Stránka 1 z 1

Řetěz ČZ-zkušenost

PříspěvekNapsal: 14.07.2008-09:56
od OTIS
Na produkty této značky sem slyšel mnoho kladných i záporných ohlasů a pořídil si řetěz toho výrobce, abych si udělal vlastní test - srovnávám s DID O-kroužkem.
Mám ČZ 520 ORH (X-kroužek). Asi po 13 tis km se u některých článků začal objevovat rezavý film (-tzn. že těsnící kroužky přestaly plnit svoji funkci). Během zahraniční dovolené se rezavý film začal objevovat u většiny článků. Navíc je řetěz nerovnoměrně vytahaný a vzhledem k ujeté vzdálenosti se až extrémně protáhl.
U DID začalo něco podobného asi o 10tis km později a až do jeho výměny se to neprojevovalo tak moc (rezavý film, protažení).
Tím nechci tvrdit ČZ nekupovat, jen to berte jako praxi jednoho majitele. Ale můj příští řetěz určitě zn. ČZ nebude.

PříspěvekNapsal: 14.07.2008-10:08
od Bartus
nejspolehlivější ČZ je pistole 7,65 :lol:

PříspěvekNapsal: 14.07.2008-10:45
od Anonymous
XJ snad žere řetězy nebo co..kupoval sem ČZ x-kroužek od začátku, měnil sem ho už dvakrát..nějakých těch 10tis se skoro nemusí dopínat, pak se ale nerovnoměrně vytahá(u obou se mi to stalo) a začne prakticky pravidelný dopínání po pár stech km až do jeho totální smrti. Jestli se podobně chová i DID, tak pouvažuju, jestli by se tam nevešel 525.. Čekal bych, že řetěz na XJ vydrží věčnost, ale nějak se mi to nedaří(údržbu nepodceňuju a mažu spíš víc, průvěs nechávám v toleranci, ale spíš volnější).

PříspěvekNapsal: 14.07.2008-10:48
od Anonymous
no já bych taky něco přidal. mám ČZ x-kroužek a najeto asi 1000 km a už musím dopínat. a taky přední kolečko které mi dali na motoretezy.com strašně šustí, je to docela děs. ale to nepatří do tohodle tématu.

PříspěvekNapsal: 14.07.2008-11:16
od OTIS
DID jsem měnil asi po 35tis a předpokládám, že Xko by mohlo dát i víc. Snažím se to nějak napnout a abych dosáhl minimálního prověsu v nejužším místě, musím mít jinde 5-6 cm. To už je rovnou na výměnu :evil:

PříspěvekNapsal: 16.07.2008-09:43
od OTIS
A toto je reakce ředitele firmy Contra, na moje připomínky. Docela mě příjemně překvapila. Bohužel pozdě, už mám jiný...
Dobrý den.

Dostal se mi na stůl Váš email . Nehodlám zpochybňovat Vaše zkušenosti , či názor.
Rád bych s Vámi spíš vedl diskusi a dobral se nějakých poznatků.
Není obvyklé, aby si zákazníci stěžovali na výkonnost a kvalitu našich řetězů. Proto se vždy velmi pečlivě snažíme dobrat příčin při stížnosti.
Dle Vašeho popisu se počali objevovat nejprve rezavé stopy u některých článků, při delší dovolené na všech článcích. To může mít řadu příčin.

Myslím , že vím kde je příčina. Nehodlám ale jen tak nazdařbůh vyslovit nějakou hypotézu. Proto, pokud s moji nabídkou budete souhlasit, Vám zašlu nový řetěz 520 ORH , připravený k provozu, tedy řádně namazaný, spolu s novými řetězovými koly na Váš motocykl. Výměnou žádám starý řetěz zpět k posouzení.
Jedinou podmínkou této domluvy je , že si budeme sdělovat pravdivé a podložené údaje,( například měřením), a že budete dodržovat naše pokyny k údržbě řetězu.
Moje investice je nová řetězová sada pro Vás a Vaše investice je dodržet domluvené pokyny pro provoz a údržbu řetězu.

Jsem přesvědčen, že k tomu co popisujete nemusí docházet. Zároveň též nepovažuji 20 000 km najetých za špatný výsledek.

Pokud budete souhlasit, zašlu novou řetězovou sadu, vy mi pošlete zpět starý řetěz a řetězová kola, vyměníme si pár pokynů k údržbě , řeknete nám čím a jak jste doposud mazal a čistil řetěz.

