Stránka 1 z 1

Krk rizeni - primy smer

PříspěvekNapsal: 04.08.2012-15:31
od Koudy01
Ahoj, chtel bych se zeptat, jak to je s krkem rizeni a primou polohou a vyvodit z toho zaver, jestli mam spatny loziska, neco jinyho nebo je secko v cajku.
Jak je videt na videu, kdyz hybu riditkama ze strany na stranu, tak v poloze primyho smeru riditka jakoby jemne zaskoci/ zaaretuji se. Je toto normalni?
Nebo mam moc dotazeny krk? - to bych osobne vyloucil, protoze se riditka otaci pekne lehce. Spatny lozisko? Nebo to tak patri?

[youtube]http://youtu.be/XE-cKMkUQqU[/youtube]

Re: Krk rizeni - primy smer

PříspěvekNapsal: 04.08.2012-19:54
od mirekm
Vypadá to na ložiska, mají vymačkané důlky v přímém směru. Mění se po cca 20-30tkm.

Re: Krk rizeni - primy smer

PříspěvekNapsal: 05.08.2012-11:43
od Koudy01
Jj, diky. :) Tam beztak budou o moc vic jety nez nejakych 30 tis. A tam se meni obe loziska a obe sou stejny nebo jak to je? Krk rizeni sem jeste rozdelane nemel, tak poradne nevim, jak to tam vypada.
Nebo jak mam rozumet tomuhle http://www.motocyklovedily.cz/produkt/751103-col004.html ? V popisu je: "Velikost: 30*55*17 + 25*47*15." To je sada obou?

Re: Krk rizeni - primy smer

PříspěvekNapsal: 05.08.2012-11:52
od mirekm
Koudy01 píše:Jj, diky. :) Tam beztak budou o moc vic jety nez nejakych 30 tis. A tam se meni obe loziska a obe sou stejny nebo jak to je? Krk rizeni sem jeste rozdelane nemel, tak poradne nevim, jak to tam vypada.
Nebo jak mam rozumet tomuhle http://www.motocyklovedily.cz/produkt/751103-col004.html ? V popisu je: "Velikost: 30*55*17 + 25*47*15." To je sada obou?

Ano, ZÁSADNĚ SE MĚNÍ SADA obou dvou ložisek, u některých je v sadě i spodní simerink.

Re: Krk rizeni - primy smer

PříspěvekNapsal: 05.08.2012-12:16
od Mira XJ
Jak bylo řečeno,vyměň ložiska. Ovšem to že se mění po 20-30t.km je nesmysl. To ložisko podléhá minimálnímu opotřebení - třeba narozdíl od ložisku v kolech nebo jehličkových ložiscích v kývačce. To ložisko se mění v 90% případech po tom co je motorka bouraná zepředu a kulička se vymáčkne do ložiska. Na svém fazeru mám 70t. km a neměnil jsem ještě žádné ložisko,bývalé xj má teď 60t. a taky o ložiskách nevím.

Re: Krk rizeni - primy smer

PříspěvekNapsal: 05.08.2012-14:23
od Koudy01
Dekuji.
Bourana byla urcite. Sam sem ji jednou poslal do skarpy a prvni jeji pad to nebyl...Me v tom krku nijak nehrka, nema vuli, kdyz jedu bez kufru, tak ani riditka nekmitaji, ale jde poznat, ze by snesl trosku dotahnout a to prave nejde, protoze kdyz dotahnu, tak ten dulek zacne byt hodne citit. Loziska vymenim. Co sem si tak orientacne procital postupy, tak to problem nebude.

Kdyz si nacal tu kyvku. Tam se opotrebeni lozisek pozna v tom, ze hrka do stran ze? To me nedela. Ale kdyz jedu treba ve dvouch nebo s kufrem a prejedu nejake vetsi hrb, tak me neco jakoby nakopne do prave stupacky. Prirovnal bych to k tomu, kdyz jde tlumic nadoraz. Ale on nadoraz nejde a kope to jenom do prave...

Re: Krk rizeni - primy smer

PříspěvekNapsal: 05.08.2012-19:21
od mirekm
Mira XJ píše:Jak bylo řečeno,vyměň ložiska. Ovšem to že se mění po 20-30t.km je nesmysl. To ložisko podléhá minimálnímu opotřebení - třeba narozdíl od ložisku v kolech nebo jehličkových ložiscích v kývačce. To ložisko se mění v 90% případech po tom co je motorka bouraná zepředu a kulička se vymáčkne do ložiska. Na svém fazeru mám 70t. km a neměnil jsem ještě žádné ložisko,bývalé xj má teď 60t. a taky o ložiskách nevím.
Asi dobrá značka :-). Namých dvou Yamahách jsem na xj 900 měnil ložiska v cca 40tkm a to už mi kmitaly řídítka, na lehčí xj 550 v cca 50tkm a tam bylo vymačkání velmi výrazné - při zvednutí předního kola to vyloženě přeskakovalo . Po výměně u obou je to naprosto OK. Byla tam kuličková ložiska a tam je dotek v bodě a protože se převážne jezdí rovně, tak se to vymačká právě v přímém směru. No a v případě havárie na předek je to podstatně výraznější a téměř 100%. Dnes se dávají kuželíková, ty mají podstatně větší styčnou plochu a určitě víc vydrží. Zatím jsem je neměnil, tak s tím nemám zkušenosti.
Jinak v manuálu pro xj900 je psáno: Ložiska v krku řízení-kontrola a promazání po 24tkm (pozor na správný moment a kladivo se sekáčem není ten správný nástroj).

