vypadávání pojistky startéru - xj600s/n

Pravidla fóra
Zkuste využít funkci hledat před přidáním nového dotazu. V případě nového dotazu/příspěvku vždy na začátek uveďte přesný typ a ročník XJ, ke kterému se dotaz vztahuje!!!

vypadávání pojistky startéru - xj600s/n

Příspěvekod Anonymous » 08.06.2009-10:20

Nazdar mládenci, tak jsem se včera vrátil z Polska - cca 1000 km. Jenže jsem málem nedojel. Po cestě mi 2x odešla pojistka startéru a motor zhasl. Jednou při normální jízdě - cca 7 tis. ot./min na dálnici, a podruhý při stání na křižovatce, takže volnoběh. V obou případech stejná pojistka 10 A, druhá zleva - po směru jízdy - v pojistkové skříňce.
Poprvé stačilo vyměnit pojistku a jela dál. Pravda, chvilku trvalo, než jsem na to přišel, naštěstí jsem dojel k odstavnému místu. Podruhé už jsem šel najisto a pojistku hned měnil. Jenže shořela okamžitě znovu. Chytil jsem nerv a pro uklidnění dal cigáro. Pak jsem dal druhou a dobrý. Dojel jsem v poihodě domů, ale teď mě to štve, protože nevím, co bylo příčinou a může se to stát kdykoliv znovu.
Napadá někoho, co by to mohlo být? Nejsem elektrikář, ale podle schéma zapojení usuzuji na startovací modul.
Abych nezapomněl, je to Sko, rok 2002.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 08.06.2009-10:53

Ze schématu, které máme zatím k dispozici - 2745 se těžko dá rozpoznat, kam vede druhá pojistka.
Ale podle mne to startér rozhodně nebude.
Dva důvody:
1. pojistka by vypadla při použití daného spotřebiče - musel bys na té dálnici při 7000 otáčkách začít startovat, a to snad ne
2. startér má podle manuálu 800W a podle vzorce výkon je součinem napětí a proudu se dá vypočítat - 800W / 13,8V = 58A. Takže při startu by startér měl odebírat přibližně 58A, proto nikdy není jistěn, natož pojistkou 10A.

Chtělo by to sehnat čitelnější schéma a bylo by to jednoduché.
Anonymous
 

Příspěvekod kodl » 08.06.2009-11:08

tak takovou závadu bych tipoval na prodřenej drát na kostru, co se dotkne sem tam. Podle schématu je to pojistka od zapalování a relátek, co zapnou další elektriku do motorky. Můj tip je, že je něco špatně pod nárží nebo podsedlovce, příp dráty k vypínači motoru na řídítkách napravo, holt vibrace dokážou divy. Pokud to nebude viditelný na svazku pouhým okem, raděj to svěř elektrikáři. Ješte na doplnění, ta pojistka praskla až po zapnutí klíčku, ne okamžitě po vložení?
kodl
XJ štamgast
 
Příspěvky: 361
Images: 7
Registrován: 22.10.2007-12:33
Bydliště: Boskovice

Příspěvekod Anonymous » 08.06.2009-11:10

Nazdar Bolku, jak jsem napsal, nejsem elektrikář, ale taky ne idiot. psal jsem, že se mi to zdá na startovací modul, nikoliv startér. To schema mám taky a na tom obrázku je to pojistka druhá zprava - označení Ignition, hned vedle té hlavní 30A.
Tak co, je to od modulu?
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 08.06.2009-11:12

to kodl: jo, po zapnutí klíčku, bez zapnutýho klíče tam nejde proud.
Anonymous
 

Re: vypadávání pojistky startéru

Příspěvekod Anonymous » 08.06.2009-11:42

Nejsem odborník na posuzování idiocie, ale reagoval jsem na:
jirin píše: Po cestě mi 2x odešla pojistka startéru a motor zhasl. Jednou při normální jízdě - cca 7 tis. ot./min na dálnici, a podruhý při stání na křižovatce, takže volnoběh. V obou případech stejná pojistka 10 A, druhá zleva - po směru jízdy - v pojistkové skříňce.
Napadá někoho, co by to mohlo být? Nejsem elektrikář, ale podle schéma zapojení usuzuji na startovací modul.
Abych nezapomněl, je to Sko, rok 2002.

A na startovací modul neumím odpovědět, nejsem kosmonaut.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 08.06.2009-12:25

Práce s lupou - bez záruky:
pojistka označená č. 14 napájí přímo obě zapalovací cívky označené č. 15. barva vodiče R/W - červeno/bílá.
pojistka označená č. 14 napájí dále přes spínač ENGINE STOP č. 8 zapalování č.16, barva vodiče R/B - červeno/černá
a také startovací relé č.12 barva vodiče R/B - červeno/černá
Jestli vypadává pojistka, bude někde předřená izolace na jmenovaných vodičích.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 08.06.2009-12:57

No vidíš, že to umíš, když chceš, ani nemusíš být odborník na posuzování idiocie :P
Díky za tip, hned v sobotu na to hodím čučku a dám vědět, esi ses trefil!
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 15.06.2009-08:24

Tak jsem to v sobotu rozhodil a šel po kabelech podle schématu. Ani pod pod nádrží, ani v řiditkách ani v podsedlovce jsem žádné podezřelé místo na prodření kabelů nenašel. Zašel jsem s tím ještě k autoelektrikářovi (je to soused na chalupě), vytáhl PUčko a proklepávali jsme kabely, jestli to není někde proražený. Předpokládal jsem, že ve svazku to nebude, to se mi rozmotávat nechtělo. No, nenašli jsme nic, motor normálně startoval, takže se porucha neprojevila. Tak jsem zvesela v neděli nastartoval a vyrazil za kamarády na minisrázek. Ouha. Po asi 15 km opět to samý: při normální jízdě, žádná honička, opět tahám za plyn a mrtvo. Vyměnil jsem tedy zkušeně pojistku a pokračoval. Ale jen asi 5 km. Pak to samý. Jenže jsem mohl měnit pojistky ja jsem chtěl a vypadávalo to furt. Tak jsem se potupně vrátil na vleku domů. Na opravy už nebyl čas, tak doufám, že konečně něco odešlo, aby bylo možný závadu dohledat. Jen doufám, že to co odešlo, nebude moc drahý. Až budu vědět co to bylo, ozvu se.
Anonymous
 

Příspěvekod Anonymous » 21.06.2009-18:59

Nazdar všici! Tak to dopadlo, jak psal kodl: blbě prodřenej drát od vypínače na řidítkách k cívkám. Prodřel se o olejový chladič. Ten svazek byl uvolněnej a proklepalo se to tam. Takže oprava za 5 korun: kousek izolačky a el. páska, která svazek upevnila k výše vedoucímu svazku abylo to. Máša zase fičí :smt038 :smt038 :smt038
Anonymous
 

Příspěvekod kodl » 22.06.2009-08:20

jo, to je jak ta účetní chtěla nějak na fakturu rozepsat opravu auta:
utažení šroubku 1 kč, vědět který 999 kč, celkem 1000kč.
kodl
XJ štamgast
 
Příspěvky: 361
Images: 7
Registrován: 22.10.2007-12:33
Bydliště: Boskovice


Zpět na Elektrika

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků

cron