regulator - xj750

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

regulator - xj750

Příspěvekod Anonymous » 31.03.2008-20:39

Doby den
Chtel bych jse zeptat, zda mi muzete pomoc.
Mam moto Yamaha xj750 rv 1984. Pri nastartovani , mi po chvilce zacne vrit baterka myslim si ze mi do ni jde mo napeti. A proto jse domnivam ze potrebuji regulator nabijeni.Prosim o radu zda jse nepletu a doporuceni, jak na to a kde to sehnat .Moc dik za radu :(
Naposledy upravil Anonymous dne 09.04.2008-19:05, celkově upraveno 1
Anonymous
 

Příspěvekod Drobeček » 01.04.2008-06:33

Zdravím

Zkus se podívat po internetu, mám takovou tuchu, že je česká firma zabývající se výrobou těchto elektronických součástek a není to zase až tak drahé. Nějak ji ale nemůžu najít :cry:
Vím, že ta firma dělala jak el.zapalování tak i regulátory dobíjení.

P.S.
Zatím jsem našel jen toto (možná ti to pomůže):
http://www.k1400.cz/clanky/codelat/regulator/dobijeni.php
nebo
http://mz-faq.ic.cz/regdobijeni/regdobijeni.html

HURÁ ASI JSEM TO NAŠEL !!!
Obrázek
Vyzkoušej to sehnat tady:
http://vape.cz
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Příspěvekod Jiri BN » 01.04.2008-07:07

Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod Anonymous » 01.04.2008-07:12

V tomto ( http://www.k1400.cz/clanky/codelat/regu ... bijeni.php ) clanku jse mi to dokonale osvetlilo(jednoduchy a vystizny)
dekuji za pomoc :idea: :lol:
Anonymous
 

Příspěvekod Drobeček » 01.04.2008-08:32

Jiri BN píše:http://www.ignitech.cz/


JOJOJO IGNITECH to je ta firma kterou jsem hledal a našel jsem přitom jinou :wink: ta firma VAPE také má regulátory dobíjení :P

No možná si je schopný nějaký "kutil" i vytvořit sám a asi dost ušetří 8) .
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

regulátor

Příspěvekod kodl » 01.04.2008-08:46

prvně doporučuju změřit napětí s nastartovaným motorem, závada může být i na baterce (zkratovaný článek) má být cca 14 - 14,5V , je li víc než 15V, je to určitě špatně.
ignitech dělá jenom zkratový regulátory, na xj nevhodný, správnej je R66,
http://www.vape.cz/e-shop/regulatory-napeti/A-R66/ akorát u yamahy není kontrolka dobíjení, kdo chce, může si ji doplnit dle tohoto schématu.
Yamaha jako poslední dělá slušný alternátory (xj, xjr, u plasťáků nevím) a ne jakýsi magneto v motoru v oleji kterýmu říkají alternátor s permanentními magnety a regulátor tu přebytečnou elektriku vyzkratuje - z pohledu technika fakt hrůza.
kodl
XJ štamgast
 
Příspěvky: 361
Images: 7
Registrován: 22.10.2007-12:33
Bydliště: Boskovice

Příspěvekod Anonymous » 01.04.2008-15:41

Baterkou to urcite neni protoze jsem jsi ji pujcil z jine motorky, a to napeti mam merit kde?Na baterce nebo jeste pred regulatorem, a jak je to s usmernenim ze stridaveho na stejnosmerny?je to zabudovany primo v tomto A-R66 nebo je tam jeste jedna soucastka, kterou jse nenasel?
Anonymous
 

Regulátor

Příspěvekod Jiri BN » 01.04.2008-17:49

Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod Anonymous » 08.04.2008-20:52