Re: Krk rizeni - primy smer

PříspěvekNapsal: 06.08.2012-09:49
od pind
Rovnaky problem,
na frajerkinej yamahe XJ 600 v jednej polohe rajdy trochu pridierali.
Mam podozrenie, ze tiez bola buchnuta.
Nove loziska cca 35,-€

Re: Krk rizeni - primy smer

PříspěvekNapsal: 10.12.2013-22:59
od fanous
Ahoj, prosím o důležitou radu od vás odborníků. V přímém směru za jízdy, když jedu solo bez bagáže, tak je vše ok. Jakmile jsem naložený, tak se mi během dvou sekund rozkmitají šíleným způsobem řídítka :( . Je možný, že je to ložiskem v krku řízení? Při zvednutí předního kola drží rovně, při zatáčení řídítky cítím pořád stejný odpor a když při lomcování vidlicí žádný vůle. Ještě mě při brzdění mi vibrují řídítka, to ale přisuzuji zvlněným kotoučům. Přední pneu je nové a kolo vyvážené. Dík moc za rady :)

Re: Krk rizeni - primy smer

PříspěvekNapsal: 11.12.2013-11:13
od Michal
Ano, to je možné, že problém má na svědomí kaput ložisko krku řízení. Já ze své zkušenosti doporučuji "přejít" celý předek. Tedy výměna ložisek v krku a nastavení optimálního "momentu otáčení", kontola a nové vyvážení kola(neupadlo závaží?), kontrola tlaku v pneu, kontrola ložisek kola, repase přední vidlice s důrazem na olej, jaký a kolik.
Setkal jsem se ale i s tímhle případem kdy to mělo na svědomí vyměněné závaží z řídítek za lehký, hezký, barevný padací protektor.

Re: Krk rizeni - primy smer

PříspěvekNapsal: 11.12.2013-11:46
od Radimathor
Když už to budeš mít rozebraný, doporučuji vyměnit rovnou tlumičový olej a dát hustější a nahoru pod víčko dát cca 1-1,5cm tlustou podložku, o něco to zvýší předpětí a ten hustější olej přitvrdí předek, dělal jsem to a bylo to znát a náklady minimální na tuhle úpravu. Rovněž doporučuji dát na brzdy pancéřovku.

Re: Krk rizeni - primy smer

PříspěvekNapsal: 24.01.2014-10:15
od fanous
repase tlumičů byla udělána předchozím majitelem a jsou pekelně tvrdý, dlouho si budu zvykat. Jinak, jak je to s náročností co se výměny ložisek v krku řízení a kola týče? Dá se to bez problémů vyměnit v garáži se základním nářadím? Vím jaká je pakárna dostávat třeba ložisko z náboje kola od auta, v tom případě bych to raději nechal servisu.

Re: Krk rizeni - primy smer

PříspěvekNapsal: 24.01.2014-10:59
od Michal
Hoy! Na kecy, že to dělal předchozí majitel nedej. Bůh ví coto bylo za experta. Jestli mi to nevyhovuje, tak si nezvykám ale přispůsobím stroj dle obrazu svého. V nejlepším případě tam nalil moc oleje a jestli správného, toť také otázka. Já bych to vyměnil, tolik práce to zas nejni.
Co se týká ložisek v krku, tak to jde v poho. Někdy je opruz dostat ven vnější kroužek horního ložiska, je tam málo placu na opření vhodného nástroje a vyťuknutí ale nechá se. Já jsem tam vybrousil malou drážku aby to "příště" bylo snažší. Montáž no problem, vnitřky bez nahřívání, vnější teda vnitřek mrazáku viděly. To dáš.

