Stránka 1 z 1

Těsnění předních tlumičů

PříspěvekNapsal: 10.06.2010-19:05
od calme
Zdar, mám další záludnou otázku na přední tlumiče. Letos jsem měnil přední gumu a byla neuvěřitelně oskákaná. Loni jsem do tlumičů nalil hustější olej, ale stejně z nich mám pocit, že příliš skákají. Dá se někde změřit útlum tlumičů? Měnil jste někdo těsnění v tlumiči? Kde jste to sehnali? Kolik to stálo? Záludnosti při montáži? Na fiši na těsnění míří odkaz čísla 6 .... Díky Calme

PříspěvekNapsal: 10.06.2010-19:24
od Tommy XJ
Nechával jsem to repasovat v servisu. Kontrola, olej, gufera. 1100Kč i s prací mi nepřijde tolik.

PříspěvekNapsal: 11.06.2010-06:42
od Jiri BN
Výměna oleje a gufer je popsána zde: http://www.yamaha-xj.tomsmz.net/forum/clanek_forum.php?kategorie=2
+ tu někde je video od Bolka s výměnou oleje ve vidlicích. Soudě podle tvých dotazů bych to dal do servisu(jen doporučení) :lol:
Gufera origo. Yamaha +- 600/pár.-, druhovýroba Athena +-300.-/pár, značkový olej 250-300.-/L

PříspěvekNapsal: 11.06.2010-06:49
od Anonymous
Gufera snad s tlumením nemají moc společného. A pokud neprosakuje olej, nešahal bych na to. Cena na http://www.partsdepot.cz/index.php?fveh=489&cat=&year=1992&mfg=Yamaha&modelsearch_x=&curl=&section=19144 167 Kč.

PříspěvekNapsal: 11.06.2010-08:31
od Jiri BN
petr.sa -položka č.6 s cenou 167.- je obyč. podložka oddělující futro a gufero. Cena gufera na partsdepot je 363.-/ks (položka7)
Hodnotit útlum je dost subjektivní -záleží na hmotnosti jezdce, stylu ježdění, viskozitě a výšce hladiny oleje.....
Začal bych rozborkou vidle, jejím vymytím a kontrolou stavu futer a délky pružin podle manuálu a zda vidlice obnsahuje vše co má (nebyla-li vidlice napadena kutilem). Pokud si chci motorku nějaký rok nechat vyměnil jsem preventivně i gufera s cenou 255Kč/ ks origo Yamaha (cena je na průměr vidlice 41mm)

PříspěvekNapsal: 11.06.2010-10:03
od Anonymous
^ je to tak, špatně jsem se podíval.

PříspěvekNapsal: 11.06.2010-10:07
od calme
Na tom fiši, který je v odkazu je na díl tlumiče namířený odkaz 11.32. To je tělo tlumiče, po kterém jezí píst. Jde o to těsnění, ketré dělí píst od kluzáku. Ostatní spotřebák jsem měnil loni - olej, jak jsem psal, gufera. Pružiny mají správnou délku (v mojí jsou profi zkrácené o 9 cm), hladiny jsou v pořádku, ale guma byla po sezoně "vydlabaná". Takže bych se asi zaměřil na výměnu toho těsnění kluzák/píst tlumiče. Je to bílý teflonový kroužek sevřený šroubem. A na ten jsem nikde v nabídkách nenašel ...

PříspěvekNapsal: 11.06.2010-11:16
od Jiri BN
697
4847
toto je FZS 600 2002, ale mělo by to být stejné s XJ průměr vidlice 41mm
to "těsnění" nové neseženeš leda koupit celou požku č.6 a to bude rána x2....

PříspěvekNapsal: 11.09.2010-13:20
od Raci
cau mam takovy problem mam oskakanou predni gumu a ted mi v predku zacalo skarede lupat...nevite cim by to mohlo byt? preni tlumice netecou ale sou pekne meky diky za jakoukoli radu..

PříspěvekNapsal: 11.09.2010-17:42
od Mira XJ
Lupání může být povolené ložisko na krku řízení nebo ložisko v kole - to je spíš hučení.

Re: Těsnění předních tlumičů

PříspěvekNapsal: 14.10.2012-18:14
od jawarmaniak
Ahoj.
Mohli byste mi prosím popsat postup výměny gufer přední vidlice XJ550 Seca 1981? Odkaz od Jiri BN nefunguje. Taky bych se rád zeptal, kolik a jaký olej do nich pak nalít. Díky

