Stránka 1 z 1

Podložky a montáž předního kola xj600,550

PříspěvekNapsal: 08.03.2009-20:00
od Anonymous
Chlapy potřeboval bych poradit,popř.foto,jak má být namontované přední kolo.Jsem ho před 14-ti dny vyndal kvůli brzdám a teď si nemůžu za boha vzpomenout jak to tam bylo.Můj momentální stav je(bráno z pohledu proti motorce)
-náhon na tachometr,kolo s kotoučema,hliníkové pouzdro,které zajede do ložiska,matka.
Snad jsem to popsal alespoň trochu srozumitelně.

PříspěvekNapsal: 09.03.2009-07:41
od Jiri BN

PříspěvekNapsal: 09.03.2009-07:44
od Anonymous
Jo to vypadá dobře.Díky

PříspěvekNapsal: 09.03.2009-08:24
od Anonymous
Pokud máš 600,tak v poho.Včera,nebo předvčerem?jsem to měl venku kvůli gumě...

PříspěvekNapsal: 09.03.2009-08:43
od Anonymous
Ne mám 550,ale vypadá to stejně.

PříspěvekNapsal: 01.03.2011-11:03
od Pecuchen
V servisním manuálu se v kapitole o demontáži předního kola píše "Remove the brake caliper(s) and support it with a piece of wire.", což si překládám jako "Sejměte třmeny kotoučových brzd a zajistěte je kouskem drátu.". Myslel jsem ale, že jediné, co musím udělat, je po sundání předního kola zajistit brzdové destičky třeba kusem papíru (aspoň tak jsem to s úspěchem dělal na Jawě) a samozřejmě dávat pozor, aby se nezmáčkla páčka brzdy. Pletu se?
A ještě bych poprosil o jednu radu - jak zajistit motorku, aby stála na zadním kole, až budu přední sundávat? Bývalý majitel mi ukazoval kovová očka, která měl zapuštěná do podlahy garáže a k nimž motorku zadním kolem přivazoval, ale takové udělátko nemám (stejně jako stojan pro přední kolo, který by byl jistě ideální). Počítám, že něco vymyslím, ale pokud už existuje nějaký jednoduchý a ověřený postup, rád si ho poslechnu... Díky za odpovědi.

PříspěvekNapsal: 01.03.2011-11:12
od Jiri BN
Motorku zvedneš tak, že dáš hever pod svody (nejlépe přes prkýnko) neboj nic to tomu neudělá.
A proč musíš sundat třmeny zjistíš sám až vyndáš osu kola :-)

PříspěvekNapsal: 01.03.2011-11:51
od Mira XJ
Možná když si přečteš zdejší rubriku Technika,tak lecos pochopíš.

PříspěvekNapsal: 01.03.2011-14:23
od Faudy
Pokud mas centralni stojan, tak by melo stacit, kdyz si nekdo sedne dozadu na motorku a po sundani predniho kola uz to drzi samo. Nutno ale vyzkouset.

Ja jsem ted o vikendu zvedal Xt bez centralu a to je jiny pribeh. Hydraulicky hevirek pod predni vidli, prizvednout, hodit pod susplech spalek a uz to bylo :D
Po namontovani zpatky - pred utazenim predni osy parkrat zapumpovat predni vidli aby si osa pekne sedla. Pri te prilezitosti zjistis, ze predni brzda se musi natlakovat taky, protoze to proste nebrzdi.

PříspěvekNapsal: 02.03.2011-06:17
od Pecuchen
Díky za tipy, pánové. Miro, vlož mi sem prosím odkaz - popis demontáže předního kola jsem nenašel.

PříspěvekNapsal: 02.03.2011-07:28
od Bartus
Co tam chceš popisovat, je tam jedna oska, která je zajištěná imbusy proti vytočení, práce na 2 minuty. Jo pokud demontuješ i třmen aby to šlo lehčeji ven to kolo tak práce na 3 minuty :lol:
Započítal jsem do toho i otevření lahváče a 2 občerstvovací pauzy :lol:

Hlavně nehledej na té osce matku ( šroubuje se to do kluzáku ) jako jeden můj známý policajt :lol: volal mi celý vyděšený, že jí někde cestou na svém XJ ztratil a bojí se že nedojede domů :roll:

PříspěvekNapsal: 02.03.2011-07:33
od Mira XJ
třeba clanek_forum.php?post=5521
jen tak mimochodem:popisovat detailně sundání předního nebo zadního kola jak tak jednoduchá záležitost,že na tom se nic popisovat nedá.
Snad jen: Po směru hodinových ručiček se matka dotahuje a proti směru hodinových ručiček se povoluje.
A ještě jedna dobrá rada na závěr: tlustý tenkým neprotáhneš.

