Stránka 1 z 2

Xj900 starter

PříspěvekNapsal: 21.04.2006-13:55
od Anonymous
Vymenil jsem baterku za uplne novou, ktera je nabita na 100%. Kdyz chci nastartovat, tak se ozve v 60% pripadu jen cvaknuti, ale starter se neroztoci. Slepeny lamely rozlepin, tim to neni. Kontakty na baterce mam peclive ocistene.
Kde jeste muze byt problem?

PříspěvekNapsal: 21.04.2006-19:56
od Peta
Měl sem stejný problém se startérem. Tak sem ho vymontoval rozebral, vyčistil drážky na rotoru, složil a teď šlape jako hodinky :P

PříspěvekNapsal: 01.07.2006-20:11
od Anonymous
Snazil jsem se rozebrat starter. Vyndal jsem si ho ven na ponk a tam jsem zjistil, ze ty dva "svorniky" co jsou jako krizovy dlouhy srouby zaboha nemuzu povolit. Uz jsem ohlodal jeden krizak. Uz ste to nekdo resil?

xj 900 starter

PříspěvekNapsal: 08.07.2006-23:44
od Anonymous
no mal som aj ja prave teraz ten problem yacal blbnut po 27000km... ked sa ti to podari rozobrat ten starter..tak to staci len trocha vycistit a poskladat a bude slapat zas.. toho sajrajtu tam toho bolo vela..mne tie srubz povolili v poho len treba dobrz srubovak pouzit:)

Re: xj 900 starter

PříspěvekNapsal: 09.07.2006-19:10
od Anonymous
joliva píše:no mal som aj ja prave teraz ten problem yacal blbnut po 27000km... ked sa ti to podari rozobrat ten starter..tak to staci len trocha vycistit a poskladat a bude slapat zas.. toho sajrajtu tam toho bolo vela..mne tie srubz povolili v poho len treba dobrz srubovak pouzit:)


Manesman profi gola sada, lepsi sroubovak jsem snad pouzit nemoh )=>
I po prostrikani WDckem se to nepustilo, tak jsem ocistil kontakty a neresim to. Ted to zase startuje jak divi.

Meli by tam bejt imbusy! )=>>

zkus použít násilí

PříspěvekNapsal: 07.12.2006-10:17
od Anonymous
já dycky rozdělával jenom startéry z aut a tam pomůže jenom úderovej šroubovák, tj speciální šroubovák s úpravou na klepnutí a vevnitř se spirálovou drážkou co po klepnutí otočí tím šroubovákem. to pomohlo dycky, vony ty šroubky bývají napaplaný loktaitem aby se nepovolovaly, je dobrý ho tam zase dát...

PříspěvekNapsal: 31.07.2007-10:30
od Anonymous
Po roce jezdeni pomerne dost v desti se mi zase stava, ze se 100% baterkou nestartuje. Jen cvaka silova rele ke starteru.

Tento problem jsem snad uz na dlouho vyresil!
Problem je, ze na baterku na kabel na kostru strika voda, kdyz se jede v desti. Problem jsem vyresil uplnym rozdelanim vsech spoju na ceste baterka starter. Poctiveho vycisteni kontaktu napatlani vazelinou do vodnich cerpadel a poradneho dotazeni. Ac se to nezda nejhorsi prechodovy odpor byl u toho siloveho relatka, kde se voda nemuze snad dostat.
Ted i s pomerne vybitou baterkou starter motorem toci.

PříspěvekNapsal: 24.06.2009-17:42
od mirekm
KOukám, že problém startéru už nikdo dlouho neřešil :-). Ani jsem nevěděl, že na své xj 900 nějaký mám, ale najednou jsem nenastartoval. Baterka nafouklá, věk neznámý, už mám novou. Ještě jsem zkontroloval startér a ouha! Rotor napálený - lehce jsem ho přesoustružil a je jako nový, ale uhlíky nadoraz. Nějak jsem je zatím nevygoogloval, máte někdo info, kde sehnat nové nebo adekvátní náhradu? Na xj 550 jsem je brousil ze škodováckých a letoval, ale sem bych radši dal origo. Díky za jakékoliv info :-)

PříspěvekNapsal: 24.06.2009-18:46
od zbynek
mirekm píše:KOukám, že problém startéru už nikdo dlouho neřešil :-) ...

