Stránka 1 z 1

Řetěz a spojka?

PříspěvekNapsal: 09.06.2010-13:00
od Anonymous
Ahoj všem, chtěl jsem se optat profíků a hlavně někoho kdo má dobré nebo špatné zkušenosti s výměnou řetězu a použitím : spojky "nýtovací" nebo se " závlačkou" na údržbu asi lepší se "závlačkou" ,ale zase mám strach aby se mi řetěz za jízdy nenamotal kam nemá :roll: a pokud " nýtovací,tak jestli někdo nemá nákres na tu " nýtovačku" páč kupovaná je dost drahá a ťukat to nějak na koleně kladívkem :shock:

díky za info

PříspěvekNapsal: 09.06.2010-14:14
od felika
Na reťaz s rozoberateľnou spojkou (ako si ju nazval "so závlačkou") úplne zabudni... Reťaz jedine s nitovacou spojkou. Neboj sa, na údržbu to nebude mať nijaký zlý vplyv. Ale pozor - ak ju budeš stĺkať kladivkom, tak sa ti celkom isto onedlho "namotá tam kam nemá".
Pekne motorku aj s novým reťazovým kitom vezmi do servisu, tam na to majú čo treba. A potom reťaz už len čistiť a mazať a čistiť a mazať..., kým si nekúpiš naozajstnú motorku (to zn. s kardanom) :wink:

PříspěvekNapsal: 09.06.2010-15:13
od OTIS
V Brně si můžeš koupit řetěz u http://www.retezy.info/ a tam ti nýtovačku zapůjčí zdarma.

Nebo koupíš řetěz zn. EK s jejich patentní "šroubovací" spojkou a montáž provedeš v pohodě bez speciálních nástrojů viz- http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=84327&fid=18

PříspěvekNapsal: 09.06.2010-21:14
od zip911
Zdar fšem,

k mému novému diversionu jsem dostal nějaké náhradní díly, mezi nimi je i řetězová sada na které je najeto cca 200km. Tento řetěz se spojuje "závlačkou". Je nebezpečné používat takový řetěz, nebo na takový někdo z Vás jezdí.....??? :idea:

PříspěvekNapsal: 09.06.2010-22:04
od Radimathor
Doporučuji vzít nýtovací řetěz = větší pevnost v tahu. DID má dutý nýty, ČZ plný nýty - pevnost ve spoji stejná. Spojku na řetězu jsem měl na 350 jawičce a ňák to nevydrželo :smt085 leč jsem tu stále :D

PříspěvekNapsal: 10.06.2010-05:19
od OTIS
Jestli nýtovací nebo se závlačkou, to snad na pevnost nemá vliv. Jde o jistou zajištění.
Jinak někteří kolegové tu popisovali, že to mají spojené závlačkou, stačí hrábnout hlouběji do fóra. Každopádně se nabízí spousta dostupných řešení jak řetěz bezpečně spojit, tak proč používat tento "kompromis".

Řetěz

PříspěvekNapsal: 12.06.2010-18:59
od PavelRce
Tak že je zalisování nejspolehlivější způsob spojení řetězu je jasné. Používá se hlavně u řetězů s vyšší rychlostí. Na druhou stranu u klasické JAWY 350 byl vždy řetěz spojen rozebiratelnou spojkou se závlačkou a nikdy jsem s ní problém neměl ani jsem nic neslyšel. Jestli někomu praskla tak to asi bylo spíš obrácenou nebo nesprávnou montáží. Navíc u JAWY celý řetěz běhá v krytu, takže by se případný problém měl projevit spíš než u XJ kde je řezěz veden volně a kontakt s okolím je minimální. Rychlost řetězu bude +- stejná Jawa 350 jezdí max 140km, Yamaha XJ 170, takže nevidím důvod proč né klasickou spojku řeťezu která umožní lepší údržbu řetězu. Jinak s nostalgií vzpomínám na kryt řeťezu u JAWY díky němuž byl sekundární řetěz téměř bez údržby. Další co mi u XJ vadí je že pokud chci sundat zadní kolo spadne i rozeta s řetězem, to mě jako XJ-čkáře vycvičeného z JAWY kde je pevná rozeta standart připadá až nepochopitelné. :idea:

PříspěvekNapsal: 12.06.2010-20:04
od zip911
Radimathor píše:Doporučuji vzít nýtovací řetěz = větší pevnost v tahu. DID má dutý nýty, ČZ plný nýty - pevnost ve spoji stejná. Spojku na řetězu jsem měl na 350 jawičce a ňák to nevydrželo :smt085 leč jsem tu stále :D


...je jasné, že až půjdu kupovat nový řetěz, bude na nýtování. Tento co mám jako náhradní (dostal jsem celou sadu k motorce) je bohužel na "závlačku". Myslím si, že by neměl být problém na tento řetěz jezdil.....přjde mi škoda ho vyhodit.... :oops:

PříspěvekNapsal: 14.06.2010-07:26
od TOMMZ
Ještě by sis mohl tu spojku vyměnit u výrobce/prodejce/servisu za nýtovací pokud to u daného typu řetězu výrobce umožňuje.