Věřím, že Vám náš řetěz odvede stejnou službu jako kterákoliv jiná značka. O naší kvalitě jsem opravdu přesvědčen.

s pozdravem


Karel Kreibich
Contra Praha,
- ředitel & technický úsek

PříspěvekNapsal: 16.07.2008-10:24
od Anonymous
Ty jo, pěkný..takovej zájem o zákazníka, super! :o

PříspěvekNapsal: 16.07.2008-10:38
od OTIS
Ale že 20tis. km že nepovažuje za špatný výsledek, to mě v případě XJ používaného cestovatelko-krajinářky připadá velmi nízká hodnota.

PříspěvekNapsal: 16.07.2008-20:15
od TOMMZ
Pro prodejce je 20tkm až dost. U řetězu je životnost příliš proměnlivá(dle podmínek použití-počasí, mazání, napínání, styl jízdy) na to aby dávali "záruku" na 30tkm.

Ani ten DID moc nevydrží při zachování správných parametrů...jen vydrží delší dobu potom co už se měl vyměnit.

PříspěvekNapsal: 17.07.2008-09:14
od OTIS
Ať je to jak chce, ale abych u řetězu, který má přes 10 tis. km, musel řešit někde na dovolené napínání nerovnoměrně vytahaného co 3 tis km tak na to seru.
DID sem během dlouhé dovolené šponovat nemusel aj když měl přes 20 tis.

PříspěvekNapsal: 30.05.2010-18:37
od Raci
cau omlouvam se jestli uz to tu nekde je napsany ale nenasel sem to :) chtel jsem se zeptat po kolika km mazete retez a na jaky pruves ho nechavate napnuty diky.

PříspěvekNapsal: 30.05.2010-19:28
od Bartus
Zkus si přečíst manuál, to pomáhá :wink:
Mě se třeba maže už řetěz sám, tímto děkuji všem za doporučení.

PříspěvekNapsal: 30.05.2010-23:38
od xy
...není zač :wink:

PříspěvekNapsal: 31.05.2010-07:13
od TOMMZ
Raci píše:cau omlouvam se jestli uz to tu nekde je napsany ale nenasel sem to :) chtel jsem se zeptat po kolika km mazete retez a na jaky pruves ho nechavate napnuty diky.


Průvěs dle manuálu a mažu tak cca po 500km, když neleje nebo nejezdim v bahně atp..

PříspěvekNapsal: 01.06.2010-12:51
od Radimathor
Právě jsem nasadil celou řetězovku od ČZ tak jsem na to zvědavej co vydrží.

PříspěvekNapsal: 24.08.2010-16:57
od OTIS
Pro srovnání řetěz EK po 25000 Km - kolem některých těsnících kroužku se začíná objevovat rezavý film (tj. o více jak 10tis.km později než u ČZ), ale řetěz je stále rovnoměrně vytahaný.

PříspěvekNapsal: 24.08.2010-20:21
od Jiri BN
Při čistění mého řetězu DID 530 jsem zjistil, že mi začínají napraskávat některé X kroužky, ale stále těsní. Řetěz je originál, motka kupovaná při 7400km nýní 32600km. Za celou dobu dopnuto o 2mm při jednom přezouváni zadní pneu. Tak jsem zvědav kolik dá celkem?

PříspěvekNapsal: 25.08.2010-13:48
od Faudy
No me pred lety taky vydrzel DID X-ring asi 24tkm a musel jit, protoze byl vytahanej. Origos japonsky fabricky DID O-ring zacal po 18tkm taky reznout (tj. prestaly spravne fungovat krouzky a mazivo s tim svinstvem slo ven z pod krouzku).
BTW na XTcku ten samej retez po 15tkm taky skoncil, ale tam jsou jiny razy a provoz. Nicmene 20tkm mi prijde jako dobry cislo. Delsi zivotnosti retezu, o kterych jsi cetl, se da dosahnout podle me jen automatickym mazanim :D A nebo uchylackym mazanim sprejem, ale to podle me nidko nedela. Predpokladam, ze to CZ jezdilo jenom na klasicky "plizivy syceni za rozetou".
(Trandak ma ted 24tkm na 525ce, z toho 20tkm je mazany automatem a je jak novej...).