Neřešil, protože jsem se vrátil až teď :-)
Nuže nestartuju :-/ Relátko cvakne, kontrolka oleje problikne a nic víc. Prošel jsem poctivě všechny konektory a šroubované spoje, rozebral, prostříkl Kontaktolem, dokonce i to silové relátko vyměnil (ještěže mám ty zásoby ;-) ) a pořád nic. Nejhorší je, že desetkrát nechytne, pojedenácté v pohodě, pak dvakrát s obtížemi pak třeba celý den bez zaváhání a potom zase jako když utne... Tak nevím. Ta problikávající kontrolka mi avizuje zařazeno a nevyspojčeno - alespoň tak mi to dělalo donedávna a i v manuálu je to popsáno jako vlastnost, nikoli vada. Prošel jsem tedy i mikrospínač od spojkové páčky (a když už jsem byl v tom tak i spínač policajta) a nic. Jenom jsem při té příležitosti dešifroval které relé pod sedlem je které :-) ale jako útěcha je to dost slabé...
Také jsem s děsem otevřel krabičku (předpokládám) CDI, na poklep v ní totiž něco šramotilo. A vypadla na mne hrst kuliček, líně se převalujících po rubové straně tištěného spoje, ostatně vizte:
4265
Omluvte prosím sníženou kvalitu obrazu, HTC Diamond je sice diamantovej, ale fotit se jaksi ještě pořád nenaučil....
A teď co s tím? Kde může být zakopaný pes? Mám ještě dva náhradní startery, ale ty si nechávám jako poslední možnost, už jenom kvůli tomu, že s těma mejma prackama se tam budu dost blbě dostávat....
A ještě bych měl prosbu na eFkaře: mohla by mi nějaká dobrá duše vyfotit podsedlový prostor? Mám pocit, že moje kabeláž jest poněkud chaotickou :-)
Rady sem! :-) Předem dík! :lol:

PříspěvekNapsal: 24.06.2009-19:34
od Anonymous
Zbynku, vzdyt jsme se presne o tomhle bavili a rikal jsem ti ze mam ten samej problem a je to startovaci relatko, chce to novy, ale nastartujes jednoduse tak, ze drzis tlacitko a poklepes dlani na kaslik pod kterym je relatko ....kontrolka mazani sviti pri kazdym zmacknuti startovaciho tlacitka a je to kontrola zarovky mazani aby bylo videt ze funguje. TCI mam to samy jako ty ale bez kulicek, vi buh proc tam jsou :-)

PříspěvekNapsal: 24.06.2009-19:40
od mirekm
Jindra píše:Zbynku, vzdyt jsme se presne o tomhle bavili a rikal jsem ti ze mam ten samej problem a je to startovaci relatko, chce to novy, ale nastartujes jednoduse tak, ze drzis tlacitko a poklepes dlani na kaslik pod kterym je relatko ....kontrolka mazani sviti pri kazdym zmacknuti startovaciho tlacitka a je to kontrola zarovky mazani aby bylo videt ze funguje. TCI mam to samy jako ty ale bez kulicek, vi buh proc tam jsou :-)

Zajímavý způsob startování :P Chtělo by to kliku! :-)
Je to opravdu relé? Není to startér? Mě to taky někdy nastartovalo, někdy ne, záleží v jaké poloze se zastavil.

