Stránka 1 z 2

Vidlice?

PříspěvekNapsal: 23.05.2006-14:13
od sjirka
nějak mi připadá poslední dobou, že místo aby mi vidle sbírala nárazy, tak mi je posílá do řízení...
jak to spravit - stačí výměna oleje?
btw: jakej tam lijete?

PříspěvekNapsal: 23.05.2006-16:07
od OTIS
Oproti jiným dobrá cena!

http://www.motostar.cz/eshop/zobrazeni_ ... cts_id=700
Obrázek

V Brně ho mají třeba v Auto-Moto Vorel, Proškovo nám.

PříspěvekNapsal: 23.05.2006-16:22
od Anonymous
Já jsem dával DENICOL CARTRIDGE FORKFLUID SAE 10. Cena je teda strašná 278 Kč, ale nevěděl jsem o ničem jiném. Olej je to myslím dobrej

Obrázek

PříspěvekNapsal: 24.05.2006-09:29
od Bartus
Kolik se vlastně dává toho oleje do vidle? nějak jsem to zasklil. A to jsem ho nedávno měnil. Asi bych měl přestat chlampat to pivo :lol:

PříspěvekNapsal: 24.05.2006-09:44
od OTIS
To asi bude podle ročníku.
Jinak sjirko o výměně se kecalo už tady: viewtopic.php?t=272

PříspěvekNapsal: 28.05.2006-22:47
od sjirka
Tak jsem to o víkendu s Láznovou pomocí vyměnil - ale asi to bylo udělané poprvé za života té motorky- podle toho, že to co vyteklo, bylo úplně stříbrné (asi prach z odřenejch věcí?)
Já debil si původně koupil je 0,5 litru oleje (nějak mi nedocvaklo, že toho bude asi potřeba víc než na kolo :cry: ) - tak jsem se v sobotu proběhl po mototechnách a koupil jsem skoro to samý jako Lazna, akorát 15W - o dost se to zlepšilo - už mi ta vidle tak neodskakuje :lol:
Ještě asi budu muset přitáhnout zadek - je moc měkej - na kolik to máte vy?
Jinak ještě jednou díky Laznovi a doufám,. že ho mladá moc nezjebala za pozdní příchod :lol: :lol: :lol:

PříspěvekNapsal: 17.05.2009-07:57
od Anonymous
po týdnu přijdu do garáže a koukám jako blázen, u předního kola je mastnej flek.
Koukám a celá levá šavle je od oleje. Ještě jsem to nerozebíral, jak se to tam těsní?
nepředpokládám že by byla šavle v háji....

PříspěvekNapsal: 17.05.2009-14:09
od karlos
Těsní se to tam docela dost, hlavně při jízdě :D
Je to jenom lenost nebo blbost ????
Co tak se podívat o 2 příspěvky víš ???? :evil:

PříspěvekNapsal: 17.05.2009-20:35
od Anonymous
kuci malej dotaz, jelikož motorku nemám jako první a při rozdělání tlumičů jsem zjistil, že tam někdo strkal podložky zajímalo by mě jestli tady někdo na beton ví jak se do tlumičů strká to progresivně vinutý péro. Myslim tedy jestli hustším vinutím nahoru nebo dolu, nebo je to jedno?!?!?! Dík za ověřený info

PříspěvekNapsal: 17.05.2009-21:23
od Chose
Také jsem to řešil ale ani v origo servisu Yamaha nevěděli.
No ale podle zkušenosti s motokrosu kde jsme jemne vinutí dávali dolů a hrubé nahoru (čím větší stoupání závitu tím jhe pružina tvrdší) jse je takhle dal a nemohu si stěžovat. Jen pro zajímavost chtěl jsem koupit progresivni Wirth za 2800kč.nakonec jsem ale dal originaly a ty mne přišly v Yamaze Ostrava na 1700kč.a jsou také progresivní (rozdílné stoupání závitu).

PříspěvekNapsal: 18.05.2009-08:33
od Mira XJ
to Yaman: Kvízová otázka - klikl jsi na ten odkaz co je cca 3-4 nad tvím příspěvkem? am je totiž fotka jak to přesně v tom tlumiči je.

