regulátor ještě jednou... xj600s/n

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

regulátor ještě jednou... xj600s/n

Příspěvekod Anonymous » 26.05.2009-07:31

Ahoj kluci, včera mi došla trpělivost a tak sem pozhazoval kryty a pustil se do měření dobíjení na mém xj 600 S ( r.v. 93 ) A naměřil sem toto - při 5 000 ot. bez světel dává 13,87 V A I když sem ji vytočil do červena, tak nikdy nešla přes 14 V ( tohle všechno bez světel... ) Ale jakmile zapnu světla, tak dobíjení klesne na 12,65 V při 5 000 Ot. což je málo - a taky mi to občas nechce nastartovat - jen bzučí... Nejsem až tak zkušený XJčkař a tak si myslím, že jde o regulátor dobíjení a mělo by to dávat pořád stejně ( jak se světlama tak bez nich ) na tom mém je označení 3TJ-01, SH 629 A-12 Co vy na to ? Díky všem.
Anonymous
 

Příspěvekod David Houda » 26.05.2009-07:37

nebo už bude ko baterka.
Uživatelský avatar
David Houda
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 255
Images: 10
Registrován: 13.11.2007-13:42
Bydliště: Sedlec - Prčice
Kraj: Středočeský
Typ XJ: XJ 600 N
Rok výroby XJ: 1997

Příspěvekod Anonymous » 26.05.2009-07:58

Je videt ze regulator nejspis funguje, protoze reguluje na konstantni napeti regulaci buzeni a toho on temer dosahne ale jen bez zateze, tohle vypada bud na KO baterku (ale XJ ma hodne silnej altik ), nebo to muze bejt a to je o dost pravdepodobnejsi, prorazena dioda v usmernovaci a jede to na dve faze - tim padem nestiha, takze to by pak znamenalo vymenit celej regulator, protoze diody jsou urcite zality, moje XJ ma jeste pristupny a jde je vymenit. Nejlepsi by bylo vzit ampermetr s dostatecnym rozsahem aspon 20A a zmerit jakej proud vubec z regulatoru tece, promerit statorovy civky a diody(ale ty budou zality nejspis, takze to nepude)
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 26.05.2009-08:05

Jindra píše:Je videt ze regulator nejspis funguje, protoze reguluje na konstantni napeti regulaci buzeni a toho on dosahne ale jen bez zateze, tohle vypada bud na KO baterku, nebo to muze bejt a to je o dost pravdepodobnejsi, prorazena dioda v usmernovaci a jede to na dve faze - tim padem nestiha, takze to by pak znamenalo vymenit celej regulator, protoze diody jsou urcite zality.


Díky za rady, ještě doplním, že baterka je nová - to bylo první co sem udělal když se mi u Balatonu stalo, že sem to nenatočil. A ještě jedna věc - když sem včera vytáhnul regulátor, tak na zadní straně kde je zalitý je drobná bublinka ( asi tak 4mm průměr ) tak bych souhlasil s tou mrtvou diodou. Při měření odporu mezi jednotlivýma fázema na regulátoru byla jedna mimo provoz... Jak to tak vypadá, tak už je jasno... :-)) Dokonce sem ho našel na netu za 1500 kč vč. DPH ( nový ) Takže jdu objednávat... Díky všem
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 26.05.2009-08:08

jo to klidne muze bejt ono, regulatory u tohohle typu alternatoru neodchazi, ale odchazej diody.
Anonymous
 

Příspěvekod Tommy XJ » 26.05.2009-08:50

na 99% je to utavená dioda v regulátoru. měl jem na jaře podobný problém. Při vypnutých světlech dával kolem těch 13,5V ale jakmile jsem zhapnul světla regulátor posílal do baterky jen n 12,1. Vyměna regulátoru mě vyšla na necelých 2000Kč (originální yamaha).
Uživatelský avatar
Tommy XJ
-
 
Příspěvky: 193
Images: 9
Registrován: 24.10.2007-17:06
Bydliště: roudnice nad labem

Příspěvekod Anonymous » 26.05.2009-13:26

Tommy XJ píše:na 99% je to utavená dioda v regulátoru. měl jem na jaře podobný problém. Při vypnutých světlech dával kolem těch 13,5V ale jakmile jsem zhapnul světla regulátor posílal do baterky jen n 12,1. Vyměna regulátoru mě vyšla na necelých 2000Kč (originální yamaha).


Vypadá to, že se všichni schodujem, že je třeba nový regulátor... Takže sem si dnes objednal tento : http://eshop.motoservis-travni...21691.html Až to vyměním a otestuji, tak se ozvu s výsledkem :-)
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 16.06.2009-11:20

Tak jsem ho sice objednal, ale to neznamená, že ho mám :-) Asi jsem trochu šlápnul vedle ve výběru a nezbývá než čekat a nejezdit...
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 16.06.2009-12:57

njn, riziko povolani :-) ja zase jsem ted kvuli zkouskam, diplomce a skolnimu projektu uz vic jak mesic v Praze a zacina se silne projevovat abstak z odlouceni od motorky :-D
Anonymous
 

zase to dobijeni...