PříspěvekNapsal: 24.06.2009-19:44
od zbynek
Jindro, to jsem právě vyřešil výměnou za nové, nepoužité.... Asi opravdu to vypadá na starter, mám tu dva v rezervě, jeden obětuju, rozpitvám, zjistím co a jak a podle toho ten druhý zrepasuju a vyměním ;-)

PříspěvekNapsal: 24.06.2009-21:14
od Anonymous
mirekm píše:Zajímavý způsob startování :P Chtělo by to kliku! :-)


samozrejme na dojeti/do vyreseni problemu, ne na furt ...stale ale lepsi nez potupne roztlacovat

PříspěvekNapsal: 24.06.2009-21:18
od Anonymous
J&Z&R píše:Jindro, to jsem právě vyřešil výměnou za nové, nepoužité.... Asi opravdu to vypadá na starter, mám tu dva v rezervě, jeden obětuju, rozpitvám, zjistím co a jak a podle toho ten druhý zrepasuju a vyměním ;-)


no leda ze bys mel ultrakratky uhliky, je to obycejnej elektromotor, me zlobi rele, lec nemam ho v zasobe, tak budu muset neco najit na Ebay (schvalne si vezmi tlustej drat a az to nebude chtit startovat, proklemuj silovy kontakty rele, pokud nebude tocit je to starter, kdyz jo tak je to rele)

PříspěvekNapsal: 25.06.2009-18:50
od mirekm
J&Z&R píše:Jindro, to jsem právě vyřešil výměnou za nové, nepoužité.... Asi opravdu to vypadá na starter, mám tu dva v rezervě, jeden obětuju, rozpitvám, zjistím co a jak a podle toho ten druhý zrepasuju a vyměním ;-)

Už jsi koukal na ten startér? Tipuji, že jsou sjetý uhlíky.

PříspěvekNapsal: 26.06.2009-06:03
od zbynek
Starter jsem právě vyměnil za druhý, a? A nic. Pak za třetí. Se stejným výsledkem. Nevěřím, že by všechny tři trpěly stejnou vadou, problém bude někde jinde....

PříspěvekNapsal: 26.06.2009-06:18
od Drobeček
Jindro chtěl jsem ti vyfotit ten podsedlový prostor, ale je tam takový chaos kabelů a pojistek, že se v tom špatně vyznám i já :(
To víš, po těch letech provozu se v tomto prostoru úpravám a opravám nevyhneš no a už to sotva bude mít někdo v originál stavu. :(

Jinak to startování bych také spíše viděl na to relátko než vadný starter.
Hlavně když už si vyzkoušel více kusů se stejným výsledkem.

PříspěvekNapsal: 26.06.2009-07:24
od Anonymous
Jeste me napadla jedna mozna zavada, u mojeho XJ jakysi skopcak usmiknul pravdepodobne rozpadlej konektor v parabole(u Fka tedy nekde v kapotach, je to ten od sdruzenyho ovladace na pravym heftu) a naletoval novej, ale neletoval nejak peclive a jeden upad, vysledek bylo ze to nestartovalo a melo to podobnej priznak. navic jsem pred odhalenim puvodce vzdycky otevrel parabolu a ono to fungovalo, jak se kabely pohnuly a dotkly ...takze jeste bych se podival na kontakty konektoru pravyho ovladace, relatko starteru se pri startovani uzemnuje a treba se ti taky ztratila kostra.

Drobeček: To bude potřebovat Zbyněk, ja už diagnostikoval a schánim relé

PříspěvekNapsal: 28.06.2009-08:30
od mirekm
Tak jsem koupil uhlíky v autoelektru za 149 kč sada 4ks(jsou potřeba 2) (yamaha origo 251/ks), přibodoval a už to frčí :-). Akorát jsem musel trochu sbrousit tloušťku za 6,4 na 6 mm, jinak jsou akorát.

PříspěvekNapsal: 28.06.2009-15:04
od Anonymous
mirekm: z jakyho auta to je? ze bych taky nakoupil ..

PříspěvekNapsal: 28.06.2009-18:32
od mirekm
Jindra píše:mirekm: z jakyho auta to je? ze bych taky nakoupil ..

