Stránka 1 z 2

ložisko v rozetě

PříspěvekNapsal: 18.07.2005-19:37
od Mira XJ
Pánové to ložisko v rozetě mě taky asi opouští,tak jsem scháněl a sehnal! Originální Ložisko: KOYO 63/22RS a přímo od dovozce koya stojí 531kč s DPH. Doba dodání jest 1-2dny. jináč doporučuju jednou za rok rozdělat a promazat bílou vazelínou.

PříspěvekNapsal: 18.07.2005-19:47
od OTIS
:roll: Jak rozdělat, vžyť je tam uzavřené (aspoň já ho tam mám). Jak bych ho pak utěsnil? :smt017
Před týdnem sem to měl zrovna rozdělané, že mrknu na ložiska. Nechce se mě ho "vyloupnout" (snad až bude mít "své" kilometry) a pak spoléhat jen na to gufero. :?

PříspěvekNapsal: 19.07.2005-06:21
od Mira XJ
To ložisko v rozeťe jde normálně domazat. To těsnění je plastový a jde krásně vylopnot šroubovákem Pak to bez poškození prstem namáčkneš zpátky. Budeš překvapenej jak to je primitivní. Jináč doporučju jednou za 20 000km domazat. Já mám najeto 39 000km a ještě před 3000km jsem to kontroloval a vše v pohododě.Teď jsem měnil tu řetězovku a hle ložisko šustí - je suchý!!!!!!

PříspěvekNapsal: 19.07.2005-06:34
od OTIS
To se mě nějak nezdá, za 3000 km a už je suché... :? Není to právě důsledek toho, že už bylo vylouplé? Já s tím vylupováním zkušenost nemám, vždy když sem nějaké otevřel tak sem ho už nezavíral a nechal ho dožít s guferem či prachovkama. Ale to nebylo na motorce.

PříspěvekNapsal: 19.07.2005-07:22
od Mira XJ
Včera jsem ho rozdělával poprvé,takže žádný vyloupnutí předtím nebylo!!! ano za 3000km vesměs v dešti bylo suchý. Teda spíš to,že je suchy se projevilo po 3000km.

PříspěvekNapsal: 19.07.2005-08:01
od OTIS
No tak těch 20000 Km bude asi optimální doba. Můžeš mě napsat rozměr toho ložiska, ať to nemusím hledat, já mám na ložiska určité neveřejné zdroje, že bych se pozeptal.
A jak je to s výdrží u ložisek v kolech?

PříspěvekNapsal: 19.07.2005-08:39
od Mira XJ
To je právě ten vtip, že to je nestandartní rozměr - tady se zas japonci vyznamenali! Na ložisku je napsáno 63/22RS - ale podle strojnických tabulek kde jsou normy kuličkových ložisek je to blbost. Taky jsem hledal adekvátní náhradu. ložisko jsem venku neměl,ale vnější rozměr je 56 a vnitřní 22mm. Výšku bohužel nevím páč je vevnitř nalisovanej distanční kroužek a nejde to změřit.

PříspěvekNapsal: 19.07.2005-10:23
od OTIS
Tak ty dva rozměry by měly být totožné s guferem? Obvykle to tak bývá. To by pak stačilo zjistit tu výšku.

PříspěvekNapsal: 19.07.2005-11:20
od Mira XJ
Mám to usebe v hokně na stole. :D tož gufero je:B9 SDD2 42 56 6-1 výrobce patrně ARS

Tož vnější je opravdu 56, vnirřní 22. (podle gufera vnitřek ložiska nepoznáš,páč je tam distanční váleček o průměru 46 mm,kterej ti zajišťuje ,že se ti nebude bortit ta plechová kyvka v místě štoubu až budeš dotahovat zadní kolo.

