Stránka 1 z 1

Co mají moje vidlice společnýho s mrtvolou?

PříspěvekNapsal: 29.09.2009-19:32
od calme
Asi všechno. Mám svoje XJ teprve krátce. Už když jsem ho kupoval mi přišlo, že chod předních vidlí je krátký a že jsou hodně tvrdé. Teď se mi podařilo projet díru a praskl simering jedné vidle. Olej je teď úplně všude.
Objednal jsem nový simering a než ho namontuju medituju, jetli za krátkým chodem vidlí nejsou unavené pružiny a jestli bych je neměl vyměnit. Nechci totiž čekat, až zase potkám lochnu a zničím další simering.
A teď proč vám to píšu: Měli jste někdo podobný problém? Měl váš miláček vidle zajeté za půlkou chodu než jste na něj sedli a měnili jste někdy pružiny? Jaké jste dali? Můj případný farorit je : MO 785-253 u http://www.amtrade.cz kde je mají za 2300.
Dík za debatu, jestli nějaká bude. Calme

PříspěvekNapsal: 29.09.2009-19:55
od Radimathor
Jak píšeš, že olej je všude tak to vylučuje to, že tam nebyl, nebo ho bylo málo. Každopádně to, pravděpodobně budeš rozebírat, když jsi objednal to co jsi psal, takže uvidíš celkový stav toho hnusu uvnitř, no a pak uvidíš za kolik se do toho vysypeš. Každopádně to co popisuješ normální rozhodně není. Možností je více, fakt to chce mít rozebraný a pak to teprve řešit, nechci strašit -nevídím to zrovna růžově.

PříspěvekNapsal: 29.09.2009-19:59
od TOMMZ
Nejsem Colombo, abych věděl co máš za vidle potažmo typ XJ....nicméně když už budeš rozdělávat vidle, tak tam klidně pružiny vyměň. Někomu by možná stačilo i jen vyměnit olej a případně přidat "podložku", ale nové pružiny jsou nové pružiny :wink:

PříspěvekNapsal: 29.09.2009-20:12
od mirekm
Proč by u měkkých pružin praskal simering? Vyměnit pružiny není problém, už se to tu řešilo, je tu i instruktážní video. :P Je divné. že píšeš, že mají krátký chod a tvrdost a přitom naprázdno se ponořují. Otázkou je , jestli jsou tam správné pružiny a je tam vše co tam patří. A samozřejmě správné množství oleje. Chce to revizi.

PříspěvekNapsal: 29.09.2009-20:18
od PIG
Nechci dělat dusno, ale slušnost by byla si aspoň vyplnit profil!!!!
a dát tam aspoň fotku motorky když už nic! Chceš slušný a věcný odpovědi a dolezeš sem jako nějaký "nounejm"
Nemyslim to zle, ale řikam to jak to je.

PříspěvekNapsal: 29.09.2009-20:48
od Janoš-XJ
Jenom s tebou souhlasím Pigu!Protože pokud s někým komunikuju tak chci vědět s kým! Protože pak to tady tak dopadá! Honza.

PříspěvekNapsal: 29.09.2009-20:52
od PIG
díky za podporu trenére 8)

jo a ty nounejme si ty vidle rozeber, tady si stáhni servisní manuál kde o nich je určitě nějaký povídání, sice anglicky ale je a tam si počti, možná tam budou napsaný i nějaký míry tak se možná dopátráš kde je chyba.

A nebo si počkej až budu v zimě měnit ve svých olej a já ti to změřim.

PříspěvekNapsal: 29.09.2009-21:35
od TOMMZ
Radimathor píše:Jak píšeš, že olej je všude tak to vylučuje to, že tam nebyl, nebo ho bylo málo.


Jak by to mohlo vylučovat malé množství oleje?? Když ho tam bude o pár desítek ml míň, tak bude taky všude, ale funkce vidlice se dost změní.

Jinak je nejlepší prostudovat manuál jak píše PIG.

Tak jo.