PříspěvekNapsal: 18.05.2009-12:20
od Hynek
Mira XJ píše:to Yaman: Kvízová otázka - klikl jsi na ten odkaz co je cca 3-4 nad tvím příspěvkem? am je totiž fotka jak to přesně v tom tlumiči je.



Někdo ztoho obrázku pozná jak tam ta pružina má být???
Já teda nee.:shock:

PříspěvekNapsal: 18.05.2009-12:29
od felika
Bez ohľadu na predchádzajúce príspevky a na to, čo je na tom obrázku, pružiny idú hustejším vinutím nahor. A, mimochodom, z toho obrázku je to tiež jasné.

PříspěvekNapsal: 18.05.2009-12:34
od karlos
Hynku, 11.příspěvek [url]viewtopic.php?t=272[/url] je tam OTISova fotka.

PříspěvekNapsal: 18.05.2009-13:28
od PIG
Já jsem měl loni svoje rozdělaný a pružiny tam byly tak, že když to vezmu od země, tak začínaly hrubě a u řidítek byly jemně, nebo jakýma výrazama to mám do pr..napsat, ale chápete asi :)

PříspěvekNapsal: 18.05.2009-18:25
od Anonymous
Samozřejmě na obrázky jsem koukal to bych se Vás ani nedovolil obtěžovat, ale kdo ví jestli zrovna na tomto je to dobře?!?!?!
J8 to taky dal hustšim nahoru, většinou to tak bývá na zadních progresivně vinutých pružinách, tam je to taky tak, ale kdo ví jestli to vpředu není obráceně?!?!?!?

PříspěvekNapsal: 18.05.2009-20:03
od felika
Ty neveriaci Tomáš, česky a slovensky ti to nestačí, ako to ešte chceš, azerbajdžansky alebo urundi-burundsky?
Hustejším nahor :!:

PříspěvekNapsal: 18.05.2009-22:08
od Anonymous
dnes jsem měl přední vidle komplet rozebraný, měnil jsem simerinky.
Oproti Otisovi mám pružiny delší ale zase kratší vrchní předpínací trubičku.
Pružiny byly hustější stranou dolů.

PS kdyby někoho zajímalo jak ty simerinky vyměnit.
sundejte prachovku a vyndejte perko co drží simerink
pak si sežeňte cca 12 matku a navařte na cca 30cm dlouhou tyčku. Tenhle udělátor pak vsaďte do vidle. Uvnitř je další trubka do které ta navařená matka musí sednout. Pak zespodu vidle vytočte imbus který tu vnitřní trubku drží.
Tím se povolí celý system. Pak jen párkrát škubněte šavlí a vyjede vám vše ven.
zpětná montáž je jednoduchá, jen je potřeba zpět zaklepat kovové gufero co vede šavli.

PříspěvekNapsal: 19.05.2009-06:27
od PIG
Asi bych doporučil řídit se tím co je na obrázku nebo v nějakým manuálu a ne tím co kdo najde v motorkách s podivnou minulostí!
A mimochodem... strašnej problém zavolat si do Yamaha servisu.

PříspěvekNapsal: 19.05.2009-06:45
od felika
Tak to skúsim ešte raz, tentokrát anglicky. Výpis zo servisného manuálu:

...Instal:
Fork spring
Spring seat
Spacer collar
Cap bolt

NOTE:
Fork spring must be instaled with the smaller pitch upward
Before installing the cap bolt, apply the grease to the O-ring
Temporarily tighten the cap bolt...


Snažím sa nikdy netvrdiť niečo, v čom nemám stopercentnú istotu, v opačnom prípade radšej mlčím. Ak niekde boli pružiny namontované opačne, to vôbec neznamená, že boli namontované správne. Pri staršom ročníku je predpoklad, že to už niekto rozoberal a skladal a chybička se vloudí...
Myslím že servisný manuál vyvracia akékoľvek pochybnosti.