Auto nevím, mají označení PSX1564, pro VALEO STARTER D7E

PříspěvekNapsal: 29.06.2009-07:13
od lynx
:lol: 3666 :lol:

PříspěvekNapsal: 29.06.2009-07:40
od Anonymous
Lynxi, byl jsem na výstavě v Lysé nad Labem a nemohl jsem odolat dílenskému ponku a novým ispiracím. Foto je tady a jistě velmi poučné. Kdyby někdo potřeboval, ponk s nářadím měli skladem.
4292,4293,4294
4295,4296

PříspěvekNapsal: 29.06.2009-12:41
od mirekm
To Lynx a Tridac: Pánové, vaše ironie není na místě. Od "odborníků", kteří např. radí na vibrující brzdové kotouče vyměnit brzdovou kapalinu nebo vozí v kufrech vodu......??? Výměna uhlíků a přetočení (kvalitní) komutátoru je naprosto legitimní oprava starteru. Teda jen pro toho, kdo má k tomu správné podmínky a správné ruce (a nedělá mu problém povolit dva šrouby) :P .

PříspěvekNapsal: 29.06.2009-12:48
od lynx
Až budeš ty dva šrouby dotahovat, nezapomeň je sbrousit a přibodovat :lol: :smt098 :lol: :lol:

PříspěvekNapsal: 29.06.2009-13:09
od mirekm
už jsem je tam dal, bez broušení, akorát jsem je zakápnul Loctitem :P
:P

PříspěvekNapsal: 29.06.2009-14:54
od Anonymous
Kdybyste sháněl někdo neco, cokoliv na motorky, dobrý obchod
http://www.evv.cz/zbozi.php?co=komo&kod=MOTORKY

PříspěvekNapsal: 01.07.2009-08:40
od zbynek
Takže abych to uzavřel:
Startuju. Byl to sice boj, ale nakonec se dílo podařilo, závada byla v relátku, kdy i to náhradní bylo vadné - nakonec jsem použil neoriginálního BOSHe a (zatím) to funguje. Ovšem i na roztlačování bylo něco romantického, hlavně v jedenáct v noci, v průtrži mračen, plně nabalení a na kočičích hlavách :-)
Aby měl lynx dušičku v peří tak info výhradně pro něj: Jel jsem s tím i do servisů, v Yamaze se se mnou nechtěli vůbec bavit, prý jedině natahat fungl novou elektroinstalaci a u šikovného neznačkovce mi dopředu řekl 700 Kč za hodinu hledání v tom neoriginálním chaosu. Takže i když to možná neuslyšíš rád, ale nejenže jsem závadu našel a opravil, ale při té příležitosti jsem také vyrovnal napětí ve všech paticích a spojích - např. v zadní obrysovce/brzdě jsem měl o téměř dva volty méně - stačilo rozebrat, očistit, prostříknout. Pravda, trvalo mi to trošku déle a podmínky jsem neměl ideální (parkoviště před domem a pořád mi do toho někdo kibicoval), ale o to jsem z toho nadšenější, zase jsem se něco nového naučil.
Nic to nemění na tom, že si chci v dohledné době natahat eletriku novou, izolace na mnohých drátech je už ztvrdlá a při manipulaci jsem měl obavy o porušení její integrity.
Děkuji všem, co konkrétní radou přispěli k úspěchu a ty druhé prosím o příští zdržení se jízlivých až dehonestujících poznámek.

PříspěvekNapsal: 01.07.2009-08:54
od Anonymous
Zbyňku, hold zůstáváme nepochopení veteránisti :-) pokaždý když si jdu do Vrbovky pro nějaký ND, tak nejdřív vytřeští oči :shock: a pak se hledá jestli to ještě vůbec dělají. Nejsme hold jen jezdiči, ale naše motorkaření má stále ještě tu esenci kutilství z počátků motorismu :smt044

PříspěvekNapsal: 01.07.2009-09:07
od mirekm
:smt038 :smt038 :smt038 :smt038 :smt038 :smt023