PříspěvekNapsal: 19.07.2005-11:24
od OTIS
No jo vlastně, na ten sem zapoměl :oops:

PříspěvekNapsal: 19.07.2005-12:41
od Faudy
Ja tam lozisko meneny a hlavne uz treti gufero. To gufero vydrzi tak 20tkm a musi se vymenit, jinak pusti vodu do loziska a lozisko jde... To gufero normalne ztvrdne a blbe pak tesni. Stalo origost asi 220 kacek. Lozisko jde vyndat z rozety po nahrati horkovzdusnou pistoli, zpatky se da zalisovat novy velkym gola klicem.

PříspěvekNapsal: 19.07.2005-12:44
od OTIS
Ale to gufero se snad dá sehnat normálně?- nemusí to být origoš za takové prachy?

PříspěvekNapsal: 19.07.2005-12:50
od Faudy
Pred dovcou 5000km, kdy protahnu kominem skoro desitku za benzin me dve kila nezabijou. A nemam cas nekde oblejzat kramy, ktery maj otevreno od deviti do tri :P

PříspěvekNapsal: 19.07.2005-12:52
od Mira XJ
Dneska jdu do kseftu s ložiskama,tak se na to gufero zeptám.

PříspěvekNapsal: 19.07.2005-12:54
od Mira XJ
Ještě dám dobrej tip: to ložisko než budete lisovat zpátky,tak do strčte na 2 hodiny do mrazáku,pak tam zapadne samo. :D

PříspěvekNapsal: 19.07.2005-12:58
od OTIS
Faudy píše:Pred dovcou 5000km, kdy protahnu kominem skoro desitku za benzin me dve kila nezabijou. A nemam cas nekde oblejzat kramy, ktery maj otevreno od deviti do tri :P


Pokud to není nějaká specialita, tak není potřeba oblejzat krámy-stačí zajít do první mototechny. Myslím, že by se dalo ušetřit minimálně kilíčko.

PříspěvekNapsal: 19.07.2005-13:30
od Faudy
Co delam ten barak, tak litaj kila jen to hvizda... Kdyz tak o tom premejslim, tak stejne nevim, kam bych tady v Teplicich jel. Nejaky ksefty s loziskama tu budou, to asi jo. Radsi se jdu po praci projet na kole, nez se nekde trmacet po kseftech. Howgh :D

PříspěvekNapsal: 20.07.2005-05:42
od Mira XJ
To gufero stojí bez prachovky (což je na nic ) - 26kč
S prachovkou o dSKF - 130kč

PříspěvekNapsal: 08.10.2005-15:54
od Anonymous
Když už sme u ložisek,nevíte někdo jak se vyndavaj ložiska ze zadního kola?

PříspěvekNapsal: 08.10.2005-16:19
od OTIS
Řekl bych stejně jako třeba u Jawy. Prostě ho vyklepneš z vnitřní strany přes nějakou "tyčku".
Spoustu takových informací najdeš v servisním manuálu :shock: :
http://kolik.planetka.cz/manualy/Yamaha ... haynes.pdf (43MB)

PříspěvekNapsal: 12.10.2005-06:49
od Anonymous
Chlapi já vám do toho teda nechci moc kecat,ale mam XJéčko z 86" roku a co se týče ložisek kol a rozety tak jsou všechny v pohodě,má nalítaných přes osumdesát tisíc a pochybuji zě je někdo někdy vyměňoval. Dívali se na to v YAMAZE (byl jsem u toho) a byly jako nové. Nechci vám nic říkat,ale po mích zkušenostecn,možná tady tyhle problémy vznikají tim že se v tom člověk moc hrabe. Právě ze ta ložiska jsou zapozdřená a neměly by se vůbec rozdělávat,když se rozdělají,tak si je můzete tak akorát pověsit na zeď,protože tam porušíte břit toho těsnění a jde to do háje.Jedině že by to postupně u těch DIVERZION začali šidit,ale to pochybuji. Tak nevím... :?:

PříspěvekNapsal: 29.12.2005-14:58
od Anonymous
[quote="OTIS"]Řekl bych stejně jako třeba u Jawy. Prostě ho vyklepneš z vnitřní strany přes nějakou "tyčku".
Spoustu takových informací najdeš v servisním manuálu :shock: :