Příspěvekod Anonymous » 04.07.2009-15:20

Ahoj vsem. Asi me taky potkal problem s regulatorem. Bohuzel nejsem vubec do elektriky tak se obracim na vas. Zacalo to tak, ze sem vcera pri vijizdce nenatocil. Dneska jsem to byl v garazi namerit - baterka mela v klidu cca 10,5V. Po natoceni (chytla pres kabely) jsem pri 1200ot/min nameril 12,4V. Zkusil jsem ji trochu vytocit a pri 5000ot/min 11,7V. Po zapnuti veskery elektriky (svetla, blinkry, vyhrivani rukojeti) mela na volnobeh 10,5V. Prosim poradil by mi nekdo cim by to mohlo byt?
Anonymous
 

Příspěvekod mistrhroch » 13.03.2011-13:28

Čaute Ogaři, potřebuji pomoc :oops: :smt022 :
Asi mám v pr...i dobíjení na XJR.Dává mi to i zapnutém světle 15,6V :? .
Regulace je přímo v altíku-myslím, že XJ 900 to mají podobný.Už jste to někdo řešil?Možná dioda či tranzistor v háji? :smt006
Díky za rady.
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Jiri BN » 13.03.2011-13:38

Tady je popsáno jak to vše funguje a jak to zkontrolovat: http://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-t ... 17909.html

a tady je podrobně popsáno jak to zkontrolovat:
http://motoride.sk/?ID=418
Jiri BN
XJ štamgast
 
Příspěvky: 318
Images: 10
Registrován: 03.03.2006-21:29
Bydliště: Mstětice

Příspěvekod mistrhroch » 13.03.2011-13:46

Joj-to byl fofr :shock: .Jdu študovat :wink: .
Díky.
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod kodl » 13.03.2011-16:47

opět klamné info, hrošíku... xjr má alternátor s uhlíky a řízeným buzením, ty články jsou o šitu co mají hondy a plasťáky, u mýho xjr1200 je stejnej altík jak na xj600, xj 900, xj 900f, tj v kastlíku je regulátor a usměrňovač ale teď sem se díval na schéma xjr 1300 -2002 - a tam je regulátor přímo v altíku, ale pořád je to klasickej alternátor s regulací buzení - vyčetl jsem to v manuálu http://www.yamaha-xjr.cz/download/manua ... A3-AE2.pdf
kodl
XJ štamgast
 
Příspěvky: 361
Images: 7
Registrován: 22.10.2007-12:33
Bydliště: Boskovice

Příspěvekod mistrhroch » 13.03.2011-17:18

Jo teď se v tom zrovna koupu a nnasávám vědomosti.
V jednom odkazu jsou ty rozdíly popsané : http://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-t ... -3865.html
Dnes se už k tomu nedostanu, bo jdu hrát floorbal :lol:
Ale snad se na to zítra vrhnu-viděl jsem tam oxidaci, navíc mám na víčku altíku strhlý šroub-tak to vypadá, že už to možná řešil a zatajil mi toho trošku víc, než jen:strhlý šroub výpušťáku, tekoucí spojku, chybějící silenblok, lupající teleskopy.... :cry: :evil:
Jestli se někdo nudíte-kupte si levně motorku a pak...
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod mistrhroch » 13.03.2011-17:29

Jo a ještě psali na tom motorkářském fóru, že příště dodají článek k právě těm altíkům s buzeným rotorem!
Takže mě aspoň navedl a doufám, že to tam brzo dají!
(Na jednom foru to kdosi řešil vyměnou regulace z nějakého auta-tak čekám zda se mi ozve s podrobnější informací. :wink:)
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod mistrhroch » 19.03.2011-19:47

Tož ogaři:
Něco není v pořádku-napětí na baterce mi kolísá cca od 13V do 15V a když rozsvítím světla -tak mi to vyleze až na těch 15,5V. :smt009 :smt017
Taky mi ukazatel paliva klesne na nulu pak zase vyleze a někdy vibruje ručička.
Něco v elektrice, něco s dobíjením, nebo třeba špatná baterie?(Myslím tím , že mám slabší kapacitu než mám mít...).
Už jste se někdo s tím potkali?
Je to XJR a alternátor s buzenou kotvou.Zatím jsem to vyčistil a vystříkal kontoxem).
Nejspíš budu muset k elektro odborníkovi... :roll: :?
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Zdeněk » 19.03.2011-21:05

Ahoj Hrošíku---
Pokud ti dobíjí nějakýma 15,5V, tak by se ti měla přehřívat baterka. Fakt nevím, jak je to u motorky, ale když jsem měl š-120, tak jsem cítil divný štiplavý zápach v kabině a baterka byla teplá odhadem 35-40st. i při asi 5 km jízdě. Pri změření mi to dobíjelo těsně nad16V. Kupoval jsem novou baterku a relátko a pak bylo vše OK.
Kodl píše, že regulátor je stejný i na xj600, tak ho jen zkus prohodit z té tvoji, pokud ji ještě máš. Možná i tu baterku. A uvidíš kde je zrada.
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod mistrhroch » 19.03.2011-21:19