PříspěvekNapsal: 30.09.2009-06:09
od calme
Četl jsem si vaše odpovědi a myslím, že až vidle rozdělám budu se divit co všechno mi z nich vypadne. Většina motorek, na kterých jsem seděl měla na stojánku vidle vyjeté celé ven a zajížděly od chvíle, kdy jsem se opřel o řídítka. nebo si sedl. Tyhle jsou na půl žerdi pořád. Simering praskl nejspíš stářím, ale při tom jak jsou vidle utopený je možné že náraz v díře a zajetí vidlic na doraz dolů mu v posledním tažení výrazně pomohlo.
Prozkoumám manuál o kterém se tu psalo.
Až budu měnit pružiny, vyfotím vedle sebe starou a novou, aby zoufalci jako já mohli vidět na vlastní oči rozdíl.
Pro Piga: Profil si vyplním, moto nafotím, nejsem žádný pras... ;-) taky nic ve zlým :-) Jestli vidle opravím a budu schopný dojet na sraz, pozvu Tě jako omluvu na pivo :)

PříspěvekNapsal: 30.09.2009-06:38
od Bartus
Jak ti mám poradit, když nevím ani jaký typ XJ máš? :smt018
Kdyby jsi si vyplnil profil a měl tam bydliště, určitě by se našel někdo ochotný, kdo by ti s tím pomohl. :wink:

PříspěvekNapsal: 09.10.2009-07:44
od calme
Omlouvám se, neuvedl jsem typ motorky - už je v profilu. Máša je XJ 600 z roku 1997. Vidlice jsem měl rozdělané, vyměnil jsem gufera. Pro ty, co nechtějí při rozborce dovnitř vrážet konickou násadu od koštěte, jak je uvedeno v návodu, přidávám, že stačí vzít matku 24 a navařit na tyč. Pak je povolování o moc pohodlnější . :idea:
Další věc, kterou jsem zjistil o pružinách je, že jsou obě dlouhé pouhopouhých 385mm. To je o devět centimetrů méně, než je uvedeno v manuálu. To už je celkem sakra rozdíl, že? Nikde jsem neobjevil katalogový list použitelných pružin, takže nemám srovnání s délkou nových pružin.
Když jsem vidlice skládal, tak distanční trubka přes kterou trubku utahujete při úplně vyjeté vidli vyčnívala cca 4 centimetry. Jaké jsou vaše zkušenosit?

PříspěvekNapsal: 09.10.2009-12:12
od Mira XJ
Toto jsem našel v servisní příručce:
volná délka r.v. 92-97 standard: 476,5 (minimum 471,5mm)
r.v. 98 - standard: 341mm (minimum 334mm)

Doporučuu koupit nové pružiny od výrobce Wilbers.
http://www.wilbers-shop.de/motorradwelt.php
Je to včetně jejich oleje a můžeš si vybrat jestli chceš lineární nebo progresivní ani ta cena není tak velká. Zastupce pro čr najdi na netu.

PříspěvekNapsal: 09.10.2009-16:51
od calme
Díky Míro, tohle jsem potřeboval slyšet. Celou dobu se bojím, abych neutratil prachy ... tak nějak pronic za nic. Tipuju, že jízdní vlastnosti teď poskočí k lepšímu :shock:

PříspěvekNapsal: 04.11.2009-08:04
od calme
Mám ještě jeden dotaz - nevíte někdo, jak dlouhé mají být distanční trubky, které jsou mezi pružinou a vrchním šroubem? Nikde jsem tenhle rozměr bohužel nenašel.

PříspěvekNapsal: 06.11.2009-22:57
od Chose
Ještě k té délce pružin,na své devítce která byla dovezena z Německa,jsem měl také pružiny zkráceny o 9cm.důvod takhle prý němci snižují předek,vzadu to řeší snížením sedla(dokonce jsem tam měl cedulku s firmou která upravu oficiálně provedla.