Pokud se tímto návodem budeš řídit určitě ti to půjde. :D

Doporučuji vyměnit klávesnici za klíč a jít to zkusit - internet ještě nikomu nic neopravil a nerozdělal.

PříspěvekNapsal: 02.03.2011-10:34
od Pecuchen
Cožpak o to, kdyby šlo kolo sundat třeba pomocí jednoduchých příkazů Tento motocykl -> Ovládací panely -> Podvozek -> Kola -> Přední kolo -> Příkazy -> Demontovat, tak bych se nezlobil :) . Ale vážně: mám prostě ve zvyku, pokud to okolnosti dovolují, než se pustím do něčeho, co jsem ještě nedělal, se na to prvně teoreticky připravit - předpokládal jsem, že na sundání kola asi nebude nic, na co by našinec potřeboval vysokou školu, ale přeložil jsem si příslušnou pasáž v servisním manuálu a překvapilo mě, že tam je úkon sundání brzdových třmenů. Tak jsem se na to tady zeptal. Miro, ten odkaz, co jsi poslal, se o demontáži kola zmiňuje "1, Sundáš kolo, třmeny brzd", čili není to popis demontáže kola, to se na mě nezlob. Navíc sundání kola a třmenů popisuje jako dva úkony (= sundání třmenů není součástí demontáže kola), takže nevím, co bych z toho měl "pochopit, když si "přečtu zdejší rubriku Technika". A pokud je ta demontáž tak strašně jednoduchá, příště mi prosím napiš, že je demontáž jednoduchá, nemusím si na to návod hledat a mám to jít zkusit, protože není co pokazit - nepiš mi, že si mám přečíst rubriku Technika, kterou jsem samozřejmě před vložením dotazu prohledal. Připadá mi pak, že ze mě tím děláš blba a otravu, který se radši ptá, než aby hledal. Nechci se s Tebou pouštět do křížku, chápu, že jsem se ptal na primitivní záležitost a že Ti to třeba připadalo až úsměvné, budiž - ale právě proto kdybys mi hned napsal, že je to jednoduché a zvládnu to bez návodu, byla by to pro mě smysluplná rada. Díky za pochopení. Bárte, děkuju za vysvětlení a ujištění, že je to opravdu stupidně jednoduché. Lahváče asi dneska vynechám, včera mě kamarád přiměl koštovat jeho domácí "jabkovici" a necítím se úplně ve své kůži :) .

PříspěvekNapsal: 02.03.2011-11:02
od PIG
Nejseš ty náhodou vysokoškolák že musíš o všem furt diskutovat??

PříspěvekNapsal: 02.03.2011-11:07
od PIG
No fakt, je :D
tak nemel a mazej to rozdělat, co a jak patří poznáš při práci, pokud nejseš uplnej trouba.

PříspěvekNapsal: 02.03.2011-11:25
od Pecuchen
Jo, jo, nemýlíš se, vysokoškolák :D . Ale jsme přece na diskusním foru, takže se tu diskuse předpokládá :wink: .
Mazal bych to rozdělat rád, ale jaksi právě píšu životopis, který bude součástí přihlášky na další vysokou školu :lol: .

PříspěvekNapsal: 02.03.2011-12:15
od PIG
Ti asi hrabe ne :D

PříspěvekNapsal: 02.03.2011-12:31
od Pecuchen
Myslím, že spíš ne, než jo, ale nechávám na posouzení 8) . Je to tak, že mám snad před sebou ještě pár let studia, tak si k tomu chci zkusit přibrat ještě jeden obor dálkově, proto ta další přihláška. Ale nechme toho, moje studium je na míle vzdálené jak předmětu tohoto vlákna, tak celého fora :) .

PříspěvekNapsal: 02.03.2011-12:42
od mirekm
Jak tu někdo psal, až to budeš sundavat, tak pochopíš, proč se nejdříve sundavají brzdové třmeny. Ono se ty disky ze sevřených destiček blbě vytahují a o tom, trefit to zpět ani nemluvím. Prostě vyndej nejřív ty šrouby u třmenu, s tím třmenem v ruce trochu zapač, aby se ti roztáhly destičky od sebe a pak už to půjde samo. Při montáži nezapomeň šrouby namazat zajišťovacím lepidlem na závity a bacha, je to hliník, tak dotahovat s citem! Někde v manuálu je předepsaný utahovací moment, jestli ti to bude něco platný. (JInak, pokud ty závity strhneš, tak to umím bezbolestně vyvložkovat, ale chvíli to trvá :-) ).