Re: Krk rizeni - primy smer

PříspěvekNapsal: 24.01.2014-17:25
od jirka4137
I když vůli v krku řízení zatím nemám časem se to chystám taky vyměnit. Padací hliníkové gripy jsem dal do pryč a tedˇ mám namontováno závaží z FZR600R řízení je stabilnější. Tlumičový oil mě čeká na jaro zárovenˇ s přezutím obou pláštˇů. Pancéřovku na brzdu můžu doporučit a ani RPGéčko na řídítka není k zahození. :)

Re: Krk rizeni - primy smer

PříspěvekNapsal: 25.01.2014-20:06
od Janoš-XJ
fanous píše:Ahoj, prosím o důležitou radu od vás odborníků. V přímém směru za jízdy, když jedu solo bez bagáže, tak je vše ok. Jakmile jsem naložený, tak se mi během dvou sekund rozkmitají šíleným způsobem řídítka :( . Je možný, že je to ložiskem v krku řízení? Při zvednutí předního kola drží rovně, při zatáčení řídítky cítím pořád stejný odpor a když při lomcování vidlicí žádný vůle. Ještě mě při brzdění mi vibrují řídítka, to ale přisuzuji zvlněným kotoučům. Přední pneu je nové a kolo vyvážené. Dík moc za rady :)

Nevím zdali to máš už hotové,ale jen takovou radu. Nevím co si mám představit "během 2 vteřin",ale moje XJčko to dělalo baj oko kolem 60km/hod. Udělal sem vše co jsem uznal za vhodné,jak píše aj Michal ,od vyvážení kola, výměna pneu za novou a pod. Nakonec jsem s mechošem na Yamaze dotáhnul momenťákem krk řízení podle návodu a bylo po problému. Tak prubni aj tento bod a uvidíš?! Má tam bejt na XJ 900s asi 25kg. Ale to se raději podívej do manuálu ať tě nemejlím.

Re: Krk rizeni - primy smer

PříspěvekNapsal: 26.01.2014-17:19
od Michal
Já myslím, že pustí rejdy a dvě seKUNDY to jede než se rozkmitá předek. Tohle je možné vyzkoušet, koneckonců v manuálu se o vůli krku a jeho kontrole hovoří ale kdo to dělá?
Zkoušel jsem to ale kde bych vzal momenťák. Mosaz tyčka a ťuky ťuk, ty woe to je moc, povolit, projet, tuhý, tak ještě povolit a kurva zase kmitáme, tak hurá pro ložiska a byl pokoj.
Podrobně jsem prozkoumal vyndaný tovar hodinářským vokem (x 10) a nenašel ani otlak, či plošku, divný. No a nezapomenout po montage to namazat extrakurvanasavazelínou, bo se k tomu nemůže a řídká sračka po dědovi ti z toho v létě vyteče a je to na suchu :(

Re: Krk rizeni - primy smer

PříspěvekNapsal: 28.01.2014-11:33
od fanous
Díky všem za rady. Přední vidle jsou napsaný v sevisce i s razítkem Yamaha servisu. Nicméně nebudu tak naivní a ten tuning tlumičů provedu dle doporučení. Prdím na dotahování krku, objednal jsem rovnou nový ložiska, je na nich napsáno "wysoka jakość", tak to bude asi extra třída a když budu mít štěstí, tak nedostanu ani od řídítek nafackováno. Jinak demontáž a montáž samodomo je ok, nebo si mam ještě doobjednat majzlík a kladívko? 8)

Re: Krk rizeni - primy smer

PříspěvekNapsal: 28.01.2014-19:08
od Janoš-XJ
fanous píše:Díky všem za rady. . Prdím na dotahování krku, objednal jsem rovnou nový ložiska, je na nich napsáno "wysoka jakość", tak to bude asi extra třída . Jinak demontáž a montáž samodomo je ok, nebo si mam ještě doobjednat majzlík a kladívko? 8)


To co jsem ti psal ohledně dotažení, není z mojí hlavy ,ale dle manuálu. Jestli si myslíš že ty nové ložiska dotáhneš podle svého a budeš spokojenej, je tvoje volba! Řízení je dost podstatná věc na motorce!! Jestli jedeš rovno ,nebo do zatáčky vždy tě budou takové problémy omezovat v pohodlí jízdy! Zrovinka taková debata probíhala před lety! Poraďte a pak "prdím na to" Jestli tě Fanouši mohu o něco poprosit !! Mysli si to ,ale nepiš to zpětně do fora! Ani nevím jak s tebou diskutovat,nevím s kým mám tu čest když nevyplníš dostatečně svůj profil. Každopádně přeji ať ti to vyjde. Nejlépe je jenom číst !

Re: Krk rizeni - primy smer

PříspěvekNapsal: 30.01.2014-11:31
od fanous
Minulý příspěvek jsem napsal trochu víc "odlehčeně", jestli jsem někoho pohoršil, tak se omlouvám. Souhlasím s tebou a tím "prdím na to" jsem myslel tu věc, že nebudu dotahovat krk řízení se starými ložisky, ale že ty ložiska rovnou vyměním za nová a potom to celé dotáhnu momentovým klíčem dle manuálu, jak jsi mi tady doporučoval. A jsem za to rád, protože jsi mi ušetřil spoustu času. Nemyslel jsem nic zle, i když si to zpětně přečtu, tak uznávám, mohl jsem to formulovat lépe. Příště se pokusům o vtipný příspěvek raději vyhnu.