Stránka 1 z 1
Dobíjení XJ 900 4KM

Napsal:
13.01.2012-18:07
od motorkar0784
Hoj lidi, tak už i u mě došlo nejspíš na problem s dobíjením a nějak se nechytám, prolezl jsem všechny témata všechno proměřil podle nalezených odkazů a rad a nějako si nejsem jistej co dál, dokonce jsem našel i stejný problém ale už nějako nedošlo na jeho jednoznačnou odpověď. Všiml jsem si problému když to stálo v garáži a běželo na volnoběh se světlem tak lehký přidání to světlo o dost víc rozsvítilo tak jsem začal hledat. Takže nadrnknu to a na volnoběh bez světel 13,6 ale pomalu samo to leze na 14,2 a když drnknu o plyn tak hned vyskočí na 14,2 a tam už zůstává a ve 3000tis 14,6 a se světlema to leze na volnoběh 13,6 a ve 3000tis 14,8 - 15V !!! což mě teda dost zaráží a považuju to za špatné, zkoušeno s jinou baterkou a to samé a měřeno jak ručičkovým tak digitálním měřidlem. a stačí ještě pustit blinkry a volty dost lítaj nahoru dolu. Máte někdo představu co s tím? Altík je ten co by měl mít regulátor v sobě, nikde na motorce není žádná krabička s žebrováním v podobě regulátoru a z altíku jdou jen dva kabely. Případně kdyby jste někdo měl nějakej odkaz na nějakej obchod nebo e-shop kde bych případnou potřebnou věc koupil protože když se snažím najít třeba ten regulátor tak mě to vyhazuje ty hliníkový žebrovaný se s poustou kabelů a jestli dobře předpokládám tak u mej motorky je třeba konkretně ten regulátor v altíku takový černý těleso propojený šroubkem s nosičem uhlíků a má na sobě něco jako diodu na dva šroubky a zespod dva letovaný výstupy, je to tak?. Jinak díky za odpovědi případně rady.
Re: Dobíjení XJ 900 4KM

Napsal:
13.01.2012-18:53
od OTIS
Re: Dobíjení XJ 900 4KM

Napsal:
13.01.2012-18:58
od motorkar0784
jj přesně tohle tam mám, jen jsem nějako zmatenej z těch cen

předpokládám že ten první je nějaká replika (pokud těch 1600 není za ten drátek se šroubkem) a ten druhej origo yamaha? Teď je i otázka jestli je problem v něm.
Re: Dobíjení XJ 900 4KM

Napsal:
13.01.2012-19:28
od OTIS
Re: Dobíjení XJ 900 4KM

Napsal:
13.01.2012-19:30
od mistrhroch
Tak něco podobného jsem tu na XJR řešil i já.
Bohužel doteď vlastně nevím čím to bylo.
Rad a pokynů jsem postupně dostal nespočítaně a dokonce už jsem v Yamaze na jejich radu objednával nějaké díly.
Pak mě známý objednal k autoelektrikáři.
Mezitím jsem ale všechno rozebral(vytiskl jsem si z netu různé popisky a nákresy) a čistil, odstrańoval oxidaci, kontroloval konektory, vystřikoval kontoxem, vyfoukával bordel, kontroloval uhlíky + zalapoval hřídelku, dobil baterku ..atd atd.
No a potom, když jsem v sobotu jel k tomu objednanému autoelektrikáři, tak jsem byl za trubku-bo už žádné vetší výkyvy nenaměřil.
Jen mi řekl, že i baterka má na to vliv(špatná má větší odpor a víc zatěžuje altík a dobíjení-nebo tak něco...).
Tož jsem moc nepomohl, ale aspoň si počtete...