Re: Těsnění předních tlumičů

PříspěvekNapsal: 14.10.2012-19:27
od Mira XJ

Re: Těsnění předních tlumičů

PříspěvekNapsal: 14.10.2012-19:49
od jawarmaniak
Děkuju

Re: Těsnění předních tlumičů

PříspěvekNapsal: 14.10.2012-20:13
od mirekm
Ahoj,
postup popsaný Mírou xj je platný pro xj 600. Xj 550 má několik odlišností. Víčko nahoře v trubce není šroubovací, ale drží ho drátěný kroužek v drážce. Po sundání plastové krytky musíš víčko vhodným nástrojem (např. šroubovákem) zastrčit cca 10-15 mm dolů a současně vhodným háčkem zachytit drátěný kroužek a vytáhnout ho ven. Tuto operaci udělej ještě s vidlema v brejlích, venku se to dělá blbě. Chce to trochu cviku, nejdřív budeš možná muset víčko rozpohybovat směrem dolů pomocí kulatiny ( do průměru 10 mm) a kladiva. Pod víčkem je pružina, jde to dost ztuha a pozor, pak to vystřelí :-). Tou násadou to jde asi taky, ale "profíci" používají cca 600mm dlouhý "T" klíč, dole s imbusem 19 (stačí navařit M 10šroub se 6HR 19 - hlavou na konec). Jo a pozor, po vytažení trubky ti zůstaně gufero uvnitř kluzáku a nad tím guferem je ještě drátěná pojistka, tak ji opatrně vyndej a ať neporejpeš povrch pod ní a pod guferem. Olej podle manuálu je 230 ccm, motorový 10W/30 SE - do každé stejně. Ale provedení vidlic se může podle r.v. a různých náhrad lišit. Hodně zdaru :-).

Re: Těsnění předních tlumičů

PříspěvekNapsal: 15.10.2012-07:59
od DOS
Ještě doplním Mirkam, že z vlastní zkušenosti se osvědčilo při uvolňování té zátky nad pružinou povolit horní brejle na trubce. Bez toho nechtěla jít ven, pak už jo.

Re: Těsnění předních tlumičů

PříspěvekNapsal: 15.10.2012-08:13
od Michal
A proveď !!!důkladnou !!! kontrolu obou kluzáků a případnou nerovnost i minimální "poškození" perfekto zalapovat !!! Občas je tam "ťukanec" od kamínku.

Re: Těsnění předních tlumičů

PříspěvekNapsal: 15.10.2012-16:25
od mirekm
Michal píše:A proveď !!!důkladnou !!! kontrolu obou kluzáků a případnou nerovnost i minimální "poškození" perfekto zalapovat !!! Občas je tam "ťukanec" od kamínku.

Myslím, že pokud to jsou ještě originály, tak tam těch "ťukanců" bude víc :-). Moje staré vidle připomínají rašpli, taky jsem simerinky měnil po každé sezóně :-(.

Re: Těsnění předních tlumičů

PříspěvekNapsal: 15.10.2012-20:57
od jawarmaniak
Díky všem za reakce. Moto je jak nová. Je to super zachovalej kousek. Jen kdyby ta origo metalíza nebledla :cry: Kluzáky jsou v dobrém stavu bez ťukanců. Vidle toho oleje tolik nepropouští, ale při propružení jsou už mastné. Gufera už prostě mají ojeté břity...

Re: Těsnění předních tlumičů

PříspěvekNapsal: 21.07.2013-12:38
od Vencl
Ahoj. Máte někdo zkušenosti s přitvrzením předních tlumičů? Dělal jsem gufera, a dal i novej olej. Ale přijde to nejen mně nějaký měký..

Re: Těsnění předních tlumičů

PříspěvekNapsal: 21.07.2013-20:49
od mirekm
Pokud ti nepomáhá rozsah přitvrzení šroubem nahoře (pokud ho tam máš) pak to chce nové tvrdší pružiny, hustší olej, eventuelně podložky pod pružiny. Ale s podložkama opatrně, pokud máš již unavené měkké pružiny, chodilo by ti to na doraz, natvrdo. Začni olejem.

Re: Těsnění předních tlumičů

PříspěvekNapsal: 23.07.2013-20:05
od Vencl
Mám Xj 600n '99, mám tam jen zátky, aspoń doufám.. Takže zkusit tužší olej. měl jsem ho tam lupnout hned.. Ale o kolik tužší??

Re: Těsnění předních tlumičů

PříspěvekNapsal: 23.07.2013-22:16
od mirekm
Podívej se do manuálu, myslím, že tam má být 10W. Zkus 20W a kdyby to bylo moc tvrdé, namíchej (stejnou značku) do toho 10W na 15W. A přečti si něco o tom, už se to tu řešilo: viewtopic.php?f=3&t=272&start=30

Re: Těsnění předních tlumičů

PříspěvekNapsal: 24.07.2013-09:07
od Michal
mirekm píše:Podívej se do manuálu, myslím, že tam má být 10W. Zkus 20W a kdyby to bylo moc tvrdé, namíchej (stejnou značku) do toho 10W na 15W. A přečti si něco o tom, už se to tu řešilo: viewtopic.php?f=3&t=272&start=30

Přesně tak a možno prubnout o trochu víc oleje do vidle (max decka do jedné) . Estli furt měkkouš, tak nový pérka.

Re: Těsnění předních tlumičů

PříspěvekNapsal: 24.07.2013-14:03
od mirekm
Vice oleje nedoporucuji, u nekterych to pak muze jit natvrdo nadoraz - zkrati se zdvih
. Maji to dobre spocitane. Jeste je dulezite, aby bylo v obou stejne ( na ml ).

Re: Těsnění předních tlumičů

PříspěvekNapsal: 25.07.2013-08:18
od Michal
Ále, maj to spičítaný na šedesátikilovýho japončíka, nalejte to tam a uvidíte :D , vylejt se to může vždycky :D