Zdravim vsechny chytry hlavicky
tak jsem odmontoval muj spatny regulator a mam na nem napsano
12r-A0 sh233 3.N.1 a ma 7 dratu (3 zluty,1 cerveny,1 cerny a potom po jednom zelenym a hnedym)
a proto jsi myslim ze tento regulator neni ten spravny
http://www.vape.cz/e-shop/regulatory-napeti/A-R66/
ten muj se podoba tomuhle :
http://www.vape.cz/e-shop/regulatory-napeti/A-R90/
Proto vas prosim zda mi muzete napsat, ktery je ten spravny a k cemu je tam drat zeleny a hnedy ?
Vsem dik
Anonymous
 

Příspěvekod Drobeček » 09.04.2008-06:43

Tak jelikož nejsem autoelektrikář, tak ti v tomto neporadím, ale pomohlo by ti možná toto.
Jsou to dvě schémata (soubory v PDF) celé elektriky pro XJ900F (starší a novější modely). Ty budou mít hodně podobné zapojení jako tvá XJ750.
Pokud toto dáš nějakému autoelektrikáři, tak by si s tím měl poradit.
Tvá elektrika se nejspíše bude podobat té první variantě i když jsou mezi nimi jen velice malé rozdíly no a zapojení regulátoru je shodné u obou schémat. Také proto si myslím, že bude shodné i u tvé XJ750 jelikož se vyráběla jako XJ900F model 31A.

http://drobecek.net/xj900/soubory/schema_1.pdf
http://drobecek.net/xj900/soubory/schema_2.pdf
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Příspěvekod Anonymous » 09.04.2008-19:18

Diky za schema
Ja jsem psal do VAPE,aby mi doporucili to spravny reg. a on mi odepsal tohle :
Podle těchto fotek to nepoznám.
Ten alternátor co je v motoru má uhlíky a budící cívku, nebo má v rotoru nalepeno dvanáct magnetů a stator je hvězdice 18 sloupků s cívkami?
Také mě mate hnědý a zelený drát. Tři žluté - to budou nejspíš tři fáze ze statoru alternátoru; červený bude asi výstup PLUS na baterii 12V a černý bude MÍNUS na baterii. Ten hnědý a zelený by mohl být právě výstup na budící cívku rotoru alternátoru (na uhlíky).
Musíte zjistit jaký typ alternátoru tam je zabudován.
Omlouvám se - takto dokonale motocykly neznám.


tak vse chapu akorat jsi nejsu jisty, ktery tam je. podle toho planku je tam s tema uhlikama a budici civkou. Ale?
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 14.04.2008-17:58

Zdravim vsechny takl jsem na to kapnul !!!!
Prijde tam regulator od http://www.vape.cz pod oznacenim Regulátor A-R91 1.256 Kč bez DPH.

je tam i schema zapojeni.

Kdo nezvladne to prepojit, tak je tam i kabelova redukce
Kabeláž regulátoru KR22 286 Kč bez DPH.

Tak vsem moc dik.
Anonymous
 

Příspěvekod Drobeček » 14.04.2008-18:46

No paráda, že to takto dopadlo a bude to fungovat za přijatelné peníze. :wink:
Drobeček
XJ štamgast
 
Příspěvky: 533
Images: 93
Registrován: 07.06.2005-21:52
Bydliště: Praha 5
Kraj: Praha
Typ XJ: XJ 900F
Rok výroby XJ: 1984

Regulátor

Příspěvekod Anonymous » 23.03.2009-18:26

Dobrý den nedávno jsem koupil xj600s rv 1992 a bohužel jsem zjistil ze nedobíjí. Po všech možných proměřovacích pokusech jsem došel k závěru že je špatný regulátor dobíjení... jeden člověk mi nabízí regulátor z xt600. Tak jsem se chtěl zeptat jestli je stejní a bude mi tam fungovat? Popřípadě jestli někdo nevíte o nějakém starším funkčním origo, Díky
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 24.03.2009-08:24

mám xt 400 rv1985 a tato má pouze jednofázový alternáto - regulátor, Xj jsem ještě rozdělaný neměl nebylo potřeba ale tutově má 3 fázový, poznáš to podle počtu kabelů, poukud jich vede z alternátoru min. čtyři tak je určitě třífázový, většinou mají tři kabely stejnou barvu, po nastartování je každý proměříš voltmetrem nastaveným na střídavý proud a na každym fousu bude něco přes 20voltů.
Plyne z toho, že pokud má XT600 jen jednofázový tak na XJ nejde!!!!
Anonymous
 