Tak v manuálu toho moc o zbůsobu vyjmutí ložiska moc není a vyklepnout moc nejde protože je tam distanční trubka a nechytíš hranu ložiska. :(
Což takhle velký technický mág Mira XJ? Nemáš Míro nějaký osobní trik jak ho dostat ven? :wink:

PříspěvekNapsal: 29.12.2005-18:52
od OTIS
Asi máš špatnou tyčku, která sklouzne z hrany.
U Jawy i Pyonýra je taky trubička a šlo to, ale ne kdejakou tyčkou..
Ale u XJ sem to nedělal, tak prakticky nemůžu sloužit :(
Obrázek

PříspěvekNapsal: 29.12.2005-20:48
od Anonymous
Čaroval jsem dneska na dílně skoro celé dopoledne. I ostré hrany jsem vybrušoval do různých tyček :D . Ale problém je vnitřní kroužek ložiska mám taky náběh a po něm to sklouzne. Asi ho budu muset vykuchat :( .

PříspěvekNapsal: 04.01.2006-20:12
od Anonymous
...ta trubka jde vychylit....na jedne strane jsou loziska 2 za sebou, na druhe je samostatne ( ted nevim, na ktere, predpokladam, ze u rozety ). Je to uz 2 roky, co jsem to menil...ale vim urcite, ze se mi podarilo tu distancni trubku uvnitr kola vychylit tak, abych tou kulatinou dostatecne chytil lozisko.
Chce to trosku decentniho nasili....:)

PříspěvekNapsal: 04.01.2006-22:34
od Anonymous
Tak s vyndaváním ložisek sem si hrál celej den,a je to opruz když nemáte ten správný nástroj,já sem si ho pak svépomocí zbastlil.Jinak ty 2 ložiska vedle sebe sou u rozety a tam má ta trubka taky menší vnější průměr.Nechápu ale jak může jít vychýlit,Japončíci to maj na setiny přesně a při správně nalisovanejch ložiskách je trubka stáhlá z obou stran,a opravdu s ní hnout nejde.Pokusim se nakreslit ten nástroj.

PříspěvekNapsal: 04.01.2006-22:48
od Anonymous
Troška decentního násilí :lol: Když mě to přestalo bavit, tak jsem přes mosaznou trubku dal "čtyři rány" do vnitřního kroužku toho samostatnýho ložiska (když už jsem ho měl koupený nový) a oni ty dvě na druhé straně přes tu vnitřní trubku poskočili jako po másle :D , potom už ta trubka šla vychýlit dostatečně. Takže nebát se, i když je to japonsky přesný :wink:

PříspěvekNapsal: 05.01.2006-17:57
od Anonymous
To je zajímavý,tak jesli je eště někdy budu měnit tak to zkusím pořádnym kladivem :smt021 :lol:

Re: ložisko v rozetě

PříspěvekNapsal: 19.10.2006-11:50
od OTIS
Mira XJ píše:Pánové to ložisko v rozetě mě taky asi opouští,tak jsem scháněl a sehnal! Originální Ložisko: KOYO 63/22RS a přímo od dovozce koya stojí 531kč s DPH. Doba dodání jest 1-2dny. jináč doporučuju jednou za rok rozdělat a promazat bílou vazelínou.


uvedena loziska muzeme nabidnout od 1 do 2 dnu. Jedna se o loziska
japonskeho vyrobce NSK.
Cena je 293,- Kč vč DPH.

Pokud nejste z Brna muzeme Vam je zaslat na dobirku
S pozdravem
Jebacek Petr
Ložiskárna s.r.o.
http://www.loziska.net/

Re: ložisko v rozetě

PříspěvekNapsal: 04.06.2007-16:19
od Bartus
Tak jsem si to tu pročetl a jsem z toho trochu zmatený. Může mi někdo napsat označení toho ložiska, je to ložisko 63/22RS ? Chystám se ho na konci roku vyměnit a v Yamaze si řekli 1300 za ložisko+gufero. Jo a gufero má označení B9 SDD2 42 56 6-1 na tom mojem to nejde přečíst?