skutečně o dost menší únik oleje během stání. (předtím kapalo, teď téměř vůbec). Cvakání motoru se mi tišší nezdá, ale to bohužel nemohu subjektivně posoudit, protože motorku vlastním teprve velmi krátkou dobu a každý start je pro mě v podstatě novinkou :oops: Za ty tři kilometry co jsem zatím na novém oleji ujel :roll: jsem ale určitě nepozoroval jakkoliv těžší řazení nebo něco podobného, ale až s tím najezdím alespoň nějakou normální vzdálenost, tak poreferuji :)

Pár otázek bych ale měl..
1) Je normální, že i přes plný voko oleje mi po nastartování olej sleze až ke spodní rysce?
2) Za jaké teploty se olej měří na "oku" - studený/teplý?
3) Stalo se vám také někdy po zimně, že vám jednička netáhla nad 5000/ot?

PS: Motorka stála přes zimu v podzemních garážích s teplotou nad 5°, nevyndanou baterkou a plnou nádrží a chytla tak na 15té škrtnutí (z toho prvních 10 bez sytiče, protože jsem na něj zapomněl). Takže v podstatě na pátej pokus.. to je celkem slušnej výkon, na to že se všude píše, že XJčka po zimě blbě startujou, ne?
Uživatelský avatar
Krteczek
 
Příspěvky: 17
Registrován: 24.01.2012-01:15
Kraj: Praha
Typ XJ: Yamaha XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1992

Re: Shrnutí olejů Motul 10W40 vs 20W50

Příspěvekod Houba » 13.03.2012-07:03

Krteczek píše:Pár otázek bych ale měl..
1) Je normální, že i přes plný voko oleje mi po nastartování olej sleze až ke spodní rysce?
2) Za jaké teploty se olej měří na "oku" - studený/teplý?
3) Stalo se vám také někdy po zimně, že vám jednička netáhla nad 5000/ot?


1. Samozřejmě, olej v klidu steče dolů a zaplní to "voko", v momentě, kdy nastartuješ, se ho většina rozcákne po skříni. Proto se vždycky kontroluje stav oleje v klidu :-)
2. Teplota nehraje roli, pokud kontroluješ olej na odstátém motoru. Pokud jsi zrovna chcípnul motor, lze stav zkontrolovat za pár minut, většina ho tam steče během chvilky.
3. Jo, zatím mám za sebou dvě zimy s motorkou a pokaždé bylo startování s komplikacemi, které uvádějí všichni. Pokaždé taky chvíli trvalo, než se motor "rozjel" na běžný provoz. Poškubával a netáhl. Stačilo ujet pár kilometrů na plné zahřátí a patrně taky spálení starého benzínu a šlapala jako hodinky.
Yamaha XJ 600 (N)ejhezčí
Uživatelský avatar
Houba
 
Příspěvky: 95
Images: 8
Registrován: 26.02.2010-10:47
Bydliště: Valašské Meziříčí
Kraj: Zlínský
Typ XJ: XJ 600N
Rok výroby XJ: 2001

Re: Shrnutí olejů Motul 10W40 vs 20W50

Příspěvekod motorkar0784 » 15.03.2012-17:52

a co se ještě týče těch olejů u Div 900, troufnete si někdo odhadnou jaká mohla být viskozita původního oleje? Když do výměny vše funguje jak má a po výměně oleje za Motul 15W50 nejde na studený motorce řadit nahoru? Nebo jde ale prostě v nízkých otáčkách to je obtížný, když s tím chce jet člověk právě tak jako že to ještě není zcela ohřátý tak nahoru jde špatně řadit, je znatelně cítit to cvaknutí do jakejsi mezipolohy kdy není zařazeno, je potřeba razantnějc přeřadit nebo víc motorku vytočit a pak přeřadit což na studeným moc dobrý asi není. Stačí ujet cca 10km a už je to v podstatě bez problémů ("v podstatě" proto že i na teplým to je o něco málo horší než tomu bylo dřív na původní olej). A je to opravdu od výměny oleje.
motorkar0784
 
