Stránka 1 z 1
kardan xj 900

Napsal:
14.08.2007-22:32
od Anonymous
neviete mi niekto poradit? Mam xj 900 diversion a mam taky divny pocit ze kardan ma troska volu...hlavne ked sa rozbieham tak ta tukne alebo ked v dvojke uberiem alebo pridam tak to pocut... neskusal som ine xj cka lebo ich v okoli vela nie je. neviem ci sa to da nejako nastavovat a na to ze ma 30000 km sa mi to zda velmi skoro ze by bol vybehany

Napsal:
15.08.2007-11:33
od MatějXJ

Napsal:
15.08.2007-12:03
od TOMMZ
->joliva
Jsi první majitel? Pokud ne, tak to asi 30tkm mít nebude.

Napsal:
15.08.2007-21:32
od Anonymous
No, asi jsem jako malej, ale občas když člověk čeká ve slejváku pod stříškou a nemá co dělat... Párkrát jsem se jen tak párkrát zhoupnul a žádný lupnutí jsem nepozoroval, jinak při rozjezdu cítim občas vůli taky.. Ne pokaždý, ale je tam a nějak to neřešim, čekal jsem s dotazem na nějakou osobní příležitost, ale když už se to tu rozeběhlo... ? Co ostatní devítkáři?


Napsal:
15.08.2007-22:58
od Drobeček
tkzv. "LOUPÁNÍ" v kardanu je naprosto normální jev chlapci.
Nedělejte si stím hlavu.
Za celou dobu (26. let) jsem zažil jen jeden "vysipanej" kardan na motorce. Jo a byla to HONDA


Napsal:
16.08.2007-02:08
od MatějXJ
Drobeček píše:Za celou dobu (26. let) jsem zažil jen jeden "vysipanej" kardan na motorce. Jo a byla to HONDA

Ještě štěstí že mám YAMAHU


Napsal:
16.08.2007-08:34
od Anonymous
Vida, tak nějak mi instinkt napovídal, že to nebude zlý a vyšlo to

Jináč zrovna někdo prodává kardan na motorkářích, za 5000,- tušim, ale bůhví, v jakym je to stavu..

Napsal:
16.08.2007-09:19
od Drobeček
No já ho nabízím za 10.000,- přímo na XJ900F a cena je schválně vysoká z důvodu, že si ho raději nechám jako náhradní než ho dát lacino a potom kdyby vznikl problém tak kupovat nový z Yamahy za 50.000,-

Pokud ale někdo dá těch 10tis. tak bych mu ho asi prodal


Napsal:
18.08.2007-23:55
od Anonymous
No nie som prvy majitel... Som druhy .. Kupoval som to osobne v taliansku od jedneho starsieho pana ktory sa o nu staral lepsie nez o manzelku:))bolo to pravidelne servisovane v yamahe je k tomu aj serv. knizka. tak ze o to ci ma naozaj tolko km sa nebojim.. Skusal som to prehupovanie ale je to tam pevne tak ze lozisko to nebude.. Ono ked som ju dal na centralny stojan tak som zaradil rychlost a skusal tocit kolesom. je to pocut v tom bubne co je na kolese a hlavne ked som ho pootocil smerom do zadu vtedy by mal byt kardan v zabere.klepkalo to tam a somozrejme v motore .. Len akurat vcera som bol na zraze n zemplinskej sirave a tam som odchytil jedneho poliaka. Mal xj 900 r.v 2000 najazdene cez 50 tis. skusal som to aj na jeho len tam ziadna vola alebo klepkanie pri pootoceni dozadu nebola. tak teraz neviem..ci to rozoberat ci nie...Ono to klepkanie ma az tak netrapi pri jazdeni len v zakrutach pokial do nej nevojdem bud v tahu alebo dojazde tak ten prechod dost narusi stabilitu motorky ....mozno sa to zda len mne ale na niecom so pohanala retaz sa mi to az tak nezdalo

Napsal:
09.09.2007-11:31
od Anonymous
Vkardanu je vždy vule na ozubeni,která je patrná při volném protáčení kola.Taky muže klapat volné ložisko.Někdo se ptal,jestli kardanu nevadí plné propérování,tedy říkám,že nevadí,protože kardan je dělenej,a spojen převlečným mnohohranem,čili delkově posuvný.Čau Miloš

Napsal:
09.09.2007-14:55
od Anonymous
Joliva popisoval, že v tahu v zatáčce nebo při dojezdu do zatáčky se ztrácí stabilita stroje, dělá to divný věci, ale toto bych spíše viděl na ložisko v kole než kardan. Podle mne by kardan neměnil stabilitu storje, a už vůbec ne při dojezdu nebo v náklonu, ten by to dělal pořád.
Nebo se mýlím??
Problémy v kardanu či v kardanových ložiscích by to dělaly pořád. Tohle vypadá na kolo.