PříspěvekNapsal: 07.11.2009-19:25
od mirekm
calme píše:Mám ještě jeden dotaz - nevíte někdo, jak dlouhé mají být distanční trubky, které jsou mezi pružinou a vrchním šroubem? Nikde jsem tenhle rozměr bohužel nenašel.

Měl jsem to venku na jaře, ale bohužel jsem to neměřil. Odhaduji to na cca 100 mm(+-20). Až to budu příště dělat, tak ti to změřím, zatím to zkus takhle a podle tuhosti se to dá upravit.

PříspěvekNapsal: 04.01.2010-18:06
od calme
Dneska jsem se konečně dostal k tomu, abych jeden tlumič zase rozdělal a změřil rozměr vnitřních dílů - takže: pružina má správný průměr 32mm, ale délku jenom 386mm!!! Distanční trubka má vnější průměr 32mm, délka je 150mm. Vidlice je jednokotoučová, hubenější typ. Délka pružiny má být 476mm. Rozdíl je devět centimetrů, jak psal Chose. Záhada je tedy rozluštěna, jedná se o snížení podvozku. Děkuju všem za pomoc a přeju milion spokojených kilometrů v sedle.

PříspěvekNapsal: 04.01.2010-22:25
od Hynek
calme píše:Dneska jsem se konečně dostal k tomu, abych jeden tlumič zase rozdělal a změřil rozměr vnitřních dílů - takže: pružina má správný průměr 32mm, ale délku jenom 386mm!!! Distanční trubka má vnější průměr 32mm, délka je 150mm. Vidlice je jednokotoučová, hubenější typ. Délka pružiny má být 476mm. Rozdíl je devět centimetrů, jak psal Chose. Záhada je tedy rozluštěna, jedná se o snížení podvozku. Děkuju všem za pomoc a přeju milion spokojených kilometrů v sedle.






Ahoj .To by ale znamenalo že když povolíš vrchní matku tak bude pružina (distanční trubka)zároveň nebo dokonce pod úrovní okraje vidle a to je dost divný.To by šly vidle ka každé nerovnosti nadraz

PříspěvekNapsal: 05.01.2010-08:48
od Mira XJ
Můžou být tužší -větší průměr drátu. Další věc je ta, že můžou použít jinou hustotu oleje a dát ho víc - zmenšíš vzduchový polštář nad hladinou oleje a tím celý systém přitvrdíš.

PříspěvekNapsal: 05.01.2010-09:00
od Mira XJ
Teď jsem přečetl příspěvek od začátku.Změř průměr drátu ze které je ta pružina hotová a je progresivní nebo lineární? Ono jak jsem psal - pokud je tam jiná pružina je možnost,že výrobce prožiny používá vlastní olej a i sám udává hladinu ,která má být ve vidlici. Což znamená ,že pokud dal někdo standardní hladinu oleje (jak u originálu) ,tak oleje bylo moc a proto ti při ráně vytekl ven a proto to bylo i tak tvrdé - žádný nebo minimální vzduchový polštář a holt olej stlačitelný opravdu není.:o)

PříspěvekNapsal: 05.01.2010-16:57
od Jiri BN

PříspěvekNapsal: 05.01.2010-20:00
od calme
Díky za tip. 80 eur není tak moc. Mohl bych se ještě zeptat, jaký kód mají xjéčka z roku 97? Nesmějte se mi kvůli tomuhle dotazu, mám v techničáku VIN které začíná 4DG a nemá celkem 17 znaků. Jedná se patrně o nějaký kód importéra a ten mi moc nepomůže. Zdravý rozum mi říká, že xjéčka z roku 97 budou mít na začátku 4EB ... Říká mi to správně, nebo jsou to nesmysly? :lol:

PříspěvekNapsal: 05.01.2010-20:03
od calme
... úplně polopatisticky, můj objednací kód u luise bude 10045967 ...

PříspěvekNapsal: 05.01.2010-21:36
od Mira XJ
změř si vnější průměr vidlic - pokud je to 41mm =objednací číslo 10045997
pokud je to cca 37mm = objednací číslo 10045967