Příspěvky: 26
Registrován: 13.01.2012-17:33
Kraj: Maďarsko
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2000

Re: Shrnutí olejů Motul 10W40 vs 20W50

Příspěvekod Krteczek » 15.03.2012-18:15

motorkar0784 píše:a co se ještě týče těch olejů u Div 900, troufnete si někdo odhadnou jaká mohla být viskozita původního oleje? Když do výměny vše funguje jak má a po výměně oleje za Motul 15W50 nejde na studený motorce řadit nahoru? Nebo jde ale prostě v nízkých otáčkách to je obtížný, když s tím chce jet člověk právě tak jako že to ještě není zcela ohřátý tak nahoru jde špatně řadit, je znatelně cítit to cvaknutí do jakejsi mezipolohy kdy není zařazeno, je potřeba razantnějc přeřadit nebo víc motorku vytočit a pak přeřadit což na studeným moc dobrý asi není. Stačí ujet cca 10km a už je to v podstatě bez problémů ("v podstatě" proto že i na teplým to je o něco málo horší než tomu bylo dřív na původní olej). A je to opravdu od výměny oleje.


Tohle úplně snadno skutečně může být způsobeno olejem.. logicky by platilo, že předchozí olej byl o něco méně vyskózní a vzhledem k tomu, že málokdo leje do XJčka třeba 5W30tku tak tam s největší pravděpodobností byl olej 10W40..

Zkus příště použít 10W40 a uvidíš, jestli se ti zase bude za studena řadit líp :)
Uživatelský avatar
Krteczek
 
Příspěvky: 17
Registrován: 24.01.2012-01:15
Kraj: Praha
Typ XJ: Yamaha XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1992

Re: Shrnutí olejů Motul 10W40 vs 20W50

Příspěvekod motorkar0784 » 15.03.2012-19:43

Já to klidně zkusím hned pokud je opravdu šance že viskozitně o třídu jinej olej to dokáže takhle ovlivnit. Uvidím zítra protože po obědě sfrnknu 200km takže uvidím jak se to bude celý chovat, přece jen i bude teplejc než oněch 5-10 stupňů při kterých jsem to zkoušel, já jsem se jen obával jestli třeba ten 10W40 není už moc řidkej do vzduchem chlazenýho motoru, ačkoliv vím že je spousta lidí co ho tam lejou
motorkar0784
 
Příspěvky: 26
Registrován: 13.01.2012-17:33
Kraj: Maďarsko
Typ XJ: 900 S Diversion
Rok výroby XJ: 2000

Re: Shrnutí olejů Motul 10W40 vs 20W50

Příspěvekod Krteczek » 15.03.2012-22:50

motorkar0784 píše:Já to klidně zkusím hned pokud je opravdu šance že viskozitně o třídu jinej olej to dokáže takhle ovlivnit. Uvidím zítra protože po obědě sfrnknu 200km takže uvidím jak se to bude celý chovat, přece jen i bude teplejc než oněch 5-10 stupňů při kterých jsem to zkoušel, já jsem se jen obával jestli třeba ten 10W40 není už moc řidkej do vzduchem chlazenýho motoru, ačkoliv vím že je spousta lidí co ho tam lejou


Osobně bych na tvém místě určitě počkal.. přece jen jsme všichni zblblí z toho, že nám ukazují předpověď 12 stupňů a ve finále je venku 6°.. počkej na ty 20° bude to lepší. A navíc mám pocit, že v letním období.. až zase budou teploty šplhat k 30°.. by měl mít 15W50 lepší mazací účinky než 10W40.

Obecně se ale dá říct, že všichni děláme z olejů zbytečně velkej problém..
Uživatelský avatar
Krteczek
 
Příspěvky: 17
Registrován: 24.01.2012-01:15
Kraj: Praha
Typ XJ: Yamaha XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1992


Zpět na Mazání motoru, oleje a maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků

cron