Re: Dobíjení XJ 900 4KM

Napsal:
13.01.2012-19:44
od motorkar0784
No právě o tvé XJR jsem četl ale vlastně nedočetl protože tam máš napsaný že jsi k němu dojel a oba jste naměřili 15V ale to mě i tak přijde dost. Jinak k těm odkazům, teď jsem teda uplně mimo, takže těch 1600 je opravdu za ten dvoudrát? kterej v sobě bude mít nejspíš nějakej odpor bo diodu?
Re: Dobíjení XJ 900 4KM

Napsal:
13.01.2012-20:00
od OTIS
Dvoudrát a izolačka

To bude to stejné co origo jen je to jiné konstrukce

Nakonec když ti není něco jasné, tak tomu eshopu napiš.
Re: Dobíjení XJ 900 4KM

Napsal:
13.01.2012-20:04
od mistrhroch
Úplně prvotní počin bylo, že mi při nastartovaném motoru jakoby blikala světla.
Pak mi tedy měřili napětí a byly tam velké výkyvy(až k 15V) a ještě navíc velké výkyvy mezi zhasnutými a rozsvícenými světly.-To by právě měl vyrovnávat altík a dobíjení...
V yamaze mi tvrdily, že mi odešla jedna dioda a že se musí se prý koupit celý člen...mám dojem-cena kolem 2500kč!
Ale když to přestalo dělat-tak jsem objednávku zrušil.Jezdil jsem na to cca půl roku a zatím klid.(Jen tu baterku už budu muset asi koupit...).
Re: Dobíjení XJ 900 4KM

Napsal:
13.01.2012-20:55
od motorkar0784
No já se obávám aby to pak nevyčudilo něco někde kolem zapalování atd
Re: Dobíjení XJ 900 4KM

Napsal:
14.01.2012-08:33
od motorkar0784
Tak jsem to dneska ještě jednou všechno prošel a změřil co mě napadlo. Takže 14,5V bez světel na volnoběh, 14,7 bez světel v 3000ot, 13,6 se světlama na volnoběh, 14,9 se světlama ve 3000ot, 13,2 s dálkovým a brzdovým na volnoběh, 15,0 s dálkovým a brzdovým ve 3000ot a na pojistkách je na všech 14,4-14,5 při 3000-4000ot akorát na pojistce která je v manuálu uvedena jako pojistka zapalování je 15,5 voltu

tak to jsem z toho už

Re: Dobíjení XJ 900 4KM

Napsal:
15.01.2012-09:55
od motorkar0784
Nebo máte aspoň někdo namontováno toto:
http://www.electrexworld.co.uk/acatalog/RG25.html zda to funguje? Protože mě podle všeho co jsem kde vyčetl a co jsem naměřil přijde že to opravdu nereguluje když to i v zátěži dává bezproblémů víc jak 14,5 voltu a to už někde ve 2000-2500ot. kdyby byla našlehnutá nějaká dioda tak by právě naopak v zátěži ty volty klesaly dolu. Dík
Re: Dobíjení XJ 900 4KM

Napsal:
15.01.2012-13:33
od kodl
s tou vadnou diodou by to bylo možný, altík pak dává menší proud a regulátor to nestíhá doregulovat, ale jak jsou na tom uhlíky?(u aut nejčastější problém alternátoru) Jinak regulátor můžeš vymontovat a za pomoci regulovanýho zdroje a žárovky 5W zkontrolovat, žádná věda - na uhlíky dáš žárovku, na vstupy připojíš napětí (nepřepólovat!!)a žárovka musí do 14.4V -14,8V dle regulátoru svítit, při vyšším napětí zhasnout. Napětí bejvá uvedený na regulátoru. Pokud žárovka třeba jenom prožhavuje při 15 a více voltech (měřit max do 20V), je regulátor KO. Stejně není problém proměřit diody v usměřňovači.
Re: Dobíjení XJ 900 4KM

Napsal:
15.01.2012-14:05
od motorkar0784
uhlíky jsou dostatečně vysoký čistý nepopraskaný na ty jsem koukal hned jako první
Re: Dobíjení XJ 900 4KM

Napsal:
15.01.2012-15:26
od mistrhroch
Mám dojem, když odejde regulace dobíjení a přebíjí-tak budou praskat žárovky...
Hodně dělá oxidace a špatné dotyky-ale to určitě už očistil, tak nevím...
Fakt jsem zvědavý-čím to je.
Re: Dobíjení XJ 900 4KM