Re: Regulátor

Příspěvekod Anonymous » 24.03.2009-09:38

David Repa píše:Dobrý den nedávno jsem koupil xj600s rv 1992 a bohužel jsem zjistil ze nedobíjí. Po všech možných proměřovacích pokusech jsem došel k závěru že je špatný regulátor dobíjení... jeden člověk mi nabízí regulátor z xt600. Tak jsem se chtěl zeptat jestli je stejní a bude mi tam fungovat? Popřípadě jestli někdo nevíte o nějakém starším funkčním origo, Díky

Prubni - http://www.motopuzzle.cz/dily.php?stav= ... a&fisek=29
Obrázek
Anonymous
 

Příspěvekod kodl » 24.03.2009-09:54

ne, v xj dycky byl alternátor s buzením, nebuď te hňupi, yamaha to dělá solidně, na jak honda, hd, suzuki....

patří tam regulátor a-R-66, akorát k němu je potřeba ještě usměrňovač, ten sem tam nenašel, správně je to popsaný na stránkách http://mz-faq.ic.cz/regdobijeni/regdobijeni.html , ten zkratový regulátor nebude fungovat ani omylem, a jestli jo, tak je to prasárna. Dej tam jakejkoliv regulátor z xj, xjr, a bude to ok a bez problémů, jestli chceš bastlit, tak usměrňovač z nějakejch 50 a diod (třeba ze škodovky a ten regulátor a-r-66, ale si bycjh volil něco od yamahy - neoriginální nikdo nedělá, protože to málo umírá. zkus třeba toto: http://eshop.motoservis-travnicek.cz/el ... 21691.html - není tam schéma, ale snad je to on, poznáš podle počtu drátů, a nebo přímo pro tvou motorku- sem zjistil, že elektrika je pro většinu lidí velký tajemno, takže raděj bez výmyslů, to co tam patří:
http://www.partsdepot.cz/index.php?PHPS ... egorie=384
kodl
XJ štamgast
 
Příspěvky: 361
Images: 7
Registrován: 22.10.2007-12:33
Bydliště: Boskovice

Příspěvekod kodl » 24.03.2009-10:04

to: Drobeček - klasickej alternátor s uhlíkama a skutečným regulátorem dobíjení je jedna z věcí, která odlišuje klasický yamahy (xj, xv, xs, xjr) a třeba jawu 350/640 a mz 150/250 od ostatní horkojehlové produkce, kde je magneto jak u fichtla a pak se ta elektrika prasácky zabíjí do zkratu "regulátorem", kde se z ní dělá teplo - proto ty regulátory tak hoří, protože se šetří kde to de - když použiješ špatnej princip, už to elektronika nedožene..... navíc to magneto je přímo v motoru v oleji, ,ne na motoru, takže na sebe nabaluje všechny železný špóny - na jednu stranu dobrý, ale jenom do té doby, než ty špóny začnou obrušovat všechno ve svým okolí a dělat další špóny - až do destrukce celýho dobíjení, příp. motoru - inovace za každou cenu a pro snížení životnosti stroje. Pokud si to nikdy neřešil, znamená to, že ten systém u yamahy je sice složitější, ale dlouhodobě spolehlivější. p.s. zkontoroluj si uhlíky.
kodl
XJ štamgast
 
Příspěvky: 361
Images: 7
Registrován: 22.10.2007-12:33
Bydliště: Boskovice


Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků

cron