Stránka 1 z 1

XJ550 - Záměna budíků

PříspěvekNapsal: 24.12.2016-15:17
od KLIMA
Zdarec,
Mám staré budíky na mém XJ 550 r.v. 1981 a rád bych je vyměnil za komplet jiné budíky. Dělám mírné úpravy a nelíbí se mi jejich velikost.
Má zde někdo zkušenost se záměnou úplně jiných budíků? Na co si dát pozor? Jak zjistit "převodový poměr" u původních budíků? Popřípadě je nějaká možnost seřízení?
Absolutně nemám zkušenost a proto se ptám zde o radu :wink:

Poznámky typu: nechej tam původní nebo oprav staré si prosím ušetřete :P Jedná se mi čistě o radu co si vše pohlídat při záměně za úplně jiné budíky (platí obecně pro jakoukoliv moto)

Předem díky :wink:

Re: XJ550 - Záměna budíků

PříspěvekNapsal: 26.12.2016-02:51
od kodl
Standartní tachometry jsou 1m/1ot. a je jedno jestli z yamahy nebo ze škodovky. Otáčkoměr je elektronický, prostě impulsy, ale tady si nejsem jist, jestli je to jenom z jedné indukčky, ale předpokládám, že všechny 4 válcový motorky to mají stejně. No a aby fungovala kontrolky mazání, světel a blinkrů asi není potřeba nějaká extra věda.
Spíš je otázka, jestli není lepší nechat historickej stroj v origo stavu.

Re: XJ550 - Záměna budíků

PříspěvekNapsal: 26.12.2016-14:45
od KLIMA
Co se otáčkoměru týče, tam je nějaká možnost seřízení? Popřípadě jak? Už tak originální budík otáčkoměru mi ukazuje špatné otáčky (cca o 1/2 méně než by měl). Tudíž, i kdybych tam nechal původní, budu ho muset nějakým způsobem seřídit/opravit. :|

U tachometrů mě právě zarazilo to, že u některých udávají již zmíněný převodový poměr (třeba K=1,4 nebo 60km/h = 1400 RPM). Na svých budících jsem nenašel toho nikde, možná to bude schováno někde pod krytem, ale k tomu jsem se ještě nedostal. Pokud by se poměr shodoval, tak to zkrátka vyměním a nic neřeším chápu-li to správně :wink: