Zdravim.
Vlastnim Yamahu XJ 600 r.v. 1998 a mam s nou nasledujuci problem. Za posledny rok som v nej vymenil 2x baterku a tretia bude vymenena v priebehu tyzdna. Motorku som kupil cca pred rokom a baterka tam bola stara. Asi po mesiaci motorka odmietla nastartovat a podozrenie padlo na baterku. Kupil som novu, zbezne premeral nabijaci prud aby som neposlal do vecnych lovist aj novu baterku. Pri 2500rpm 14,2V, pri 5000rpm 14,4V a dalej uz nerastlo. Vsetko bolo podla noriem takze som baterku vymenil s kludnym svedomim ze vsetko bude ok. Po 6 mesiacoch od kupy baterie sa poroblem zacal vyskytovat znova. Samozrejme som skusal bateriu nabit aj domacou nabijackou na motorky ale bateria je nabita do 3minut. Nastartuje na prvy krat ale po par hodinach stania uz nenastartovala. Motorom stale dokazala pretocit (len tak tak) ale na iskru uz nemala dost energie. Takze som kupil dalsiu baterku a znova premaral nabijacie napatie a stale vsetko v poriadku. Bateriu som vyreklamoval a bol spokojny ze problem bol teda v nej a teraz uz bude vsetko ok. Ale nieje. Posledna bateria vydrzala asi 4 mesiace. Scenar je rovnaky. Nabijacie napatie v poriadku, bateria ale nedokaze motorku nastaratovat. Motor este ako tak pretoci ale zas nema dostatok energie na iskru. Takze som si pozical dobru bateriu a skusal to poriadne otestovat. Isiel som podla tohto diagramu: http://motoride.sk/?ID=418. Keby ze idem presne podla neho tak pri druhom kroku sknoncim pretoze je vsetko v poriadku ale kedze uz nikomu neverim tak som premeral aj vsetko ostatne. Vsetky merania mali hodnoty v rozsahu ktory je uvedeny v diagrame, okrem dovch. Su to merania kde sa zacina 2. faza diagramu. Zacinaju sa merat diody. Vid obrazok.
http://imageshack.us/a/img198/7396/diagrampd.jpg
1. meranie na kazdom vystupe je nula napriek tomu ze by tam podla diagramu malo byt 1.5V.
2. meranie vsade 0.5V takze v rozmedzi,
3. meranie vsade nula, malo by byt 1.5V,
4. meranie vsade 0.5V takze v rozmedzi.
OK. Takze chybny regulator alebo usmernovac. Vymenit. Ale je to naozaj tak? Nabiacie napatie su dobre. Predpokladam ze ked som nameral 0V a mala tam byt 1.5V tak by nabijacie napatie v poriadku nebolo.
Tiez som skusal nabijacie napatie so zapnutym svetlom a vyhrevom gripov. Napatie pokleslo ale pri 2500rpm to bolo stale nieco okolo 13.5V. Takze podla vsetkeho je regulaltor/usmernovac v poriadku.
Budem vdacny za kazdu radu. Vlastne som vdacny uz len za to ze to niekto docital az do konca. Snad to nieje velmi zmatocne.