Stránka 1 z 1
Syčení při brždění
Napsal:
03.04.2011-19:46
od Zdeněk
Ahoj lidi. Tak jsem zjistil ve středu při zastavování u práce a použití přední brzdy takový syčivý zvuk. (měl jsem otevřené plexi v helmě) Ve čtvrtek se to opakovalo a tak jsem přestal brzdit a opět brzdil. A zase syčení. Dnes už to nesyčí při brždění. Ale mám kapky oleje na obou př. tlumičích. Asi odešly gufera. Do srazu bude asi výměna nutná.
Nyní můj dotaz:
To gufera odejdou vždy takto bleskově????
Já jsem myslel, že odchází postupně, nebo se mi tam něco pomrvilo??? Nechci vyměnit gufera a samozřejmě i olej a po prvním zabrždění aby to opět prdlo. Ale že tečou obě. Mohlo mít vliv i zimní ježdění? Loni byly vidle suché obě. Letos taky. Teda do čtvrtku. Nebo co se tam mohlo pokazit?
Mohl jsem gufera odrovnat silikonovým olejem ve spreji aplikovaným po umytí motky vodou? Jinak jsem na kluzáky ani nešáhl.
Napsal:
04.04.2011-13:39
od Mira XJ
-Olej se objevil na obou tlumičích?
-nevzal jsi někde nějakou velkou díru?
-nemáš ve vidlích moc oleje?
-nemáš povolenou matku nahoře na vidlích?
Napsal:
04.04.2011-13:51
od Zdeněk
---Kapky oleje jsou na OBOU guferách(tam, kde se montuje chránič proti prachu na kluzáku)
---Na díru si nevzpomínám. Velkou bych si pamatoval. Ani patník, prostě nic. Jen prudší zabrždění př brzdou.
---Jestli je tam moc oleje nevím, ale to by prdlo asi již dřív a né po mnou ujetých 2tis/km
---Matku zkontroluji, ale co by měla společného s olejem tam dole? Navrchu mám sucho.
Zkusím dát fotku do profilu.
Napsal:
04.04.2011-13:55
od mistrhroch
Zaráží měn ten "syčivý zvuk"?
Jestli tam máš kapky-tak nevím, ale já také mažu vidle olejem a pak se vždycky všichni leknou, že mi "kroužkuje"(prolíná)olej z vidlí
Použil si silikonový-doufám, že ne ten sajrajt podobný na řetěz?
Napsal:
04.04.2011-14:26
od Zdeněk
Ahoj, syčelo to fakt jen asi 2x. Mě to připadá, jako by zevnitř vidlí unikal vzduch. Foto právě dávám do profilu.
Napsal:
04.04.2011-14:40
od Zdeněk
Včera jsem se jel projet (cca85-90km) a před jízdou jsem to utřel dosucha a po příjezdu opět kapky na obou. Jel jsem já-95kg, syn-45kg. Takže zátěž nějakých 140kg včetně oblečení. A nejel jsem závodně, ale pohodu do 120km/h.
Teď mě tak napadlo, že jsem měnil ložiska v kolech a měl jsem kolo dole, ale do tlumičů jsem nerejpal.
Napsal:
04.04.2011-19:17
od Hynek
Když jsi dotahoval kolo propružils vidle než jsi dotahnul ty dva imbusy?
Napsal:
04.04.2011-19:58
od Mira XJ
Matka stím má společného to,že součást předního tlumení je i vzduchový polštář,který je nad hladinou oleje. A je uzavřen právě tou matkou na které je Okroužek. Při propružení dochází ke zmáčknutí vzduchového polštáře -zvýšení tlaku vzduchu - ten může někudyma unikat a vydávat různé zvuky.Možná by stálo za to to zkontrolovat + mrknout na výšku hladiny oleje. Opravdu se mě právě nezdá že by začali jen tak prolínat obě gufera - nicméně může se stát.
Napsal:
05.04.2011-14:58
od Zdeněk
Hynek----
co??? proč???
Jdu si zakouřit a imbusy povolím a propružím vidle a opět utáhnu.
To fakt slyším prvně, že se má propružit než se dotáhne fest. A nebo raději kolo opět sundám a nasadím a propéruju a dotáhnu a utřu kluzáky a projedu a uvidím a......
Zítra napíšu, jak jsem dopadl.
Napsal:
05.04.2011-15:27
od Zdeněk
Tak jsem to povolil a propružil tak uvidím, ALE:
Při koukání jsem si všiml, že mám tlumiče nějak povysunuté nahoru. viz foto v profilu. Jak to máte vy??? Šrouby nafest utažené všechny.
Napsal:
06.04.2011-08:47
od kodl
tak to asi někdo nedbale po servisu složil - stačí povolit horní i dolní svěrný šrouby a posunout jak má být - ale hlavně obě strany stejně.... a nebo ty tlumiče doráží natvrdo a vystrkaly se nahoru, ale to sem ještě neviděl.
Napsal:
06.04.2011-09:09
od Mira XJ
No ono to posunutí na to jak to tlumí vliv nemá. Já osobně to mám posunuté o 10mm. Líp se pak motorka sklápí do zatáček,ale je nestabilnější v přímém směru.