Napsal:
16.01.2012-18:06
od motorkar0784
Takže dneska po celodenním bádání s kamarádem elektronikem kolem motorky mám takovej zajmavej poznatek a možná i konečnej výsledek, já elektrikář nejsem takže sorry za možná trochu krkolomnej nebo divnej popis ale určitě pochopíte. Takže po opětovném všelijakém měření jsme zjistili že vlastně všechno funguje tak jak má, všechny konektory rospojený prolezlý očištěný ačkoliv byly čistý ale tak pro jistotu proč ne a pořád to samé bez světel 14,7-14,8 ve 3000ot a se světlama 14,9-15 ve 3000ot Tak kolem toho chodil rozhazoval rukama že to není možný

až nakonec chytnul kus drátu a propojili jsme provizorně buzení na regulátoru (měl by být hnědý drát s očkem pod šroubkem na regulátoru) napřímo s + od baterky a ejhle 3000 4000 5000 a pořád se světlama nejvyšší hodnota 14,52 bez světel 14,3-14,4 tak jsme kabel zahodili a začali za chodu motoru a měření dobíjení kvedlat s klíčkem ve spínačce na všechny možný strany ale tak aby se nevypla a volty na baterce lítaj od 14,4 až po 15 někdy i 15,2 V. Tak a co s tím? No jsou v podstatě cca 3 varianty, asi ta nejnákladnější koupit novou spínačku, nebo další a to rozebrat spínačku vyčistit a natáhnout tento budící drát novej a třeba o fous silnější, no a nebo pak by byla ještě použitelná jedna možnost a to že pod nádrží je svorkovnice čistě jen pro ty dva kabely z altíku tak ten hnědej rozdvojit a přes relátko spínané od spínačky některým drátem co vede někde k pojistkovkám (by se muselo najít kterej by byl nejvhodnější a nejpoužitelnější) tento hnědej rozdvojenej propojit s baterkou a ten zbytek co vede přes spínačku v původním stavu nechat bejt, eventuálně dohledat ve schématu zda je možnost ho někde odpojit a celej okruh buzení přes spínačku nechat odpojenej což by asi mělo jít. Jo a ještě mě napadla další věc, tím okruhem co vede od tohodle buzení přes spínačku spínat to relé protože do něj jde po zapnutí klíčku +. Tak co myslíte? Klidně kritizujte beru vše.
A ještě teď z nudy čumím do schématu a ten hnědomodrej co je za spínačkou rozdvojenej ovládá buzení alternátoru a zároveň i světla a ještě jestli dobře koukám tak vede i do červenýho vypínače motoru na pravej ruce, proto asi ta vazba měřenej hodnoty v závyslosti na světlech protože ani ne tak podstatný že to bere celkově volty z baterky ale hlavně ta žárovka sežere dost přímo z téhle větve na který je připojený buzení altíku.

Re: Dobíjení XJ 900 4KM

Napsal:
17.01.2012-18:33
od motorkar0784
Tak jsem ještě dneska pro snad úplnou jistotu měřil jak volty na baterce tak zároveň volty přímo na regulátoru z drátu na buzení tak na baterce je 15-15,1 se světlama a na drátu buzení je přímo na regulátoru 14,5-14,6 takže opravdu na vedení pro buzení je ztráta 0,5 voltu takže příčina problému nalezena teď už ji jen odstranit, dík všem za rady docela mě to pomohlo a snad i můj výsledek někomu pomůže, nebo pomůžu někde jinde.
Re: Dobíjení XJ 900 4KM

Napsal:
17.01.2012-19:45
od kodl
asi jsi to napsal sám, je to vaklkontakt ve spínačce, těch 14,4V je to pravý ořechový... - asi nejjednodušší oprava je vyměnit spínačku, než něco bastlit. zkusil jsem to na zboží.cz a za 600kč něco pořídíš. S tím rozděláváním bych to neviděl, pokud to rozkucháš, asi už nepůjde složit....
Re: Dobíjení XJ 900 4KM

Napsal:
22.01.2012-09:00
od motorkar0784
Tak opraveno, spínačku jsem nekupoval novou protože mám ještě pořád od všeho jeden klíč, takže to se mě nechtělo kazit sadu, tak jsem nainstaloval malé relátko, všechno nastrkaný pěkně do černej bužírky, takže nic nikde není poznat, dokonce i to relátko je tak zašitý že není vidět a dobíjení šlape jako nové, 14,56V se světlema.