PříspěvekNapsal: 14.06.2010-09:03
od PIG
kupuju u lojze v celku řetez a mám pokoj a nemusim mít nervy kdy se mi spojka náhodou roztrhne a rozbiju si hubu. Když měním řetězovku, zatím teda jednou, tak aspoň mám dole kyvku a můžu si ju máznout.

Re: Řetěz

PříspěvekNapsal: 15.06.2010-18:40
od MatějXJ
PavelRce píše: Rychlost řetězu bude +- stejná Jawa 350 jezdí max 140km, Yamaha XJ 170, takže nevidím důvod proč né klasickou spojku řeťezu která umožní lepší údržbu řetězu.:
Nezapomeň na koníky a na krouťák. Už z tohoto důvodu zanýtovat. Jak píše PIG : nejjednoduší když si to děláš sám. Taky jsem to tak dělal

PříspěvekNapsal: 16.06.2010-08:23
od Anonymous
Výkon ani krouťící moment s tím imo nemají nic společného. Pokud je motorka v pořádku, čep je namáhán pouze na střih a průměr čepu a jeho materiál je stejný ať jde o spojku nýtovanou nebo rozebiratelnou. Jde pouze o jistotu zajištění, jak je již uvede no výše.
Osobně moc nevěřím tomu, že správně nasazená, nová spojka na udržovaném řetězu se sama uvolní.

Re: Řetěz a spojka?

PříspěvekNapsal: 09.09.2016-17:53
od nevo7
Síce som reťaz čistil len 2x a nevšimol si, až dnes pri mazaní. Mám tam závlačkovú spojku :shock: . A minule som tomu dával aj 140, zajtra už len do 80. :smt006

Re: Řetěz a spojka?

PříspěvekNapsal: 09.09.2016-19:22
od Koudy01
Proc? Bojis se? Ceho?

Re: Řetěz a spojka?

PříspěvekNapsal: 09.09.2016-19:33
od xy
...měl jsem na Fazeru (69,9 kW) pérovou spojku rok, jezdil s ním i přes 200, a žádný problém... Já bych se toho nebál..

Re: Řetěz a spojka?

PříspěvekNapsal: 09.09.2016-21:52
od kozoroh1
Kup řetěz v shopu motořetězy.cz. Zadarmo půjčují k tomu i nýtovačku s českým návodem s popisem i obrázky. Pošlou ti ho i mailem. Zaplatíš litra navíc. Řetěz ti přijde i s formulářem. Snýtuješ, vyplníš, odešleš. Stojí to jen poštovné. Do tří dnů po odeslání jsem měl peníze zpět na kontě. Super rychlé a nemusíš utrácet za nýtovačku.

Re: Řetěz a spojka?

PříspěvekNapsal: 10.09.2016-00:52
od Koudy01
Ja to delam tak, ze si snytovane retez necham uz poslat (navic neplatim nic). Sundam kolo, odsroubuju cep tlumica, cep kyvky a retez vymenim. Pritom si oba cepy aspon promazu a casu mne to zabere stejne, jako kdyz bych mel stare retez odbrusovat pryc a nove nytovat. A pritom se nemusim bat, ze to snytuju moc nafest, balit nytovacku, davat do luftu litra a stat frontu na poste :-) Kazdopadne jak pise xy. Rozebiratelne spojky bych se vubec nebal. Driv sem s ni na XJ normalne jezdil a nijak se neomezoval. Puvodni majitel s ni litat normalne 190. Ja na rychlostni rekordy nesu, ale 160 sem s tim asi taky nekdy jel...ted davam nytovany, protoze su na retez nejake nadrzene - musim ho mit ciste a hezke a ta spojka mne tam proste opticky zavazi.

Re: Řetěz a spojka?

PříspěvekNapsal: 10.09.2016-09:11
od xy
ad nýtování - to dělám taky doma, dvě kladiva, důlčík, šuplera.. Holt nejsem ten správný euromotorkář podle předpisů z Brusele, považte že i sám přezouvám, a vyvažuju mezi dvěma židlemi... :oops:

Re: Řetěz a spojka?

PříspěvekNapsal: 10.09.2016-14:57
od OTIS
Na začátku sem řetěz nýtoval, ale další výměny dělám už systémem jak Koudy - objednám na motoretezy.cz s požadavkem na snýtování. Dřív sem kupoval sadu od Louis, kde už byl továrně snýtovaný řetěz, ale na tom našem eshopu to vychází výhodněji.

Jak uvádím výše, jednou sem zkusil šroubovací spojku SLJ, která se dodává k řetězům značky EK. Zajímavé řešení, ale toto není cenově moc výhodné, protože EK teď vychází oproti DID o dost dráž.
3535 3536 3537 3538 3539 3540

Re: Řetěz a spojka?

PříspěvekNapsal: 12.09.2016-13:32
od nevo7
To som len tam dal poznámku, nech nestojí reč.
Prvú reťaz na Bandite som mal tiež len zavlačknutú, potom som si už požičiaval nitovačku. Podomácky Učko, šrób, ktorý tlačil na guličku a ta roztiahla konce spojky /tie s dierami na kolíkoch/.