Napsal:
09.09.2007-15:16
od Anonymous
xj 900 se v zatáčkách trochu vlní,ale to je měkkým rámem.Dá se to trochu zlepšit přitvrzením zadní pružiny ,ale na ukor pohodlý.Kardanem apriori by to být nemělo.Miloš

Napsal:
09.09.2007-22:14
od Anonymous
asi som to zle napisal robi mi to prave vtedy ked napr. som v zakrute a dajme tomu uberiem plyn alebo ho pridam tak ten prechod myslim ta vola co prave neviem kde je tu motorku troska rozhadze.. toto som mal na mysli.

Napsal:
09.09.2007-23:33
od Anonymous
já jsem tomu rozuměl dobře, a právě proto jsem to napsal. Pokud by bylo cokoliv s kardanem, uvědom si, že drží na otm středovém šroubu, takže nemůže rozházet kolo. To by musela být vůle v tom šroubu, ale na 99% je pryč levé ložisko v kole. Myslím si, že i kdyby se kardan vysypal, tak to nijak neovlivní směrovou stabilitu kola. Může dělat problémy dopředu dozadu, rachtání, cvakání zubů, ale určitě ne při zatáčení nebo při naklánění, tam je problém někde jinde. To kolo je na šroubu a na směrovou stabilitu nemá vliv kardan.

Napsal:
10.09.2007-06:35
od Anonymous
xj 900,jsem už pár projel,a více meně každý se chová přesně jak popisuješ.Jeto hlavně rámem,a nastavením pružin.

Napsal:
10.09.2007-08:29
od Anonymous
Ty vule tam jsou, pokud uberes a razne pridas, tak to s tebou hrkne. Je to kardan a ne retez kterej ti to promine. Pokud po brzdeni motorem pridavas velmi lehce, tak ten raz je hrozne malinky az neznatelny. Vule v prevodovce, vule na primarnim ozubeni, budou vzdy a musi byt. Zadny problem to neni. Jen se s tim musis naucit jezdit. Brzdit pred zatackou a do zatacky uz pridavat.

Napsal:
24.10.2007-11:39
od MatějXJ

Napsal:
27.10.2007-22:25
od MatějXJ

Napsal:
16.02.2008-20:37
od Anonymous
Dneska jsem dal po zimě kapku delší projížďku, chudák motor se ani nemohl pořádně ohřát, nejvíc "letních" 35´dle teploměru oleje, prsty na rukách protestovaly, ale paráda.. No, proč píšu, v garáži jsem si dřív všimnul pár kapek pod výpustnym šroubem oleje na kardanu, podotahoval jsem pro jistotu oba šrouby a příště zase.. Olej jsem měnil, byl krásně čistej, navíc mám v garáži nicmoc světlo, právě po tý dnešní vyjížďce jsem si teprve všimnul, že to lítá kolem toho kolíku, co je úplně nejvýš - na obrázku od Matěje č.28. Je naprosto hladkej a ani nevim, jestli to má nějakej závit, vyndaval jste to už někdo?
Btw, v -5´se jí ale vůbec nechtělo startovat, hned co naskočila chcípla a pak jsem jí dost dlouho oživoval s plnym sytičem a pomocí plynu, docela jsem se bál, že vysekám baterku, už nikdy více v takových teplotách, tohle se mi stalo poprvý, jinak vždy bez problému


Napsal:
19.02.2008-08:22
od Pavel
FRENX Nevím to určitě ale si myslím že je to něco jako odpouštěcí ventil na to, když naleješ víc oleje než je třeba. Rozhodně s tím nekruť , asi je to jen taková krytka. Počkej jestli se neozve nějaký mehanik


Napsal:
19.02.2008-12:20
od MatějXJ
Nejsu mehanik, ale zkus povolit napouštěcí šroub. Je to hned i kontrola hladiny oleje. Když to bude O.K., tak to potom asi bude rozbitý, ale jak jsem psal, nejsu mehanik.