No právě - najel jsem už takhle přes 300km a necítím, ža by baterka vařila.Zkusím až přijedu z pojezdu...
Kodlik psal, že jeho XJR 1200 měla stejný jako XJ a že moje má regulaci v altíku :wink: .Takže není možno vyzkoušet 8)
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod kodl » 20.03.2011-12:43

tak ty pohyby palivoměru bych asi moc neřešil. ale dobrý je zkusit zkontrolovat všechny konektory - ve světle, pod nárží, u zadního světla a u pojiskové skříňky - u starýho xj sem řešil náhodnou nefunkčnost blinkrů klaksonu... a stačilo každej konektor rozpojit, zkontrolovat, příp. trochu dopružit a bylo to ok. Ten altík dává přes 15v i se světlem?
Tady na str. 304 http://www.ringler.us/xs1100/otherbikes ... Manual.pdf máš rozkres altíku, je dobrý, že jsou zvlášť diody (č.5) a regulátor (č.3), středně schopnej autoelektrikář by to měl spravit.
kodl
XJ štamgast
 
Příspěvky: 361
Images: 7
Registrován: 22.10.2007-12:33
Bydliště: Boskovice

Příspěvekod mistrhroch » 20.03.2011-13:32

Včera jsem to po vyčištění altíku a regulace měřil:
-cca 13V až 14,7V-ale hodně to lítalo(možná protože byl studený motor a kolísali otáčky)
-po zapnutí světel to vylezlo na skoro stabilních 15V až 15,5V
-při přidém plynu to spíše nepatrně klesalo(ale ne pod 15V)-takže asi regulace funguje... :smt017
Jsem z toho trošku zmatený... :? 8) :roll:
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod kodl » 20.03.2011-19:00

takže při zvýšení odběru (světla) jde napětí nahoru?
jestli jo, tak to budou nejspíš diody v pomocným usměrňovači - jelikož sem neviděl to provedení, tak nevím, jestli jdou měnit po jedné nebo celej blok diod. Jinak na měření takovejch věcí je nejlepší klasickej měřák s ručičkou, ale kde ho dnes vzít....
kodl
XJ štamgast
 
Příspěvky: 361
Images: 7
Registrován: 22.10.2007-12:33
Bydliště: Boskovice

Příspěvekod mistrhroch » 22.03.2011-19:42

Jj asi máš pravdu s tou diodou.O víkendu jsem objednaný u autoelektrikáře-prý by to neměl být problém opravit-asi vymění celý diodový můstek :?
Pak dám befel jak jsem dopadl.
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod mistrhroch » 04.04.2011-09:38

Trošku zvláštní výsledek: :smt017
-Při kontrole u elodborníka už nenaměřeno 15,5V(ale max15V).
-Buď pomohlo vyčištění a vystříkání kontoxem(byla tam oxidace)...
-Nebo jsem ježděním trochu oživil baterii...
-Bo závěr od elektrikáře je asi už špatná baterka... :? (a dobíjení nejspíš funguje správně).Při špatné baterii se prý zvyšuje zátěž a větší požadavky na regulaci a dobíjení.
Je fakt, že se mi baterie nepřehřívá a ani mi nepraskají žárovky :roll: .-Což by při přebíjení asi dělalo. 8)
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Příspěvekod Zdeněk » 04.04.2011-14:44

Hele Hrošíku nemáš náhodou nějaký blbě fungující voltmetr? Že by tvůj ukazoval 15,5 a odborníkův jen 15V
Zdeněk
častý přispěvatel
 
Příspěvky: 271
Images: 13
Registrován: 13.06.2010-14:34
Bydliště: KRNOV
Kraj: Moravskoslezký
Typ XJ: GSF 600 S Bandit
Rok výroby XJ: 1998

Příspěvekod mistrhroch » 04.04.2011-15:12

Ne ne - měl jsem u něj i svůj měřák a fakt to nepřelezlo přes 15V :?
Jezdím dobře-jezdím rád...až na ty starty, rozjezdy, křižovatky, přechody, parkování...
mistrhroch
XJ štamgast
 
Příspěvky: 524
Images: 16
Registrován: 16.06.2010-22:20
Bydliště: Klášterec nad Ohří
Kraj: Ústecký
Typ XJ: XJ+R 1300
Rok výroby XJ: 2000

Re: regulátor ještě jednou... xj600s/n

Příspěvekod pind » 29.03.2012-15:02

tiez som mal v p.deli jednu diodu v regleri, objednane v motoshope travnicek http://eshop.motoservis-travnicek.cz/el ... 21691.html dodavka bola rychla a moto zase dobija, takze spokojnost s vyrobkom
pind
 
Příspěvky: 5
Registrován: 18.08.2011-09:56
Bydliště: Bratislava
Kraj: Maďarsko
Typ XJ: XJ 600 Diversion
Rok výroby XJ: 1997


Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků

cron