PříspěvekNapsal: 02.03.2011-12:43
od Mira XJ
Taky jsem blbej - taky mám vysokou školu. Ano přiznám se pouze kvůli titulu - Vysoká škola mě nenaučila nic - jen prodloužila čas vyzrávání.
Ovšem zpět k tématu.
Návody:
1, Moje zaměstnání mě donucuje dělat manuály a školení pro méně inteligentní jedince.
2,V dobrém rozmaru jsem vypracoval pár myslím si vcelku pochopitelných postupů co jak na motorce udělat. Ovšem už to nedělám a neudělám právě kvůli lidem jako jsi ty.(Neber to osobně.) Vysvětlovat intelektuálně zdatnému jedinci,že musí vyšroubovat jednu matku aby vytáhl osu kola. Aby pak zjistil že kolo nevytáhne,protože narazí na třmeny a musí vyšroubovat 2ks šroubů klíčem č.12 povolováním směrem protisměru hodinových ručiček a vytáhnout třmen. Tak na to fááááákt nemám.

P.S.: Návod jsem ti už napsal dneska ráno:
1,šroub se dotahuje po směru hodinových ručiček a povoluje proti.
2, tlustý tenkým neprotáhneš.

Když tak to dej do servisu. :D

PříspěvekNapsal: 02.03.2011-12:47
od mirekm
Míro, trpělivost...:). Každej to dělá někdy po prvé. Je to smutné, ale dnešní mladí prostě už uměj hovno, i píchlý bicykl se dává do servisu.

PříspěvekNapsal: 02.03.2011-12:51
od Mira XJ
Miro dáváš návod naprosto správně,ale představ si,že jsou mezi námi i lidé,kteří to udělají podle tohoto návodu. Zapáčí destičky trochu více,budou mít plnou nádobku brzdovky,natočený řidítka,prasklou membránku v nádobce a přes přivzdušňovací dírku ve víčku nádobky jim šplíchne brzdovka přímo na kapotu nebo nádrž. A pak ti budou psát že jsi ko.ot atd.
Přesně toto se mě stalo. Proto neradím - pouze směruji.

PříspěvekNapsal: 02.03.2011-13:43
od Jiri BN
Pecuchen- Tady si stáhni Návod k obsluze, tam to je.
clanek_forum.php?post=12105

Ty třmeny musíš sundat kvůli tomu, že mezi nima neprotáhneš ráfek s pneu.

PříspěvekNapsal: 02.03.2011-17:23
od Pecuchen
Myslím, že na mém původním dotazu nebylo nic stupidního. O celý "popis demontáže předního kola" jsem Miru XJ požádal až ve chvíli, kdy mě posílal číst rubriku Technika, a to z toho důvodu, že jsem v rubrice Technika nic takového nenašel a nevěděl, jestli jsem diskusi nebo článek na dané téma přehlédl - v takovém případě bych chápal, že mě Mira XJ posílá "číst rubriku Technika, abych leccos pochopil". Za daných okolností to ale nechápu. Bývala by mi stačila odpověď typu "jo, ty třmeny se fakt mají sundat", popřípadě pokud si o mě někdo myslí, že jsem kretén, když se ptám na to, jestli jsem si přeložil správně větu z manuálu, nemusí odpovídat vůbec. Jinak jsem samozřejmě vděčný za každou konstruktivní poznámku jako "Motorku zvedneš tak, že dáš hever pod svody" nebo "Při montáži nezapomeň šrouby namazat zajišťovacím lepidlem" - i to byl smysl mé otázky, nechat se upozornit, pokud si mám na něco dát pozor nebo udělat něco, co by mě nemuselo napadnout. Jestli projde tlusté tenkým, na to jsem se opravdu neptal. Každopádně díky všem, kdo přispěli smysluplnými příspěvky k tématu.

PříspěvekNapsal: 02.03.2011-22:56
od mirekm
Mira XJ píše:...Zapáčí destičky trochu více,budou mít plnou nádobku brzdovky,natočený řidítka,prasklou membránku v nádobce a....

Ještě jsi zapoměl, že tím může i převrátit motorku , vedle motorky může v kočárku ležet dítě, motorka na něj ....(v lepším případě to shodí na sebe) :-). Holt na to, aby to mohl dělat potřebuje kromě návodu i trochu technického umu a ten se holt nekoupí a ani ve škole nenaučí.

PříspěvekNapsal: 03.03.2011-10:22
od mistrhroch
Tož musím se trošku Pecuchena zastat.Už se mi několikrát při úpravě či opravě stalo - že jsem jako srnka běžel špinavý z garáže dom na net, abych kurňa zjistil jak to vlastně má vypadat či fungovat.
Na druhé straně jsem se stejně nepoučil a zase po hlavě upravuji či opravuji, bo nemám nervy na hodinové "předštudování" a prohlížení stránek a návodů... :? :smt017
P.S.:proto jsem asi taky zkrachovalý vysokoškolák(nedostudovaný...).
Tož tak.