PříspěvekNapsal: 19.05.2009-07:11
od Anonymous
No Feli asi je to správně, ale pro jistotu bych se podíval ještě do toho manuálu pro Azerbajdžán, jak to dělají tam, protože tam to mohou montovat obráceně, protože je tam úplně jiná krajina a je potřeba jinak pružit...
A třeba na Hané je více rovina, tak zase jinak je potřeba pružit.
Myslím, že jak to má každy jinak, má své logické opodstatnění podle toho, kde motocykl zakoupil. :smt021 :smt111 :smt035

PříspěvekNapsal: 19.05.2009-07:21
od felika
V Azerbajdžane a v Bengálsku to vraj montujú tým hustejším do stredu a druhú obrátene, kvôli symetrii :D :smt077

PříspěvekNapsal: 19.05.2009-09:14
od Anonymous
Hoši nebudu se tady s Váma předhánět kdo je chytřejší, možná v nějaké jiné Yamaze ti rádi poskytnou takový informace, ale v tý naši ne a hlavně přišlo mi jednoduší dát dotaz sem .... o čem by se tady pak jinak pindalo že jo?!?!?!?

Pro Felika - samozřejmě do manuálu jsem koukal, ale jak víš je tam jen ten černobílej nákres, ze který ho není poznat jak to přijde a jelikož angličtinou nevládnu myslel jsem si že to tam bude někde popsaný, můžeš mě teda ujistit že v tom textu co jsi zkopíroval do příspěvku je psaný že skutečně přijde pružina hustšim vinutím nahoru????

PříspěvekNapsal: 19.05.2009-12:30
od Anonymous
Feliko, zachovej klid, počítej, 1,2,3,4......................
usměj se :? , no vidíš a hned je na světě veseleji. :wink: :D :D

PříspěvekNapsal: 19.05.2009-13:21
od Anonymous
...Instal:
Fork spring
Spring seat
Spacer collar
Cap bolt

NOTE:
Fork spring must be instaled with the smaller pitch upward
Before installing the cap bolt, apply the grease to the O-ring
Temporarily tighten the cap bolt...


Překlad :

Vidlička na jaře
Jarní sídlo
Spacer límec
Cap šroubu

POZNÁMKA:
Vidlička na jaře, musí být instaled s menší rozteč vzhůru
Před instalací uzávěr šroubový, použijí se namazat na O-kroužky
Dočasně utáhněte uzávěr šroubový ...

... a tak dále na tři krále.

PříspěvekNapsal: 19.05.2009-13:41
od Anonymous
Hoši hoši......
Jsem tady zaregistrovanej už nějakej pátek, řekl bych že motorkách trochu rozumín na viragu jsem si sám udělal rozborku sborku kvůli vyběhlejm lágrům na klice (dolní ojniční) ale jak mi říkal táta - líná huba holý neštěstí, už mi několikrát poradili zkušenější kteří konkrétní problém řešili, ale tady mi to přijde že jsou tu určití jedinci pro které je největší úspěch přesvědčit někoho kdo se na něco zeptá o tom, že je lofas, protože se to tu už řešilo, nebo protože neví přesně co vlastně chce.
Beru toto forum jako zdroj užitečných informací, buďte proto někteří tolerantnější k těm kteří nemají tolik zkušeností, dík.

Jinak dík za překlad, péra jsou otočený, při kontrole jsem zjistil, že ten špecialista co se v tom šťoural je dal přesně podle Azerbajdžánského manuálu jak píše Felika :( levý dolu, pravý nahoru

PříspěvekNapsal: 19.05.2009-14:43
od Racek
Nic si z toho nedělej žes měl každou jinak, já měl jednu pružinu o 8cm kratší než druhou :lol:

PříspěvekNapsal: 19.05.2009-15:46
od Anonymous
Albert píše:[i]...Instal:
Fork spring
Spring seat
Spacer collar
Cap bolt

Vidlička na jaře
Jarní sídlo
Spacer límec
Cap šroubu


ja ty internetovy prekladace zboznuju :-D :smt098

PříspěvekNapsal: 19.05.2009-17:17
od OTIS
Zajímavý vývoj - techniku sme na fóru už docela rozebrali a teď se bude rozbírat jestli to co se rozebralo je vlastně správně :smt017 :smt098

PříspěvekNapsal: 19.05.2009-19:26
od lynx
To by mě docela zajímalo, kolik zkušeností člověk potřebuje, aby si přečetl návod (několikrát ověřený) řídil se jím.
Yamanův táta říká, že líná huba holý neštěstí.Ovšem teta Kateřina dodává: komu není z hůry dáno, na netu nenajde :lol: