Stránka 1 z 1

zadne kolo - dotiahnutie na kyvke

PříspěvekNapsal: 17.08.2015-15:00
od Mexican
ahojte, pozeral som sa po prispevkoch ale nenasiel som :-( kedze mam dost staru ale pritom nevytahanu retazovku, rozhodol som s atrochu cistit, mazat a nastavovat. V manuale je napisany moment utiahnutia zadneho kolesa na kyvke, ale nemam momentak. Takze som to dotiahol na pohodu (aby sa zadne koleso otacalo volne) - nasledne som brzdil zadnou (ziadne skakanie ale skor dobrzdovanie z 90 z kopca pred obcou) a motorkou to cuklo akoby to slo do smyku. To neslo, ale posunulo sa na pravej strane koleso smerom k motoru (napinaky boli dotiahnute spravne).. tak som to dotiahol festovnejsie, ale pohyb kolesa uz nie je taky volny.. ako to mate poriesene vy kolegovia?

Re: zadne kolo - dotiahnutie na kyvke

PříspěvekNapsal: 17.08.2015-15:38
od OTIS
Mezi ložiskama je rozpěrka (trubka mezi vnitřními kroužky ložisek) a rukou bys tu osu stěží dotáhl tak, aby se zdeformovala. Naopak nedostatečné dotažení osy by mohlo způsobit, že se kolo bude otáčet hůř. V tvém případě to může být jen subjektivní pocit. Zkus sundat z rozety řetěz, brzdič z kotouče a pak vyzkoušej chod kola. Pokud jde opravdu těžko, tak může být po smrti jedno z ložisek.

Z ložiska u vnějšího kroužku odloupni krytku a uvidíš v jakém je stavu. A případně ho domaž. Taky nezapomeň na to pod rozetou ( http://faudy.journey.cz/triky/lozisko.html ). Podle mého názoru většina ložisek odejde hlavně kvůli tomu, že se u kol mění včas (preventivně) gufera. Pak se do ložisek dostane pár kapek vody a je konec.

Re: zadne kolo - dotiahnutie na kyvke

PříspěvekNapsal: 17.08.2015-17:08
od Koudy01
Zadni kolo se dotahuje na nejakych 105Nm, tzn. ze i do pulmetroyho momentaku se musis docela dost oprit, abys to na ten moment utahl.
Pokud ti po dotazeni de kolo z tuha, mas tam neco spatne.

Re: zadne kolo - dotiahnutie na kyvke

PříspěvekNapsal: 18.08.2015-00:02
od Mexican
vdaka mladenci.. ja to teda dotiahnem sadou z origo vercajku nafest. chcem sa vyhnut nejakemu posunutiu kolesa v zakrute pri nejakom naklone, resp pri prudsom brzdeni zadkom