Napsal:
19.02.2008-13:04
od Anonymous
Přiznám se, asi hodně vymýšlím možnosti, ale přijde mi to, že to byl původně nalévací otvor. Dříve přece byly převodovky nahoře nalévání a na boku kontrolní šroub. Teď je to jen zaslepeno kuželovou hlavou, právě aby to nešlo povolit nebo vyndat. Tím, že to propouští olej podle mne došlo k porušení těsnění.
Ale podle výkresu je toto jištěno zevnitř jakoby kolíkem, tudíž pozor. Ale na definitivu by to asi chtělo někoho kdo to třeba už dělal. Já to prohlížel zvenku, zevnitř, ale přijde mi to jako zátka. Třeba se mýlím.


Napsal:
19.02.2008-14:43
od Drobeček
Tak na vysvětlenou. Tek kolík nahoře je opravdu odvzdušňovací ventil.
Že to "chčije" z něj je příčinou toho, že máš buď:
1) Moc oleje v kardanu. (pokud si ovšem poslední dobou doléval a tím přelil)
jinak se tam sám od sebe přeplnit nemohl.

2) Dostala se voda (vlhkost) do kardanu (do oleje) tím se olej při jízdě zpění a hodně nabude. Potom začne vytékat tím přepadovým čudlíkem nahoře.
KOLÍK NESUNDAVEJ a ani se o to nesnaž. Stačí vypustit olej, propláchnout petrolejem aby jsi odstranil všecku vodu a vlhkost. Potom nalít nový olej.
Dej pozor na správný typ oleje !!! Do kardanů je specielní!!!
Toto se mi stalo po jízdě na 2 XJ sraz 160km v prudkém dešti kdy si kardan natáhl vodu do sebe právě přez tento ventilek a potom mi z něj chcala bílá srágora jako mléko.
Kluci co byli na 2.XJ srazu v Krkonoších můžou potvrdit. Také jsem byl stoho jelen.

Napsal:
19.02.2008-16:23
od Rix
Je to opravdu jenom odvětrávací čepička,nalévací hrdlo je to kontrolní vy inženíři.


Napsal:
19.02.2008-19:58
od Anonymous
Tak ještě že jsem to nezkoušel nějak rvát

Jen s tim přelitim, v návodu se píše, že hladina by měla být u kraje plnícího otvoru, tj. že by se to mělo plnit v podstatě co to jde (ve výsledku to stejně ty 2 decky dá, nahrubo podle ukazatele na flašce) Olej jsem měnil nedávno, leju Denicol Gear Oil Hypoid, EP GL 5, SAE 80W90, což by mělo pasovat. Zatim jsem našel po každý jízdě pár kapek, mám teda počítat, že se to časem zlepší? Vlhkost by tam být neměla, stéká krásně čistej olej. Stalo se vám to vůbec někomu, kromě Drobečka? ( na mlíko bych taky čuměl

)

Napsal:
19.02.2008-21:23
od Drobeček
JJ ke kraji plnícího šroubu. Přelít se to dá ve své podstatě jen pokud bys motku nahnul při plnění na pravou stranu

.
Voda v oleji se projeví tím bílím mlékem (bílej šlem) Pokud ti jde jen čistý olej tak to nech zda se to časem neusadí po tvé výměně oleje.
Jinak jsem se s tím už setkal u více lidiček s kardany tohoto typu. Nemají ho jen naše XJčka ale i jiné YAMAHY. Model tohoto kardanu co vím má určitě FJR a hlavně Virago.
Pokud to neteče nějak moc tak si nelam hlavu, kolegové s řetězama jsou na tom podstatně hůře co se oleje týká.


Napsal:
20.02.2008-03:12
od MatějXJ
Drobeček píše:Kluci co byli na 2.XJ srazu v Krkonoších můžou potvrdit. Také jsem byl stoho jelen.
Těch jelenů bylo víc

Napsal:
20.02.2008-12:52
od Anonymous
Tak aspoň vim, že mi ten odvzdušňovák určitě odvzdušňuje, neni to ucpaný a nerve se to jinudy. Ještě pro jistotu udělám testík, jestli taky nerosí olej kolem výpustnýho šroubu (z vrchu to stýká rovnou k němu) a snad si to časem fakt sedne, takhle mě to trochu znepokojuje, zas tolik oleje se tam nevejde
Díky za rady
