Stránka 1 z 1
Tuhost pružení
Napsal:
26.02.2010-23:02
od Honza
Mám technický dotaz - nastavení tuhosti odpružení má vliv na kopírování vozovky kolem motorky, čím tužší nastavení tím přesnější kopírování a současně více drncání (nepohodlí)??? Je to tak nebo se pletu ???
Jaké jsou Vaše zkušenosti ......??
Napsal:
27.02.2010-09:39
od Radimathor
Když to s tuhostí přeženeš, bude ti to v těch našich "nádherných" zatáčkách odskakovat pryč, chce to najít kompromis. Já jsem na XJ měl vzadu nastaveno na -4- , ve předu jsem dal tužší olej a podložky 1,5cm silný. pak se to chovalo líp (jezdím solo). S tím co mám teď si můžu hrát jak s předpětím pružin tak i s tahovým a tlakovým útlumem, fakt je to nastavení znát - tuhý odskakuje, měkký se vlní. Na XJ se s tím moc dělat nedá, pokud přitvrdíš moc zadek a zůstane ti měkej předek tak to za nic nestojí
, je to holt krásnej a pohodlnej cesťák
Napsal:
27.02.2010-09:41
od Hynek
Ahoj. Na kopírování nerovností má hlavně vliv tlumič pérování .Ten zabranuje odskakování kola.
Napsal:
27.02.2010-14:06
od Honza
Radimathor píše:Když to s tuhostí přeženeš, bude ti to v těch našich "nádherných" zatáčkách odskakovat pryč, chce to najít kompromis. Já jsem na XJ měl vzadu nastaveno na -4- , ve předu jsem dal tužší olej a podložky 1,5cm silný. pak se to chovalo líp (jezdím solo). S tím co mám teď si můžu hrát jak s předpětím pružin tak i s tahovým a tlakovým útlumem, fakt je to nastavení znát - tuhý odskakuje, měkký se vlní. Na XJ se s tím moc dělat nedá, pokud přitvrdíš moc zadek a zůstane ti měkej předek tak to za nic nestojí
, je to holt krásnej a pohodlnej cesťák
Můj problém je, že odskakování jsem nezažil, ale vlnění mne párkrát při akceleraci nepříjemně překvapilo, takže trochu tužší zadek by asi nevadil.
Prostě jak píšeš, nutno vyzkoušet ....
Napsal:
03.03.2010-17:20
od Anonymous
Podle mě nezáleží ani tak na tuhosti, jako na sladění předku a zadku.
Napsal:
03.03.2010-19:26
od Mara
Tak hlavne az ti to nekdy odskoci, tak nespanikar. me naucila CZeta, ta odskakova a do toho se jeste vlnila. Zadni guma odskoci, ale hned se chytne, muze taky poposkocit nekolikrat.
Napsal:
17.09.2010-12:49
od Raci
cau mam oskakanou predni gumu stejne uz je sjeta tak mam koupenou novou ale chtel sem to nak vyresit aby to nezunicilo i tu novou zejo a ptam se jak? predek je pekne mekej a pri brzdeni motorem me tam od predku neprijemne lupe ale kdys brzdim brzdy tak to je cajk nekde sem se tu docetl ze to cvakani je od prednich desticek ze sou navolno...jeste by me zajimalo jesli tu oskakanou gumu vyresi kdyz dam novej olej hustejsi do predku? a jesli musim menit i gufera ikdys vypadaj dobre...?diky za odpoved
Napsal:
17.09.2010-14:23
od Radimathor
Hustější olej jsem dával a k tomu ještě podložky cca 1-1,5cm vysoký. Předek byl tužší, bylo to znát.
Napsal:
17.09.2010-16:15
od mistrhroch
Raci : S tou oskákanou gumou-taky ti vibrovaly řidítka?
A samozřejmě bych taky rád věděl kurník čím se to děje???
Napsal:
17.09.2010-19:23
od PavelRce
Osekaná guma = Nefunkční tlumiče
Napsal:
17.09.2010-22:07
od mistrhroch
PavelRce píše:Osekaná guma = Nefunkční tlumiče
...A to jest...???(výměna oleje, gufer, nebo...?
Napsal:
18.09.2010-08:34
od PIG
Než v tom začneš hledat vědu, tak si prvně vyměn olej, dej hustější, myslim 20W a dej ho víc o něco než píšou v manuálu, kup si novou gumu, správně ji nafoukej a jako bonus si nastav dobře zadní tlumič ať to máš trochu nastejno a ne předek tvrdší a zadek jak žvejkačku.
Jo a taky si zkontroluj jestli tam máš daný správně pružiny, nějakej kutil před tebou ti je tam mohl šoupnout obráceně a to taky nebude asi ideální.
Taky jsem měl oskákanou gumu když jsem motorku koupil, ale udělal jsem co tady píšu a nemám problém.
Napsal:
18.09.2010-09:58
od mistrhroch
Díky.
Ten olej vyměním, zkontroluji stav pružin.Zadek mám nastavený na 5.To je myslím už teď dostatečně tvdé(ale hlavně jezdím ve dvou-tak abych nebyl na doraz při hrboulu...
).
Pneu ještě nechci měnit-je na 50-60%...i když je tedy oskákaná
Napsal:
18.09.2010-10:23
od Raci
oky podlozky pod pruziny davat asi nebudu mam najeto 29tis. to by snad mely byt jeste v cajku ne:) predemnou to mely dva duchodci ale myslim ze ten predek je jeste orginal olej z vyroby:D takze vymenim olej dam tam ten hustejsi pls doporucte nakej olej nejlepe pisnete i odkaz diky moc
no a pak nasadim novy gumy zadek pritvrdim z 3 na 4 a pak napisu co to udelalo gufera mam nechat stary teda?
Napsal:
18.09.2010-10:25
od Raci
mistrhroch píše:Raci : S tou oskákanou gumou-taky ti vibrovaly řidítka?
A samozřejmě bych taky rád věděl kurník čím se to děje???
jj riditka vybrujou ale jen ve 4tis. ted posledni dobou to vybrovalo vic tak sem dotahl lozisko v krcku a je to cajk
Rear shock absorber
Napsal:
15.11.2010-18:46
od DickSz
Máte prosím někdo zadní tlumiče, kde je dole klasika nastavení na hákový klíč (mám jen 3 polohy) a nahoře točítko 1-4